Ga naar inhoud

Beste manier van acquisitie? [bedrijfspanden vinden voor schoonmaakbedrijf]

Geplaatst:

YasYur

 

 

Wat is het beste manier van acquisitie voor een beginnende schoonmaakbedrijf van bedrijfspanden/kantoren etc. ?

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Welkom op Higherlevel.

 

Dat is een hele open vraag. Wat heb je al geprobeerd en waar loop je vast? 

 

Uit de forumregels:

Quote

Laat zien wat je zelf al hebt gedaan
Een bekende uitdrukking is: Ondernemen is een werkwoord. Van ondernemers mag een flinke portie eigen initiatief verwacht worden. Laat bij het stellen van je vraag dus blijken wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden en waar je vastloopt. 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

Cosara

8 uur geleden, YasinY zei:

Wat is het beste manier van acquisitie voor een beginnende schoonmaakbedrijf van bedrijfspanden/kantoren etc. ?

(positieve) Mond tot mond reclame is de beste reclame.
Ervaar en zegt het voort.


Dan het antwoord op de volgende vraag … hoe kom ik aan die eerste klant(en) ?

 

Wel, je zou eenmalig een gratis schoonmaak kunnen aanbieden. Zijn ze tevreden, dan volgen er misschien vervolgopdrachten. Dat gratis werken kost voor jou wel geld, maar dat geldt ook voor alle andere vormen van reclame en acquisitie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Inspiresta

Belangrijkste: mond-op-mond (zeker in de schoonmaak) en dit bereik je enkel met goede dienstverlening.

 

Vervolgens:

  • Website
  • Flyers
  • Lead generators (no cure no pay)
  • Google Ads
  • Facebook

 

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator
15 minuten geleden, Inspiresta zei:

mond-op-mond (zeker in de schoonmaak)

Oef, dat lijkt me, zeker in de schoonmaak, niet zo fris :face-with-hand-over-mouth:

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

allard G

Hé Yassin,

 

Er zijn eigenlijk vele verschillende manieren. Onderstaand deel ik een aantal methoden die je mogelijk kunnen helpen. 

 

1- Inspelen op je online vindbaarheid (SEO) - Dan komen klanten vanzelf op je website terecht

2- Mond op Mond reclame 

3-Promotie op beurzen. Met ons bedrijf hadden we een beurswand laten opstellen om hier mensen warm te maken met ons bedrijf.

4-Koude acquisitie via emaillijsten. Via Fiverr kun je mailadres lijsten kopen met bedrijven in Nederland. Zo kun je goedkoop een lijst met duizenden bedrijven ontvangen. Het is wellicht schieten met hagel, maar uit deze honderden tot duizenden bedrijven zijn er altijd wel een aantal geïnteresserd

5-Eigen netwerk. Ik onderschat vaak hoe veel je uit je eigen netwerk kunt halen. Wellicht kun je mensen uit je eigen netwerk benaderen of een Linkedin post plaatsen

 

Hopelijk helpt dit, succes! :) 

aangepast door Hans van den Bergh
Promotielink verwijderd

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

@henkh zit al jaren in de schoonmaakdiensten en wil vast wel zijn ervaring hier met jou delen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

  • Mikky Vrolijk changed the title to Beste manier van acquisitie? [bedrijfspanden vinden voor schoonmaakbedrijf]
Geplaatst:

WalterBrokx

Op 14-2-2023 om 16:16, allard G zei:

.....

4-Koude acquisitie via emaillijsten. Via Fiverr kun je mailadres lijsten kopen met bedrijven in Nederland. Zo kun je goedkoop een lijst met duizenden bedrijven ontvangen. Het is wellicht schieten met hagel, maar uit deze honderden tot duizenden bedrijven zijn er altijd wel een aantal geïnteresserd

.....

Dit is sinds 2009 illegaal. Toen ging de antispam wetgeving in:
zonder toestemming mag je geen ongevraagde commerciële berichten sturen.
De lijsten die je op Fiver koopt, worden dan ook illegaal aangeboden.

Het eigen netwerk is heel belangrijk: dus post juist op LinkedIn, vraag aan familieleden of ze op hun werk tevreden zijn over de schoonmakers.
Ga netwerken in jouw regio, zodat je andere ondernemers leert kennen.
 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Geplaatst:

henkh

8 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

henkh zit al jaren in de schoonmaakdiensten en wil vast wel zijn ervaring hier met jou delen.

 

Uiteraard kan en wil ik graag mijn ervaringen delen het is dan wel handig als je wat over je zelf en je plannen vertelt. Daarmee kan ik gerichter antwoorden.

 

Mijn vragen aan jou:

* ben je al gestart en heb je al klanten? of zit je nog in de fase van plannen maken

* Ga je eerst zelf van start of direct met personeel?

* En als je met personeel start werk je dan mee of ga je dan aansturen/leiding geven?

* heb je een bepaalde doelgroep voor ogen of ga je voor al het werk wat aangeboden wordt?

 

Dat laatste is belangrijk, de juiste doelgroep vaststellen en je daar op richten levert uiteindelijk meer op dan overal aan het werk te gaan. Met de juiste doelgroep kan je ook sneller groeien.

 

Je bent ook van harte welkom op de netwerkborrel 8 maart in Utrecht Ik ben daar ook en face to face praten is vaak makkelijker en doeltreffender dan reageren in een topic.

 

Hoewel de schoonmaak een sector van hard werken en kleine marges is zijn de vooruitzichten prima en kan je er een goede boterham in verdienen. Schouders eronder en gaan. :grinning-face:

aangepast door henkh
typefout

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.