Allereerst mijn complimenten voor de mensen de keer op keer de moeite nemen om op deze site allerlei vragen te beantwoorden en mee te denken met andere ondernemers. Ik hoop dat sommigen ook de tijd willen nemen om naar mijn probleem te kijken.
Ik heb een brief ontvangen van een advocaat, wiens cliënt beweerd dat wij zijn/haar logo te veel op dat van ons lijkt.
We worden gevraagd het logo en de auteursrechtelijke trekken te verwijderen van onze site.
De oppositie is een reclamebureau, waarbij wij in de eerste instantie de vraag hadden neergelegd om een nieuw logo en huisstijl te ontwikkelen, voor onze website. Nadat we hun sfeerimpressie hadden ontvangen in mei dit jaar, hebben we het zakelijke contact verbroken, vanwege onacceptabel slecht werk. Daarna heeft een ander reclame bureau het werk overgenomen.
Voor de duidelijkheid gaat het geschil dus over het logo van het reclame bedrijf zelf en ons logo. Het heeft dus niets meer te maken met het door hun aangereikte sfeerimpressie. Nou ja...niets te maken... ze zijn waarschijnlijk gefrustreerd dat ze de opdracht niet hebben gekregen.
Even wat feiten:
* ons logo is door een reclamebureau ontwikkeld op basis van een communicatie rapport (en niet ontleend van de oppositie)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rcdjong
rcdjong
Allereerst mijn complimenten voor de mensen de keer op keer de moeite nemen om op deze site allerlei vragen te beantwoorden en mee te denken met andere ondernemers. Ik hoop dat sommigen ook de tijd willen nemen om naar mijn probleem te kijken.
Ik heb een brief ontvangen van een advocaat, wiens cliënt beweerd dat wij zijn/haar logo te veel op dat van ons lijkt.
We worden gevraagd het logo en de auteursrechtelijke trekken te verwijderen van onze site.
De oppositie is een reclamebureau, waarbij wij in de eerste instantie de vraag hadden neergelegd om een nieuw logo en huisstijl te ontwikkelen, voor onze website. Nadat we hun sfeerimpressie hadden ontvangen in mei dit jaar, hebben we het zakelijke contact verbroken, vanwege onacceptabel slecht werk. Daarna heeft een ander reclame bureau het werk overgenomen.
Voor de duidelijkheid gaat het geschil dus over het logo van het reclame bedrijf zelf en ons logo. Het heeft dus niets meer te maken met het door hun aangereikte sfeerimpressie. Nou ja...niets te maken... ze zijn waarschijnlijk gefrustreerd dat ze de opdracht niet hebben gekregen.
Even wat feiten:
* ons logo is door een reclamebureau ontwikkeld op basis van een communicatie rapport (en niet ontleend van de oppositie)
* onze namen zijn geheel verschillend
* onze activiteiten verschillen behoorlijk (groothandel winkel en display materiaal - reclame bureau)
* onze bedrijven zijn gevestigd in 2 ver van elkaar verwijderde provincies (155 km afstand)
* het beeldmerk van de oppositie is sinds een week geregistreerd bij het BBIE
Wat nu te doen? We hebben van de advocaat van de oppositie, 1 week gekregen om het materiaal van de website te verwijderen.
Welke wegen kunnen we het beste bewandelen - via de advocaat - via het BBIE - of moeten we toegeven aan de eis?
Ik heb niet de tijd en energie en het geld om hier een slepende procedure van te maken, maar ik wil ook niet over mij heen laten lopen.
Ik zie uit naar jullie reacties,
Remco
P.s. ik voeg graag de links naar beide websites toe, als iemand kan bevestigen dat dit geen probleem is op dit forum
UPDATE: de links naar de websites zijn als Word bestand toegevoegd
websites.doc
www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer
www.cart2quote.com - Magento Offerte Module
www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21879-brief-van-advocaat-ons-beeldmerk-is-ontleend/Aanbevolen berichten
87 antwoorden op deze vraag