Voor abonnementen en andere reguliere betalingen hanteer ik doorgaans automatische incasso. Soms gaat dat echter mis, omdat er onvoldoende saldo op de betaalrekening staat. Vandaag kreeg ik een incassobedrijf aan m'n broek, omdat mijn betaling via internet gedaan was na de twee weken die me ter beschikking gesteld waren in de betalingsherinnering. Ik had een brief gekregen van dat incassobedrijf, maar toen was de nota reeds voldaan. Alleen was dat niet aan de incasseerders doorgegeven. Krijg je gedoen over administratiekosten.
Dat gedoe begrijp ik wel, want die molens gaan in beweging en postzegels moeten betaald worden. Maar mij viel ineens op dat er heel verschillende incassoprocedures bestaan. Een aantal leveranciers maakt gebruik van mail en zelfs sms om debiteuren aan hun betalingsafspraken te herinneren. Soms kun je zelfs online de status van openstaande nota's checken. Dat heb ik eerlijk gezegd veel liever dan schriftelijke correspondentie en telefoongespreken waarvan je het gevoel krijgt dat je een dubieuze debiteur bent. Zeker wanneer het proces begint met automatische incasso en de debiteur waarschijnlijk niet eens weet dat een betaling geen doorgang vond. Eén enkel sms-je en desnoods zelfs een tweede is veel effectiever dan al die arbeidsintensieve correspondentie.
Wie maakt er gebruik van mail en sms voor betalingsherinneringen? Wat is jullie ervaring?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Voor abonnementen en andere reguliere betalingen hanteer ik doorgaans automatische incasso. Soms gaat dat echter mis, omdat er onvoldoende saldo op de betaalrekening staat. Vandaag kreeg ik een incassobedrijf aan m'n broek, omdat mijn betaling via internet gedaan was na de twee weken die me ter beschikking gesteld waren in de betalingsherinnering. Ik had een brief gekregen van dat incassobedrijf, maar toen was de nota reeds voldaan. Alleen was dat niet aan de incasseerders doorgegeven. Krijg je gedoen over administratiekosten.
Dat gedoe begrijp ik wel, want die molens gaan in beweging en postzegels moeten betaald worden. Maar mij viel ineens op dat er heel verschillende incassoprocedures bestaan. Een aantal leveranciers maakt gebruik van mail en zelfs sms om debiteuren aan hun betalingsafspraken te herinneren. Soms kun je zelfs online de status van openstaande nota's checken. Dat heb ik eerlijk gezegd veel liever dan schriftelijke correspondentie en telefoongespreken waarvan je het gevoel krijgt dat je een dubieuze debiteur bent. Zeker wanneer het proces begint met automatische incasso en de debiteur waarschijnlijk niet eens weet dat een betaling geen doorgang vond. Eén enkel sms-je en desnoods zelfs een tweede is veel effectiever dan al die arbeidsintensieve correspondentie.
Wie maakt er gebruik van mail en sms voor betalingsherinneringen? Wat is jullie ervaring?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14182-betalingsherinneringen-en-andere-incassokwesties/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag