Ga naar inhoud

De weg naar grootschalige productie en verkoop van een zelfbedacht drankje

Geplaatst:

ista37

Beste mensen,

 

Ik loop al maanden met deze vraag rond: Ik heb een tijd geleden een alcoholisch drankje gebrouwd die ik zelf ontzettend lekker vind smaken. Los van de discussie of het een succes zal worden, maar wat is de weg naar grootschalige productie en verkoop ervan? Heeft iemand misschien ervaring of goede tips?

Featured Replies

Geplaatst:

Merkava

Ja eerst even de zoekfunctie gebruiken, we hebben namelijk al een aantal uitgebreide discussie gevoerd over dit onderwerp.

Geplaatst:

ista37

  • Auteur

reeds gedaan, niets gevonden onder de meest logische zoektermen. enig idee waar ik de door jouw aangegeven topic kan vinden?

Geplaatst:

wd

Begin eerst eens met een marktonderzoek. Dat hoeft niet veel te kosten. Ga zo onder andere na of niet alleen jij, maar ook de rest van Nederland het lekker vindt, maak daarnaast een ondernemingsplan. Denk ook na over de keuze of je het onder eigen beheer of onder een bestaand merk zou willen uitbrengen. Het heeft beide voor- en nadelen.

 

 

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Geplaatst:

PimEffting

Kun je niet beter een grote drankfabrikant benaderen met je idee?

Als het ze aanspreekt betalen ze je een fee (eenmalig of per drankje) en hoef je jezelf verder nergens zorgen over te maken. Je kunt het wel helemaal zelf gaan opzetten (distributie, productie, noem maar op) maar dan haal je jezelf een hoop ellende op de hals. Plus natuurlijk de aanzienlijke (minimaal zes cijfers) investeringen.

 

Geplaatst:

Account23

vind de massa het lekker ?

Geplaatst:

Bezembinder

Is het een gecompliceerd drankje wat een heleboel dure grondstoffen bevat? Als het relatief goedkoop te maken is test het dan uitgebreid in je omgeving. Maak een deal met een plaatselijke kroeg, klanten krijgen een gratis (of heel goedkoop) drankje op voorwaarde dat ze een formuliertje invullen met wat ze ervan vinden. Op deze manier krijg je genoeg feedback en weet je of het gros het ook lekker vindt. En dan eventueel zelf er mee verder gaan of met de resultaten naar een drankenfabrikant.

www.bezembinderproducties.nl

Geplaatst:

Fezz

Dan wordt iedereen dronken en de kroeg verdient er niks aan.. tevens vind ineens 80% het wel lekker omdat het gratis is, wij blijven gierige nederlanders. Heb zelf in een kroeg gewerkt, weet we hoe het hier gaat ;)

 

Je zou wel gewoon de drank bij de kroeg neer kunnen zetten, met voorkeur een met veel vaste klanten. Zijn altijd wel een paar mensen die vragen om 'een lekker drankje' en dat ze dan jou drankje inschenken, vraag vervolgens of ze het nog een x besteld hebben en kijk hoeveel er gedronken wordt in een bepaalde periode. Kunnen zeer interessante cijfers zijn.

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
Dan wordt iedereen dronken en de kroeg verdient er niks aan.. tevens vind ineens 80% het wel lekker omdat het gratis is, wij blijven gierige nederlanders.
Inderdaad is gratis de moeilijkste weg, als er dan ineens geld voor gevraagd wordt, loopt het niet. Simpelweg doordat de brug van gratis naar een bepaalde prijs oneindig groot is. Door er (al is het maar iets ter kennismaking) voor te laten betalen, krijgt het meteen een zekere waarde, zo ook de feedback die je erop krijgt.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Misschien is dit iets? Als mensen het niet lekker vinden, krijgen ze de helft van de prijs terug. Als ze het wel lekker vinden, krijgen ze (eenmalig) er gratis nog een!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

status

klop aan bij een grote producent/distributeur van dergelijke dranken. Maak een afspraak en ga om te tafel zitten of ze dit een goede drank vinden. Zij kunnen het veel sneller grootschalig op de markt brengen omdat ze de afzetkanalen hebben bekend zijn met het distributie systeem.. beschikken over grote marketingbudgetten om het publiek bekend te maken met je product.

 

je bespaard zo veel kosten, zult zeker er goed aan verdienen mits het goed loopt en zult je drankje misschien wel overal op de wereld kunnen vinden. Maar let op dat er veel nieuwe drankjes per jaar op de markt komen die een snelle dood tegemoet zien.

 

Ik heb vorig jaar een tv-programma gezien waar ze een lichte champagne wijn op de markt brachten in amerika. Dit deden ze nadat ze 2 jaar actief waren op de nederlandse markt. Wat ik me nog herrinner van het programma was het veel moeite en tijd kostte om iemand te vinden die het concept wilde ondersteunen.

 

ik wil je alvast veel succes wensen en ik hoop dat je iemand vind die dit traject al eens heeft doorlopen en je hierbij wilt helpen. hou ons vooral hier op de hoogte!

 

Groet Rob

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.