• 0

Hoe eenvoudiger vrije domeinnaam vinden?

 

Ik ben ongemerkt al een flink tijdje bezig met het vinden van een nieuwe naam voor een project, nou is dat niet zo heel erg moeilijk, maar die combinatie met een vrije domeinnaam is wel heel frustrerend werken.

 

De namen die je bedenkt staan of te koop of staat onzin op.

 

Hoe doen anderen dat? Wie weet misschien een truukje om sneller namen in te voeren en te checken of ze vrij zijn? Of misschien wel ergens op een reserveringslijst komen of zo, zodra naam verloopt. Dat je kunt kopen.

 

Ik zie een soort script voor me waar je namen achter elkaar kunt invoeren en waar een resultaat uit komt, welke wel en welke niet. Ik mis vast een site waar dat zou kunnen.

 

Perry

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Als er echt niets anders al is!

 

Ik heb wel dit gevonden: www.zoekservice.com maar dan geef je het uit handen, wil zelf gewoon met steekwoorden spelen en een script zou die woorden door elkaar heen moeten hutselen en op verschillende manieren tegen die domeinregistraties van .com. .nl etc aan moeten houden.

 

Als je wat hebt, denk ik dat je daar wel wat mensen blij mee kunt maken :)

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

eenvoudig is met Sam Spade: www.samspade.org of www.register.com

Nederlandse domeinen bij www.domain-registry.nl

 

De domeinnaam intypen als web adres in je browser heeft weinig zin omdat een domeinnaam niet als webadres in gebruik hoeft te zijn.

 

Een vage zoekservice zou ik niet gebruiken omdat ik sommige ervan verdenk om een domein dan snel te reserveren en dan aan jou aan te bieden voor teveel geld.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Nadeel van whois services is dat ze gelimiteerd zijn in het aantal zoekopdrachten dat je per dag mag doen. Ik zou eerst even filteren door een DNS lookup te doen en dan verifieren met whois.

 

Geloof dat je wel thuis bent in Perl dus probeer onderstaand scriptje even. Je maakt een bestand 'domeinnamen.txt' met op iedere regel 1 naam die je wilt controleren. Draai het script en alleen namen die niet bestaan (in DNS) worden getoond.

 

#!/usr/bin/perl -w

 

use strict;

use Net::DNS;

 

 

my $resolver = Net::DNS::Resolver->new;

 

open NAMELIST, 'domeinnamen.txt' or die "Can't read domeinnamen.txt, reason $!";

while(){

 

my $exists;

my $name = $_;

$name =~ s/[\n\r]//g; # remove all line ends for windows/unix compatibility

 

# first check for existence of mx-record

my @mx = mx($resolver, $name);

$exists = @mx != 0;

 

# add A record check here

 

print "$name\n" unless $exists;

}

 

close NAMELIST;

 

Link naar reactie
  • 0

Enige jammere van de SIDN is dat hun systeem sucks: het is vaak traag of "too busy". Sinds we deelnemer zijn kunnen we wel ongelimiteerd en snel gegevens checken, maar ideaal is het daar niet...

 

Als ik écht gekke extensies moet registreren kijk ik bij www.bedrijvenweb.nl of via domein.pagina.nl of ze vrij zijn, om vervolgens via Google een scherpe prijs te krijgen ;)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een website gevonden waar je heel handig gratis tips en suggesties vind voor vrije domeinnamen, zowel voor .nl als internationale websites zie http://www.domeinnaamdesk.nl

 

Henk Jan Bijmolt (alias Artis op HL) uit Groningen heeft een probleempje met Google, zo meldt Sprout. Zijn website Travelmap is plotseling gekelderd in de zoekresultaten en HJ snapt niet goed waarom. Wij wel.

 

Google heeft een hekel aan spammers. Henk Jan daarentegen laat geen kans onbenut om zijn initiatieven onder de aandacht te brengen. Op dit forum. Alle vijf berichten van HJ zijn spamberichten. Eerste reacties betrof Bedrijfspand.com (is gevestigd aan de Visserstraat 36 waar ook Traveldodo en Travelmap zitten - sites van Henk Jan Bijmolt). Daarna gaat HJ het affiliatenetwerk Cleafs aanbevelen, ook gevestigd aan de Visserstraat 36 in Groningen. En nu weer Domeinnaamdesk met als adres (het wordt eentonig) Visserstraat 36.

 

Bij zo'n gastje zou ik zeker geen domeinnamen gaan testen.

 

Traveldodo.com

Visserstraat 36

9712 CW Groningen

Bedrijfspand.com

Visserstraat 36

9712 CW Groningen

cleafs.nl.

Visserstraat 36.

9712 CW. Groningen

domeinnaamdesk.nl

Status

actief

Houder

BIJ006843-VEVID

hj bijmolt

visserstraat 36

9712CW groningen

 

Linkmiechel!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Henk Jan Bijmolt (alias Artis op HL) uit Groningen heeft een probleempje met Google, zo meldt Sprout. Zijn website Travelmap is plotseling gekelderd in de zoekresultaten en HJ snapt niet goed waarom. Wij wel.

 

Huh? "Het gros van de bezoekers van Travelmap is/was afkomstig van zoekmachines. Het bezoek is sinds juli 350 procent gedaald."

 

Je zou toch denken dat bezoek met maximaal 100% kan dalen. Zouden ze nu -250% bezoekers hebben? ;)

Link naar reactie
  • 0

Je zou toch denken dat bezoek met maximaal 100% kan dalen. Zouden ze nu -250% bezoekers hebben? ;)

 

Ze hebben zelfs 350% minder omzet, best knap ;D

Zou de schrijver ook degene van de 25 miljoen zijn die dacht dat hij 250K gewonnen had...

 

Maargoed ontopic; www.directnic.com geeft ook domeinnaamhints.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.