• 0

Klant betaalt wanneer hij zin heeft

Beste HL leden, ik hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.

 

Ik ben nu een groot jaar actief als ontwerper en krijg laat betaald wanneer ze daar zelf zin in hebben.

Ik heb een duidelijk 14dagen termijn op de factuur, ik doe netjes mijn werk.. en toch ben ik continu in gesprek om mijn eigen geld eens te krijgen.

 

De laatste keren hoorde ik het volgende:

 

- Ik betaal over 5 weken, tegenvaller hier etc etc.. nee ik betaal geen wettelijke 11.5%

- Ik betaal binnenkort

- Na 2 weken: Ik heb geen geld voor de door jou gemaakte website, het komt volgende maand, wanneer jij een incasso bureau inschakeld tekenen wij bezwaar en betaal jij dus die incasso kosten

- Klant verwacht gastenboek, en veel extras gratis, klant krijgt ze niet uiteraard en zegt mij dat ik daardoor de kosten moet betalen voor de domein en hosting die de klant gekocht had. bedreigingen volgen terwijl hij breekt met voortgang van website die bijna af is. Ik fluit weer naar mijn geld.

 

Dit overkomt mij vaak, elke klant heeft zijn eigen uitstel verhaal..

 

Ik ben het zat om 14 dagen na betaling belachelijke gesprekken te voeren, dit kost tijd, geld en energie.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

debiteuren, lastig.

 

Voet bij stuk houden, aanmaning sturen, website op zwart zetten.

 

Voortaan 50% factureren bij gunning, pas beginnen als er betaald is; 30% factureren bij oplevering; 20% factureren bij acceptatie. Zet het duidelijk in je overeenkomst en hou je hier strikt aan.

 

Alternatief: laat iemand anders je debiteuren beheren.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Mathieu,

 

ik vrees dat je de mist in gaat bij je tarieven en tariefstructuur met bijvoorbeeld gratis hosting, gratis logo etc. Daarmee trek je een bepaalde doelgroep klanten. Factureer inderdaad de helft bij gunning en teken een opdracht met deliverables en oplevervoorwaarden in tweevoud.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

Mathieu,

 

Veel ondernemers hebben af en toe wel eens problemen met betalingen, maar als je dit zo vaak hebt als jij, dan krijg ik het gevoel dat er iets fout zit in de manier waarop jij afspraken met je klanten maakt. Kun je aangeven hoe je hierbij te werk gaat? Heb je een overeenkomst die je door je klant laat ondertekenen voordat je begint? Hoe leg je vast wat de klant precies krijgt (specificaties)? Wat heb je afgesproken over meerwerk en hoe heb je de acceptatie van je werk door de klant ingericht?

 

Ik had gehoopt enige informatie te vinden in je Algemene Voorwaarden, maar zowel de .doc als de .pdf link op je website resulteren in een page not found melding. Heb je die voorwaarden wel aan je klanten overhandigd?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste Matthieu,

 

Natuurlijk kun je proberen om met je klanten heldere zakelijke afspraken te maken over tijdige betaling, maar dan nog is dat geen garantie dat men zich daaraan zal houden. Klanten kunnen daarvoor allerlei redenen hebben die niets met jou of je dienstverlening te maken hebben (b.v. liquiditeit).

 

Ik herken echter in jouw verhaal vooral dat er iets niet goed zit in de relatie met je klant(en). De reactie van je klant verraadt ontevredenheid en als ik de paar zinnen die je daar aan wijdt goed proef straal je naar je klant niet uit dat je daarvoor begrip toont en je nader wil verdiepen in zijn beweegredenen.

 

Achter de directe argumenten van ontevredenheid schuilt vaak een heel andere emotie die niet direct op tafel komt. Zodra je die helder weet te krijgen en daar in je klantbenadering goed op inspeelt (waarmaken van verwachtingen) zul je merken dat je rekeningen opeens een stuk sneller worden voldaan.

 

Succes,

Peter

De waarde van werk wordt zoveel groter als het met plezier wordt gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Die ontevredenheid die MijnWerkWaarde er in leest, herken ik ook een beetje van toen ik nog website projecten deed. Maar dat was eigenlijk altijd als we een opdracht eigenlijk te goedkoop deden... ( 'Hoeft maar een klein siteje te zijn', 'bekende van ....', etc. en dan uiteindelijk wel hele hoge verwachtingen) Vooral de combi met fixed price en goedkoop trekt op één of andere manier mensen aan met onrealistische verwachtingen over wat ze gaan krijgen. En dan krijg je frictie tussen: 'er zit al te veel tijd in' en een klant die alles er uit wil slepen. Dat heeft verder niet zo veel invloed op de betalingstermijn, maar wel op het andere gezeur rond oplevering.

Link naar reactie
  • 0

Beste HL leden, ik hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.

 

Ik ben nu een groot jaar actief als ontwerper en krijg laat betaald wanneer ze daar zelf zin in hebben.

[...]

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Dag Mathieu,

 

het is altijd erg vervelend wanneer opdrachtgevers allerlei smoesjes hebben wanneer het op betalen aankomt. Zelf vind ik het niet op tijd betalen van een rekening (waarbij ik dit zelf via de bankrekening moet ontdekken) ronduit onbeschoft. Het is een teken van minachting naar een leverancier. Het kan altijd gebeuren dat een klant een tijdelijk liquiditeitsprobleem of dat er iets anders speelt, maar ik vind het aan de klant om hier proactief mij (als leverancier) over te informeren.

 

Ik heb in het verleden (zeker in de opstart van mijn vorige bedrijf) veel te vaak allerlei flauwekul geslikt, maar bottom line is dat het niet op tijd betalen zonder enige vorm van communicatie veel zegt over hoe een klant naar jou kijkt. Wat voor mij heeft gewerkt is dat ik tegen klanten zei dat ik het buitengewoon vervelend vind dat ik zelf moet gaan raden wat nu de oorzaak was van het niet betalen. En dan heb je twee groepen klanten: de eerste groep verontschuldigt zich en gaat onmiddellijk over tot betaling; de tweede groep lijkt zich te verontschuldigen, maar gaat vooral om de brei heendraaien. Vaker dan niet zul je deze groep nogmaals moeten wijzen op de betalingsachterstand en dat zal de rest van de tijd ook zo blijven.

 

Je bent nu iets meer dan een jaar ondernemer en ik zou je willen vragen of je een patroon ziet tussen de betalingsmoraal van een klant en het gevoel dat je bij hem had toen je hem of haar voor het eerst sprak. Mijn persoonlijke ervaring is dat je vaak al een vermoeden hebt of deze klant zich aan zijn woord zal houden of niet. Ik zou zeggen, voed je bullshit monitor met dit soort ervaringen, want een gezonde relatie met een klant is niet af te dwingen met welk regeltje in welk contract dan ook. Kijk ook eens op dit draadje wat andere ondernemers met vijf jaar ervaring op zak hierover te zeggen hebben:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=26545

 

Succes!

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 1
Zelf vind ik het niet op tijd betalen van een rekening (waarbij ik dit zelf via de bankrekening moet ontdekken) ronduit onbeschoft. Het is een teken van minachting naar een leverancier. Het kan altijd gebeuren dat een klant een tijdelijk liquiditeitsprobleem of dat er iets anders speelt, maar ik vind het aan de klant om hier proactief mij (als leverancier) over te informeren.

 

100% mee eens.

Wat bij ons altijd goed werkt:

- maak goede afspraken over betalingen

 

- factureer snel (wacht niet een week als de factuur al weg kan)

 

- hak een grote opdracht in kleinere stukjes; factureer vaker en sneller; kleinere bedragen worden sneller betaald

 

 

- doe elke week consequent aan debiteurenbeheer; bel en vraag waarom de factuur niet betaald is; als je elke week

belt weten de klanten dat op een bepaald moment. Ze betalen jou dan wat eerder dan een ander die niet zo vaak belt.

Het is een vervelend klusje maar je moet het doen hoezeer het eigenlijk ook niet nodig zou moeten zijn.

 

- sluit een kredietverzekering af bij Atradius of andere maatschappij (nee ik heb geen aandelen)

wanneer bij ons 90 dagen na factuurdatum is overschreden moet er een melding naar de maatschappij. Dit vindt

geen enkele klant leuk en dit doe je dus ook niet zomaar. Wat je wel kunt doen is uitleggen dat je veel geld betaalt voor

een kredietverzekering; deze verzekering hebt gesloten om geen verliezen te lijden op debiteuren en dat je nu vanwege het

ingezette beleid op het punt staat om de achterstallige vordering te melden bij de kredietverzekeringsmaatschappij waarop

zij vervolgens gaan incasseren. Leg dit telefonisch uit; als dit niet helpt uiteindelijk schriftelijk. Het is mijn ervaring in die paar

keer dat het moment daar was dat hierdoor toch nog betaald werd.

 

Succes,

Groet, Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

- sluit een kredietverzekering af bij Atradius of andere maatschappij (nee ik heb geen aandelen)

wanneer bij ons 90 dagen na factuurdatum is overschreden moet er een melding naar de maatschappij.

 

Is natuurlijk alleen zinvol als klanten pas echt heel laat of niet betalen. Begrijp van TS dat ze enkel niet op het gewenste moment betalen, is toch net even anders. Als je aankomt met "na 90 dagen moet ik melden" zal dat eerder opgevat worden als een nieuwe betaalltermijn.

 

Vraag aan TS is dus, betalen ze wel? En wanneer?

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben het zat om 14 dagen na betaling belachelijke gesprekken te voeren, dit kost tijd, geld en energie.

Gesprekken met klanten zijn geen belachelijke gesprekken. Hooguit leiden ze tot de conclusie dat 'ie niet langer klant gaat zijn.

 

Verder begrijp dat jouw klanten niet alleen te laat (of zelfs niet?) betalen, maar ook vinden dat ze niet krijgen wat ze afgesproken (denken te) hebben. Is dat zo? In dat geval zul je daar moeten beginnen, bij elke opdracht duidelijk vastleggen wat de klant wel of niet krijgt.

 

Voor het overige: over incasso moet je praten, dat moet je gewoon doen: aanmanen, sommeren en dan procederen. Het betalingsmoment is onderdeel van de gemaakte afspraken en net zoals wanneer jij niet op tijd oplevert de klant klaagt, heb jij alle redenen om te klagen wanneer de opdrachtgever niet op tijd betaalt. Enkel wanneer er in de betwisting door de klant een grond zit, dan doe je er verstandig dat uit te praten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle antwoorden,

 

Tot nu toe komen 80% van de klanten terug, voor een website, drukwerk, een eigen website erbij te nemen om te bloggen, een 2e zakelijke website.. daar ben ik na een jaar wel achter, het ligt wat slecht betalende of klagende klanten wat dat betreft niet aan mij, 60% stuurt mailtes na met complimenten.

 

Ikkrijg veel goede reacties, het is dus niet dat klanten reden hebben om niet op tijd te betalen.. maar daardoor vind ik het nog erger, aangezien ik soms 3 dagen en nachten programmeer om hun deadline te halen aangezien ze dan een site willen voor een popgroepje of een winkel die binnen een week open gaat, en dan heb ik alles goed geprogrammeerd, snel online, en spreken ze grote tevredenheid uit, en betalen ze pas na 5 weken waarbij ik ook nog moest bellen etc..

 

Ik ben vooral zat omdat de een een verhaal ophangt dat waar is en de ander complete onzin, maar ik wil ze allemaal het voordeel van de twijfel geven en serieus nemen, maar daarbij wordt ik vaak zeer benadeeld, ik heb namelijk ook mijn rekeningen...

 

Ik ben per maand 5-15 uur kwijt aan het luisteren naar de smoesjes waarom ze zogenaamd geen geld hebben. Hun baas betaald niet uit, ze willen de factuur ineens per post na 2 weken etc etc.

 

Ik heb eigenlijk ook niets te maken met hun problemen, hun nemen een website en weten dat het ze geld kost...

 

1. En tocht moet ik er achteraan... vooral het verhaal laatst dat ik geen incasso bureau moest inschakelen omdat ze dan bezwaar aantekenen en ik de kosten kan betalen vond ik erg aso, het heeft mij wel tot denken gezet en vandaar de vraag op higherlevel, is daar een oplossing voor? Is het waar dat zijn met een ongegronde smoes de incassobureau naar mij kunnen schuiven?

 

2. En hoe krijg ik mijn 11.5% rente als de klant zegt pas over een maand te betalen, de klant zegt namelijk gewoon: jammer voor jou dat wij dat later gaan betalen maar we betalen geen rente.

 

Hoe kan ik dat voorkomen aangezien ik wel kosten heb doordat zij later betalen, ik werk er ook hard voor.

 

Ps. ik spreek hier wel over de meest opvallende dat zijn er meestal ong 2 per maand, de overigen clienten betaald goed/op tijd en netjes.

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Is het waar dat zijn met een ongegronde smoes de incassobureau naar mij kunnen schuiven?

nee, zeker niet.

2. En hoe krijg ik mijn 11.5% rente als de klant zegt pas over een maand te betalen, de klant zegt namelijk gewoon: jammer voor jou dat wij dat later gaan betalen maar we betalen geen rente.

Je kunt ook over alleen de rente en de kosten procederen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de voorwaarden nu correct doorgelinkt.

 

De tijd loopt op doordat ik eerst netjes een mail herinnering stuur na 14-21 dagen, daarna een dringend verzoek tot betaling en dan na 5 weken moet bellen om te verifieren waarom, dan ben ik daar al 5 weken mee bezig, neem dat eens van 2 klanten per week.

 

Dat betekend dus dat ik elke maand 8 klanten heb waarbij ik bezig ben, dan nog de mails en telefonische reacties waarop ik moet reageren, waar de meest vreemde redenen in gegeven staan..

 

Henrico Dolfing, Ik weet dat dit een publiekelijk openbaar forum is, ik heb genoeg klanten en connecties, ik zit er niet over in als ze dit lezen. ;)

 

Zoal dank voor elke tip en gedachte

 

Beste StevenK ik zou het antwoord wel toegelicht willen hebben waarom ze het niet op mij kunnen afschuiven.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste StevenK ik zou het antwoord wel toegelicht willen hebben waarom ze het niet op mij kunnen afschuiven.

Omdat de wet zegt dat, indien een partij 'in verzuim' is, de redelijke incassokosten en wettelijke rente voor rekening van die partij zijn.

Link naar reactie
  • 0

@ StevenK, dat begrijp ik, en zo had ik het ook altijd in gedachte maar als de client een verhaal verzint, en bezwaar aantekend, wat doet zo'n incasso bureau dan?

 

Ik las op sommige sites dat ze dan overgaan tot doorstroming naar advocaat, dat hoeft van mij ook allemaal weer niet.

 

Voorbeeld van zo'n verhaal wat verzonnen kan worden:

 

Situatie: Een client mag per maand betalen, echter laat 2 maanden niets van zich horen. Theorie: Ik neem contact op met incasso bureau en laat het gehele bedrag horen aangezien ik niet via dat incasso bureau wil wachten opdat de client het elke maand via hun gaat betalen.

 

Wanneer de client ze verteld dat hij een per maand regeling heeft en dus het gehele bedrag niet in 1 keer kan/gaat betalen, zit ik dan niet met de bureaukosten opgescheept?

 

Of wanneer een client gaat beweren nog een bijv contact form of gastenboek of wat dan ook van mij te krijgen, ook al is dat niet zo.. ben ik dan niet in zo'n situatie aan het kortste eind aan het trekken... moet ik dan helemaal gaan uitleggen dat het niet zo is etc... dan kost het mij nog onwijs veel tijd.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Ik zou m'n werkwijze even omgooien.

 

Na 14-21 dagen even bellen om te vragen of alles naar wens is en of er geen problemen zijn omdat er nog niet betaald is.... 7-14 dagen later een aanmaning en daarna eventueel doorschuiven naar een incasso bureau.

 

Bellen werkt toch het best.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

@ StevenK, dat begrijp ik, en zo had ik het ook altijd in gedachte maar als de client een verhaal verzint, en bezwaar aantekend, wat doet zo'n incasso bureau dan?

 

Ik las op sommige sites dat ze dan overgaan tot doorstroming naar advocaat, dat hoeft van mij ook allemaal weer niet.

Wat een incassobureau, (gerechts)deurwaarder of advocaat voor je doet, ligt eraan wat je afspreekt.

 

Zelf neem ik alleen incassodossiers aan als ik ook de ruimte heb om daadwerkelijk wat te doen. Dat betekent dat als ik iemand sommeer met de opmerking dat ik anders rechtsmaatregelen tref, dat ik op dat moment van cliënt als de toestemming heb om als er niet betaald wordt binnen de termijn direct de dagvaarding uit te brengen (en mogelijk zelfs beslag te leggen).

 

Wat betreft jouw verhaal over termijnbetaling: als jij termijnbetaling afspreekt en daarbij niet duidelijk afspreekt dat als er één termijn te laat is het hele bedrag opeisbaar is, dan sta je zwakker en zul je eerst moeten sommeren om de termijnbetaling na te komen en anders de (deel)overeenkomst tot termijnbetaling moeten ontbinden alvorens je het hele bedrag op kunt eisen.

 

Edit: het valt mij op dat ook hier eigenlijk het advies naar jou is: 'maak heldere afspraken' en ik denk dat dat voor jou het belangrijkste is: maak goede afspraken, niet alleen over wat jij moet doen, maar ook over wat de ander moet doen en leg die vast.

Link naar reactie
  • 0

Ok, en wanneer iemand bewust niets laat horen, kan een incasso bureau dan iets? Of gaat het dan al heel snel naar de rechterlijke kant..

 

Ik wil niet de kosten terug geschoven krijgen op zo'n moment.

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Je moet een betaaltermijn, net als je prijs onderdeel maken van je onderhandelingen.

 

"VIndt u het te duur? Ik kan wel wat aan de prijs doen, maar dan wordt het automatisch geincasseerd op 8 dagen"(let er dan l op dat je een incassocontract hebt dat terugboekingen niet toestaat na 5 dagen).

 

"Welke betaaltermijn hanteert uw bedrijf? 2 maanden? O, maar mijn prijs is afgestemd op betaling binnen 14 dagen. Dat moet ik helaas mijn prijs aanpassen"...

 

Je kunt ook in je AV opnemen dat bij iedere aanmaning kosten in rekening gebracht worden (bijv. zoals Eneco, 17,50 dacht ik?)

 

Het is vervelend dat dit zo vaak voorkomt bij jou, maar wellicht heb je veel te maken met startende ondernemingen? Die overleven op kredieten van hun leveranciers....en dat zijn meestal de slecht betalende klanten.Misschien trek je juist koopjesjagers aan (zie eerdere respons) vanwege dat Gratis etc......Of wellicht verzinnen ze gewoon smoesjes dat ze niet tevreden zijn om zo de betaling uit te kunnen stellen?

 

maar je hebt toch ook nog een andere stok achter de deur?

 

Je geeft pas toegang tot de website/server als alles betaald is. Stel je voor dat ze je script verzieken....en zeggen dat het jouw fout is om er maar vanaf te komen. Hier moet je je tegen indekken.

 

Je stuurt 1 aanmaning, daarna gaat-ie gewoon op zwart!

 

Maar eigenlijk vind ik zelf altijd bellen de beste manier: je hoort nl. of er smoezen verzonnen worden.

Bellen moet je consequent doen EN afspraken afdwingen. Waarom is er niet betaald? Vraag gewoon of men niet tevreden was? Wel tevreden? Waarom is er dan nog niet betaald? Stel gewoon dit soort vragen; mensen vinden dit erg vervelend. En als ze zeggen dat ze betalen, vraag wanneer, en als je het dan niet hebt: METEEN weer bellen...

 

Hebben zij klachten? Dan moeten zij jou in gebreke stellen en jou de tijd geven de problemen binnen een redelijke termijn op te lossen. Is het dan nog niet in orde? Dan moeten zij jouw een brief sturen dat zij de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie. Als zij al een deel aanbetaald hebben, zullen zij ook terugbetaling vorderen incl. rente...Als jij het hier vervolgens niet over eens bent, dan zul je een advocaat in moeten schakelen om je gelijk te halen. Zolang jouw klanten dit niet doen, MOETEN ZIJ BETALEN.

 

En dan is er ooknog het auteursrecht. Mogen zij de code gebruiken als deze niet volledig betaald is? Wat staat daarover in de voorwaarden? Als je uiteindelijk gaat procederen om je geld te krijgen, mogen zij dan in die tussentijd de website gebruiken? Ik denk het niet als jij het auteursrecht niet overgedragen hebt. Zaken die je misschien ook eens moet nakijken/regelen.

 

SUcces!

 

sorry: nog een aanpassing:

Stuur altijd je voorwaarden mee met je offerte en zorg ervoor dat je kvk en andere bedrijfsgegevens op je site staan. Want het ontbreken dan gegevens kan soms ook een geldige reden zijn om een ovk te ontbinden (men wist niet met wie men zaken deed).

 

Als zij uiteindelijk van de website afwillen, moeten zij dus obv wanprestatie de ovk ontbinden. Daarnaast moeten zij ook de website (of iets anders wat je gemaakt hebt) teruggeven.

 

Verder lees ik nog ergens een vraag van Matthieu: incasso of rechterlijkemacht?

Dat is simpel: rechterlijke macht bij ingebrekesteling/ontbinding ovk/

Anders: incassoburo (ik raad aan: ga direcht naar een deurwaarder. 1e brief kan al voor een paar euro's).

 

Ben je bang dat je moet opdraairen voor de kosten? Zonder ingebrekestelling etc...heeft jouw klant geen enkele reden om niet te betalen. De rechter zal dit ook zo besluiten en alle kosten toewijzen aan jouw klant. Als het via de rechterlijke macht gaat, onhoud dit: "wie procedeert om een koe, legt er 1 op toe :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 8 /10 websites ook hoster, dit biedt ik gratis aangezien het mij behalve de bovenstaande voordelen ook zekerheid geeft over een goede hosting en dat ik de controle heb.

 

Maar dat ik geen bevoegdheid heb om mijn eigen aangeboden hosting bij betalingsgebrek te beeindigen wil ik graag toegelicht hebben.

 

// (Nogmaals bedank voor deze informatie)

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Wat van belang kan zijn in een conflict; biedt je als webdesigner als extra service hosting aan of ben je echt een hoster met daarnaast een afdeling webdesign? Als eenmanszaak ben je meestal gewoon een webdesigner met een reseller pakketje.

Dit kan een punt van aandacht zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.