Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 13-12-18 in alle zones

  1. Start een nieuw topic in het 'Wat vinden jullie van mijn...'-board met vijf vragen werkt weer!
    2 punten
  2. Als het ding vast zit aan het pand (met slang door de muur enzo) dan zit hij aard en nagelvast zoals het ook wel heet en hoort het tot je woning en als de ruimte waar je zit niet kwalificeert als zakelijke ruimte dan de airco dus ook niet. Als je een verplaatsbare airco had genomen kan het meestal wel omdat je die net als je laptop en printer makkelijk (onder je arm) meeneemt. dat is de kortste en simpelste manier om het uit te leggen.
    2 punten
  3. Beste Ubasti, Ik heb je site even bekeken en met mijn beperkte kennis hiervan wil ik toch wat feedback geven. De filmpjes die je op de Home afspeelt zien er mooi uit maar vertellen mij helemaal niks over wat je precies doet, terwijl dat het belangrijkste plek van je website is. Ik word er persoonlijk niks wijzer van en moest echt via de Diensten pagina kijken om toch enigszins een beeld te krijgen van wat je precies doet. Op de Over Ons en Diensten Pagina's , valt me op dat je Belgie op deze manier schrijft en elders met trema België. En ik zou persoonlijk beginnen met "Diensten" in het menu ipv "Over ons", mensen willen weten wat je precies voor ze kan betekenen. Het plusje (+) van je telefoonnummer is bij mij niet helemaal zichtbaar, ik gebruik een Macbook met Chrome webbrowser. Hoop dat je hier wat aan hebt, en wellicht kunnen de andere leden wat meer aanvulling geven. Groet, Karim
    1 punt
  4. De normale gang van zaken in het grotere MKB en het grootbedrijf is de jaarrekening (en dus de jaarrekeningposten) standaard commercieel te waarderen, bijvoorbeeld op basis van IFRS of NL GAAP. Deze bedrijven stellen alleen een fiscale jaarrekening op voor fiscale doeleinden, het berekenen van belastinglatenties en de aansluiting tussen nominale en werkelijke belastingdruk. Verschillen tussen commerieel en fiscaal waarderen van jaarrekeningposten kunnen vrij groot zijn en komen tot uiting in de belastinglatenties en de aansluiting tussen nominale en werkelijke belastingdruk (actieve latenties alleen wanneer en voor zover deze realiseerbaar geschat worden in de toekomst) - dit wordt allemaal vermeld in de commerciële jaarrekening. Als je geen diepgaande kennis hebt inzake deze materie is de aansluiting met het effectieve belastingtarief een handig aanknopingspunt om te bepalen hoe je deze verschillen tussen commercieel en fiscaal waarderen kan inschatten. Voor een voorbeeld kan van hoe zoiets eruit ziet kan je, als voorbeeld, kijken naar de jaarrekening van ForFarmers (beursgenoteerd, dus publiek beschikbaar): https://www.forfarmersgroup.eu/investors/financiele-documenten-en-presentaties/jaarverslag-2017.aspx in de PDF versie, pagina 138, vind je de volgende tabel waarbij de aansluiting zoals ik hierboven heb beschreven, wordt gemaakt: De toegepaste commerciële grondslagen worden in de jaarrekening ook (verplicht) toegelicht, deze vind je in dit voorbeeld op pagina 117 "Toegepaste accounting standaarden", in dit geval IFRS. Dus om op je vraag terug te komen "Hoe werkt zo'n commerciële balans bij investeerders?" > dit is wat investeerders veelal gewend zijn cq. verwachten. Om op je tweede vraag terug te komen "Moet zo'n commerciële balans nog aan bepaalde eisen voldoen? ": Ja, de commerciële jaarrekening moet aan bepaalde standaarden voldoen, te weten BW2 titel 9 (vooral interessant is artikel 362): https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-2/boek2/titel9/ PS ForFarmers als voorbeeld genomen omdat deze beursgenoteerd zijn (dus jaarrekening publiek beschikbaar) en een Nederlandse versie van de jaarrekening publiceren.
    1 punt
  5. Als ondernemer krijg je te maken met nieuwe en gewijzigde regels. Op Ondernemersplein.nl vindt je een selectie van de regels voor ondernemers die naar verwachting ingaan op 1 januari 2019. Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Volg @OP_Nederland op Twitter of download de gratis NieuweWetten-app.
    1 punt
  6. Klopt. Maar daar is een heel eenvoudige oplossing voor: zeg even "sorry, zo had ik het niet bedoeld, ik zal het op deze manier niet meer doen" en zand erover. Zal ik dan beginnen? Dat voorkomt ook weer een "maar jij ook" of "maar jij eerst"-discussie "Sorry, ik zal niet meer zo heftig reageren op vermeende verdachtmakingen van moderatoren"
    1 punt
  7. Ik heb dit onderwerp even laten sudderen, maar ik bleef een beetje met een naar gevoel zitten dat de TS hier vooral met een issue komt dat grotendeels ongefundeerd is. Als je nou ergens een probleem mee hebt, noem dan meteen man en paard. Wie maakt zich zogenaamd 'schuldig' aan het vermeende doorverwijzen? En waarom vind TS dat in voorkomende gevallen ongewenst? Noem eens de vijf laatste berichten waarin dat voorkwam en waarom dat een probleem zou zijn in die specifieke gevallen. Kun je dat niet, dan zijn het alleen maar verdachtmakingen die ik nogal onkies vind. En wat betreft het gevaar op hofleveranciers... Iedereen zit hier met het meest kwetsbare dat er is: vertrouwen in hun kunnen. Dat vertrouwen in hun expertise kun je alleen maar opbouwen door week in week uit antwoorden te geven zo goed als je dat kunt. Het lijkt me dat iedereen zich heel erg bewust is van het feit dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. Ze gaan dat echt niet te grabbel gooien voor een enkele flauwe lead. En bovendien is het hier een openbaar forum, dus iedereen kan op iedereen reageren. Als er al iets gebeurt tegen het onoorbare aan, dan is er alle gelegenheid om daar in het openbaar je vraagtekens bij te zetten. Ik snap dus werkelijk niet wat je probleem precies is, al kan ik daar wel naar gissen. Maar dat heeft niets met ons of dit forum te maken, maar alles met de persoon die je in de spiegel ziet.
    1 punt
  8. Toen ik in 2015 -na al een flinke tijd te hebben meegelezen- besloot een account aan te maken, was dit juist vanwege het 'ons kent ons’ effect. De dynamiek die dit forum heeft, de wisselwerking tussen de leden, het anders benaderen van een onderwerp door andere leden (waarbij een hoofdvraag vaak wordt opgesplitst in deelvragen, met wedervragen naar TS), datgene is juist wat Higherlevel zo'n geweldig medium maakt. Toegegeven, ik reageer niet vaak. Echter lees ik wel bijna alle onderwerpen (en heb ik hier meer geleerd dan ik had verwacht, waarvoor dank!). Persoonlijk vind ik het 'incrowd’ effect best meevallen. Het eerste onderwerp waarop ik vanuit mijn expertise kon reageren werd dan ook zeer goed ontvangen en bevestigde voor mij dat Higherlevel voornamelijk is bedoeld om kennis en ervaring te delen. Ik heb in dat topic ook met zeer grote regelmaat onbedoeld verwezen naar aanbieders van bepaalde diensten en experts in het vakgebied. Het (sporadisch) doorverwijzen (na expliciet vragen van TS) naar een deelnemer welke over de kennis beschikt om een bepaalde case op te lossen is in mijn ogen eerder wenselijk dan storend, waarbij ik mij aansluit bij het ‘anti-spam’ beleid zoals deze reeds wordt gehandhaafd. Ik denk persoonlijk dat het (sporadisch) openbaar doorverwijzen naar een medelid wenselijker is dan het doorverwijzen via de PM functie. Allereerst omdat iedereen kan zien naar wie wordt doorverwezen en daarop dus kan sturen (rapporteren van spam, reageren op een foutieve verwijzing, ed.). Ten tweede denk ik dat -indien het doorverwijzen via PM zou gebeuren- hetzelfde lid meermaals kan worden aanbevolen waardoor de TS wellicht 'door de bomen het bos niet meer ziet’. En blind vaart op de doorverwijzing gezien deze niet weerlegd kan worden door anderen. De laatste doorverwijzing was wat mij betreft spot on, wenselijk en -indien doorverwijzing via PM plaats zou moeten vinden- had ik jurist in kwestie ook aanbevolen. On a side note: het forum is bijzonder mooi geworden, petje af voor allen die zich hiervoor achter de schermen hebben ingezet!
    1 punt
  9. Toen ik dit forum bedacht, was dit puur gericht als vraag en antwoord forum. Ik had nooit verwacht dat het zo'n sterke netwerkfunctie zou krijgen. Niet alleen qua aanbevelingen, maar ook deelnemers die met elkaar gaan samenwerken en/of werk aan elkaar uitbesteden/gunnen doordat men elkaar kent door deelname aan HL.nl Een heel mooi neveneffect van dit forum wat mij betreft. Iets wat trouwens ook nog eens door de deelnemers zelf gewaardeerd wordt. Zo kwam er lang geleden (2011) uit een onderzoek over ons forum naar voren dat ondernemers die deelnemen aan ons forum rijker werden: a) inhoudelijk door meer kennis b) feitelijk door meer omzet En ook tijdens netwerkbijeenkomsten verneem ik nog regelmatig dat men blij is met het geboden advies en eventuele verwijzing naar elkaar. Antwoord op de vraag: Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet? Zolang het geen reclame uitingen zijn (bijv. in de trand van "kom naar mij"), maar aanbevelingen van andere deelnemers, heb ik er beslist geen problemen mee dat er onderlinge aanbevelingen worden gedaan. Het is nog steeds aan de ontvanger zelf wat hij/zij daar mee doet. Ik zie dan ook het probleem niet als men van mening is dat het niet integer is dat een nieuwkomer dan niet genoemd wordt of (als voorbeeld) 7 van de 9 website bouwers niet genoemd worden. Het is puur een aanbeveling op ervaring of getoonde expertise online. Noemen we dit dan "mogelijkheid tot spam" omdat dit online gebeurd? Vind ik persoonlijk wat ver gezocht. Zo gaat dit in de dagelijkse praktijk toch ook? Ik ken 4 aannemers, 10 restaurant eigenaren, 3 belastingadviseurs, 5 kappers en tal van andere ondernemers in div. branches. Als men in mijn buurt vraagt "goh Mik, wie beveel je aan", dan verwijs ik niet naar allen, maar bedenk ik n.a.v. de vraag/behoefte welke persoon of locatie het beste past als antwoord. En ja... vaak is dat iemand die ik al langer ken en daardoor ook meer vertrouw. Als er meerdere vrienden met elkaar in gesprek zijn, ervaar ik dan ook dat die weer andere tips en aanbevelingen hebben onderling. Niets mis mee. Terug naar de online situatie hier op het forum: noemen we dit dan vriendjespolitiek? Arch... kom op... zijn we daar niet te volwassen voor inmiddels? Ik lees bijna alle berichten. Zie ik tussen de aanbevelingen soms een onterechte, indirecte of wel spam gerelateerde doorverwijzing. Er wordt door moderatie goed op gelet en wordt daar waar nodig direct geschoond als het te ver gaat. We hebben hier geen zwart-wit regel voor en wat mij betreft gaat die er niet komen ook.
    1 punt
  10. Achter dit soort projecten schuilt vaak een hoop ongezien werk, dank voor alle inzet achter de schermen! Alles lijkt te werken en de gegevens lijken er op het eerste ook allemaal te zijn, knap staaltje werk! Wat opmerkingen: In de desktopversie zijn de donkeroranje en lichtoranje balken zo hoog dat ik onderaan maar 1 topic van de lijst kan zien zonder schrollen; ik vind dat zelf erg onprettig. Desktopversie: zowel in de lichtoranje balk als het wit eronder staat nu een kruimelpad, dat is dubbelop. In de mobileversie kan ik de taalswitch niet vinden en blijven de menu's dan ook in het Engels. Aanklikken van topictitels in de lijst brengt me niet automatisch bij de laatste of laatstgelezen reactie maar brengt me aan het begin van het topic. Klikken op het tijdstip van de laatste reactie ("2 uren geleden") brengt me wel bij de laatste reactie. (Overigens is het denk ik "2 uur geleden", maar soit).
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.