• 0

overeenkomst Vind-uw-bedrijf.nl

Ik ben telefonisch benaderd door iemand van Vind-uw-bedrijf.

Zij was zeer slecht te verstaan en sprak razend snel. Ik zou nu telefonisch opdracht hebben gegeven voor plaatsing van bedrijfsgegevens op hun website.

Hiervoor heb ik een factuur ontvangen van €786.50.

Middels een e mail heb ik laten weten om deze overeenkomst te ontbinden.

Doe ik hier goed aan?

Vriendelijke groet  René 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op HL 

 

Is er ook een opname van het gesprek gemaakt waaraan ze later zouden kunnen refereren? Dan moet je daarop gewezen zijn en gevraagd zijn of je daar akkoord op wilde geven.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 5
1 uur geleden, Rene 49 zei:

Middels een e mail heb ik laten weten om deze overeenkomst te ontbinden.

 

Door te zeggen dat je deze overeenkomst wilt ontbinden, zeg je in feite dat er een overeenkomst bestaat. Een overeenkomst die je niet bent aangegaan kun / hoef je niet te ontbinden.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, Rene 49 zei:

Dit is allemaal telefonisch gedaan,misleidend wel te verstaan.
Niets ondertekend of schriftelijk bevestigd.

Voor een zakelijk overeenkomst bestaat geen vormvoorwaarde.

Een overeenkomst die per telefoon is afgesloten is dus gewoon geldig. 
 

4 uur geleden, Rene 49 zei:

Middels een e mail heb ik laten weten om deze overeenkomst te ontbinden.

Doe ik hier goed aan?

Nee … middels een e-mail te zeggen dat je de overeenkomst wilt ontbinden, zeg je dat er een overeenkomst bestaat.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 3
(aangepast)

Heel snel er een mail achteraan sturen met de volgende tekst:

 

Ik heb mij niet goed uitgedrukt in mijn vorige email. Bij deze corrigeer ik dat.
Wat ik bedoel is dat er - primair - helemaal geen overeenkomst met uw bedrijf tot stand is gekomen.
En - secundair - dat áls er al een overeenkomst tot stand gekomen zou zijn, vernietig ik deze op grond van dwaling respectievelijk misleiding.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 1

@Overheid

Het wordt echt de hoogste tijd dat alle ondernemers in zulke gevallen dezelfde rechten en bescherming krijgen als "gewone" consumenten.

Zij zijn door deze tweedeling in de wetgeving kwetsbaarder dan consumenten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, 

 

Ik ben helaas ook een van de gedupeerde geworden. Ik heb in een mail het bedrijf gevraagd om de zogenoemde overeenkomst te vernietigen op basis van misleiding/dwaling.

 

ze mailen netjes terug dat ik me het telefoon gesprek dan niet goed kan heugen en ze nooit hebben gesproken over een overeenkomst maar slechts een aanbieding. 

 

Later refereren ze ineens wel naar een overeenkomst, ze zijn zelf niet heel consistent. Maar aanbieding of overeenkomst, ik heb de factuur niet betaald en ik ben benieuwd wat de andere gedupeerde als eventuele vervolg stappen hebben ervaren. 

 

Ik kan me voorstellen dat een malafide bedrijf geen geld investeert om incasso's in te schakelen. Maar ik hoor het graag.

Link naar reactie
  • 0

Ze werken met een incassobureau dat mails stuurt. Heb 2 weken geleden de laatste mail gehad dat ze dreigen met een dagvaarding. Helaas voor hun weet ik dat een incassobureau geen dagvaarding kan uitbrengen dus blijf ik ze negeren. Heb verder ook niks op de post gehad dus ik wacht af. 

Link naar reactie
  • 0

Op dinsdag 5 maart 2024 ontving ik een telefoontje van mevrouw Roos Meijer van Vind-uw-bedrijf.nl. Ze beweerde dat mijn eenmanszaak sinds 2022 geregistreerd stond voor een dienst waarbij mijn bedrijfsgegevens gedurende de afgelopen 2 jaar op hun website waren gepubliceerd. Daarbij werd mij verteld dat het  contract zou worden verlengd op 6 maart 2024, waarvoor ik moest betalen. Ook werd er gezegd dat ik moest betalen voor het contract van de afgelopen 2 jaar, wat neerkwam op een bedrag van 550 euro inclusief BTW. Ik heb mevrouw Meijer verteld dat ik nooit een dergelijk contract heb afgesloten en dat ik er ook geen voor de toekomst wil afsluiten. Ik heb twee keer het gesprek beëindigd waarna zij voor de derde keer terugbelde. Bij deze derde poging werd mij verteld dat ik het contract kon opzeggen door een spraakopname te doorlopen, zonder dat er kosten in rekening zouden worden gebracht. Uit naïviteit ben ik akkoord gegaan met de opname, omdat ik dacht dat dit geen juridische gevolgen zou hebben. Nu, anderhalve maand later, heb ik meerdere facturen ontvangen waarvoor ik weiger te betalen. Ik heb de audio-opnames opgevraagd waaruit blijkt dat deze zijn bewerkt, zodat het lijkt alsof ik akkoord ben gegaan met de desbetreffende overeenkomst. 

 

Ik wil de factuur niet betalen maar gezien het lastig is aan te tonen dat de opnames zijn bewerkt vraag ik mij af hoe sterk mijn positie is op het moment dat er een deurwaarde bij betrokken wordt en/of ik een rechtszaak moet beginnen? Hebben andere mensen ervaring met deze vorm van acquisitie fraude? En hoe is het bij jullie afgelopen, schakelt het bedrijf snel een deurwaarde in?

Link naar reactie
  • 1

Welkom op HL 

 

Vervelende situatie, zie deze link: Vinduwbedrijf waar ik jouw topic naartoe heb verplaatst.

 

De ervaringen bieden jou misschien inzicht om dit op een goede manier aan te vliegen. Je bent in ieder geval helaas niet de enige... sterkte...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Helaas nog een slachtoffer hier. Mevrouw Roos Meijer was precies zo opdringerig als de verhalen hierboven beschrijven.

De volgende dag lag er al een factuur in de brievenbus en net zo snel weer een betalingsherinnering. Ik heb ze gemaild met een sommatie deze oneigenlijke handelswijze onmiddellijk te stoppen, maar ze beroepen zich op het feit dat een mondelinge overeenkomst gewoon geldig is en daarbij geen bedenktijd in acht hoeft te worden genomen.

 

Inmiddels een aangetekende e-mail ontvangen met een Eerste Aanmaning, maar die mail nog niet geopend. Ik blijf eerst even in afwachting van wat de Fraudehelpdesk mij kan vertellen over hoe om te gaan met deze lui...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.