Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
DaMedia startte met het volgen van Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
-
Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
Lijkt wel heel erg op een promotiepraatje voor je eigen toko. Of niet?
-
Cilla-1992 startte met het volgen van Afspreken met klanten: makkelijker gezegd dan gedaan?
-
Afspreken met klanten: makkelijker gezegd dan gedaan?
Mooi onderwerp en ik weet zeker dat voor veel ondernemers dit een issue is (en blijft). Zelf doe ik alle gesprekken zelf. Dit is veelal via instagram, LinkedIn, e-mail en Whatsapp. Het voordeel aan Whatsapp vind ik dat ik met veel potentiële klanten merk dat het laagdrempelig(er) is waardoor het gesprek makkelijker op gang blijft. Over het algemeen word ik benaderd door bedrijven en (mogelijke) samenwerkingspartners en is het een kwestie van reageren op de vraag/het aanbod dat zij neerleggen. De laatste weken ben ik zelf weer actief bedrijven aan het benaderen en zorg ik dat ik per dag vaste momenten heb dat ik deze gesprekken opvolg, meestal in doe ik dit meteen in de ochtend, zodat je later op de dag ook nog tijd hebt om het gesprek verder aan te gaan indien nodig. Vaak geef ik in het eerste gesprek ook meteen aan dat ik graag een kop koffie wil drinken en nader kennis wil maken, zodat je meteen een vervolgafspraak hebt staan. Ik weet dat in mijn omgeving er ondernemers zijn die dit uit handen geven, bijvoorbeeld aan een virtual assistent of appointment setter deze mensen richten zich bijvoorbeeld alleen op de gesprekken, waardoor zij daar alle tijd voor hebben. Zelf vind ik het nog steeds veel te leuk om de gesprekken zelf te doen en ben ik nu ook nog in de gelegenheid dit zelf te kunnen doen, maar kan mij voorstellen als je groter bent of het te druk hebt met andere taken, een VA of appointment setter een uitkomst kan zijn. En nu ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar hoe jij dit zelf aanpakt 😇
-
Cilla-1992 startte met het volgen van Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Mooi dat je dit onderwerp aanhaalt. Zelf werk ik veel via social media en deel ik daar veel actuele informatie. Ik zorg wel altijd dat ik door kan verwijzen naar de website, dus ook dat is zeker voor mij actueel en belangrijk. Samen met de webdesigner kijk ik iedere maand of er veranderingen doorgevoerd moeten worden en indien er tussentijds wat gewijzigd moet worden dan wordt dat ook meteen opgepakt. Mijn voordeel is wellicht ook dat vooruit plan, ik werk bijvoorbeeld ook deels seizoensgebonden, waardoor ik de website en social media op elkaar af kan stemmen. Lang verhaal kort, ik vind het beide belangrijk, maar kan me ook voorstellen dat een website wellicht niet voor iedereen relevant of nodig is. Ik ken ook veel ondernemers die alleen maar via social media werken namelijk.
-
www.websitedesignergezocht startte met het volgen van Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Hallo allemaal, Ik merk dat veel ondernemers worstelen met hun online zichtbaarheid. Vaak hoor ik: 1. De website is verouderd en sluit niet meer aan bij hun aanbod. 2. Er wordt veel tijd gestoken in social media, maar de website converteert niet. 3. Ondernemers zien hun website vooral als “online visitekaartje”, terwijl het juist een verkoopkanaal kan zijn. Vanuit mijn werk zie ik dat een frisse en doelgerichte website vaak het verschil kan maken in hoe serieus klanten je nemen en of ze contact opnemen. Mijn vraag: hoe kijken jullie hier tegenaan? Hebben jullie je website ooit écht gezien als een tool om klanten mee te werven, of meer als een basisinformatiepagina? Ben benieuwd naar jullie inzichten en ervaringen!
-
www.websitedesignergezocht werd lid van de community
-
Norbert Bakker startte met het volgen van Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
-
Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
@bookbirdfinance, allereerst welkom op Higherlevel! Kosten inclusief btw inboeken zou de winst moeten verlagen toch? Of begrijp ik je verkeerd? Bij mijn eerste bedrijf: zo'n beetje alle Keuze voor de verkeerde rechtsvorm om de verkeerde redenen Geen goede liquiditeitenplanning Verkeerde boekhouder (die totaal niet bij ons type bedrijf paste en er een potje van maakte) En last but not least: bij samenwerking met compagnons geen goede schriftelijke afspraken vastgelegd. Wellicht geen issue voor de administratie, maar wel een aandachtspunt voor een goede boekhouder Groet, Norbert (die btw vrijgestelde werkzaamheden verricht en daarom sowieso alle kosten inclusief btw in laat boeken😊)
-
www.elisebusinezz.nl startte met het volgen van Afspreken met klanten: makkelijker gezegd dan gedaan?
-
Afspreken met klanten: makkelijker gezegd dan gedaan?
Hallo allemaal, Ik hoor vaak van ondernemers dat ze moeite hebben om structureel nieuwe afspraken met potentiële klanten in te plannen. Wat ik zelf veel tegenkom: 1. Ze besteden uren aan mailen en bellen zonder écht resultaat. 2. Leads zijn vaak “koud” en daardoor niet geïnteresseerd. 3. Er wordt te weinig opgevolgd, waardoor warme kansen verloren gaan. Mijn ervaring is dat het probleem vaak niet de kwaliteit van de dienst is, maar het proces van opvolging en het omzetten van interesse naar een concrete afspraak. Ik ben benieuwd: hoe pakken jullie dit aan? Doen jullie zelf alle gesprekken, of besteden jullie een deel van dit proces uit? Ik denk dat dit een interessant gesprek kan worden waar veel ondernemers van kunnen leren.
-
www.elisebusinezz.nl werd lid van de community
-
Patricia1234 werd lid van de community
-
www.bookbirdfinance.nl startte met het volgen van Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
-
Boekhouding en de eerste jaren als zzp’er
Hallo allemaal, Ik merk dat veel starters dezelfde fouten maken bij hun administratie: 1. Ze boeken kosten inclusief btw in, waardoor hun winst te hoog lijkt. 2. Ze vergeten de zelfstandigenaftrek of weten niet hoe ze het urencriterium aantonen. 3. Ze gebruiken e-Boekhouden.nl, maar benutten niet alle functies (bijvoorbeeld automatische bankkoppeling). Hoe hebben jullie dit in je eerste jaren aangepakt? Welke fouten heb je zelf gemaakt of zien langskomen bij collega-ondernemers? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen — hopelijk leren we zo allemaal van elkaar.
- Vandaag
-
www.bookbirdfinance.nl werd lid van de community
-
Contact met werknemers buiten werktijd
Zolang het gaat om communicatie over wanneer / waar werken, is het buiten werktijd bereikbaar zijn een volkomen redelijke wens. En juist met berichten via Whatsapp / Signal / Whatever heeft de werknemer de keuze wanneer hij reageert, veel meer dan wanneer hij gebeld wordt. Dat mensen buiten werktijd niet gebeld willen worden over de inhoud van het werk: 'waar ligt die spaciale remleidingsleutel', 'wat is er afgesproken met de klant', dat snap ik dan nog iets meer.
- Successfee bij verkoopplatform Brookz
- Dubbele functionarissen voor zelfde functie.
- Successfee bij verkoopplatform Brookz
-
Christian Coghlan werd lid van de community
-
Alfazet Op werd lid van de community
- Gisteren
-
Aron_K werd lid van de community
-
vvhvalk werd lid van de community
-
Ameliajansen werd lid van de community
-
c33333 werd lid van de community
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Een goed moment om de Big Mac Index weer eens te voorschijn te halen. Los van alle kritiek op het instrument, bewijst deze index wel dat 'men' in Zwitserland bereid en in staat is om meer te betalen voor hetzelfde produkt. Daar kun je dus met je prijsstelling rekening mee houden, waarbij het wel handig is om goed na te denken over welke marge je B2B en B2C wilt halen. De BTW speelt daar m.i. een ondergeschikte rol in. Wat wil een consument betalen? Wat wil een wederverkoper betalen? Wat levert een extra verkoopkanaal me aan extra omzet? Weegt dat op tegen verminderde directe verkopen? Dat soort zaken.
- Groeiende irritatie over AI tools
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Hi Fred, ik denk dat dit een doorachtere aanpak behoeft. Om te bekijken wat de maximale prijs is die klanten bereid zijn te betalen per land. Dat hoeft niet overal hetzelfde te zijn, is ook niet wettelijk verplicht. Dat hangt o.a. van het besteedbare inkomen, je concurrentie etc. En je wilt ook kijken of je hiermee bijv niet je eigen webshop kannibaliseert.
- Behoefte aan simpele facturatietool zonder boekhoudcomplexiteit?
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Wederverkopers kunnen altijd hun eigen prijzen vaststellen. Je kunt hoogstens een adviesprijs voorstellen.
- Contact met werknemers buiten werktijd
- Afgelopen week
- Contact met werknemers buiten werktijd
- Contact met werknemers buiten werktijd
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Dat is doorgaans de beste methode. Dan blijft immers jouw winstmarge gelijk.
-
Aangifte IB Zelfstandigenaftrek en MKB winstvrijstelling
Heb je nog andere inkomsten uit arbeid? Ben je startend ondernemer?
-
Contact met werknemers buiten werktijd
Je kunt bij een sollicitatiegesprek al voorwaardelijke afspraken over zulke dingen maken, het wordt op dat moment immers al door jou ter sprake gebracht, gaf je aan. Simpelweg nog even benoemen: "Dus als wij jou aannemen, is dit ook meteen de afspraak, akkoord?" Bij een bevestigend antwoord ligt het duidelijk, simpel en rechtsgeldig vast.
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Een Zwitserse reseller staat er neit van te kijken wanneer deze ene hogere inkoop krijgt. Je kunt dit ook makkelijk rechtvaardigen aangezien levering in Zwitserland nogal wat extra vervoer en administratieve kosten met zich meebrengt.
-
Verkopen in EU en Zwitserland, welke prijs voor Zwitserse winkels?
Ik verkoop consumentenproducten in de EU en Zwitserland vanuit Nederland, kasten die €1249 kosten voor een consument. We hebben tot nu toe gekozen voor directe verkoop aan consumenten met een gelijke brutoprijs in elk EU land voor de consument. Dus in elke land €1249 incl. BTW. De meeste EU landen hanteren een BTW tarief tussen 19 en 23%, redelijk gelijk dus. Gemiddeld ca €1050 excl. BTW en ca. €200 BTW Uitzondering is Zwitserland, dat slechts een 8% btw tarief hanteert. Onze prijs voor die klant is in Zwitserland dus €1149 excl. BTW (waar we uitgaan dat de 8% (=€100) betaald wordt bij aflevering bij de klant), dus ook €1249 incl. BTW voor de Zwitserse klant. Maar nu gaan we via winkels leveren. Die willen een marge. Het lijkt ons in eerste instantie logisch dat we alle winkels dezelfde prijs excl. BTW geven. Dat is in de EU landen prima te doen met de kleine BTW verschillen. Maar hoe doe je dat in Zwitserland? Als dezelfde prijs ex BTW aan Zwitserse winkels wordt berekend, kunnen zij veel hogere marge hanteren dan winkels in de EU landen. Of tegen een lagere prijs incl. BTW aan de Zwitserse klanten aanbieden. De inkoopprijs verhogen voor Zwitserse winkels klinkt ook niet echt netjes maar ook niet onlogisch. Liefst zou je voor Zwitserland een wat hogere prijs excl. BTW hanteren waarbij zij dan ook ongeveer dezelfde winstmarge maken als andere winkels in de EU, aangenomen dat de consumentenprijs overal hetzelfde is. Maar ik vraag me af of dat netjes en/of gebruikelijk is? Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen die vanuit NL of een ander EU land goederen verkopen in EU en Zwitserland. De concrete vraag is of je prijzen excl. BTW die je gebruikt als inkoopprijs voor de winkels aanpast aan de landelijke BTW tarieven en specifiek hoe je dat in Zwitserland doet. Of is het gebruikelijk bij dit soort 'resellercontracten' dat je in alle landen de prijzen excl. BTW hetzelfde voor de winkels/resellers? Ik heb hier niet veel over kunnen vinden op internet. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
-
Aangifte IB Zelfstandigenaftrek en MKB winstvrijstelling
Goedemiddag, In jaar 2024 verlies gemaakt met de VOF van EURO 5.000 Vraag over invullen IB: Bij zelfstandigenaftrek 0 invullen en dan bij niet-gerealiseerde zelfstandigenaftrek EURO 3.750 invullen? Bij MKB winstvrijstellingen dan invullen 13,31% van EURO 5.000 = EURO 665,50. Klopt dit? Belastbare winst uit onderneming wordt dan EURO 4.334,50? (verlies) Hopelijk kan iemand hier duidelijk in geven.