• 0

Wat is werelds beste uitvinding?

Aanbevolen berichten

  • 0

De grootste uitvinding tot dusver.. das een hele moeilijke natuurlijk. Je kunt het zien als dat patent dat de meeste royalties (heeft) op(ge)leverd, of als die uitvinding die je iedere dag gebruikt.

 

All-time komen zaken als 'het wiel', 'de landbouw' of 'geld' wel naar boven dobberen. Van de recentere uitvindingen denk ik eerder aan zaken als 'de gloeilamp', 'de computer' of 'het internet'.

 

Het is voor mij wel lastig om ontdekkingen (electriciteit), innovaties (de auto) en echte 'uitvindingen' van elkaar te scheiden trouwens. Vroeger wilde ik uitvinder worden... wie weet lukt het nog een keer!

 

 

PS: Wie dan de persoon is die ze heeft ontdekt of uitgevonden:

Voor mij is Tesla een van de grote ontdekkers en Edison een van de grote uitvinders.

Link naar reactie
  • 0

Bier, zo'n 10.000 jaar geleden. :D

 

Er zijn zoveel uitvindingen. Sommige zijn echt elegant. Er is denk ik geen één de belangrijkste. Ook komt een idee vaak niet door één persoon, maar past vaak goed in de tijd.

 

Of Life Sciences gebied is de PCR absoluut de topper van de vorige eeuw. De basis is een apparaatje dat koelt en opwarmt, en voor een enorme revolutie heeft gezorgd, doordat er in korte tijd veel DNA (al dan niet seletief) gecopieerd kan worden, inclusief allerlei varianten. De eerste versie is bedacht tijdens een autoritje in de bergen.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Je vroeg toch hoe men op jullie site is gekomen? Waarom dat is verwijderd weet ik ook niet, Evert? ???

 

Mimage, jullie produceren ook al echt, of is het zoals Annedien zegt, nog enkel een idee?

Ja indd vaag ???

Maar goed, de opdracht van proefproductie heeft onze producent vandaag binnen gehad, en binnen 5 werkdagen is de CanCloser geboren :)

15 en 16 februari hebben wij in de Megastores in Den Haag dus enkele dummies om de consument te laten zien. Uiteraard zal er een demonstratie volgen.

Groet

Rene

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dergelijke vragen heel plezant omdat ze je dwingen even afstand te doen van je eigen kleine belangen en de zaken eens in een groter geheel te plaatsen. Dat vind je maar zelden als het gaat over octrooien of auteursrecht.

 

Ik zie meer 2 uitvindingen die in aanmerkingen komen

*) maken van vuur

*) bewerken van land (=landbouw)

 

Aangezien daar toen geen patent op zat, zullen sommigen dit blijkbaar als totaal waardeloos beschouwen: royalties=0 eurocent, dus héél slecht voor de economie. Ik laat dergelijke logica echter voor wat ze is.

Link naar reactie
  • 0

De belangrijkse uitvinding van de wereldgeschiedenis is zonder twijfel de experimentele methode, ontwikkeld door Galilei. Die zal de ontwikkeling van de moderne wetenschap en het toen gangbare wereldbeeld op de meest substantiele wijze beinvloeden.

Link naar reactie
  • 0

Voor de beste uitvindingen (en ontdekkingen) uit de vorige eeuw, komen wat mij betreft in aanmerking: De relativiteitstheorie van Einstein, de ontdekking van de DNA structuur door Crick en Watson en de uitvinding van de transistor.

 

[modify: even Kirk veranderd in Crick]

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Voor de beste uitvindingen (en ontdekkingen) uit de vorige eeuw, komen wat mij betreft in aanmerking: De relativiteitstheorie van Einstein, de ontdekking van de DNA structuur door Kirk en Watson en de uitvinding van de transistor.

 

Watson en "Crick", zul je bedoelen. Die zonder de experimentele methode nergens zouden staan ;-)

Link naar reactie
  • 0

De beste uitvinding moet nog komen; beetje open doel ;D

 

Zelf vind ik fundementeel vernieuwende uitvindingen het beste. Het wiel is zo'n beetje een open doel maar is er nog steeds en heeft ons errug ver gebracht.

 

Anyway, voor mij de uitvinding van de laatste drie decennia is "Het Internet" en diens voorloper Arpanet. De wijze waarop het werken, het leven, ons functioneren en de ontwikkeling van informatie- en communicatie technologie heeft beinvloed vind ik fundementeel vernieuwend. De spin-off van het Internet zal ons nog zeker een paar decennia bezighouden en vele nieuwe producten-, diensten- en andere ontwikkelingen voort brengen.

 

Schaduwkant van deze uitvinding is dat de "digital divide" bepalend is of je nog meekomt in het "kennisgebied" van deze maatschappij. Ook zie je dat alle prikkels uit dit communicatie tijdperk niet door iedereen opgepakt kunnen worden. Het Internet en alle spin-of ontwikkelingen moeten dus nog veel intuitiever- en laagdrempeliger worden.

 

Ik wilde IT dan ook omdopen; IT = Intuitive Technology

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vele uitvindingen gedaan. Maar wie heeft volgens jullie de grootste uitvinding gedaan die de wereld rijk is en wat is die uitvinding?

 

Evert

 

 

Leuke vraag...

 

Behalve al enkele genoemde:

  • alfabet - opbouw collectief geheugen
  • boekdrukkunst - kennisverspreiding voor de massa
  • de nul - maakte allerlei berekeningen / wiskunde mogelijk
  • de openbare bibliotheek - uitkomst voor veellezers (zoals ik ;D)

 

Bye,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

[*]boekdrukkunst - kennisverspreiding voor de massa

 

Da's een goed voorbeeld. Na de uitvinding van de boekdrukkunst duurde het nog een eeuw voordat iemand bedacht dat het wel slim was om mensen te leren lezen en schrijven, heb ik me weleens laten vertellen door Thijs Chanovski (ontdekker van de Fabeltjeskrant). Al die tijd hadden ze eigenlijk geen idee wat ze met die nieuwe technologie aanmoesten. Bijbels drukken...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.