Ondanks dat ik zelf voor mijn drie BV's in e-Boekhouden de administratie verricht, vindt de accountant het nodig om jaarlijks voor de jaarrekening en KvK jaarstukken 9000 euro te factureren. Ik probeer te achterhalen wat er nodig is om dit zelf te doen. Mag ik daarvoor jullie inzichten vragen?
Concreet zit ik met de volgende vragen:
Wat is de juiste wijze om het boekjaar af te sluiten? Een deel van de winst wordt aan de aandeelhouder (een holding) uitgekeerd, een ander deel blijf achter in de algemene reserve. Hoe pak ik dit boekhoudkundig aan?
Hierna zal denk ik de aangifte vennootschapsbelasting worden gedaan. Is iemand hiermee bekend?
Vervolgens zal een jaarrekening worden opgesteld. Ik heb gekeken naar Jaarrekening in Excel. Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?
Afsluitend lijkt mij dat de KvK jaarstukken voor de "kleine" BV moeten worden gedeponeerd. Ik zie dat de KvK hiervoor een tool heeft ontwikkeld. De toelichting moet de ondernemer zelf toevoegen. Zijn hiervoor teksten als template beschikbaar?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander123
Sander123
Goedenavond,
Ondanks dat ik zelf voor mijn drie BV's in e-Boekhouden de administratie verricht, vindt de accountant het nodig om jaarlijks voor de jaarrekening en KvK jaarstukken 9000 euro te factureren. Ik probeer te achterhalen wat er nodig is om dit zelf te doen. Mag ik daarvoor jullie inzichten vragen?
Concreet zit ik met de volgende vragen:
Wat is de juiste wijze om het boekjaar af te sluiten? Een deel van de winst wordt aan de aandeelhouder (een holding) uitgekeerd, een ander deel blijf achter in de algemene reserve. Hoe pak ik dit boekhoudkundig aan?
Hierna zal denk ik de aangifte vennootschapsbelasting worden gedaan. Is iemand hiermee bekend?
Vervolgens zal een jaarrekening worden opgesteld. Ik heb gekeken naar Jaarrekening in Excel. Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?
Afsluitend lijkt mij dat de KvK jaarstukken voor de "kleine" BV moeten worden gedeponeerd. Ik zie dat de KvK hiervoor een tool heeft ontwikkeld. De toelichting moet de ondernemer zelf toevoegen. Zijn hiervoor teksten als template beschikbaar?
Ik hoor graag jullie inzichten!
Groeten, Sander
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75524-zelf-jaarrekening-en-kvk-jaarstukken-genereren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag