Wij huren sinds april een kantoorruimte.
In het het contract staat de huurprijs en borgsom excl. BTW aangegeven.
Vervolgens staat dat dit bedrag met verhoging van de BTW overgemaakt moet worden.
Er staat echter nergens gespecificeerd dat het om 21% BTW gaat.
Is "verhoging met BTW" duidelijk genoeg?
Eerder had ik begrepen dat BTW echt duidelijk op facturen moet staan aangegeven, ik vraag me nu af of ik de BTW zo wel kan aftrekken.
Dan was er nog een tweede punt wat het niet makkelijker maakt.
De huurprijs was excl. BTW aangegeven bij punt 2.1.
Bij punt 2.4 heeft de verhuurmakelaar een fout gemaakt.
Hier staat duidelijk voor maand april (1e maand) een bedrag incl. BTW wat overgemaakt moet worden terwijl dat excl. BTW had moeten zijn.
Ik moest de rest "nog maar even overmaken".
Dit heb ik geweigerd omdat ik het niet juist kan verwerken in mijn boekhouding.
De verhuurmakelaar werd kwaad en intimiderend.
Ik heb nu een aangepaste versie gekregen met het juiste bedrag.
Deze is door mij ondertekend maar ik heb hem nog niet terug ontvangen met handtekening van de verhuurder.
Het duurt allemaal erg lang, en ik heb nu wel 10x gevraagd om een juiste versie.
Mijn plan was om het over te maken als ik hem retour had met handtekening van de verhuurder maar inmiddels begint het op een betaalachterstand te lijken.
Overigens had de verhuurmakelaar nog enkele fouten gemaakt: In plaats van mijn KvK nummer was mijn vestigingsnummer genoteerd, mijn BTW nummer was leeg gelaten, er werden twee verschillende borgbedragen genoemd (al zit er maar een verschil in van 1 cent) en het bovenstaande...
Ik heb daarvan dus ook nog geen correcte versie met handtekening van de verhuurder.
Ben ik te moeilijk?
Ik doe mijn eigen administratie en dat gaat goed totdat ik tegen dit soort dingen aanloop, ik wil het dan gewoon correct in de boekhouding kunnen verwerken en weet nu niet of er mogelijk problemen ontstaan of dat het contract wel geldig is als de gegevens onjuist zijn.
Is dit een moment om de verhuurder op de hoogte te stellen?
De verhuurmakelaar is duidelijk niet blij met me en ik ben bang om nog meer druk te gaan zetten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SB Higherlevel
SB Higherlevel
Goedendag,
aangepast door SB HigherlevelWij huren sinds april een kantoorruimte.
In het het contract staat de huurprijs en borgsom excl. BTW aangegeven.
Vervolgens staat dat dit bedrag met verhoging van de BTW overgemaakt moet worden.
Er staat echter nergens gespecificeerd dat het om 21% BTW gaat.
Is "verhoging met BTW" duidelijk genoeg?
Eerder had ik begrepen dat BTW echt duidelijk op facturen moet staan aangegeven, ik vraag me nu af of ik de BTW zo wel kan aftrekken.
Dan was er nog een tweede punt wat het niet makkelijker maakt.
De huurprijs was excl. BTW aangegeven bij punt 2.1.
Bij punt 2.4 heeft de verhuurmakelaar een fout gemaakt.
Hier staat duidelijk voor maand april (1e maand) een bedrag incl. BTW wat overgemaakt moet worden terwijl dat excl. BTW had moeten zijn.
Ik moest de rest "nog maar even overmaken".
Dit heb ik geweigerd omdat ik het niet juist kan verwerken in mijn boekhouding.
De verhuurmakelaar werd kwaad en intimiderend.
Ik heb nu een aangepaste versie gekregen met het juiste bedrag.
Deze is door mij ondertekend maar ik heb hem nog niet terug ontvangen met handtekening van de verhuurder.
Het duurt allemaal erg lang, en ik heb nu wel 10x gevraagd om een juiste versie.
Mijn plan was om het over te maken als ik hem retour had met handtekening van de verhuurder maar inmiddels begint het op een betaalachterstand te lijken.
Overigens had de verhuurmakelaar nog enkele fouten gemaakt: In plaats van mijn KvK nummer was mijn vestigingsnummer genoteerd, mijn BTW nummer was leeg gelaten, er werden twee verschillende borgbedragen genoemd (al zit er maar een verschil in van 1 cent) en het bovenstaande...
Ik heb daarvan dus ook nog geen correcte versie met handtekening van de verhuurder.
Ben ik te moeilijk?
Ik doe mijn eigen administratie en dat gaat goed totdat ik tegen dit soort dingen aanloop, ik wil het dan gewoon correct in de boekhouding kunnen verwerken en weet nu niet of er mogelijk problemen ontstaan of dat het contract wel geldig is als de gegevens onjuist zijn.
Is dit een moment om de verhuurder op de hoogte te stellen?
De verhuurmakelaar is duidelijk niet blij met me en ik ben bang om nog meer druk te gaan zetten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77666-btw-percentage-niet-gespecificeerd-op-huurcontract-en-fouten-nog-wel-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen