• 0

Brief/Mail naar bedrijven

Hallo,

 

ik heb sinds 4-5 maand een webshop,

Nu wil ik meer aan bedrijven gaan verkopen, dit wil ik doen dmv een brief/email,

 

Hoe kan ik dit het beste doen? en hoe kan ik dat het beste doen met de garantie? als de consument nu iets bij mij koopt en het gaat stuk, dan stuur ik hem op naar de leverancier en die repareert hem dan, maar kan dit ook bij verkoop aan bedrijven?

 

 

Alvast bedankt

 

T Buikema

 

Mod edit: verwijzen naar je website is mogelijk binnen je profiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tim

 

Ja, tuurlijk kan dat bij bedrijven. Sterker nog, consumenten zijn veel beter beschermd hierin dan bedrijven. In het Burgerlijk wetboek zijn bepalingen opgenomen (boek 7, artikelen 20 en verder) waarin dat voor de consument geregeld is.

 

B2B leveringen kennen die bescherming niet, maar ook dan moet je een deugdelijk product leveren.

 

Promoten van je website? Zie google en diverse topics op HL.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Lekker kort door de bocht zo'n vraag..

 

aantal vragen;

 

Product

Doelgroep

usp (liefst meerdere)

Hoe ga je, je adressen genereren

Hoe ga je de mailing versturen

Hoe kunnen mensen reageren

Hoe ga je opvolging geven aan de mailing

 

zo kan ik er nog wel een paar bedenken voordat je een mailing op kunt stellen van max. 1 a4.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat moet ik precies in de mail neerzetten dan? want ik heb er weinig verstand van.

 

jaren geleden heeft de good old PTT diverse boekjes over direct-mail uitgegeven. hoewel deze boeken in het digitale tijdperk enigzins gedateerd overkomen snuffel ik er nog steeds in als ik bedrijven wil aanschrijven.

 

de titels van toen:

 

postreclame in de praktijk (1987)

de direct mail demonstratie-campagne (1989)

 

maar als je even googled op "direct mail voorbeeld" heb je voldoende leesvoer voor maanden

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een tip voor als je direct mail gaat versturen naar bedrijven. Net als bij email is het belangrijk dat een brief geopend wordt en niet direct in de prullenbak verdwijnt.

 

Ik weet niet precies wat je dienstverlening is maar wanneer jij de adressen zelf op de enveloppe schrijft (wel wat meer werk, maar het is het waard) ipv getypt + een postzegel ipv een stempel zal je brief al veel sneller geopend worden.

 

Hiermee heb je al een belangrijk onderdeel gewonnen en is het aan jou om de ontvanger in je brief te overtuigen;)

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat je dienstverlening is maar wanneer jij de adressen zelf op de enveloppe schrijft (wel wat meer werk, maar het is het waard) ipv getypt + een postzegel ipv een stempel zal je brief al veel sneller geopend worden.

 

Tja, maar je eerste indruk op mij zou wel meteen erg kneuterig zijn (tenzij je een supermooi handschrift hebt wat lijkt alsof het gedrukt is, maar dat ondermijnt het idee van handgeschreven weer...)

Link naar reactie
  • 1

Ik weet niet precies wat je dienstverlening is maar wanneer jij de adressen zelf op de enveloppe schrijft (wel wat meer werk, maar het is het waard) ipv getypt + een postzegel ipv een stempel zal je brief al veel sneller geopend worden.

 

Tja, maar je eerste indruk op mij zou wel meteen erg kneuterig zijn (tenzij je een supermooi handschrift hebt wat lijkt alsof het gedrukt is, maar dat ondermijnt het idee van handgeschreven weer...)

 

Vandaar dat ik vroeg naar de dienstverlening, als je exclusieve huizen verkoopt dan zou ik het ook niet doen.

 

Maar als je meer kans wilt maken dat de enveloppe geopend wordt is handgeschreven beter.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet precies wat je dienstverlening is maar wanneer jij de adressen zelf op de enveloppe schrijft (wel wat meer werk, maar het is het waard) ipv getypt + een postzegel ipv een stempel zal je brief al veel sneller geopend worden.

 

 

Het kan ook helpen om een envelop met een bobbel, iets erin dus, te sturen. Dan wordt hij in ieder geval door de receprioniste opengemaakt.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Een brief met een leuke attentie valt meteen op, ja en die wordt eerder opengemaakt.

 

Het is bij ons in de zomermaanden altijd stil , deze gebruik ik voor kleine mailings de deur uit de doen,

 

Ik heb bij Aldi kubussen gekocht voor E. 1,49 per stuk, in die kubus zitten van die velletjes papier dit zet je naast

de telefoon, en heb er stickers rondom opgeplakt , met mijn website als reclame.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, stap gewoon in de auto, en ga het industriegebied op, en geef deze attentie af,

bij de receptie, ik heb er al repons op gehad.

 

En op mijn website heb ik een pagina toegevoegd, en maak reclame met een Slagroomtaart, als ik drie opdrachten krijg binnen een x aantal weken, geef ik het bedrijf een lekkere slagroom taart..

Blijft de klant langer , dan geef ik per 4 weken 5 % korting op de factuur, maar korting heb ik door berekend .

 

Een maand geleden heb ik mijn tarieven enkele Eurocenten omhoog gedaan, dus het is een win-win situatie.

 

Kijk goed om je heen, je weet wat voor bedrijf je hebt, en maak gebruik van leuke gadgets.

Daar kom je ver mee, Groetjes uit zonning Hoofddorp

Sietse Aardema

Link naar reactie
  • 0

 

Niet meteen met bobbels gaan strooien. Eerst terug naar AF! Is je webshop ingericht op zakelijke afnemers? Zijn je processen er klaar voor: orderverwerking, distributie, service, facturering en betaling? Heb je al zakelijke afnemers? Hoe komen die bij jou terecht? Ben je goed vindbaar voor anderen? Sta je in alle gratis gidsen - die relevant zijn voor je doelgroep?

 

Pas als alle basics in orde zijn, kun je actief gaan werven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor de goede orde: bij een mailing is niet de 'bobbel' in de envelop het belangrijkst. Wel, zoals TwaBla schreef, je interne organisatie. En daarna: je adressen. Wees zorgvuldig daarmee, stuur niet alles naar 'Hoofd Inkoop' of zo. Die gaan ongezien in de versnipperaar. Pas daarna komen inhoud en vorm aan bod.

 

Kortom, bereid het betreden van zo'n nieuwe markt goed voor! (maar daar is hier op het forum al heel veel over geschreven)

 

P.S.: Je oorspronkelijke vraag is me niet helemaal helder... Waarom zou dat niet kunnen? Bedrijven zijn niet zo zeikerig als consumenten, maar als je kapotte spullen vervangt of repareert zijn ze net zo blij!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst klein plaatselijk beginnen. En dan misschien wel door 2 door je webshop promoten. Flyers uitdelen, Stickers plakken, maar vooral die persoonlijke benadering is belangrijk. Daarna pak je de gemeente er naast en misschien kun je later mensen in dienst nemen voor deze taken. Een webshop beginnen en deze als een soort stand alone laten groeien is een lucky shot. Kijk naar marktplaats.nl Deze mensen begonnen op straatmarkten en werden populair onder de plaatselijke bevolking van Almere en zijn toen gegroeid.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.