Beste HL leden, ik hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Ik ben nu een groot jaar actief als ontwerper en krijg laat betaald wanneer ze daar zelf zin in hebben.
Ik heb een duidelijk 14dagen termijn op de factuur, ik doe netjes mijn werk.. en toch ben ik continu in gesprek om mijn eigen geld eens te krijgen.
De laatste keren hoorde ik het volgende:
- Ik betaal over 5 weken, tegenvaller hier etc etc.. nee ik betaal geen wettelijke 11.5%
- Ik betaal binnenkort
- Na 2 weken: Ik heb geen geld voor de door jou gemaakte website, het komt volgende maand, wanneer jij een incasso bureau inschakeld tekenen wij bezwaar en betaal jij dus die incasso kosten
- Klant verwacht gastenboek, en veel extras gratis, klant krijgt ze niet uiteraard en zegt mij dat ik daardoor de kosten moet betalen voor de domein en hosting die de klant gekocht had. bedreigingen volgen terwijl hij breekt met voortgang van website die bijna af is. Ik fluit weer naar mijn geld.
Dit overkomt mij vaak, elke klant heeft zijn eigen uitstel verhaal..
Ik ben het zat om 14 dagen na betaling belachelijke gesprekken te voeren, dit kost tijd, geld en energie.
Hoe kan ik dit oplossen?
www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mathieu
Mathieu
Beste HL leden, ik hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Ik ben nu een groot jaar actief als ontwerper en krijg laat betaald wanneer ze daar zelf zin in hebben.
Ik heb een duidelijk 14dagen termijn op de factuur, ik doe netjes mijn werk.. en toch ben ik continu in gesprek om mijn eigen geld eens te krijgen.
De laatste keren hoorde ik het volgende:
- Ik betaal over 5 weken, tegenvaller hier etc etc.. nee ik betaal geen wettelijke 11.5%
- Ik betaal binnenkort
- Na 2 weken: Ik heb geen geld voor de door jou gemaakte website, het komt volgende maand, wanneer jij een incasso bureau inschakeld tekenen wij bezwaar en betaal jij dus die incasso kosten
- Klant verwacht gastenboek, en veel extras gratis, klant krijgt ze niet uiteraard en zegt mij dat ik daardoor de kosten moet betalen voor de domein en hosting die de klant gekocht had. bedreigingen volgen terwijl hij breekt met voortgang van website die bijna af is. Ik fluit weer naar mijn geld.
Dit overkomt mij vaak, elke klant heeft zijn eigen uitstel verhaal..
Ik ben het zat om 14 dagen na betaling belachelijke gesprekken te voeren, dit kost tijd, geld en energie.
Hoe kan ik dit oplossen?
www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat
www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22370-klant-betaalt-wanneer-hij-zin-heeft/Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag