• 0

Welke (communicatie)software gebruiken jullie?

Goedendag,

 

Ik ben eigenaar van Kant Engineering. Een civieltechnisch ingenieursbureau dat vanuit Peru werkt door middel van internet voor voornamelijk de Nederlandse markt. Ten behoeve van deze werkzaamheden gebruik ik diverse programma's en mogelijkheden via internet, zoals:

-MSN;

-Skype;

-Skydrive;

-VOIP;

-Crossloop.

 

Ik vroeg me af of jullie nog programma's of mogelijkheden van het internet kennen die handig zijn voor de communicatie via internet. Zo ja, meld het dan hieronder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hanno Kant

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me een beetje af wat het nut van een dergelijk topic is. Lijstjes met software helpt je niet in het oplossen van eventuele communicatieproblemen.

 

Maar goed, als je dan toch wat wilt:

 

[Messengers]

ICQ

Pidgin

Trillian

Google Talk

Yahoo Messenger

 

[social software]

Blog's (blogger, wordpress, noem maar op)

Wiki's (Mediawiki, pbwiki etc)

Social bookmarking (delicious, kenniscafe.com etc)

 

[File sharing]

FTP (b.v. FileZilla server & client)

Talloze webservices (Rapidshare etc)

 

[Overig]

Ms Sharepoint

Lotes Notes

Google Docs

IRC Chat

 

Zie verder b.v.: http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_software

Link naar reactie
  • 0

Ik zie zelf liever een persoonlijke argumentatie voor de gemaakte keus in software. Waarom kies je voor pakket X en niet Y? Lijstjes kan ik overal vandaan halen, de persoonlijke ervaring van HL reuzen is een stuk schaarser. ;)

 

Remote desktop control is b.v. een interessante. Ik zie al crossloop en VNC voorbij komen. In mijn ervaring is de installatie van VNC een serieus probleem voor de meeste clienten, als ik even met een klant moet meekijken zit hij/zij er meestal niet op te wachten om de systeembeheerder "even te vragen de benodigde poorten open te zetten". Of is mijn ervaring inmiddels verouderd?

 

Een andere interessante categorie is het geven van demos/presentaties over het internet. Tijdje terug wat met WebEx gedaan: werkte als een trein, maar je moet er wel flink gebruik van maken wil je de prijs eruit halen.

Link naar reactie
  • 0

Remote desktop control is b.v. een interessante. Ik zie al crossloop en VNC voorbij komen. In mijn ervaring is de installatie van VNC een serieus probleem voor de meeste clienten, als ik even met een klant moet meekijken zit hij/zij er meestal niet op te wachten om de systeembeheerder "even te vragen de benodigde poorten open te zetten". Of is mijn ervaring inmiddels verouderd?

 

VNC draaien als 'listening daemon' (ben jij degene die de poort open moet zetten), script voor mijn klanten zodat ze met 1 klik verbinding maken (nou ja, url intypen en kiezen voor openen dat zijn er 2 of 3) en ik hun PC kan overnemen. Zijn inmiddels ook wat gratis/goedkope kant en klare oplossingen op basis van VNC voor te krijgen. Google eens op 'VNC helpdesk'

Link naar reactie
  • 0

Remote desktop control is b.v. een interessante. Ik zie al crossloop en VNC voorbij komen. In mijn ervaring is de installatie van VNC een serieus probleem voor de meeste clienten, als ik even met een klant moet meekijken zit hij/zij er meestal niet op te wachten om de systeembeheerder "even te vragen de benodigde poorten open te zetten". Of is mijn ervaring inmiddels verouderd?

 

Juist het voordeel van crossloop is dat je niets hoeft te installeren, en nergens poorten hoeft open te zetten. Je ervaring is inderdaad verouderd dus.

 

Het valt me op dat maar weinig mensen Jabber gebruiken, terwijl die open-source is, de meeste features heeft en je ook makkelijk op bedrijfsnetwerken kan installeren als server. Voor interne communicatie is dat echt perfect, zonder dat je afhankelijk bent van een andere partij. Google Talk gebruikt het Jabber protocol overigens ook.

Link naar reactie
  • 0

@Maarten: Ik heb het daar specifiek over VNC. Ik noemde de installatie-barriere eigenlijk juist als een argument om CrossLoop te kiezen (weliswaar gebaseerd op VNC, maar voor de eindgebruiker een ander product).

 

VNC als listening deamon is een goede tip, bedankt. Zal googlen op VNC HelpDesk. Heb in 't verleden ook wat ge-experimenteerd met CoPilot (ook gebaseerd op VNC-protocol), maar zowel het billing process als de performance en uptime lieten te wensen over.

 

@Frans: Zijn er nog specifieke voordelen aan logmein ten behoeve van b.v. CrossLoop? Of bevalt het gewoon prima?

 

Om door te gaan op de rijtes communicatie-software:

- Voor FTP: FileZilla, gratis en werkt goed genoeg... al sta ik zeker open voor betere applicaties.

- Voor Wiki: Mediawiki, goed uitbreidbaar, wordt goed onderhouden, en heb me nog niet intensief verdiept in andere Wiki's.

- Forum software: PhpBB. Zeker niet 's werelds beste oplossing, maar meest bekend mee, en als je goed bijhoudt valt het nog wel mee met de security. Een beetje.

- Voor e-mail: Outlook. Dat klinkt saai, maar als 80% van je communicatie e-mail is, is dit wel een belangrijke applicatie in het rijtje. En het maakt voor de presentatie aan "de andere kant van de lijn" ook nog best uit welke software je beide gebruikt.

- DMS/E-mail archiving: SharePoint.

- Voor VOIP-met-beeld: Skype.

- Voor chat: MSN.

- Multi-user chatoplossing: ViRC. Op de website een simpele java IRC client voor de toegankelijkheid door onervaren gebruikers (hobbyprojecten only, de oldschool-heid straalt er aan alle kanten vanaf).

 

Link naar reactie
  • 0

- Email: Outlook 2007 en gesyched op m'n Windows Mobile

Eigenlijk de standaard als er een Exchange server gebruikt word.

Voor eigen domeinen Google Apps maar binnenkort ook Outlook icm Exchange. Erg makkelijk vanwege de agenda en Public Folders

 

- Messaging: Microsoft OCS, MSN en mIRC(IRC Client)

OCS Met collega's, MSN met bekenden, en IRC vooral voor de fun

 

- Voip: Sinds de nieuwe PBX elke beschikbare SIP Client, hiervoor de Cisco Communicator Softphone

Ik zie wel bij bedrijven die met microkredietafnemers werken er vaak skype gebruikt word.

 

- Informatiedeling: MediaWiki.

Erg handig te bewerken, en ook goed te beveiligen en aan je Active Directory te koppelen.

 

Om klanten over te nemen:

NTRSupport (met abbo)

en Kaseya (welke gebruik maakt van VNC)

Link naar reactie
  • 0

Het hart van alles is mijn Gmail account. Dit is niet alleen mijn email cliënt en agenda (mèt sms-alerts ! ), maar ook mijn GTD-app (met de GTDInbox add-on voor Firefox), ik houd er to-do lijstjes mee bij, gebruik het als reminder-service om de vuilcontainer buiten te zetten, en heb er zelfs een manier voor gevonden om Gmail als CRM systeem te gebruiken (Tickle-me plugin). Ik zoek nog een specifiek Greasemonkey script om er Customer Service-tickets in bij te houden, maar ik ben bang dat ik die zelf moet gaan schrijven.

 

Verder heb ik een rijtje XOIP nummers, die staan doorverbonden met Skype, mobiel en thuis / kantoor, en waarmee ik faxen ontvang die in mijn Gmail Inbox terecht komen. De incidentele uitgaande fax loopt ook via XOIP.

 

Skype is mijn zakelijk telefoonsysteem, met draadloze stereo headset. Waar ik ook kantoor houd op dat moment, ik heb altijd mijn eigen nummer, mijn eigen lijn, conference calls, antwoordapparaat... en dat voor nog geen 3 euro per maand onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen NL. Voor het Europa abonnement bel ik te weinig naar buiten de landsgrenzen. Incidentele gesprekken kosten ca. 2 ct per minuut (USA).

 

Ik moet nog wel even op zoek naar een telefoonantwoord-service om af en toe even een uurtje in de agenda te kunnen blokken zodat ik zonder onderbrekingen kan doorwerken.

 

Google Talk gebruik ik zelden, er zijn te weinig contacten op dat netwerk aangesloten. MSN voor privé, en dan momenteel via Pidgin (Ubuntu).

 

Ik gebruik het Skype-antwoordapparaat en de voicemail van mijn mobiel eigenlijk gewoon niet. Enerzijds omdat ik dan de halve dag berichten aan het afluisteren ben die nergens over gaan ("heeeeeeeeeee gozeeeeeeeerr.... ik dacht ik bel ff") en anderzijds omdat het zo een 1982-oplossing is... knal je bericht even over de mail, dan kan ik er veel meer mee.

 

Verder Wordpress voor mijn blog (ik moet nooooooodig weer gaan posten), Twitter voor "een kijkje in mijn keuken" en PM van HigherLevel voor al mijn zakelijke vriendjes en vriendinnetjes. HigherLevel forum voor al die (nog) onbekende vriendjes en vriendinnetjes.

 

Last but not least: Trancedente Meditatie voor een goed gesprek met mezelf... ;)

 

Ik ben bang dat ik binnenkort toch moet overschakelen op Outlook, vanwege een juridisch CRM pakket... en daar baal ik als een stekker van. Maar ik verzin wel iets om mijn taken toch in Gmail bij te houden.

Link naar reactie
  • 0

Ik laat mijn website maken in India, en voor demonstraties gebruiken wij altijd Teamviewer. Zo laten zij aan mij afgeronde onderdelen zien die nog niet in mijn server zijn ge-upload.

 

Overigens: als je Skype hebt, dan is het gebruik van Mykogo (onder SKype extra's) ook een optie.

Link naar reactie
  • 0

Je weet dat het sommige klanten €1,50 per minuut kan kosten als ze een 087-nummer mobiel bellen?

 

Voor zover ik weet zijn alle VOIP nummers aan Skype te koppelen, er zijn erg nette hacks beschikbaar om Skype aan een SIP account te koppelen.

 

Nog een goede voor het topic:

Dimdim, kijk er eens naar!

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf in het buitenland zit werkt voipbuster fantastisch. Ben vooral verslaafd aan het phone-to-phone gebeuren.

Voibuster belt (op commando van de pc) het mobieltje of vaste lijn, en verbind daarna voor bijna niks door met de hele wereld. .Ideaal, als je niet altijd zin hebt om met oorwarmers achter de pc te zitten. (mensen in een tropisch climaat weten wat ik bedoel)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou google apps http://www.google.com/apps/intl/en/business/index.html gaan gebruiken. Het is gratis als je minder dan 50 mensen in je bedrijf hebt en anders maar 40 euro per werknemer per jaar. Hiervoor krijg je dan:

* email met 8 of 25 GB email boxen

* chat met voice en video

* google docs om samen aan documenten

* agendas

* iedereen met een data connectie op zijn mobiel kan ook direct al deze functionaliteiten gebruiken

Bezoek de Nederlandse Hightech Startup community http://www.hightechstartups.nl

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee is dit wel een nuttig topic.

Zie je toch weer eens andere software voorbij komen die in de loop der jaren flink is verbeterd en vaak nog gratis is ook.

Zelf wil ik het gebruik van VNC sterk afraden, tenzij dat je geen default poortnummers gebruikt en je VNC regelmatig update.

Tot nu toe gebruik ik zelf altijd logmein.com, werk prima en is nog veilig ook.

 

Het probleem bij VNC is vaak dat mensen de standaard poortnummers gebruikt. Op die manier word je IP adres door diverse portscans heel gemakkelijk gevonden. Waardoor hackers al aan je poort lopen te rammelen.

Bij oude VNC servers is bekend dat ze de wachtwoord authenticatie kunnen omzeilen, en voor je het weet zitten ze binnen.

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

1) voor mijn blog moet ik veel foto's bewerken: vroeger liep ik te stoeien met nagenoeg alle photoshop achtige programma's, je wilt niet weten hoeveel ik er versleten had. Iedere keer dat iemand met een nieuw programma op de proppen kwam wilde ik het uitproberen omdat ik gewoon niet tevreden was met wat ik op dat moment gebruikte, totdat ik ... www.picnik.com ... ondekte.

 

Het is een gratis online foto-bewerkingsprogramma.

 

Heel simpel, doet alles wat ik nodig heb, alles online, je hoeft je niet te registreren (behalve als je de foto's wilt opslaan).

 

Helemaal top!!

 

2) Een programma dat je maar zelf moet gaan bekijken, het kan zoveel, en het verbaast me een beetje dat het nog niet eerder is genoemd ... www.evernote.com.

 

In het kort is het een programma dat je de mogelijkheid geeft om van alles online op te slaan, van foto's, pdf's, websites, etc etc. Alles is doorzoekbaar, zelfs als er tekst op je foto's staat kan het programma dat indexeren.

 

In de VS is het een regelrechte hit, het werkt heel goed samen met mobiele telefoons (o.a. de iphone)

 

3) een programma dat ik sinds vandaag ben gaan gebruiken en dat me superhandig lijkt is een plugin voor firefox (scrapbook). Grote voordeel tov andere bookmark programma's (waarbij je websites kan opslaan) is dat je aantekeningen op de webpagina's kunt maken (notities, je kunt delen van de site weghalen, etc).

 

Als er anderen zijn die deze plugin gebruiken dan hoor ik graag wat hun ervaringen zijn

 

Dat was het even voor nu

 

richard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.