• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Je kunt nog proberen de harddisk uit de externe behuizing te halen en deze rechtstreeks in een pc te installeren of in een behuizing van een andere externe harddisk.

De goedkope externe harddisks bevatten vaak een goedkope voeding welke defect raakt of niet meer voldoende vermogen kan leveren. Toshiba levert kwalitatief goede externe disks.

 

voor meer info kun je altijd even een p.m. sturen.

https://plotterpapieronline.nl Plotterpapier - A0 papier - A1 papier

https://plotterwinkel.nl/plotters-a0

Plotters A1 en A0

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

In bijde gevallen bleek er in de externe harde schijf een samsung harde schijf te zitten.

De bestanden zijn er opzich dus nog wel maar het restoren via backup online van KPN werkt dus gewoon niet.

Na ruim 20 keer opnieuw instaleren en steeds een paar bestanden kunnen downloaden ging hij het plots wel doen, maar nu alweer 3 keer dat hij na 2 GB een ernstige fout in de software kreeg waarna het er wederom mee stopte en daarna weer opnieuw moet instaleren voordat hij weer iets doet (soms 3 keer opnieuw instaleren voordat er weer iets gebeurd).

 

Kan backup online van KPN in elkgeval niet aanraden gezien dat in als ik op internet lees niet de enige ben met dergelijke problemen en ze geen helpdesk hebben of die pas na 48 uur terugbeld (volgens vele berichten op internet duurt dat zelfs eerder weken als dagen voordat je een reactie krijgt)

 

en het is echt een software probleem aangezien ik het nu ondertussen op 3 computers getest heb en overal hetzelfde probleem.

Link naar reactie
  • 0

Als je deze Samsung disk nu gewoon in je pc plugt heb je de data waarschijnlijk vandaag nog terug :)

 

Als je moet wachten op de service van KPN kan dit inderdaad nog wel een tijdje duren. Helaas is KPN de laatste jaren van een service gerichte organisatie veranderd in een bureaucratische club.

 

https://plotterpapieronline.nl Plotterpapier - A0 papier - A1 papier

https://plotterwinkel.nl/plotters-a0

Plotters A1 en A0

Link naar reactie
  • 0

T-mobile ellende duurt voort .... 'we bellen u terug!'

 

Wil je geen berichten meer plaatsen met T-Mobile er in, elke keer als ik die naam lees word ik weer kwaad :).

 

Wij gingen ook over met nummerbehoud. Ik weet niet wat T-Mobile onder nummerbehoud verstaat, maar het duurde ruim drie maanden voordat ze de nummers gingen overzetten en vervolgens zijn vier van de vijf nummers ruim drie weken lang geheel onbereikbaar geweest. Elke dag gebeld, en elke dag zou het met een aantal uur opgelost zijn. De technische dienst was er mee bezig, nee, daar konden ze niet mee doorverbinden, en ja, ze gingen doorgeven dat het spoed had. Het enige positieve was dat ik wel elke keer dat ik belde iemand vrij vlot te spreken kreeg, als dat niet zo was had ik alles na een week al in een doos gegooid en naar ze opgestuurd. Nu nog even afwachten of ze hun rekeningen totdat het werkte ook daadwerkelijk crediteren en terug betalen zoals ze hebben toegezegd.

 

Vorige week hadden ze nog een andere storing, als je iemand belde kreeg je gewoon heel iemand anders aan de lijn. Zie het AD.

Link naar reactie
  • 0

Onder water gelopen stripboekjes?

 

Ja, veel schade deze keer. Waterleiding kapot op de bovenverdieping waar studenten wonen. Het water liep dus door het plafond mijn winkel in, recht op een gedeelte van mijn assortiment. De kapotte waterleiding is inmiddels gemaakt, de verzekering gebeld. Nou nog iets vinden om die hoofdpijn weg te werken die ik er aan overgehouden heb. :'(

Link naar reactie
  • 0

NEE !

 

NEE !

 

IK VERTIK HET !

 

NEE NEE en nog eens NEE !!!!

 

 

Ik wil niet 5,5 uur wachten. Het kan me niet schelen of er wel eens soms onderhoud is aan die Commodore64 die als server dienst doet. Ik betaal er voor, dus ik wil het NU.

 

Het hele idee achter een online handelsregister is dat je je NIET hoeft te houden aan de winkelsluitingstijdenwet. Dus je mag best eerder open dan 8 uur morgenochtend. Je had vanavond ook best langer open kunnen blijven trouwens. Daarvoor hoeft het struikelbord niet buiten gezet te worden, de vlaggetjes hoeven niet in de gevel geprikt en de rolluiken hoeven ook niet omhoog.

 

Ik wil gewoon mijn code intikken, wachtwoordje er achter aan (krankzinnig trouwens dat als je je aanmeldt je DRIE WEKEN LATER JE WACHTWOORD PER POST KRIJGT TOEGESTUURD!!!), dossier zoeken, downloaden en weer wegwezen.

 

Wat is dat trouwens voor geheimzinnig gedoe? In het kader van openheid van bestuur zou het KvK archief volledig vrij toegankelijk horen te zijn! Lekker bladeren door alle gedeponeerde jaarrekeningen tot 1970 aan toe....

 

Of zou Theo Bot hoogst persoonlijk ieder opgevraagd dossier uit het magazijn halen en voor een webcam laten zien ofzo? Dan, maar alleen dán kan ik het begrijpen dat het online handelsregister tussen middernacht en de volgende ochtend 08:00 uur gesloten is. Theo moet tenslotte ook af en toe een hapje eten....

Link naar reactie
  • 1

helaas is de harde schiijf niet uit de behuizing te krijgen om in de pc te stoppen.

na ruim 30(!!!!!!!!) keer opnieuw instaleren van de software heb ik nu 3% van mijn bestanden kunnen restoren.

KPN heeft dus zoals verwacht niet binnen 48 uur terug gebeld. Dus gister opnieuw gebeld, gingen het direct doorgeven aan de team manager van die afdeling en zou vandaag voor 10.00 gebeld worden.

 

Zoals verwacht dus niet gebeurd dus zojuist opnieuw gebeld en die gingen het nu aan de floor manager doorgeven en ga vandaag nog terug gebeld worden...

Ik ben benieuwd... weet in elkgeval wel dat als ik mijn bestanden terug heb ik snel een andere backup dienst moet gaan zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Zoals verwacht niet teruggebeld...

Net voor 18.00 dus nog maar eens gebeld.

De zeer vriendelijke dame die ik aan de telefoon kreeg kreeg even flink de wind van voren van me maar ze bleef erg vriendelijk.

Aangegeven dat ik verwachte binnen een uur alsnog terug gebeld te worden en dat ik anders de rest van mijn weekeinde zou besteden aan het overal waar iets over backup online staat een negatieve recentie met uitleg over mijn situatie achter te laten aangezien ik bij gebrek aan mijn bestanden toch niks anders te doen heb.

Ze heeft daarna overleg gehad met haar manager en hoewel dat normaal niet mag heeft die toestemming gegeven mij met de juiste afdeling door te verbinden.

 

Daar iemand gesproken die mij een programma gestuurd heeft voor het verzamellen van logfiles van backup online.

Die zojuistw eer terug gestuurd en hij zou zorgen dat die bij de juiste afdeling (technische afdeling) terecht zou komen zodat die er maandag ochtend direct naar kunnen gaan kijken.

Weer afwachten nu dus tot volgende week.

Link naar reactie
  • 1

vandaag eindelijk al mijn files terug.

Het was werkelijk een drama om de juiste afdeling te pakken te krijgen maar moet eerlijk zeggen dat nadat ik de juiste persoon daar te pakken had de hulp perfect was.

Heeft evengoed nog een week geduurt voordat het was opgelost maar met de hulp had ik eerder in de week al de belangrijkste files kunnen restoren.

Heb de afgelopen week meerdere uren met de medewerker aan de lijn gezeten en nam uitgebreid de tijd om alles te onderzoeken en weer te testen. belde me ongeveer 2 keer per dag op om te kijken of het al beter ging of op de hoogte te houden van vorderingen. belde zelf al terug als hij in zijn systeem zag dat er iets mis ging. en als hij afsprak een bepaalde tijd terug te bellen deed hij dat ook tot op de minuuut nauwkeurig.

Uiteindelijk bleek het een probleem op basis van hoeveelheden files te zijn en hebben ze in samenwerking met de fabrikant de software aangepast (komt ook in toekomstige updates van de software terug).

 

Uiteindelijk was het dus een ramp om ze te pakken te krijgen maar daarna perfecte en uitgebreide hulp.

Link naar reactie
  • 0

En ook ik ben niet teruggebeld door T-Mobile.

 

Bellen met de helpdesk dan maar weer. Kreeg ik stomtoevallig dezelfde persoon aan de lijn waarmee ik de opzegging telefonisch geregeld heb. De opgestuurde telefoon was ineens weer terecht? Afijn, alles lijkt nu ok, ik heb zelfs een brief met bevestiging opzegging gehad (terwijl dat bij een vorig gesprek met iemand anders van de helpdesk niet mogelijk bleek?) en het oude telefoonnummer is niet meer in gebruik.

 

Pfffftttt !!! (eigenlijk wel een klein yes momentje, maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat het zo lang heeft moeten duren)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe Aarch...

 

Ik ben ontslagen. Crediet crisis in de transport & logistieke wereld heeft geresulteerd in een inkrimping van het bedrijf waar ik werkte met 14 man (van de 50)...

 

Phoe :'(

 

Ik dacht dat je fulltime ondernemer was.

Maar goed.... misschien kan je het ontslag ten goede keren en nu fulltime ondernemer worden.

Misschien een leuke ontslag vergoeding in het vooruitzicht?

In elkgeval zou je een jaar lang een uitkering moeten ontvangen en mag je je bedrijf gewoon blijven uitvoeren.

Voor de uren die je altijd al in je bedrijf stopte krijg je weer vrijstelling van sollocitatie plicht (je mag bij solliciteren dus rekening houden met je eigen bedrijf).

 

Maar misschien is dit net het zetje om het eigen bedrijf zo een succes te maken dat je er van kan leven.

 

succes in elkgeval.

Link naar reactie
  • 0

Veel positiever kan niet:

Mijn arggghh moment van vandaag omgebogen naar een YESSSS moment: Ik ga 100% ondernemen! Geen parttime ondernemer meer, maar de volle mep!

 

Ieder nadeel hep z'n voordeel; als ik niet ontslagen was, had ik deze stap nog lang niet gezet. GAAAAN met die autootjes! (en computerhulp en webshopkenner en ... 2e webshop, 3e webshop....???)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb vandaag een grote baaldag, vandaag heeft 1 van onze grotere opdrachtgevers de handdoek in de ring gegooid, dat maakt inmiddels nummer 4 deze maand. Door de teruglopende inkomsten en de hoge vaste lasten wilde men niet langer doorgaan.

Alle 4 de bedrijven zijn niet falliet gegaan, maar zijn gewoonweg gestopt.

 

Onze opdrachtgevers zijn veelal ook onze concurenten, maar ondanks de ruimte die op de markt zou moeten ontstaan merken wij er nog maar weinig van. Ik blijf positief en het is allemaal niet zo'n ramp, maar toch komt het hard aan hier.

 

 

Link naar reactie
  • 0

precies positief blijven.! zitten er niet wat aanknopingspunten bij die 4 opzeggingen om te voorkomen? Allemaal om dezelfde reden dus wellicht wat lopende opdrachten proberen om te zetten naar duurzamere contracten? ( of werkt dat zo niet in je branche?) Ik zou er ook ziek van zijn. Maar als je ze niet kunt terug krijgen, probeer dan te zien hoe je het kunt voorkomen!

succes! volgende keer een yesmoment!

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

In mijn branche werk je niet met contracten, alleen onderhoudscontracten bij verkoop van complete installaties.

 

Maar volgens mij begrijp je het iets verkeerd. De bedrijven zijn compleet gestopt en houden op met bestaan, geen doorstart, geen overname ook het personeel staat gewoon op straat.

Nu hopen dat hun klanten ons weten te vinden. Vandaar dat we nu ook hard met de websites bezig zijn.

Link naar reactie
  • 0

nee had ik inderdaad niet zo begrepen. maar 4 bedrijven die zomaar ophouden te bestaan?Bizar.

Maar dan nog, als je daar contactpersonen hebt kun je die toch wel benaderen. Ik zou jzeggen dat hun klanten voor het oprapen liggen toch? Of begrijp ik het dan weer niet? ;) m.a.w. er achter komen wie de klanten zijn en gaan benaderen..

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.