Alles dat geplaatst werd door DaMedia
- Eenmanszaak tijdelijk op naam vrouw ivm sabbatical
-
Beginnen als zzp'er naast fulltime werk? Iemand ervaringen?
Doe het wel in overleg met je huidige baas, want als jij het hele weekend doorwerkt en op maandag moe op het werk verschijnt dan zal je baas niet blij zijn. Rustdagen zijn er niet voor niets. En als je geblesseerd raakt tijdens je bijbaan en dan in de ziektewet moet zal je baas niet blij zijn. Regel da soort zaken dus goed. Regel ook je geldzaken goed, je neveninkomsten dus opgeven bij je inkomstenbelasting. Extra verzekering nodig voor je bijbaan?
-
BTW verkopen via platform, hoe BTW boeken
Ik ben geen boekhouder, er komt dus vast nog wel een reactie die mijn mening goedkeurt of afkeurt: de verzendkosten heb je niets mee te maken, dus ook uit de boekhouding laten. Je ontvangt 8,30 euro, waarvan 6,20 euro netto, en 1,30+0,80 euro BTW die je moet afdragen. Dat lijkt mij de uitkomst van je vraagstuk.
- Beste business model voor zaken met China?
- Beste business model voor zaken met China?
- Auto van de zaak zonder bijtelling her-etiketteren naar prive gedurende kalenderjaar
- Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
-
Vpb drukken
Of verlaag je tarieven in het laatste kwartaal. Of zet een grote marketingscampagne op voor 2025, nu de lasten, in 2025 de lusten (wel beperkt, anders heb je dan hetzelfde probleem). Maar meer verdienen is meer belasting betalen, doen we allemaal. Ter nut en noodzaak van collectief Nederland, Oekraïne en de rest van de wereld. Om hoeveel meer belasting betalen zou het gaan? Een hoop fratsen uithalen voor een paar euro minder belasting zie ik vaak voorbij komen op dit forum.
-
Vraag klanten vinden 15 jarige ondernemer
Zo te zien wil je snel groeien, maar stel dat er 1 december een kerstpakkettenbedrijf belt die 200 plankjes wil, kun je dan wel leveren? Neem aan dat school voorop staat en dan ondernemen. Ofwel: bouw eerst rustig op met alle bovenstaande tips. Bouw dat rustig uit. Om bekend te raken moet je veel op pad, bij bedrijven langs, adverteren, etc. De kosten gaan voor de baten uit. Zorg dus dat je eerst de gratis advertentiemogelijkheden benut, zoals tiktok, instagram, etc. en kijk wat dat oplevert. Daarna kun je het land door, al is dat op 15 jarige leeftijd ook weer een avontuur op zich.
- Rente voor meenemen klanten na opsplitsen VOF
- Verzamelfactuur maken
-
Auto uit 2010, volgend jaar youngtimer, wel of niet nu op de zaak
Waarom de auto niet gewoon privé aangeschaft? Dan kun je de zakelijke kilometers declareren en heb je verder geen gedoe met aftrekposten. Vergeet bij het zakelijk aanschaffen ook niet de BTW-correctie die je krijgt. Op de zaak zetten klinkt allemaal leuk,. maar uiteindelijk maakt het bijna niets uit qua financiën. Een hoop gedoe (zeker als je het niet snapt) voor een paar honderd euro.
- Boekenonderzoek advies
- Vraag klanten vinden 15 jarige ondernemer
-
Vraag klanten vinden 15 jarige ondernemer
Welkom op Higherlevel. Als startende ondernemer heb je veel te leren en marketing is daar slechts een deel van. Een website is een goede start, het probleem verschuift dan echter naar het bekend maken van de website. Denk voor snellere bekendheid eerder aan Tiktok, Instagram, etc. waar je filmpjes en plaatjes snel kunt posten. Zorg dat je daar volgers krijgt, dat moet in jouw leeftijdsgroep niet zo moeilijk zijn. Van daar uit volgen dan wel weer nieuwe volgers. Maak ook een paar borrelplanken voor reclame voor jezelf, geef een paar aan bv een cateringbedrijf, een partytentverhuur, etc. Succes.
- Spreiden omzet voor de KOR
- Advies gevraagd m.b.t. omscholing tot boekhouder
- Advies gevraagd m.b.t. omscholing tot boekhouder
- Is een eenmanszaak de beste optie voor het verkopen van mijn sneakers?
-
Ondernemen met risico's
Beetje rare poll. De kop is: Het nemen van grote risico's is essentieel voor het succes van elke ondernemer Daar ben ik het niet mee eens. En groot is voor de ene ondernemer anders dan voor de andere ondernemer. De poll zelf: 1. Ja, risico nemen hoort bij het ondernemerschap (dat is iets anders dan grote risico's) 2. Nee, stabiliteit is het belangrijkst Ik ben het met beide punten eens, mits de ondernemer zich bewust is van de risico's en daar naar handelt. Stabiliteit is minsten zo belangrijk maar zorgt misschien niet altijd voor vooruitgang.
-
2 motoren in 2024 zakelijk kopen (eenmanszaak)
Een auto + motor + fiets van de zaak is verdedigbaar, alle drie hebben een ander bereik. Maar je kunt maar 1 voertuig tegelijk rijden, dus twee auto's, motoren of fietsen heeft dan geen zin, je hebt er immers al eentje. Ik neem aan dat de belastingdienst het op die manier bekijkt. Een motor van 30K is geen probleem, 2 motoren van elk 10K wel, hoe krom dat ook klinkt.
-
Het gebruik van namen
Voor bedrijfsnaam, website, etc. wel, maar op verdere communicatie uiteraard niet. Als je een offerte maakt, een mail verstuurd, etc. dan zou ik zeker wel mijn achternaam er bij gebruiken.
- Tweede bedrijf erbij in een eenmanszaak
-
Wel of niet toetreden als partner VOF?
Drie partners in een VOF met alle drie een eigen eenmanszaak ernaast. Wat is voor alle drie het belangrijkste? De VOF of de eenmanszaak. Met 30-40K omzet per jaar in de VOF zal de eenmanszaak misschien wel op de eerste plek komen, er moet toch geld binnen komen om van te leven. Ik zou dus gewoon als zzp-er blijven werken voor de huidige VOF.
- Ondernemen vs privé leven