Je hoort soms wel eens over spookfacturen, maar ik heb een vraag over een spookbetaling. Er is een betaling op mijn zakelijke bankrekening binnengekomen en ik heb géén idee waar die voor bedoeld was.
Het is een betaling die via een pin-terminal is gedaan, maar ik heb op die dag niet gewerkt en er bestaat ook geen afspraak in mijn agenda of factuur in mijn systeem waar ik het aan kan linken. Ik kan het bedrag ook niet herleiden naar de eigenaar, omdat er een payment provider tussen zit.
Er is dus een bedrag op mijn zakelijke rekening bijgeschreven die ik niet aan een factuur kan linken.
Ik heb een aantal vragen:
Wat moet ik met deze situatie aan?
Hoe moet ik dit in mijn boekhouding verantwoorden? (op wat voor categorie / grootboekrekening moet ik dit zetten)
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Je hoort soms wel eens over spookfacturen, maar ik heb een vraag over een spookbetaling. Er is een betaling op mijn zakelijke bankrekening binnengekomen en ik heb géén idee waar die voor bedoeld was.
Het is een betaling die via een pin-terminal is gedaan, maar ik heb op die dag niet gewerkt en er bestaat ook geen afspraak in mijn agenda of factuur in mijn systeem waar ik het aan kan linken. Ik kan het bedrag ook niet herleiden naar de eigenaar, omdat er een payment provider tussen zit.
Er is dus een bedrag op mijn zakelijke rekening bijgeschreven die ik niet aan een factuur kan linken.
Ik heb een aantal vragen:
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76087-ontvangen-betaling-strookt-niet-met-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag