Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
Wie overdag naar RTL of SBS kijkt, ziet ze vast weleens voorbij komen. Van die programma's over ondernemen met allemaal korte items over bedrijven die hun eigen producten of diensten aanprijzen. Dat zijn geen programma's van RTL of SBS zelf. Deze zenders verkopen zendtijd aan zelfstandige producenten die daar branded content plaatsen van de bedrijven die meedoen. In zekere zin is het zelfs sluikreclame, want reclame moet als zodanig herkenbaar zijn.
Dat is echter niet de hoofdzaak in de TV-uitzending van Radar vanavond op NPO1. Het programma zoemt in op de verkoopmethoden van sommige producenten, die ondernemers telefonisch benaderen alsof ze namens de redactie van SBS of RTL bellen. Daar zijn talloze klachten over te vinden op Twitter, Linkedin en andere kanalen waar ondernemers hun ervaringen mogen delen. Er zijn zelfs zoveel klachten dat de redactie van RTL-Z een aparte pagina heeft gemaakt waarop uitgelegd wordt dat het om commerciële programma's gaat.
aangepast door TwaBla
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)