Featured Replies

Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maverick2k
Een tv programma misschien wel eens handig om te zien wat verkopers nu echt doen, al dan niet om er zelf van te leren en zeker handig om niet zelf in de sluwe handen te vallen van een verkoper.
Jort zoekt gladde verkooptrucs
Tv-makers hebben al gezocht naar de beste zangers, dansers, musicalsterren, bruidsparen en paranormaal begaafden, maar deze week brengt de KRO een zoektocht naar het toptalent in een nieuwe beroepsgroep. Jort Kelder gaat op zoek naar de beste verkoper van het land. Diverse al dan niet gladde jongens en meiden strijden tien weken lang om deze eretitel, die ze kunnen verdienen door verschillende aan de verkoopbranche gerelateerde opdrachten tot een goed einde te brengen.
Liegen & bedriegen
Bij Pauw & Witteman was afgelopen maandag al een voorproefje van het programma te zien, en daaruit bleek dat sommige van de deelnemers ver gaan om hun doel te bereiken. Liegend en bedriegend probeerden sommige kandidaten de potentiële kopers een behoorlijke bak geld uit de zak te kloppen. Er werden zelfs goede doelen verzonnen om de opbrengst te maximaliseren. Dat was nu ook niet helemaal de bedoeling – de topverkopers in spe kregen te horen dat dat echt niet meer mocht.
Hongerig naar omzet
Presentator Jort Kelder legt uit dat niet alle deelnemers aan het programma zo in elkaar zitten. "De kandidaten zijn zeer divers, maar wel allemaal hongerig naar omzet. Toch zal Topverkopers minder over hebberige vertegenwoordigers en rinkelende kassa’s gaan dan over de psychologische dilemma’s. Het gaat om de vraag of je rommel tegen iedere prijs kunt verkopen en of in iedereen een verkoper schuilt. Want ik vraag me af of uiteindelijk niet iedereen permanent bezig is zichzelf op de een of andere manier te verkopen.”
Eerlijke verkopers
Ervaringsdeskundige op verkoopgebied is Kelder zelf echter niet. “Ik dien mezelf geen enkele commerciële gave toe. Ik ben nog nooit in staat geweest tot het verkopen van wat dan ook (behalve mezelf), maar vind het wel heerlijk om de kandidaten op te poken, te plagen en waar nodig te fileren. Juist in deze tijden van recessie hebben we niet gebakken lucht nodig, maar eerlijke verkopers die de economie weer aan de praat krijgen”, aldus Jort Kelder. Of hij die in dit programma zal vinden, is gezien de vertoonde beelden in Pauw & Witteman echter nog maar de vraag.
Top Verkopers NED 3 20:25