Overweldigd door constante telefoontjes - Actie nodig!

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Hallo allemaal,

Ik moet echt mijn frustratie kwijt. Als zzp'er heb ik het al druk genoeg, maar nu word ik ook nog eens elke dag overspoeld met telefoontjes. Het lijkt wel alsof het nooit ophoudt. Ze bellen me met allerlei aanbiedingen en deals, maar hoe vaak ik ook zeg dat ik geen interesse heb, de volgende dag bellen ze gewoon weer. Het is alsof ze niet luisteren of het niet serieus nemen.

Het ergste is dat deze oproepen mijn werk verstoren. Ik kan me niet concentreren en verlies kostbare tijd die ik aan mijn klanten moet besteden. Het voelt alsof mijn privacy en wensen totaal niet gerespecteerd worden. Ik heb geprobeerd netjes en duidelijk te zijn, maar het lijkt geen verschil te maken.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat het tijd is voor actie. Misschien moeten we gezamenlijk een klacht indienen of publiekelijk aandacht vragen voor dit probleem. Ik sta open voor suggesties en ideeën, want zo kan het echt niet langer.

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

 

aangepast door Hans van den Bergh
Bedrijfsnaam verwijderd, HL is geen klachten- of reviewsite
Link naar reactie

Welkom op HL

 

Je kunt bij een telefoontje direct melden dat jij je beroept op jouw 'recht van verzet' en dus met onmiddellijke ingang niet meer gebeld wilt worden. Dat behoren zij ook meteen aan te passen in hun bestand...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Deel 1 is dat de regels simpelweg niet werken. Recht van verzet is ridicuul geleuter.

Dit soort telefoontjes zijn stout maar je hebt geen stok om mee te slaan.

 

Ik heb er gelukkig minder last dan jij nu lijkt te hebben. Maar toch.

 

Wat ik nog wel eens doe is passief agressief verzet maar daar moet ik/je dan maar net zin en energie voor hebben. Beleefd zijn is energieverspilling. Wat nog wel slim is is kort "geen interesse" en ophangen. Donder op en ophangen doe ik ook nog wel eens, maar ook nog grover.

 

Ik heb een tijd lang productieuren en rompslompuren aangehouden.

Toen had ik nog een isdn telefoon die automatisch kon schakelen tussen meldteksten en beltonen. Tussen 10 en 15.30 uur ging de telefoon gewoon niet over en kon ik doorwerken. Daarvoor en daarna nam ik op en belde terug als dat gevraagd werd.

 

 

 

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Herkenbaar, gelukkig niet meer zo veel als jij blijkbaar. Maar ik wordt nog regelmatig gebeld voor mijn 'huidige energiecontract' (voor een pand dat ik al jaren niet meer huur)...

 

Als iemand me belt en vraagt of ik even tijd heb, dan is mijn standaard antwoord dat ik weinig tijd heb, maar dat ik denk dat het gesprek héél kort kan zijn...

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie

Ik had er ook veel last van maar word nu hooguit nog maar 1 keer per maand gebeld. Ik vraag meteen of het een Cold Call is. Dan wordt het even stil aan de andere kant van de lijn. In enkele gevallen werd er zelfs ja gezegd. Ik zeg altijd, dat ik vandaag een goede bui heb en geen aangifte zal doen maar dan moeten ze me nooit meer bellen. Daarna blokkeer ik het nummer. Dit schijnt te helpen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie

Ik vraag altijd direct: wat wil je verkopen?

Wat gestotter en dan komt er altijd wat excuses waarin ik de beller onderbreek en zeg dan alleen: geen interesse.

Soms, als ze iets te koop hebben zoals bv thuisbatterijen, dan bied ik direct ons product aan om die zware dingen eenvoudig op te hangen. Zo heb ik weleens een contact bij Eneco gekregen.

Link naar reactie
1 uur geleden, herman van der helm zei:

Ik vraag altijd direct: wat wil je verkopen?

Wat gestotter en dan komt er altijd wat excuses waarin ik de beller onderbreek en zeg dan alleen: geen interesse ...

... en dan ophangen.

 

Dat kost slechts een paar seconden van je kostbare tijd en het is niets anders dan een irritante vlieg wegslaan.

 

3 uur geleden, JohanKraaj zei:

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat het tijd is voor actie. Misschien moeten we gezamenlijk een klacht indienen of publiekelijk aandacht vragen voor dit probleem. Ik sta open voor suggesties en ideeën, want zo kan het echt niet langer.

Het probleem is zo groot als je het zelf ziet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Geweldig dat script, opgeslagen en uitgeprint. Lijkt me leuk om uit te proberen zeker nu ik voldoende vrije tijd heb. Voorheen poeierde ik bellers snel af. Daarnaast heb ik bij de kvk 2 nummers staan die ze kunnen bellen tot ze een ons wegen. Zijn gewoon bestaande nummers zonder aangesloten toestel.

aangepast door henkh
typefout
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.