Beste lezer, ik ben touroperator en maak gebruik van de reisbureauregeling. Dit betekent dat ik diensten inkoop voor een pakketreis. De reizen die ik verkoop hebben geen btw. Aan de andere kant kan ik ook in geen enkel Europees land btw terugvorderen op ingekochte reisdiensten, zoals bus, hotel etc. Deze regeling is Europees. Maar dit is niet het punt.
Met een skischool heb ik al jaren een vaste prijs voor de inkoop van skilessen. 9 Maanden na het einde van afgelopen winter krijg ik een mailtje dat ze hun facturen niet goed hebben opgemaakt en of ik nog eens duizenden euro's aan btw wil betalen. Dit is 100% verlies, ik verwerkte de skilessen voor mijn klanten in de pakketreizen op basis van de prijsafspraak en de prijs zoals vermeld op hun facturen. Waarop overigens niets qua btw vermeld stond. 9 Maanden na het einde van de winter een enorme naheffing vanwege een fout die ze gemaakt hebben. Wat te doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mreisorganisator
Mreisorganisator
Beste lezer, ik ben touroperator en maak gebruik van de reisbureauregeling. Dit betekent dat ik diensten inkoop voor een pakketreis. De reizen die ik verkoop hebben geen btw. Aan de andere kant kan ik ook in geen enkel Europees land btw terugvorderen op ingekochte reisdiensten, zoals bus, hotel etc. Deze regeling is Europees. Maar dit is niet het punt.
Met een skischool heb ik al jaren een vaste prijs voor de inkoop van skilessen. 9 Maanden na het einde van afgelopen winter krijg ik een mailtje dat ze hun facturen niet goed hebben opgemaakt en of ik nog eens duizenden euro's aan btw wil betalen. Dit is 100% verlies, ik verwerkte de skilessen voor mijn klanten in de pakketreizen op basis van de prijsafspraak en de prijs zoals vermeld op hun facturen. Waarop overigens niets qua btw vermeld stond. 9 Maanden na het einde van de winter een enorme naheffing vanwege een fout die ze gemaakt hebben. Wat te doen?
aangepast door MreisorganisatorLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75806-naheffing-btw-9-maanden-na-inkoop-dienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag