Content marketing is zeer waardevol. Daarom pas ik dit al jaren toe voor mezelf, en voor mijn opdrachtgevers.
De vraag voor ondernemers is niet of je in content marketing gaat investeren, maar HOE je hierin gaat investeren. Met tijd en effort of met geld?
Wie voor het laatste kiest, kiest een LEAN-methode die hun effort pas echt minimaliseert. Het bespaart hen bloed, zweet en tranen, en levert gigantisch veel tijd op. En die extra tijd hebben ze dan hard nodig voor hun nieuwe opdrachten die ontstaan dankzij goede contentmarketing van een content creatie specialist. Dat is wat je noemt een Win-Win!
En voor wie liever het eerste kiest: je kunt online veel lezen, veel bekijken, veel kopiëren en veel leren, maar het belangrijkste is dat je er zin in hebt en tijd voor vrij wilt maken, naast al je andere werkzaamheden. Uiteindelijk is het een kwestie van doen. Dus ga gewoon schrijven, laat het even rustig liggen, bekijk het twee dagen later weer eens en pas hier en daar wat aan, en herhaal desnoods nog een keer. Waar een wil is, is een weg. Dat is het belangrijkste. Voor veel mensen is het geen kwestie van kunnen, maar willen.
Dus wil je zelf aan de slag met content marketing? Zet hem op kanjer!