• 0

Kranten dispenser

Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd. het gaat namelijk om het volgende: Ik heb smorgens 7 flatgebouwen te bezorgen. dit kost wat tijd. En nau vroeg ik me af of iemand iets weet waarop je de kranten in de galarij kan aanbieden. Zodat de abonee zijn krant kan pakken en degene die geen abonee is van de krant afblijft of niet bij kan?

 

heeft iemand enige adviezen voor mij.

 

hartelijk dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee !!!

 

En helemaal niet zo ingewikkeld uit te voeren.

Bij stations zie je vaak van die krantendispensers staan waar een munsttuk in moet.

 

Als je die als basis neemt en daar wat electronica aan toevoegd kun je eenvoudig de mensen op de gallerij hun krant laten pakken.

Vraag is alleen natuurlijk of dat niet wat gemopper op gaat leveren.

 

Voor het openen van de dispenser kun je danken aan verschillende technieken zoals via mobieltjes, waar de AH nu mee aan het testen is.

Of via RFIDsleutelhangers, speciale muntjes, misschien zelfs gesplists in weekend en week muntjes. OF een speciaal soort mechanische sleutel.

Link naar reactie
  • 0

Worden deze kranten normaal gesproken door de deurbrievenbus van ieder abbonnee gegooid? Het heeft natuurlijk toegevoegde waarde wanneer een abbonnee niet naar beneden hoeft om z'n krantje te halen.

 

Wanneer gebruik wordt gemaakt van de brievenbussen welke in de galerij geplaatst zijn, heeft zo'n "kranten dispenser" dan veel toegevoegde waarde?

Link naar reactie
  • 0

Worden deze kranten normaal gesproken door de deurbrievenbus van ieder abbonnee gegooid? Het heeft natuurlijk toegevoegde waarde wanneer een abbonnee niet naar beneden hoeft om z'n krantje te halen.

 

Wanneer gebruik wordt gemaakt van de brievenbussen welke in de galerij geplaatst zijn, heeft zo'n "kranten dispenser" dan veel toegevoegde waarde?

 

Sommige flats hebben alle brievenbussen beneden ingebouwd, en moeten de bewoners standaard de deur uit.

Maar er zijn misschien ook andere plaatsen waar dergelijke krantendispensers kunnen staan en er een krant volgens abonnement formule verstrekt kan worden.

En wat kan er nog meer op deze manier gedistribueert worden ?

Link naar reactie
  • 0

...................................... speciale muntjes, misschien zelfs gesplists in weekend en week muntjes. OF een speciaal soort mechanische sleutel.

 

Als ik in een flat zou wonen, dan zou ik het idee van de muntjes geweldig vinden. Ik koop vooraf een x aantal muntjes voor de krant.

 

Heb ik die dag de tijd om een krantje te lezen, haal ik even een krant uit de dispenser. Heb ik haast, sla ik een dagje over.

 

Heerlijk, nooit meer voor niks voor de krant betalen en nooit meer de deur uit hoeven voor toch een krantje!

 

 

 

 

Jammer genoeg, woon ik vrijstaand......... :'(

Link naar reactie
  • 0

zoals via mobieltjes, waar de AH nu mee aan het testen is.

 

Wat voor test is dat? Bluetooth?

 

Ik heb net even gezocht maar ik kan het bericht niet meer terugvinden.

Het gaat om een kassasysteem waarbij kassa en gsm met elkaar communiceren. Volgens mij gewoon via het gewone gsm netwerk dus 900-1800 gHz, en dus niet via bluetooth, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

 

Ik geloof dat ik zrski getipt had vanwege de potentiele fraudegevoeligheid van het systeem, er gaat immers data heen en weer. Met een sniffer zou je misschien gegevens kunnen ontcijferen.

Dus dacht ik , he shotcode op het kassascherm, gsm camera richten en dan gaat er geen betalingsinformatie heen en weer. Niemand heeft iets aan de data die de shotcode weergeeft, een ander kan het hooguit betalen voor je.

 

Als ik de nformatie nog terug kan vinden laat ik het weten.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me wel iets voorstellen waarbij abonnees een sleutelhanger met RFID tag krijgen, in combinatie met een dispenser die dan gewoon 1 krant uitgeeft (a la blikjesautomaat).

 

Voordeel van binnenin een galerij oid is dat het niet helemaal raketwerperbestendig hoeft te zijn omdat er meestal alleen bewoners naar binnen kunnen.

 

Maar ik denk dat het alleen werkt als veel/alle kranten aan zoiets meedoen, het is natuurlijk geen doen om voor ieder dagblad aparte dispensers te plaatsen en te vullen.

Link naar reactie
  • 0

zoals via mobieltjes, waar de AH nu mee aan het testen is.

 

Wat voor test is dat? Bluetooth?

 

Ik heb net even gezocht maar ik kan het bericht niet meer terugvinden.

Het gaat om een kassasysteem waarbij kassa en gsm met elkaar communiceren. Volgens mij gewoon via het gewone gsm netwerk dus 900-1800 gHz, en dus niet via bluetooth, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

 

Ik geloof dat ik zrski getipt had vanwege de potentiele fraudegevoeligheid van het systeem, er gaat immers data heen en weer. Met een sniffer zou je misschien gegevens kunnen ontcijferen.

Dus dacht ik , he shotcode op het kassascherm, gsm camera richten en dan gaat er geen betalingsinformatie heen en weer. Niemand heeft iets aan de data die de shotcode weergeeft, een ander kan het hooguit betalen voor je.

 

Als ik de nformatie nog terug kan vinden laat ik het weten.

 

Ik open even een nieuw draadje "Betalen met Mobiel"zodat we on topic blijven.

 

Edit: draadje staat hier:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=14557

 

Link naar reactie
  • 0

Fingerprint-detector de eerste weken de klanten laten inleren.

Na die tijd kan de gelegenheidsdief er niet bij omdat hij niet in het systeem zit. Bespaart het lastige uitgeven van RF-IDs en muntjes (die je ook weer moet ledigen).

Uiteindelijk kun je voor flats ook naar een gerobotiseerde oplossing (mechanische stewardess/butler) waarbij een gemotoriseerd karretje de postpakketten en kranten e.d. kan afleveren, zonder dat je op een luie dag in badjas de halve flat doormoet. Zal overigens lastig uit de kranten-revenuen alleen te bekostigen zijn.

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk kun je voor flats ook naar een gerobotiseerde oplossing (mechanische stewardess/butler) waarbij een gemotoriseerd karretje de postpakketten en kranten e.d. kan afleveren, zonder dat je op een luie dag in badjas de halve flat doormoet. Zal overigens lastig uit de kranten-revenuen alleen te bekostigen zijn.

 

Vroeger noemden we dat buizenpost...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.