• 0

effectiviteit van promotiemiddelen

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon niets vinden.

 

Ik ben op zoek naar de effectiviteit van de verschillende promotiemiddelen.

Niet de algemene effectiviteit maar echte cijfers. bestaat dit?

Deze vraag stel ik omdat ik in een ander communicatieplan deze zin zag staan:

For this, ads are put on billboards in the whole country. Billboards are a very effective tool as they have a reach of 33.4% of the population and cause a contact frequency of 10.3

 

Hoe komt de maker aan deze getallen?

Weet iemand mischien een site waar deze gegevens opstaan?

bij voorbaat dank

 

www.camera-service.nl/index.html

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij werven nieuwe klanten grotendeels op drie manieren:

1. Acquisitie, middels cold calling leggen we contacten en zo komen er een hoop nieuwe klanten bij.

2. Via-via, met een duur woord netwerken. Veel van onze klanten bereiken ons doordat ze via iemand naar ons zijn doorverwezen. Dat kan een klant zijn maar is veel vaker een zakelijk contact van ons.

3. Website, een klein deel van onze nieuwe klanten vindt ons doordat ze al zoekend op internet bij ons terecht komen.

 

De verdeling is ongeveer 40-40-20. Wij houden bij waar een nieuwe klant ‘vandaan komt’. Maar dat doen we ook voor alle contacten die we opdoen. Ook daarvan houden we bij waar ze vandaan komen, of via wie. Deze informatie leggen we vast in ons CRM systeem.

 

1 Maal per jaar maken we een cijfermatig overzicht van de herkomst van klanten en contacten. Altijd weer leuk om te zien wie er veel leads naar ons doorstuurt. Dan blijkt ook vaak dat, dat ook net de mensen zijn naar wie wij weer veel doorspelen. Zo zie je maar het blijft een kwestie van geven en nemen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wow ! Wat een geweldige respons & bovendien zo open ! Gaaf.

Mijn grootste verbazing heb ik gekregen door het bedrijf van mijn vrouw : ze heeft niets, maar dan ook niets aan acquisitie gedaan. (administratiekantoor) Maar het netwerk wist dat ze "available", haar reputatie is erg goed en de rest kwam vanzelf.

 

Alles dus puur via/via. En, moet ik zeggen, een vrij duidelijke positionering. Dat hielp waarschijnlijk in het doorvertellen. Geen gering aspect.

 

In mijn eigen werk heb ik het nooit zo gehad op DM : een respons van 4% betekent voor mij waste van 96%. En komt het omdat ik als marketeer er op let, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die zich irriteert aan DM, laat staan slechte DM.

 

Hoe een MKB-bedrijf dan zijn spullen bij mij kan aanprijzen, als ik niet tot het netwerk van het bedrijf hoor ? Eigenlijk moet ik zeggen dat ik uit ervaring weet dat de meeste bedrijven/eenpitters veel en veel te weinig weten wie hun netwerk is/zijn, laat staan dat ze er (positief !) gebruik van maken.

 

Maar goed, terug naar de vraag. 1. Zorg dat je gevonden kan worden. Een goede website is handig, al was het alleen maar om na van je gehoord te hebben, een indruk te krijgen van je bedrijf. 2. Iedereen die zich heeft ingespannen om zich in te leven in de (echte) uitdagingen waar een bedrijf mee te maken heeft, heeft al credit volgens mij en krijgt (bij normale mensen) tenminste een beleefd gesprek. Goede kans dat de afwijzer je wel onthoudt voor als iemand uit zijn/haar netwerk een behoefte heeft waarvoor je bedrijf een product heeft.

 

Andere mogelijkheden : lijfelijk contact. Ja, daar bedoel ik ook mee : congressen, netwerkavonden en dergelijke. Maar heb je wel eens hier aan gedacht : ik ken een consultancy die trainingen geeft voor weinig. De mensen die hierop af komen vormen voor het bedrijf meer dan voldoende clientele om winstgevend te zijn voor de consultancy.

 

Val op, ongeacht waarmee je het doet. Is het niet mogelijk op te vallen met het ene medium, staar je dan niet blind op het medium, maar kies een andere.

 

Brochures ? Werken niet voor mij, tenzij ze echt opvallen. Ik heb er simpelweg de ruimte niet voor. Geef ze alleen mee als je een verkoopgesprek heb gehad. Geef ze niet mee aan mensen die snel voorbij komen : je dure brochures verdwijnen in het ronde archief. Electronische brochures (PDF) bewaar ik nog wel.

 

Een prikkelende propositie kan met goede PR tot veel gratis publicity leiden. Vaak een kwestie of je bij je producten een interessant verhaal kan vertellen. Maar dat zijn de uitzonderingen.

 

Ik heb veelal in omgevingen gewerkt waar het product "non-interest" was : een noodzakelijk kwaad. En hoe die aan de man te brengen ?

Het adagium was meestal : Massamedia. En laten we eerlijk zijn : voor naamsbekendheid in heel Nederland is massamedia erg goed.

Of je dan een "relatie" met zo'n product/dienst krijgt, kan je afvragen.

Ik deel wel de mening dat reclamebureaus verslaafd zijn aan Televisie.

 

Ik heb een prive-theorietjes ontwikkeld waarbij niet alleen de kwantiteit van de boodschap (GRP's; Eyeballs, etc), maar ook de kwaliteit een belangrijk aspect speelt. Met kwaliteit bedoel ik : heeft de consument een relevante relatie met een medium/programma ? Daarom vind ik radio beter dan TV om verdieping te geven aan je product. En vaak goedkoper, zeker met de grotere mogelijkheden tegenwoordig om gespecialiseerde groepen luisteraars te bereiken.

 

Uiteraard is het allerbest het internet, al was het alleen maar omdat een consument zelf bepaalt hoe & wanneer hij/zij consumeert. En omdat zo heerlijk veel te meten is. Zie : Adwords/Affiliate deals. (nee je hoort mij geen banners zeggen...)

 

Raar, maar door dit te schrijven kom ik net achter iets grappigs : ik ben gevoelig voor boodschappen waarin iemand BELEEFD is. Hoe meer push, des te meer druk ik terug/sluit ik uit.

Link naar reactie
  • 0

Wow ! Wat een geweldige respons & bovendien zo open ! Gaaf.

Mijn grootste verbazing heb ik gekregen door het bedrijf van mijn vrouw : ze heeft niets, maar dan ook niets aan acquisitie gedaan. (administratiekantoor) Maar het netwerk wist dat ze "available", haar reputatie is erg goed en de rest kwam vanzelf.

 

Complimenten, zo te horen gaan de zaken goed bij je vrouw. Het heeft echter wel het nadeel dat je enigszins passief de klanten krijgt die je krijgt, in tegenstelling tot actief marktsegmenten en clienten werven in het segment dat je wilt.

 

Maar, als je vrouw daar tevreden mee is en de omzet en resultaat zijn naar wens, vooral zo houden.

 

Succes en Plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Helemaal waar, VCC ! Dat is ook een punt van mij naar haar geweest. Maar voor haar werkt het tot nu toe. Kwestie ook van leren & experimenteren, denk ik : welke klant hoort wel en welke hoort niet bij mij. Haar voordeel is dat ze een mooie mengeling van kleine en grote klanten heeft en vooral : klanten in verschillende branches. Ook dat heeft natuurlijk nadelen, maar tot nu toe geniet ze van alle verschillende invalshoeken die je tegenkomt in een andere branche.

 

En laten we eerlijk zijn : zouden we allemaal niet blij zijn met klanten die we kunnen weigeren ? ( is ook al gebeurd..)

Link naar reactie
  • 0

Is het niet ook zo, dat elke klant die je niét weigert er tegelijkertijd een is die je wél weigert?

Ik denk dat met name mensen die van begin af aan een duidelijke keus hebben gemaakt in het soort klanten dat ze 'in behandeling nemen' zich realiseren dat de tijd die ze NIET in de willekeurige klant steken nu in de wens-klant gestoken wordt.

Dat zijn keuzes die starters meestal niet durven te maken-- er moet geld verdiend worden!

Maar ik ken ook verhalen van mensen die vanaf de eerste minuut zeiden: Ik wil alleen maar klanten van zus en zo kaliber, met zus en zo omzet. En die kregen ze ook, en ze hebben dus niet hun eerste jaren als ondernemer besteed aan het bedienen van een redelijk heterogene, opportunistische poel klanten. En ik denk niet dat dat toeval is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ondernemerschap is keuzes maken. Meteen vanaf dag 1.

 

Keuzes t.a.v.:

de diensten die je wel en niet levert

de klanten die je wel en niet bedient

de prijzen die je hanteerd

 

Dit alles heet strategie. Menig ondernemer claimt dit te hebben maar doet toch eigenlijk alles.

 

Door bv. kleine orders niet aan te nemen positioneer je de organisatie zodat bedrijven met grote orders denken dat je ideaal bij hen past.

Welke multinational wil er nou een adviseur die ook drie bakkers op de hoek begeleidt?

 

ONTOPIC: Ook je reclame uittingen moeten aansluiten bij je strategie. Ben je low-cost fighter? Dan zal je via grote lompe advertenties de aandacht moeten trekken via mass media. Ben je Top quality leverancier? Dan werkt tijdsintensief gericht bellen beter.

 

Dit alles is natuurlijk in de theorie. In de praktijk bestaat er ook een grijs gebied.

Link naar reactie
  • 0

Okay, helemaal waar wat je ontopic zegt. Zo voelt het tenminste.

 

Maar nu terug : wat is jullie ervaring ? .

 

Tuurlijk kunnen we hier heel lang praten over wat kan en wat zou moeten, maar ervaring leert meer.

 

Bijvoorbeeld : Guerilla marketing : vaak aangehaald als zijnde goed voor kleine bedrijven, want : weinig geld, veel tijd ? Guerilla Marketing.

 

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ? Wat waren de kosten en wat was de (directe) opbrengst ?

 

Ik kan uit vrij directe kring een (anoniem) voorbeeld noemen : in de markt was een monopolist. De nieuwe organisatie wilde een product hiertegenover in de markt zetten.

Aanpak : PR, Free Publicity (= PR), acties met andere organisaties voeren en mass media : TV.

 

Binnen 2 weken is het TV-verhaal gestopt, waarom ? Het PR-verhaal van David tegen Goliath bleek zo sterk te werken, dat de verkoopmachine meer dan in gang kwam en zo ruimschoots aan de verwachtingen werd voldaan.

 

Een bijzondere situatie, ik geef het toe en wat dus een lekker sappig verhaal verzorgde, wat elk medium graag wilde vertellen. Maar het vertelt ook iets over de kracht van een goed verhaal met PR.

Link naar reactie
  • 0

Forumleden,

 

Nu we het toch over free publicity/marketing hebben...............Een aantal mogelijkheden. sommige heb ik zelf toegepast, anderen heb ik over gelezen.

 

- Het schrijven van persberichten werkt vrijwel altijd, en inderdaad tot aan de raarste blaadejs toe. Veel media hebben simpelweg rubrieken die ingaan op verschillende branches of producten zelf. Die redacties zijn simpelweg ook op zoek naar content.

- Ik heb er veel over gelezen: Buzz marketing. Maakt mensen nieuwsgierig en is gratis

- Ga een alliantie aan met een ander merk/product. Het idee van: Ik doe wat voor jouw doe jij wat voor mij.

- Denk "Out of the Box" In Rotterdam bijvoorbeeld worden luchtbelletjes van de bodem opgelaten. Vervolgens ontstaat aan het wateroppervlak een merknaam. Dat is nieuw en dat trekt weer de aandacht.

 

Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

ik doe dit een jaartje of 10.

 

er is een groot verschil tussen B2B en B2C.

 

B2B:

- het juiste marktsegement zoeken (heel belangrijk)

- bellen voor de juiste aanspreekperson (buying center)

- folder sturen

- 1 week later nabellen, reaktie is belangrijk, afspraak maken

 

per week 10 bedrijven uitzoeken en SCOREN!!

 

B2C:

- bij adverteren, ALTIJD een klasse aanbieding erbij

- events

- opvallen, iets geks doen

 

belangrijkste: opvallend goede kwaliteit (vooral bij service, probeer het maar eens!), betrouwbaarheid, engagement.

 

bij beide geldt ook: cross media werkt!

 

vorige week heb ik weer een knettergekke advertentiekampagne voor een klant gestart, en als deze dan zegt dat de klanten met de advertentie uit de krant in de zaak zijn gekomen, en je ziet al die "lege" plekken in de winkel en de opdrachtgever is zeer tevreden - dan weet ik weer waar ik het allemaal voor doe!

 

nog een tip: als je bedrijf niet porsche, bmw of shell heet vergeet dan het woord "image reklame".

 

sukses allemaal!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met de vraag 'wat werkt wel en wat niet' is dat er geen antwoord op te geven is. Ook opmerkingen als 'ik heb brochures uitgedeeld en dat werkt niet' maken je niet wijzer. Misschien was de timing verkeerd, of de plaats, of de brochure zelf. Niet voor niets is een oude uitspraak uit de reclamewereld: "je weet dat je de helft van je geld weggooit, maar je weet niet welke helft".

 

Ik heb klanten meegemaakt die me vertelden dat persberichten niet scoren, dus dat het geen zin had zoiets nogmaals te proberen. Bij nadere bestudering bleek dat ze geen persberichten verstuurden, maar non-berichten. Er is niemand in mijn branche (communicatie) die weet 'hoe het werkt', behalve dan de mensen die na mooie beloftes en lage scores toch hoge rekeningen weten te versturen. :-\

 

Onderzoeken helpen ook niet veel, er zijn veel te veel factoren die niet meetbaar zijn en toch een significante invloed hebben (tijd, omstandigheden, presentatie van het aanbod, etc). Daarom rest je als ondernemer maar één ding: lees je vakliteratuur en probeer, probeer, probeer.

De inmiddels overleden Bram van Leeuwen of Prince de Lignac (NTI) is er rijk mee geworden. Hij ontdekte bijvoorbeeld dat als hij een bon in een krant of tijdschrift plaatste, hij meer reacties kreeg als hij de schrijfruimte zo klein maakte dat mensen hun naam op een bijgevoegd briefje moesten schrijven. Snap jij het, snap ik het....

 

Het feit dat veel onderneming hun kaarten zetten op televisie wil niet zeggen dat het beter scoort dan advertenties in een huis aan huisblad. Onderschat nimmer het ego van de topmanager of de ondernemer! Een algemeen advies is dus: schakel je eigen ego uit en begin onderaan.

 

Ondanks alle onzekerheden werkt trouwens één ding altijd: GRATIS! Maar dan ben je geen ondernemer, maar filantroop.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

slechte reklameburos proberen uit (op kosten van de opdrachtgever) - goede weten wat werkt en wat niet; en daar betaal je dus voor. natuurlijk zijn er regels en vooral ervaringen die experts gebruiken - deze kunnen de kans op sukses maximaliseren.

 

dat wil niet zeggen dat je niet af en toe een flop hebt; maar reklame is ook slechts 1 faktor uit de marketingmix; een slecht of duur produkt, onvriendelijk personeel, slechte service, onaantrekkelijke verkooppunt - allemaal faktoren die zelfs de beste reklame niet kan kompenseren.

 

sommige bedrijven zien reklame als laatste poging hun problemen op te lossen - ik zeg dan vaak "nee", omdat ik niet wil dat frustraties en flops aan mij blijven kleven. mijn "buikgevoel" zegt me genoeg of ik een opdracht aan moet nemen of niet. als een opdrachtgever werkelijk geloofd dat hij met een nieuw logo of huisstijl meer gaat verkopen, heeft hij er geen donder van begrepen - zo werkt het niet.

 

tip: als je geen sukses hebt ZONDER reklame te maken - heb je het MET reklame ook niet! probeer eerst de andere faktoren uit de marketingmix te verbeteren (b.v. een ander sortiment, luie verkopers er uit gooien, je winkel aantrekkelijker maken enz.)

 

reklame kan "wat goed is" beter maken - bedrijven waar niets klopt zullen door goede reklame ook niet overleven.

 

als je een reklameburo neemt vraag dan even wat de grootste suksessen bij vergelijkbare opdrachten waren/zijn - en vraag ook wat de grootste flops waren; vraag om referenties en bel daar ook even op om te kontrolleren! als een reklameburo voor unilever goede spots kan maken, wil dat niet zeggen dat ze met een minibudgetje van €20.000 ook uit de voeten kunnen.

 

sukses allemaal!

 

Link naar reactie
  • 0

Dries,

 

Reus ! Hartelijk dank voor je goede tips. Zeker wat je zegt over reclamebureaus kan ik zeer met je delen.

Het zou al heel mooi zijn als iedereen referenties checkte.

 

Dit overkwam mij laatst zelf : ik had de interviews gedaan, het CV geschreven en toen kwam de vraag naar 3 mensen die mij werkend hadden meegemaakt & die niet alleen vrienden van mij waren. Tot mijn verbazing werden ze alledrie opgebeld en daaruit kwam misschien zelfs meer dan ik zelf had willen vertellen ! Maar tegerlijktijd wist ik nu zeker dat het bedrijf mij nog steeds wilde hebben, toen ze mij een aanbod deden.

 

Als iedereen bij welke adviseur/leverancier dan ook zou vragen naar de successen en de mislukkingen : beiden zeggen erg veel over wat de kracht en de zwaktes zijn van een bureau. En ja, zeker als je bedrijf wat kleiner is, moet je erg op dit soort informatie uit zijn.

Zo probeerde ik onlangs contact te krijgen met een van de grootste zoekmachine marketing bedrijven in NL : pas na 4 keer bellen en vragen of ze wilden terugbellen, kreeg ik eindelik contact. Na dit eerste gesprek legde ik de telefoon neer en toen drong de boodschap eindelijk tot mij door : zij hebben geen tijd voor kleintjes zoals ik als ze zelfs hun telefoon niet kunnen opvolgen.

 

Back on Topic : ja, er zijn heeel veel factoren die alles wat je inzet kunnen beinvloeden. Maar weet dit zeker : er zijn mensen die weten wat wel werkt, er zijn duidelijk aantoonbare dingen die je moet doen en laten om succesvol promotie te doen.

Hoed je voor mensen die deze discussie wegwaaien of die hier niet over willen of kunnen praten !

 

Laat je niet een rad voor ogen draaien - elke ondernemer weet dat het leven gecompliceerd is en dat dus niet alleen 1 soort promotie alle succes bepaalt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik haak net aan...

Mijn ervaring is:

1) helder positioneren = mijn bedrijf levert geïntegreerde dienstverlening. We geven communicatieadvies en doen de uitvoering. Maar we coördineren vervolgens ook andere communicatiewensen. Reclame. Media-inkopen. Signing. Daarvoor heb ik bedrijven in mijn netwerk zitten. Die huur ik in onder eigen naam, zodat de klant alleen met mij zaken doet. Zo'n duidelijk dienstverlening buzzt vanzelf.

 

2) adverteren = het levert niks op, dus stem je budget daar op af, maar ik ben er wel achter dat ik niet zonder kan om mijn naam zo actief te houden binnen de lokale en regionale gemeenschap van ondernemers (dus ik adverteer niet in de krant, maar wel bij de ondernemersvereniging en in de bedrijvengids).

 

3) zorg regelmatig voor nieuws en kom daarmee in de krant = free publicity. Ik ben naar de kranten toegegaan en afspraken met journalisten gemaakt. Sterker nog: zodra ik een persbericht heb verstuurd bel ik ze op om te vragen wat ze ermee gaan doen (niets, dan gaat ie naar concurrende kranten => dat weten ze en daarom plaatsen de kranten van mijn voorkeur eigenlijk altijd mijn berichten) en of ik ze nog kan helpen met tekstbewerking, fotomateriaal e.d.

 

4) netwerk je het ongans. Word lid van De Zaak en schrijf je in voor seminars. Loop bijeenkomsten van de KvK en je ondernemersvereniging af. Word lid van meerdere clubs. Zeker btotb is het vertrouwen en gunnen belangrijk. Daarom moet je jezelf laten zien.

 

5) wat eerder al is gezegd: zoek betrouwbare partners en promoot elkaar.

 

6) maak gebruik van weblogs of start er zelf een (in september start ik de weblog communicatieadvies.web-log.nl) als platform en marketingmiddel. Schrijf een boek e.d. Dat is meer de guerilla-vorm.

 

7) loop gewoon binnen bij bedrijven en presenteer jezelf (bereid het wel goed voor!)

 

Dit zijn mijn activiteiten waarmee ik het meeste klanten binnenhaal.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Adverteren op TV of Radio kost bakken met geld. Niet alleen het inkopen van zendtijd, ook het produceren van spotjes etc.. De laatste jaren zijn de mogelijkheden op het gebied van adverteren enorm uitgebreid, met dank aan het internet! hierdoor komen advertentie inkomsten van TV en Radio zendtijd wellicht onder druk te staan. Je ziet dat er ook steeds meer alternatieven komen i.p.v. de traditionele commercials. (splitscreen reclame, sms-bel acties etc..) De komst van Talpa helpt ook niet echt mee aan een positieve marktwerking voor reclame inkomsten op TV!

 

"wat is jullie mening, t.a.v. reclame op TV of Radio" is het de kosten/baten waard?

 

Is het voor bedrijven in het MKB segment weggelegd om effectief tegen redelijke kosten op TV of Radio te adverteren, of moeten MKB ondernemers zoeken naar alternatieve wellicht goedkopere advertentiemogelijkheden op bijvoorbeeld het internet.

 

Hoe denken jullie over effectief adverteren?

Link naar reactie
  • 0

Als je het over adverteren hebt, moet je je niet beperken tot tv, radio of internet. Je mist bijvoorbeeld de gedrukte media (kranten, magazines, etc), buitenreclame of evenementen.

 

Effectief adverteren is afhankelijk van de situatie en de doelstelling. Als je een nieuw product hebt dat je landelijk via internet verkoopt of half-om-half gehakt in de aanbieding hebt, dat scheelt nogal aan wie je welke boodschap wilt overbrengen en dus welke mediakeuze je doet. Ik kan mij prima bepaalde MKB-ers voorstellen voor wie tv of radio interessant is.

 

Je vraagstelling is mij daarom te algemeen. Ja, reclame op TV of radio kan kosten/baten interessant zijn, maar soms ook niet. Effectief adverteren in de zin van weten wat je wilt bereiken, de juiste keuzes maken en meten wat het effect is, daar voel ik wel veel voor.

Link naar reactie
  • 0

TV reklame kost inderdaad zeer veel geld - vooral als je gezien wilt worden. (dus veel herhalingen op veel zenders).

 

De multi's komen echter bij hun GRP berekening niet om dit massa medium heen; ze kunnen het zich ook veroorloven;-)

 

Wat lokale TV betreft; daar heb ik geen goede ervaringen mee.

 

Bij radio ziet dat er een stuk anders uit - eigenlijk bereik je hier zeer veel mensen met relatief weinig kosten; een spotje kost ook een stuk minder geld.

 

Internet - en vooral google Adwords - zijn vooral interessant voor B2B; b.v. als je op zoek bent naar leveranciers van "pompen" of "extruder".

 

Wat ik wil zeggen; iedere bedrijf dat reklame wil maken heeft een eigen individuele mediaplaning nodig - maatwerk dus. daarbij zijn zgn. "crossmedia" technieken, waarbij verschillende media gelijktijdig worden ingeschakeld, op dit moment populair (dus zowel een ad in de krant als ook een passend radiospotje en een passende web-kampagne).

 

Een goed reklameburo zal goed naar je produkt en je doelgroep kijken en vervolgens die kampagne ontwikkelen die de laagste kosten per GRP heeft.

 

Als je dus echt van plan bent geld aan reklame uit te gaan geven (>10.000), zoek een goed reklameburo (en maak het ze niet te makkelijk).

 

Sukses!

 

Andries van der Schaft

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste, erg leuk topic. Helemaal in mijn straatje en intresses.

 

Ben net actief in de communicatiewereld en dus erg geintersseerd in jullie ervaringen.

 

Mijn ervaringen met voornamelijk advertenties zijn erg slecht. De kooprespons (het enige wat ik kon meten) is erg laag en denkte in mijn geval de kosten noooit. De affectieve of informatieve reactie kan ik niet meten, maar schaal ik ook laag in. Ik heb hier geen meetgegegvens van.

 

Waar is laaiend enthausiasst over ben is de outdoorreclame. Het leuke is dat je bijv. een bus, citycell, billboard per stuk en per locatie kunt huren, voor een korte periode. Ik heb bijv. alle bushokjes, billboards, etc. in de buurt van het hoofdkantoor van een klant die ik graag wilde hebben gehuurd met vol gehangen met mijn uitingen. Dit om ervoor te zorgen dat de medewerkers gedurende maand constant met mijn uitingen in aanraking kwamen. Nou gaat het hierbij eigelijk om aquisitie maar ook eeerrg belangrijk. Het leuke is dat het huren van een abri echt niets kost (100 euro) en heel veel kan opbrengen als je echt op je doelgroep wilt spelen.

 

Daarnaast is het erg leuk om een klant bijv. een citycell of billboard cadeau te doen bij een order. Kost je tussen de 100 (citycell) en 700euro(billboard, bus) per 2 weken. Het levert je een goede relatie en dus goede zaken op.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 456 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.