• 0

terug van weggeweest

8)

 

Na ruim twintig jaar ondernemerschap kreeg ik vorig jaar de behoefte om totaal iets anders te doen. Iets met mijn gevoel van maatschappelijke betrokkenheid, iets in de publieke sector. Voor mijn partner was dat een mooie gelegenheid om te groeien naar mijn positie in de zaak. Winkels draaien door, inkomen ook, partner groeit, ik ook, partner ontmoet nieuwe mensen, nieuwe netwerken, ik ook. Kortom win-win-win-situatie.

 

Nu ben ik klaar, iets sneller dan gedacht maar toch.

 

Terug naar oude bedrijf wil ik (nog) niet, immers: opgestaan is plaats vergaan. Dus ontspannen op zoek naar iets nieuws. Heb nog een oude webwinkel stoffig op de internetplank liggen, misschien nog een winkeltje erbij voor mezelf, misschien nog maar even een baantje zoeken. Of toch huisman worden en zorgen dat mijn vrouw en kinderen rustig kunnen werken terwijl ik me (alleen) met de boekhouding en stofzuiger bezig hou.

 

Waarom ik dit hier post weet ik niet goed. Ben toch benieuwd naar reacties, suggesties misschien zelfs een hart onder de riem.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Even er van uitgaande dat geld geen issue is:

 

Kalm aan!

Zorg dat het thuis op rolletjes loopt. Doe achterstallige klusjes. Maak dagelijks een wandeling. Er komt vanzelf wel weer iets op je pad of er komt juist tijdens die klusjes of wandelingen wel weer een idee bij je op wat je kunt gaan doen.

 

Of niet en je ontdekt dat je het eigenlijk heerlijk vindt om huisman te zijn! :)

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

die wandeling en klusjes: check ! onze hond is op eens weer hele goeie vrienden.

 

ervaring delen met startende ondernemers is inderdaad wel leuk om te doen. Ik weet alleen niet hoe en waar. Heb me altijd graag bezig gehouden met (moeilijke) stageplaatsen. Ben niet "binnen" maar geld is inderdaad geen acuut punt.

 

Bezoek aan higherlevel en mijn hernieuwde aanmelding ervaar ik wel als stimulerend, bedankt aan allen alvast.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Even er van uitgaande dat geld geen issue is:

 

Kalm aan!

Zorg dat het thuis op rolletjes loopt. Doe achterstallige klusjes. Maak dagelijks een wandeling. Er komt vanzelf wel weer iets op je pad of er komt juist tijdens die klusjes of wandelingen wel weer een idee bij je op wat je kunt gaan doen.

 

Of niet en je ontdekt dat je het eigenlijk heerlijk vindt om huisman te zijn! :)

 

Succes!

 

 

 

Hier nog zo'n dolende, dwalende en zoekende....

 

In beginsel had ik volop zin in de achterstallige klusjes. Helaas is bij mij (ons) geld wél een issue, dus dat nieuwe verfje op de kozijnen zal toch echt even moeten wachten....

 

En het advies "er komt weer iets op je pad" is mij ook al regelmatig aangegeven. De vraag blijft : Wanneer dan !!??!!

 

Maar dan toch, het zonnetje schijnt weer, de tuin moet onderhanden genomen worden, de schuur heeft een zware make-over nodig, dus creatief zonder geld, en toch het "nuttige"gevoel hebben !

 

En huisman spelen is zo slecht nog niet....beetje tijd indelen.... nog even de vloer dweilen en dan moet ik vanmiddag verplicht in het zonnetje...."iets" ......doen.... ;D

 

@tommies : je weet niet goed hoe je je ervaring moet delen met startende ondernemers ? Ik zou zeggen : blijf ingelogd !

 

Link naar reactie
  • 0

blijf zeker ingelogd.

 

Ik ben in 1984 onverwachts en ongewild (haha) eigenaar geworden van een boekhandel. Inmiddels bijna 25 jaar en drie winkels verder. Ervaringsvlak ligt dus in de retail. Momenteel een boekhandel (middelgroot) en een kantoorboekhandel (particulier gericht) en dus een slapende webwinkel. Leuk voor de clicks and bricks.

 

Voor het goede begrip: geld is geen probleem wil niet zeggen dat het genoeg aanwezig is om alles maar aan te pakken.

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een heerlijke situatie. Niets moet maar om iets te willen moet het wel lukken.

 

Adviseren, inlezen en wellicht een idee opdoen kan prima op internet. Er zijn genoeg fora (waaronder natuurlijk HL) waar ervaren mensen een hele belangrijke inbreng hebben en waar stille aquisitie geen vies woord is. Hoe meer kennis je etaleert, hoe eerder een mogelijke uitdaging je pad zal kruisen, mijn inziens.

 

Als het allemaal geen moeten is zou ik, met mijn interesses, eens gaan spelen met de webwinkel. Er zijn 1001 trajecten die je in kan gaan zonder al te veel technische kennis: herschrijven product informatie met het oog op SEO (als je schrijven leuk vind). Installeer voor de grap google analytics en binnen de kortste keren ben je verslaafd aan statistieken en wordt dat een grote uitdaging. Meer bezoekers, hogere conversie. Het levert aan de meet nog iets op ook.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook ex detaillist alleen kan ik i.v.m. de gezondheid niet meer actief in de detailhandel bezig zijn.

 

Op dit moment zit ik in de winkelmarketing en ben bezig de net opgerichte stichting vorm te geven om starters te helpen.

 

Begonnen om toch bezig te zijn loopt alles nu wat uit de hand qua opdrachten en omdat ik maar een paar uurtjes wil werken per dag en me verder wil bezighouden met mijn zoontje van 1.5 jaar doe ik alleen nog maar leuke dingen.

 

Op deze wijze bepaal ik zelf mijn uren en kan opdrachten gewoon afwijzen als ik daar geen zin of tijd voor heb.

Ook ik ben niet binnen maar ook hier speelt geld geen grote rol.

 

Edit: Heb nu ook weer tijd om te studeren, ik ben net begonnen met de LOI small business en retail management voor mijn bachelor titel.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Na ruim twintig jaar ondernemerschap kreeg ik vorig jaar de behoefte om totaal iets anders te doen. Iets met mijn gevoel van maatschappelijke betrokkenheid, iets in de publieke sector.

 

...

Nu ben ik klaar, iets sneller dan gedacht maar toch.

...

 

Ik denk dat er nog genoeg te doen is qua maatschappelijke betrokkenheid, toch?

 

Maar goed: je hebt een goede uitgangspositie, voldoende geld en tijd. Dus is het weer 'back to basics': wat wil je werkelijk? Waar gaat je bloed sneller van stromen? Is dat huisman zijn? Is dat bijv vrijwilligerswerk? Wil je met een hobby geld gaan verdienen? Wil je een nieuwe winkel, of zelfs winkelketen starten? Wil je gaan studeren?

 

Neem de tijd om echt eens bij jezelf na te gaan wat voor jou belangrijk is. wat is voor jou uitdagend, prikkelend, ja misschien zelfs beangstigend? Think big!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

die LOI cursus had ik een aantal jaren gelden ook al eens serieus bekeken. Toen te druk, toch maar weer eens bekijken. Leuk onderwerp. Sluit goed aan bij eerdere HBO-opleiding; Strategisch Retail Management.

 

Vertel eens wat over die stichting, heb je een url ?

 

Big think, thx.

 

Vrijwilligerswerk ben ik eerlijk gezegd momenteel wat beu. Komt misschien wel weer. Maar na vele bestuursfuncties in Kamers van Koophandel, stichtingen, ondernemersverenigingen en zelfs gemeenteraad even murw van alle tegenwerking. Toch nog maar wat wandelen met de hond en een pilsje bij de buurman.

 

Fijn om deze reacties te krijgen trouwens.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat velen wel eens zo'n moment gehad hebben als waar jij nu in zit. Voor mij was dat toen ik na de geboorte van mijn jongste een poosje thuis zat. Belangrijk is dat je jezelf afvraagt: Wat wil ik nou écht. Waar liggen mijn interesses.

 

Beschouw het als een luxe positie omdat je niet direct kostwinner bent kun je (binnen grenzen natuurlijk) eigenlijk alles gaan doen en leren. Wat wilde je later worden als je groot zou zijn?

 

Dat wandelen bedoelde ik ook heel serieus. Voor mij is een eindje om in het bos met de honden een fantastische inspiratiebron. (Maar schoonmaken, stofzuigen, de kozijnen schilderen, daar kun je natuurlijk ook heel fijn je gedachten laten gaan ;D)

Link naar reactie
  • 0

die LOI cursus had ik een aantal jaren gelden ook al eens serieus bekeken. Toen te druk, toch maar weer eens bekijken. Leuk onderwerp. Sluit goed aan bij eerdere HBO-opleiding; Strategisch Retail Management.

 

Vertel eens wat over die stichting, heb je een url ?

 

Big think, thx.

 

Vrijwilligerswerk ben ik eerlijk gezegd momenteel wat beu. Komt misschien wel weer. Maar na vele bestuursfuncties in Kamers van Koophandel, stichtingen, ondernemersverenigingen en zelfs gemeenteraad even murw van alle tegenwerking. Toch nog maar wat wandelen met de hond en een pilsje bij de buurman.

 

Fijn om deze reacties te krijgen trouwens.

 

Zal je morgen een PM sturen.

Link naar reactie
  • 0

Andere tip : ik zat met hetzelfde dilemma, een paar jaar geleden. Toen zei een wijze vrouw tegen mij : wat zijn je hobbies, waar stop je voor je plezier tijd in? Ik bleek toen al bijeenkomsten te organiseren "voor de lol" en presentaties te geven "voor de lol" over internet en internet marketing.

 

haar tip: ga kijken of je dat 1 dag in de week kan doen, maar doe het dan wel serieus, bijv. op 1 dag werk je alleen maar daar aan.

 

Voordeel : je bent bezig met een onderwerp waar je altijd plezier van hebt, dus hoef je er niet onmiddellijk geld mee te verdienen om een goed gevoel er aan over te houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.