• 0

Niet naleven contract: Advocaat of niet??

Wie kan mij advies geven over het volgende:

 

Ik ben een contract aangegaan met bedrijf X voor de bouw van een webwinkel op maat.

 

Dit contract is op 10 januari ' 08 getekend. In het contract staat vermeld dat de webwinkel binnen 6 tot 8 weken wordt opgeleverd. Tevens staat er dat dit een schatting is waar geen rechten aan kunnen worden verbonden.

 

Ik heb de garantie gekregen, dat op 21 februari de webwinkel zou worden opgeleverd. Dit heb ik zwart op wit staan in een mail.

 

Maar tot op heden ik schrijf nu 24 maart een maand na de deadline van de oplevering is de webwinkel nog steeds niet klaar.

 

Voor het niet halen van de deadline van 21 februari hebben ze een extra module aangeboden.

 

De webwinkel is mijn enige bron van inkomsten op dit moment. Omdat mij was belooft dat de webwinkel eind februari klaar zou zijn heb ik naast de al gedane inkopen, geïinvesteerd in een zomercollectie (met een marktwaarde van ongeveer 7000 euro) die half juli alweer in de uitverkoop gaat.

 

Ik heb meerdere keren mijn ongenoegen geuit, als ik bel wil de verantwoordelijke van het project mij niet spreken of is 'in bespreking'. Op mails wordt niet geantwoord. Ik ben allesbehalve een klant die zich koning voelt..

 

Op de website van bedrijf X staat letterlijk dat een webwinkel binnen 1-6 weken wordt opgeleverd, en ook nog eens dat afspraak is afspraak, de webwinkel wordt opgeleverd binnen de gestelde termijn.

 

Niet dus.....

 

Kan ik een schadevergoeding eisen voor de gelede schade voor elke dag dat de webwinkel niet open is voor het publiek en ik dus geld verlies... oftewel moet ik een advocaat in de armen nemen om dit vervelende voorval te regelen en zal ik daar baat bij hebben??

 

Wie helpt mij, een zeer stressvolle startende ondernemer...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik zou beginnen met een aangetekend schrijven.

 

Iets specifieker: een sommatiebrief waarmee je ze in gebreke stelt. Voorbeelden staan o.a. in de Ondernemerswijzer.

Juist. Wanneer je bij één van mijn vakbroeders binnenstapt is de eerste vraag of ze al in gebreke zijn gesteld.

 

Schrijf ze een brief

Geachte ,

 

Op 10 januari 2008 heb ik u opdracht gegeven voor het bouwen van een webwinkel.

 

Op hebt u mij bericht dat deze webwinkel op 21 februari 2008 opgeleverd zou worden, maar tot op heden is deze nog steeds niet opgeleverd.

 

Aangezien u zelf een duidelijke termijn hebt gesteld, door oplevering op 21 februari aan te kondigen, bent u nu al verzuim.

 

Ik verzoek u en voor zover nodig sommeer ik u om de webwinkel zo spoedig mogelijk en uiterlijk op 28 maart 2008 op te leveren.

 

Voor de schade die ik tot op heden heb geleden door het niet tijdig opleveren stel ik u aansprakelijk.

 

Tot slot wil ik opmerken dat het mij spijt dat de samenwerking die wij met een prettig contact zijn aangegaan heeft moeten leiden tot deze brief.

 

Met vriendleijke groet,

 

En zorg dat je deze brief stuurt met 'handtekening retour' (en eventueel per fax)

Link naar reactie
  • 1
wat de winst zou kunnen zijn als de website klaar was ?

 

Dat heet gevolgschade, en die is in algemene voorwaarden meestal uitgesloten of behoorlijk beperkt. En als dat niet het geval is, dan zul je er juridisch een hele kluif aan hebben om gevolgschade hard te maken en succesvol te claimen. Als een dienstverlener (veel) te laat oplevert, dan is vaak het best haalbare om de overeenkomst te ontbinden en het werk door een ander te laten doen.

Link naar reactie
  • 1

Ik vrees dat wanneer je webshop nog niet up and running was voordat ze er aan begonnen te sleutelen het moeilijk wordt de geleden schade te bewijzen. Je kunt namelijk niet terugvallen op omzetcijfers?

 

Je kunt hooguit zeggen dat ze te laat hebben geleverd en dat je daar graag voor gecompenseerd wilt worden. Op wat voor manier moeten jullie zelf invullen...

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

gevolgschade ? dat is bijvoorbeeld omzet?

In mijn contract staat alleen iets over directe schade. wat kan dat bijvoorbeeld zijn?

 

Als je dit langs juridische weg wilt aanpakken, dan kun je er beter even een advocaat naar laten kijken. Die kan zien wat er in het contract staat, weet wat de woorden betekenen en weet wat er juridisch gezien wel en niet haalbaar is.

Link naar reactie
  • 1

...

ik kan wel vragen aan de webdesigner hoe hij de vertraging wil compenseren, maar hij zal het waarschijnlijk toch niet doen want het hoeft niet...

 

 

 

Dat is niet perse zo. Ook je leverancier zit niet te wachten op een slechte reputatie tenslotte. Als je hem langs die weg probeert te beinvloeden kun je een eind komen.

 

NB hiermee bedoel ik niet chantage, of dreigen! Maak duidelijk waar bij jou de pijn zit van het door hem te laat opleveren, en laat hem daarop reageren.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

1. Nu de website nog niet klaar is leef ik van spaargeld .

2. Ik besteed nu al mijn tijd aan discussies met de webdesigner , en heb geen tijd om op een andere manier in mijn inkomsten te voorzien.

 

Sancho vraagt zich af hoe iemand al haar tijd kan besteden aan gezeur met een webdesigner en toch verwachten dat die designer nog iets anders kan doen dan terugzeuren.

 

 

:)

wel grappig sancho,

maar er is en blijft een contract die de webdesigner niet naleeft.

 

Nee, Sandras, het is niet grappig. Je presenteert hier een probleem, dat volledig buiten jezelf ligt. Je bent afhankelijk voor je inkomsten van een webdesigner en bent niet in staat om de man vrouw te bewegen de zaak op te leveren. Het lijkt mij dat je dan de zaak voor jezelf aardig vast hebt gezet.

Contract of niet, als het niet nageleefd wordt en jij bent klaarblijkelijk degene die daar de meeste last van ondervindt is het aan jou om iets te doen. Iets anders te doen dan wat je tot nogtoe gedaan hebt.

 

Misschien heeft je eigen instelling, die je ook hier presenteert, wel iets te maken met de prestatie van de webdesigner. Hoe komt het eigenlijk dat er niet geleverd wordt? Wat kan je eraan doen om de zaak te versnellen, behalve klagen aan het adres van je designer? Is het mogelijk om iemand anders de opdracht te laten afmaken? Kan je bepaalde specificaties verzachten om het proces te versnellen?

 

Er zijn legio mogelijkheden, maar jij zal het moeten doen.

 

Henk de Greef

 

Link naar reactie
  • 1

[ik kan wel een nieuwe webdesigner nemen, maar dan dus wel in het contract zetten dat er een boete is al hij/zij te laat is.

 

We hebben iets soortgelijks meegemaakt: website oplevering afgesproken en het was gewoon niet op tijd klaar. Lang verhaalt kort: op gegeven moment was ik het zat, naar een advocaat gestapt. In het contract stond ook geen opleveringsdatum. Wel in wat email correspondentie. En (te verwachten) omzetverlies was wel degelijk een punt!

 

We hebben het contract uiteindelijk (tegen een lager bedrag) afgekocht, want ik had nul komma nul zin om met deze firma nog zaken te doen.

 

Mijn advies: laat je even voorlichten door een goede advocaat. Vraag je dan wel af hoe je in de toekomst verder wilt met deze webdesigner, want je bent nooit klaar met alleen maar een oplevering.

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik wilde juist (met een advocaat) proberen in ieder geval mijn aanbetaling terug te krijgen.

Dat is een redelijk eenvoudige kwestie:

 

Als er een duidelijke termijn overschreden is, dan kunt u al direct de overeenkomst ontbinden en anders dient u eerst de wederpartij in gebreke te stellen.

 

Op grond van de ontbinding kunt u dan terugbetaling vorderen.

Link naar reactie
  • 1

 

Geachte ondernemer,

 

Zoals ik uit uw verhaal destilleer is er sprake van een overeenkomst waarbij de wederpartij niet nakomt. In dat geval is er volgens artikel 6:74 van het Burgerlijk Wetboek sprake van wanprestatie door de wederpartij.

 

In dat geval kunt u 2 dingen doen:

1. U ontbindt de overeenkomst, waarbij de verbintenissen ongedaan worden gemaakt en waarbij u uw schadevergoeding kunt vorderen.

2. U wenst alsnog nakoming en onderhandelt met de wederpartij onder welke voorwaarden u nakoming wenst (bijvoorbeeld d.m.v. een korting op de prijs, harde afspraken over de levering enz.).

 

Indien de wederpartij niets van zich laat horen, zoals in uw geval sprake is, raad ik u aan de wederpartij in gebreke te stellen en aansprakelijk te stellen voor alle kosten die u nu en in de toekomst aan schade lijdt (w.o. buitengerechtelijke kosten, wettelijke rente alsmede proceskosten). Een brief van een advocaat kan daarbij nuttig zijn, omdat ervaring leert dat ondernemers vaak alsnog wensen na te komen of tot betaling overgaan indien zij worden geconfronteerd met gerechtelijke procedures en of faillissementsaanvragen.

 

Ongeacht het feit of u deze zaak uiteindelijk tot een procedure brengt dient u zich wel te realiseren dat de bewijslast in een civiele procedure (zowel in een bodemgeschil als in een Kort Geding) bij u als eiser ligt. M.a.w. op u rust de bewijslast te bewijzen dat er sprake was van een bestelling en/of een overeenkomst waaraan de wederpartij gebonden kan worden gehouden. Ik durf daarbij te stellen dat een goede dossiervorming van uw contracten/administratie u een aanzienlijk grotere kans geeft om een procedure te winnen.

 

Ik wens u veel sterkte met uw zaak en mocht u n.a.v. het bovenstaande nog vragen hebben, dan verneem ik zulks graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Victor Kruit

Advocaat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met een aangetekend schrijven. Maak ze duidelijk dat doordat ze te laat leveren je schade ondervindt. Het belangrijkste (ook áls je straks een juridische procedure opstart) is dat je kunt bewijzen dat je ook daaadwerkelijk verlies maakt/schade hebt. Heb je al omzetcijfers van voor dat ze het project startte? Kun je andere zaken aannemelijk maken ?

 

Stuur dus een aangetekende brief, zet erin dat ze 14 dagen de tijd hebben om alsnog te leveren, anders wordt de schade (die jij goed kunt onderbouwen) op hen verhaald.

 

Refereer ook naar wat je in je contract kunt lezen, wat ze zeggen over leveringstermijnen en wat voor rechten je daarbij wel of niet hebt... Het kan best zijn dat ze zeggen dat er een uitloop mag zijn, maar die moet wel redelijk zijn. Als je aannemelijk kunt maken dat ze de redelijkheid van de extra vertraging hebben overschreden, dan heb je wel een zaak.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt alle voor de reacties, de aangetekende brief vertrekt ivm pasen morgen.

 

Kan ik indien ze de webwinkel leveren op een door mij gestelde deadline alsnog vergoeding vragen voor de geleden schade die ik heb doordat de webwinkel een maand te laat is open gegaan?

 

stresvolle startende ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Even een paar vragen over de het bedrijf dat voor jou aan de slag is.

 

Waarom ben je met hun in zee gegaan ?

 

Hebben ze al eerder webwinkels gebouwd ?

 

In welk stadium is het project nu ?

 

Heb je hun al eerder schrijftelijk (email) op de hoogte gebracht van de te late oplevering en de problemen (zomercollectie) die dat bij jou gaat geven ?

 

Is er al een werkende site met eventueel wat gebreken of is er nog niet eens een ontwerp ?

 

Je gaat nu bekvechten met een partij die jou moet helpen een site online te krijgen, goede kans dat ze nu de kont ik de krib gooien.

 

Ik vraag me af of je niet beter met een andere partij in zee kunt gaan en eventuele extra kosten proberen te verhalen op je huidige "bouwer"

Check dat even bij een jurist wat hier mogelijk/haalbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nico,

 

Ik ben met dit bedrijf in zee gegaan omdat ze een naar mijn inzicht een goede oplossing bieden voor een kant en klare webwinkel, daarnaast hebben ze een mooie portfolio van webwinkels die meteen de vraag beantwoord of ze al eerder webwinkels hebben gebouwd.

 

Het gaat hier echt om een 'professioneel bedrijf' met 10 jaar ervaring.

 

Het project is bijna af, maar wanneer?? Vrijdag 16 maart kreeg ik de toegang tot de website in opbouw om de winkel te vullen. De programmeur vertelde me dat de winkel maandag uiterlijk dinsdagochtend opgeleverd zou worden. Grapje!

 

Ik heb het bedrijf meerdere e-mails gestuurd waarin ik te kennen heb gegeven van het niet nakomen van afspraken, ook naar hun 'afdeling klachten' afgelopen donderdag bijvoorbeeld nog, zie hieronder mail;

 

Beste XXX & XXXX,

 

Helaas heb ik een tijdje niets meer van jullie vernomen. XXXX ik had van jou de beloofde planning al vorige week maandag verwacht.

 

XXXX je had me vorige week vrijdag verteld dat de webwinkel maandag uiterlijk dinsdagochtend af zou zijn en opgeleverd zou worden. Inmiddels zijn we donderdag 20 maart, een maand na de uiterlijke oplevering en ik vraag me af of mijn webwinkel ooit nog af komt. Gister zag ik nog een aantal veranderingen in het ontwikkeling maar dat ligt nu ook al weer een ruime tijd stil.

 

Mag ik jullie er nogmaals aan herinneren dat ik een inkoop van duizenden euro's heb gedaan aan kleding voor het aankomende zomerseizoen wat begin juli al in de uitverkoop gaat.

 

XXXX je begrijpt dat de module cadeau bonnen die mij ter compensatie was aangeboden voor het missen van de uiterlijke datum echt niet meer voldoet. Ik neem aan dat je je er van bewust bent dat hier een contractsbreuk is gepleegd, en dat jullie als professioneel bedrijf er helemaal niets aan gedaan hebben om de klant (ik in dit geval) tevreden te houden.

 

21 februari was de uiterlijke opleverdatum, vandaag teken ik 20 maart, de reklame die jullie maken op jullie website dat een webwinkel binnen 1 tot 6 weken wordt opgeleverd kunnen jullie er af halen want dit kan nog erg vervelende gevolgen hebben.

 

Ik ga uit van een flinke korting, aangezien het product wat jullie mij hebben voorgeschoteld in november !!! helemaal niet voldoet, zoals jullie zelf kunnen constateren.

 

Ik stuur deze mail nogmaals op naar de afdeling klachten waarvan ik me afvraag waarom deze bestaat aangezien hier helemaal niet op gereageerd wordt.

 

Kort samengevat: ik verwacht actie en een normale vergoeding na deze veel te lang durende affaire die maakt dat de klant alles behalve koning is bij jullie..

 

vriendelijke groet,

 

De kosten verhalen op een bedrijf wat nu al niet eens serieus reageert op een klachtenbrief??

In zee gaan met een ander bedrijf, graag, als ik alle kosten vergoed krijg inclusief de inkoop van de zomercollectie en de misgelopen winsten van afgelopen maand.. maar wie garandeert mij dit? Als startende ondernemer neem je al zo veel risico's.

Link naar reactie
  • 0

De kosten verhalen op een bedrijf wat nu al niet eens serieus reageert op een klachtenbrief??

In zee gaan met een ander bedrijf, graag, als ik alle kosten vergoed krijg inclusief de inkoop van de zomercollectie en de misgelopen winsten van afgelopen maand.. maar wie garandeert mij dit? Als startende ondernemer neem je al zo veel risico's.

 

Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je hier al te veel op moet rekenen, hooguit een flinke mindering in de kosten of kwijtschelding van het contract. Ik ben geen jurist, maar heb al soortgelijke gevallen mee gemaakt en de uitkomst was vaak niet al te gunstig. Vaak wordt een groot deel van de aansprakelijkheid goed afgedekt in de algemene voorwaarden. Moet ik wel bij zeggen dat in geen van die gevallen spraak was van een stap naar de rechter, meestal werd een schikking getroffen tussen beide partijen.

 

Ik ga mee met Nico dat het voor jou beter zal zijn om met een andere partij verder te gaan, zeker omdat je zelf al aangeeft dat de webwinkel je enige bron van inkomsten is. Het lijkt me daarom ook zaak om de winkel zo snel mogelijk online te krijgen zodat je in ieder geval wat terug kan verdienen.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Wellicht wat te laat, maar je schrijft dat ze een extra module gratis hebben aangeboden ter compensatie. heb je dat op schrift? Hiermee geven ze in feite dus toe ingebreke te blijven.

 

indien je het niet op schrift hebt staan zou ik in je brief een zinsnede opnemen als:

 

"De door u aangeboden gratis extra module ter compensatie van de geleden schade was op dat moment een gewaardeerde geste, echter in dit stadium overstijgt mijn omzetderving, als gevolg van het niet nakomen van uw afspraken en toezeggingen,ruimschoots de waarde van deze, voor mij niet direct noodzakelijke, module"

 

Betwisten zij het bovenstaande niet dan dan heb je in een eventueel juridisch vervolg weer wat extra houvast lijkt mij als niet-jurist zijnde.

 

Kan ik indien ze de webwinkel leveren op een door mij gestelde deadline alsnog vergoeding vragen voor de geleden schade die ik heb doordat de webwinkel een maand te laat is open gegaan?

 

je kunt toch zoiets schrijven als:

"Zoals u weet wordt de omzet van mijn bedrijf gerealiseerd door verkoop van seizoensgebonden artikelen. Om te voorkomen dat de omzetderving als gevolg van het onverkoopbaar worden van de zomercollectie, vanwege het niet opleveren van de webshop binnen de gestelde termijnen, nog veel groter wordt dan hij nu al is, stel ik u een deadline voor volledige oplevering van de shop voor [datum].

Als gezegd is deze deadline nu gesteld om te voorkomen dat de kosten verveelvoudigen. Ik zie mij genoodzaakt de kosten volgens bijgaand overzicht die nu reeds zijn ontstaan als gevolg van het niet nakomen van uw verplichtingen in mindering te brengen op uw faktuur, tenzij u een voor mij aanvaardbaar alternatief voorstel kunt bieden etc. etc."

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

ik lees dit bericht van binkie nu.

Ik maak zelf nu ook zoiets mee met mijn webdesigner, die veel te laat gaat opleveren dan vooraf is afgesproken.

 

Kan Binkie vertellen hoe het uiteindelijk is opgelost?

 

Frans74 d zegt een brief op te stellen met:

Ik zie mij genoodzaakt de kosten volgens bijgaand overzicht die nu reeds zijn ontstaan als gevolg van het niet nakomen van uw verplichtingen in mindering te brengen op uw faktuur, tenzij u een voor mij aanvaardbaar alternatief voorstel kunt bieden etc. etc."

Kan dit? kan je je schade zomaar van de factuur aftrekken of krijg je dan een incassoburo achter je aan, en moet je zelf de schade via een rechter gaan verhalen?

 

graag advies

sandra

Link naar reactie
  • 0

...

Kan dit? kan je je schade zomaar van de factuur aftrekken of krijg je dan een incassoburo achter je aan, en moet je zelf de schade via een rechter gaan verhalen?

 

graag advies

sandra

 

'Zomaar' niet, natuurlijk. Je kunt een factuur betwisten.

 

Mijn strategie zou zijn (gelukkig nog niet meegemaakt):

- bel het bedrijf

- ongenoegen duidelijk maken

- eens worden over compensatie

- lukt dat eens worden niet, aangetekende brief waarin je onderbouwd uitlegt waarom je niet / gedeeltelijk wilt betalen

- en de factuur niet of gedeeltelijk (afhankelijk van de hoeveelheid geleden schade) betalen

- als de schade groter is dan de factuur, een claim indienen voor het verschil.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

 

- lukt dat eens worden niet, aangetekende brief waarin je onderbouwd uitlegt waarom je niet / gedeeltelijk wilt betalen

- en de factuur niet of gedeeltelijk (afhankelijk van de hoeveelheid geleden schade) betalen

 

 

bedankt.

dient voordat je de factuur gedeeltelijk betaalt , de ander dan wel akkoord te zijn gegaan met het bedrag in de aangetekende brief?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

bedankt.

dient voordat je de factuur gedeeltelijk betaalt , de ander dan wel akkoord te zijn gegaan met het bedrag in de aangetekende brief?

 

 

Zou wel fijn zijn, want dan ben je het eens. ;D

 

Maar het hoeft niet. In dat geval zul je ongetwijfeld een reactie krijgen van ' betalen of anders...' Maar dan kun je nog altijd kijken of je het eens kunt worden. Worst case scenario is advocaten, rechtbank. Dat risico moetje voor jezelf afwegen...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je kunt hooguit zeggen dat ze te laat hebben geleverd en dat je daar graag voor gecompenseerd wilt worden. Op wat voor manier moeten jullie zelf invullen...

gecompenseerd. Dat klinkt goed, maar als de webbouwer het niet eens is met compensatie kan ik hem dan dwingen?

 

aan renep:

gevolgschade ? dat is bijvoorbeeld omzet?

In mijn contract staat alleen iets over directe schade. wat kan dat bijvoorbeeld zijn?

 

p.s. ik heb geen webshop, maar het gaat om dienstverlening.

Hoe later mijn site in de lucht is, hoe later nieuwe klanten en hoe meer verwachte omzetverlies.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

p.s. ik heb geen webshop, maar het gaat om dienstverlening.

Hoe later mijn site in de lucht is, hoe later nieuwe klanten en hoe meer verwachte omzetverlies.

 

Probleem is: bewijslast. Je moet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk schade hebt geleden en dat kun je niet. A. je hebt geen omzetcijfers ? B. heo kun je aannemelijk maken dat mensen die jouw website bezoeken ook meteen betaalde klanten worden?

 

Overigens geldt dit alleen in een rechtzaal. Je zult toch zelf in gesprek moeten gaan met je webdesigner. Praat erover, wijs hem/haar op het feit dat jullie een datum hebben afgesproken en hoe hij/zij jou voor de vertraging wil compenseren?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

bedankt renep en spoon

 

Je zult toch zelf in gesprek moeten gaan met je webdesigner. Praat erover, wijs hem/haar op het feit dat jullie een datum hebben afgesproken en hoe hij/zij jou voor de vertraging wil compenseren?

dan blijf ik toch bij:

ik kan wel vragen aan de webdesigner hoe hij de vertraging wil compenseren, maar hij zal het waarschijnlijk toch niet doen want het hoeft niet...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.