Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/01/20 in alle zones

  1. Er is een minstens even schofterig verdienmodel: consumenten anoniem en ongecontroleerd laten klagen en ondernemers vervolgens een abonnement door de strot duwen om die klachten van internet te laten verdwijnen.
  2. If you could find a way that lets them: avoid a noisy office garden; avoid that hovering boss; spend less time on the way from home to work and back; play the music they like without bothering co-workers; spend less time in useless meetings; drink decent coffee instead of the office swill; eat healthy food instead of the the junk food from the cafeteria; basically just get down to work, then you could kill a lot of birds with one stone. (Can you tell how much I love spending time in office buildings?)
  3. In Arnhem werden deze week twee maskermachines geplaatst in de eerste Nederlandse mondmaskerfabriek die binnenkort 100.000 stuks per dag gaat maken. Dat is binnen een maand tijd van idee tot realisatie, inclusief een kwart miljoen financiering van Qredits. De mondmaskerfabriek biedt werk aan 28 statushouders. Even verderop heeft Auping een productielijn geïnstalleerd die wekelijks een miljoen mondkapjes maakt in een denimblauw eendebekmodel. Dutch Design uit Deventer.
  4. Ik sluit me aan bij Norbert. Je kunt dan net zo goed niet studeren en zelf een doktersdiploma uitprinten: het ziet er leuk uit, je houdt jezelf en de klant/client voor de gek en zodra ze het doorhebben is alle geloofwaardigheid weg. Daarnaast kun je betogen dat juist partijen die niet het beste voor hebben met de klant het meest gretig zullen zijn om hier gebruik van te maken. (Al is de kans groot dat ze die dan zelf maar gewoon schrijven.) Waarom zou je zulke partijen willen faciliteren, behalve dan dat het betaalt? De fake it till you make it mentaliteit kun je letterlijk veel te ver doorvoeren. Bij videoreviews moet het er bij staan dat het een betaalde review is. Een echte klant verleiden een review te schrijven: dat wordt vaak gedaan door direct na aankoop te vragen om een review. Dat is vaak ook suf, want men kan dan nog nauwelijks iets zeggen over de kwaliteit. Daar een beter systeem voor bedenken met een followup na een maand oid zou beter zijn. Wat daarvoor toelaatbaar is om er tegenover te zetten weet ik niet. Het moet iig geen verdienmodel kunnen zijn, maar zou onderdeel kunnen zijn van een 'loyaliteitsprogramma', zoals zegeltjes in de supermarkt.
  5. Mijn mening over reviews kopen? Dat het een vorm van misleiding of bedrog is. In ieder geval een melding aan de ACM waardig Wat mij betreft moet er ook bij wet verplicht gesteld worden dat een gekochte review als zodanig herkenbaar moet zijn (iets in de trant van: dit is geen review maar een betaalde reclame) Maar dat is slechts mijn mening, ik verneem graag wat meer genuanceerde reacties
  6. Potentie zat, maar zoek de ruimte op. FoodVentures bouwt nu kassen van menig hectares grootte in lege gebieden in Georgia, Kazachstan, China. Daar wordt gebruik gemaakt van lokale aardwarmte of afvalgas (olieindustrie Kazachstan) om ter plekke komkommers, paprika's, tomaten en sla te kweken voor de lokale markt en omringende landen. Dat is Nederlandse kastechnologie, Nederlandse kennis en Nederlands risicogeld. Daar is ook plek zat voor varkens en kippen. Goedkope ruimte, goedkope arbeid en dan maken we afspraken over een dierwaardig bestaan in Europese regulering. En dan niet halfbakken zoals met kooi-eieren (niet voor de consument, wel voor de industrie).
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.