• 0

Gaan we door of gaan we af

Ondernemer, het lijkt allemaal zo mooi, maar niets is minder waar.

 

Je verdiend goed, je heb (zeer tevreden) klanten genoeg en orders waarmee je minstens een half jaar vooruit kan. En toch zit je elke dag met stress en vecht je tegen demotivatie.

 

Hoe geef je dit een nieuwe impuls of moet je dan maar gewoon stoppen?

 

:'(

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ondernemen is een sport, steeds weer de uitdaging zoeken.

 

Oh! Nee, nou wordt 'ie mooi!

Loopt er hier ook maar één ondernemer rond die ooit uitdagingen zoekt? Volgens mij vliegen iedere ondernemer de uitdagingen om de oren met een frequentie van tien per uur. Nee, ik zoek geen uitdagingen, ik probeer ze zoveel mogelijk gelijk plat te slaan, en als dat niet lukt dan moet ik aan de slag en liefst een oplossing hebben voordat de volgende uitdaging komt. Soms gaan uitdagingen met elkaar in de clinch, dat is altijd wel handig, maar meestal, brrrr.....

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Nog zo'n mooie: "Ondernemers willen risico" ??? ;D

 

Nee, hoe kom je daar nu weer bij? Ondernemers willen zo min mogelijk risico. Ieder risico dat je elimineert is weer een stap dichter bij succes. Alleen, entrepreneurs zijn bereid grote risico's voor lief te nemen als daar ook grote winsten of andere voordelen tegenover staan. Andere mensen rennen bij risico's alleen maar hard weg, of verstijven van angst.

Een risico is dus geen probleem, maar een uitdaging.

 

Je kunt een risico dus inweken, maar ook uitdagen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Nog zo'n mooie: "Ondernemers willen risico" ??? ;D

 

Nee, hoe kom je daar nu weer bij? Ondernemers willen zo min mogelijk risico. Ieder risico dat je elimineert is weer een stap dichter bij succes. Alleen, entrepreneurs zijn bereid grote risico's voor lief te nemen als daar ook grote winsten of andere voordelen tegenover staan. Andere mensen rennen bij risico's alleen maar hard weg, of verstijven van angst.

Een risico is dus geen probleem, maar een uitdaging.

 

Je kunt een risico dus inweken, maar ook uitdagen.

 

dagdag

Christine

hè hè, natuurlijk niet. ::) Maar "het volk" denkt dat wel, anders de volksvertegenwoordigers wel.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Anders gezegd: als een probleem geen uitdaging is, dan heb je pas echt een probleem.

 

Klinkt als een uitdaging ;-)

 

Ik zit nu ook in zo'n situatie. 1001 dingen aan mijn hoofd en dan komt ding 1002 en dan wordt het gewoon net te veel. Dat het even goed gaat is leuk, maar het is niet goed genoeg voor extra personeel of uitbesteden, maar danig 'goed' dat het flink zweten is. En als ding 1002 dan ook nog eens volledig buiten alle routine om loopt, dan is het helemaal even niet meer grappig. Maar ja, als het maar weer iets moois oplevert hè..

 

Sietse

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Leuk deze "ondernemers therapie sessie", ik heb heel erg het gevoel "hej er zijn er meer!" ;)

 

Ook interessant om te zien hoe het onderwerp zo mooi overgaat over het totaal van ondernemer zijn. Daar lees ik tussen de regels door heel wat enthousiasme en ook trots bij de mensen die al de verschillende dipjes hebben weten te pareren en telkens weer een balans weten te vinden tussen de vrijheid en beklemmendheid (is dat een woord?) van het ondernemer zijn.

 

Mooi!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Anders gezegd: als een probleem geen uitdaging is, dan heb je pas echt een probleem.

 

Klinkt als een uitdaging ;-)

 

Ik zit nu ook in zo'n situatie. 1001 dingen aan mijn hoofd en dan komt ding 1002 en dan wordt het gewoon net te veel. Dat het even goed gaat is leuk, maar het is niet goed genoeg voor extra personeel of uitbesteden, maar danig 'goed' dat het flink zweten is. En als ding 1002 dan ook nog eens volledig buiten alle routine om loopt, dan is het helemaal even niet meer grappig. Maar ja, als het maar weer iets moois oplevert hè..

 

Sietse

 

Sietse, heb jij je dagen wel eens geanalyseerd en kritisch naar je eigen functioneren gekeken?

Aan uitbesteden van bepaalde werkzaamheden/taken gedacht?

 

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

mag ik ook ff zeuren. ;)

heerlijk, die vrijheid, werken wanneer ik wil. nu geen zin in boekhouding? komt het andere dag wel...

maar ja, dan stel je wel snel uit, voor je het weet heb je het 2x overgeslagen....waar is de baas die je een schop tegen je kont geeft? oh w8, ik had juist vrijheid ja... ;)

andere voorbeeld: kan gaan en staan wanneer ik wil, zolang mijn klanten maar tevreden blijven. maar ff lekker op ski-vakantie? ik durf het niet, ik sta er alleen voor en wat als ik mijn been breek? vrienden kunnen het wel weleens inpakken, maar er is dan vertraging voor de klant...daar gaat je centen dan...als je voor een baas werkt krijg je wel gewoon loon en moet de baas / collega's het probleem maar oplossen..

 

toch wel frustrerend af en toe, voor jezelf werken...bv ook wel saai soms, zo in je 1tje..maar ik heb geen irritante collega's om me heen, dat ook weer niet..

 

zo kan ik nog wel ff doorgaan...maar laat ik maar aan het werk gaan, heb nog dingen die ik maanden geleden al had moeten doen.... >:( ::)

Link naar reactie
  • 0

herkenbaar. sux6. overingens moet je gewoon lekker doen waar je zin in hebt en je niet laten leiden of is het lijden door je angst dat je iets overkomt. zelf rugby ik en dan gebeurt er wel eens wat en tja, ik heb loop altijd in pak (zakelijke dienstverlening) en dan ziet het er wel eens minder fraai uit. all in the game vind ik persoonlijk. als dat niet kan voel ik me opgesloten. dus doe ik het gewoon en dan zie ik er af en toe maar uit alsof ik gemat heb in het weekend.

nogmaals sux6 met puinruimen.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

.... heb nog dingen die ik maanden geleden al had moeten doen.... ....

 

Wie heeft dat niet ;D ? Dat is bij mij ook altijd een 'strijd' de dingen die je voor jezelf wilt doen, en de tijd die klanten vragen.. klanten hebben toch voorrang....... de stapel vakinhoudelijke boeken 'wil ik nog lezen' lijdt bij mij altijd het eerste, maar evenzo beursbezoek, of klussen als het bijwerken van mijn autocadbibliotheken en scripts.....

Link naar reactie
  • 0

pfew, dus ik ben niet de enige uitsteller. ;)

ik hou sinds een aantal dagen maar wel een to-do lijstje bij, met prioriteiten. wil bv factuur mooier maken, maar ben nu alweer half jaar verder en heb het nog niet gedaan. zo nog meer van dat soort dingen...wie weet komt het er sneller van als ik me aan mijn gepriotiseerde to-do lijstje hou...

en je hebt wel gelijk rene, vind het ook juist zo fijn dat je meer vrijheid heb, dus makkelijker kan doen waar je zin in heb. ik ga vaak doordeweeks 's middags ff lekker shoppen, dan doe ik 's avonds nog wat. of ik heb 's avonds om 11 uur ineens een idee voor mijn site en ga dan meteen lekker knutselen, dan slaap ik 's ochtends maar uit.

maar ja, ik wil ook allang weer eens leuke dingen doen tijdens vrije tijd, zoals werken aan foto-album, maar het is er nog steeds niet van gekomen, want iedere keer is er wel iets wat je af wil hebben, precies zoals nonex zegt, de klanten hebben voorrang.

 

ach ja...het hoort er allemaal maar bij....

Link naar reactie
  • 0

Een ondernemer die TE veel aan zijn hoofd heeft is meer regel dan uitzondering. Ik hoorde pas een medeondernemer zeggen dat hij 7 dagen in de week nu bezig is. Dit kan op een korte termijn geen kwaad maar als het te lang doorgaat is heel de balans weg.

 

Ik denk zelf dat veel voorkomen kan worden door werk uit te besteden wat niet direct met je corebusiness te maken heeft en misschien is het soms ook goed om gewoon "nee" te durven verkopen als je het TE druk hebt om het af te handelen. En als het een zeeeer lange periode is dat je het heeeeeel erg druk hebt ( een luxeprobleem ) dan is het misschien tijd om uit te breiden.

 

Zoals eerder vermeld zou ik dit inderdaad allemaal door nemen met je coach.

 

Succes ermee.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

....... de stapel vakinhoudelijke boeken 'wil ik nog lezen' lijdt bij mij altijd het eerste

 

Dit lijkt me één van de fouten die veel ondernemers maken; kennisinflatie toelaten. Afgezien van portfolio en ervaring is het mijn ervaring dat juist "being on top" van de materie en altijd een stapje voor de meute uitlopen wat betreft de informatie die je in je hoofd hebt zitten één van de dingen waarom je van waarde bent voor mensen.

Link naar reactie
  • 0

Hey wat zijn jullie toch fantastisch allemaal :). Struikelde over dit topic en dit was precies wat ik even moest lezen. Ik ben elk jaar weer erg gevoelig voor november / december weer. Regen, grijs, somber. Als de zon schijnt barst ik van de energie, maar dit sombere weer wordt ik altijd beetje ingekakt van.

 

Dus dit was wel even goed om te lezen! Ha fijn er zijn er meer met een dipje!

 

Overigens vind ik het woord 'uitdaging' een beetje uitgekauwd. Net zoiets als een 'win-win situatie'. Ik krijg er een beetje jeuk van. Doet me denken aan irritante managers die mij nog in loondienst kutklusjes gaven in de trant van "leuke uitdaging kerel".

 

Misschien ook wel typisch Nederlands, die eufemismen. Een probleem klinkt zo negatief vindt men dus noemen we het een uitdaging. Dat is net zoiets als de interieurverzorgster of mensen met een verstandelijk beperking...

 

Ik zit er niet mee om een 'probleem' te hebben. Ik word blij van problemen, want die kan ik oplossen. Daar ben ik namelijk goed in.

 

Joepie, ik ga er weer eens lekker met frisse wind tegen aan.. en die administratie moet ik toch echt eens afmaken deze week :).

 

Dank jullie wel allemaal!!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

....... de stapel vakinhoudelijke boeken 'wil ik nog lezen' lijdt bij mij altijd het eerste

 

Dit lijkt me één van de fouten die veel ondernemers maken; kennisinflatie toelaten.

 

Ho ho, boeken zijn niet de enige kennisbron! De kennis waar ik het meeste mee kan, over nieuwe technieken, toepassingen, meubilair etc. komt bij mij het meest uit de vakbladen en via het scherm. Voor boeken heb ik een bepaalde rust nodig, en gelukkig neem ik driemaal per jaar vakantie.

Link naar reactie
  • 0

....... de stapel vakinhoudelijke boeken 'wil ik nog lezen' lijdt bij mij altijd het eerste

 

Dit lijkt me één van de fouten die veel ondernemers maken; kennisinflatie toelaten.

 

Ho ho, boeken zijn niet de enige kennisbron! De kennis waar ik het meeste mee kan, over nieuwe technieken, toepassingen, meubilair etc. komt bij mij het meest uit de vakbladen en via het scherm. Voor boeken heb ik een bepaalde rust nodig, en gelukkig neem ik driemaal per jaar vakantie.

 

Ho ho ... al in kerststemming? :)

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik baseerde me op een klein stukje informatie dat je me verschafte.

Koop je ondertussen wel steeds nieuwe boeken of stel je dat uit? Ik merk dat onuitgelezen of nog te lezen boeken me toch ietwat onrustig maken, terwijl ik ook wel de afwisseling nodig heb. En suffe boeken lees ik ook niet geforceerd uit.

Ik heb inmiddels wel een véél te lang verlanglijstje op Bol.com ;-)

 

Trouwens, als je het hebt over "gaan we door of gaan we af" dan zijn boeken voor mij altijd een grote bron van inspiratie en hernieuwde energie.

In retrospect zie ik dat ik mezelf toch al een paar jaar (voor en vanaf mijn start) wel een soort (vrijwillig) zelfstudie-regime opleg. Ik verwacht dat dat ook altijd wel zo blijft. Use it or lose it, toch?

 

Link naar reactie
  • 0

Ho ho ... al in kerststemming? :)

 

De boom staat al en ik ben zelfs al bezig te kijken wat ik lekker uitgebreid ga koken :D ...

 

 

 

Koop je ondertussen wel steeds nieuwe boeken of stel je dat uit? ......Ik heb inmiddels wel een véél te lang verlanglijstje op Bol.com ;-)

 

 

Ja... ik koop ze wel, blader ze door ... ik gebruik veel boeken als koffietafelboeken..... ze liggen er (en ook op mijn bureau) en af en toe blader ik wat en lees ik wat. Architectuurboeken hebben meestal veel plaatjes, de dikke pillen bewaar ik voor vakanties.

 

Zo'n bolpuntcomverlanglijstje heb ik ook...

 

Boeken zijn altijd wel een bron van inspiratie.... maar dat is kunst of techniek ook....

 

 

 

In retrospect zie ik dat ik mezelf toch al een paar jaar (voor en vanaf mijn start) wel een soort (vrijwillig) zelfstudie-regime opleg. Ik verwacht dat dat ook altijd wel zo blijft. Use it or lose it, toch?

 

 

Uit fascinatie ontstaat ook een soort informatiehonger.... daar voed ik een deel mee. Voor de droge stof (vernieuwde energieberekeningen, vernieuwd bouwbesluit, gewijzigde arbonormen, lichtberekeningen etc.) heb ik abbonementen en die neem ik altijd terstond door als ze binnen zijn. Anders ga ik dat voor me uit schuiven.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.