• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm... er zijn wel andere topics die eerder een slotje verdienen.....

 

Als je sec naar de manier van reageren en toonzetting kijkt wellicht wel.

 

Als je kijkt naar de hoeveelheid hulp die geboden wordt vs de manier waarop er met die hulp wordt omgegaan denk ik niet.

 

Ook online is het zoeken naar oplossingen een kwestie van geven en nemen. Ik heb de indruk dat er veel aangeboden wordt maar dat er omgekeerd weinig bereidwilligheid is om stappen te zetten.

 

Maar goed, als jij naar Zeeland wilt en daarvan verslag wilt doen dan laat ik hem gewoon nog even open hoor. Ik hoor het wel.

 

Frans

Link naar reactie
  • 3

Frans. Misschien is het een kwestie van de wijze van communiceren. Ik denk dat ik dat op mijn leeftijd wat beter begrijp dan jullie hardjagers. ;) Hele hordes krijgen relatieproblemen omdat de communicatie niet past. Daarmee zeg ik dus niet dat men niet constructief behulpzaam heeft willen zijn. Penhouder is nog nooit van z'n leven op een ander forum geweest en al op respectablele leeftijd. Ik zal zeker verslag doen.

Link naar reactie
  • 0

Frans. Misschien is het een kwestie van de wijze van communiceren. Ik denk dat ik dat op mijn leeftijd wat beter begrijp dan jullie hardjagers. ;) Hele hordes krijgen relatieproblemen omdat de communicatie niet past. Daarmee zeg ik dus niet dat men niet constructief behulpzaam heeft willen zijn. Penhouder is nog nooit van z'n leven op een ander forum geweest en al op respectablele leeftijd. Ik zal zeker verslag doen.

 

Peter ik denk dat je daar gelijk in hebt. Er zal iemand bij hem moeten gaan kijken denk ik. Ik heb Email kontakt met hem gehad, maar mij ontbreekt de tijd in deze periode om naar Zeeuws Vlaanderen te gaan.

 

Als ik mijn visie tot op dit moment mag geven over het "project" lijkt mij het volgende het geval:

Pennhouder heeft in de loop der jaren een hoop ervaring opgedaan in de machine en apparatenbouw voornamelijk op mechanisch gebied. Dit kun je zien aan het redelijk doorgedachte mechanische deel dat tot nu toe zichtbaar is geworden.

Qua verbranding en de perikelen die hierbij komen kijken is er nog geen enkele vraag beantwoord en dit kan hij waarschijnlijk ook niet. Ik denk dat ook in het model geen verbranding zal plaatsvinden, maar ik kan mij vergissen.

 

Ik zit dagelijks moderne motoren te opereren, en merk dat ook nu nog de verbranding de grootste bottleneck is en zeker niet opgelost zoals pennhouder beweerd. Verbrandde kleppen en koelproblemen bij de lage CO2 en NOx emmisie motoren komt regelmatig voor. Inspuitsystemen die ontstellend kritisch reageren op de kwaliteit van de aangeboden brandstof etc.

Ook penhouders ontwerp zal, voordat de markt er aan wil enorm schoon en rendabel moeten verbranden, wil hij een kans maken. Ingewikkeldheid en veel componenten is op zich geen probleem, als je er maar iets spectaculairs tegenover kunt zetten. En hier liggen mijn twijfels voornamelijk. Een hoog koppel is namelijk geen doel op zich gezien de traploze transmissies en constantvermogen motoren die er op dit moment beschikbaar zijn.

 

Ik zou het zonde vinden als deze draad werd gesloten, want ondanks de uitblijvende en ontwijkende (soms ook botte) antwoorden van pennhouder vind ik de bijdragen van de deskundigen hier zeer leerzaam.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is allemaal helemaal waar, maar in HL-geschiedenis zijn ook al diverse uitvinders van een perpetuum mobile voorbijgekomen, zij het dat deze meestal wat jonger waren... in deze draad is al heel veel energie gestoken, hopelijk levert dat dan ook wat op.

 

Waarom kan de aanvraag van het internationaal octrooi (nog) niet als leidraad genomen worden? En zo'n aanvraag kan toch niet zonder goede tekeningen ingediend worden/zijn?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het zou ook al veel helpen als penhouder het patentnummer (indien al in de databanken) hier openbaar maakt. Of wellicht alleen aan een paar ter zake kundige leden. Neem aan dat de tekst en claims door een deskundige (las ergens iets over Vereenigde) zijn opgesteld.

 

Bovendien maakt het nieuwheidonderzoek een hoop duidelijk omdat je dan in de patentfamilie kan kijken waar de stand van de techniek is verbeterd.

 

 

Eens Higio. Waarom zou Penhouder niet gewoon zijn patent bekend maken? Ik heb eens flink gezocht en via een omweg wel op een octrooi van een Zeeuw gekomen van een "krukasloze *****motor". Deze dateert uit 1997 en is in 2003 vervallen door uitblijven van de jaarlijkse taks. Alles wijst erop dat dit een octrooi van onze penhouder is. Een nieuwheidonderzoek ontbreekt dus ik kan ook niet beoordelen of dit een "hard" octrooi is. Grote kans dat het nieuwe octrooi hierop voortborduurt. Ook een gerede kans dat het nieuwheidonderzoek positief (nieuw en inventief) uitpakte omdat anders een internationale aanvraag zinloos is.

 

Dat wil nog niet zeggen dat Penhouder goud in handen heeft. Mogelijk, zeer waarschijnlijk zelfs, heeft hij licenties van anderen nodig om de motor te kunnen maken anders dan voor eigen gebruik.

 

Ik denk ook dat Penhouder nog niet scheutig met informatie kan en wil zijn om zijn onderhandelingspositie niet op voorhand uit te hollen. Weet niet of Penhouder lid van de NOVU is. Een gesprek daar zou geen kwaad kunnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

het grootste dilemma wat ik zie na enige overdenking is de compressie. Bij lage toerentallen zal door gebruik van meer cylinders de compressie deels verloren gaan en door meer zuigers en zuigerveren zal ook de weerstands verliezen toenemen. Ik zie niet in het hele concept hoe er meer vermogen uit 1 liter benzine kan komen. Ook zie ik niet dat de motor heel zal blijven op langere termijn wanneer met vele bewegingen, inertie van trommel en hevelaars de motor uit elkaar zal klappen.

 

Het is natuurlijk mechanisch mogelijk een model te maken. Ik zie echter grote problemen voor realisatie. Het meest zorgen maak ik mij over de inertie by hoge toerentallen. Hierdoor is de motor niet echt geschik. Bij lagere toerentallen zie ik enkel efficientie verlies en ik ben helemaal niet overtuigd van de berekeningen waaruit 4x zoveel vermogen of efficientie zou blijken.

 

Volgens mij is dit alleen mogelijk door inspuit methodes, geoptimaliseerde computermodellen die tot een verbrandingskamer leiden waar de energie uit de brandstof optimaal wordt benut in een range van toerentallen.

 

Mijn voorspelling is dat de motor werkt, maar niet lang helaas. Ik kan de krachten gaan berekenen maar mijn gevoel zegt al dat deze motor gaat exploderen wanneer slijtage, oververhitting of buitensporige krachten door inertie de ontwerp specificaties overschrijden..

 

Ik geloof in de oprechtheid van Penhouder, maar niet meer in deze motor. Ik had verwacht dat alle tekeningen en bijbehorende berekeningen productieklaar waren (na 40 jaar) maar dat is gewoon niet zo. Om echt alles op orde te hebben voordat er ook maar 1 machine begint met het maken van onderdelen zijn we tenminste een jaar verder.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Dit is een Schrijven van het octrooibureau waarbij instemming wordt betuigd om het Nederlands octrooi te promoveren naar een Internationaal octrooi.

Als de mensen van een octrooibureau geen vertrouwen zouden hebben in de motor, wordt de aanvraag geweigerd.

 

groeten Penhouder.

 

brief_octrooibureau.thumb.jpg.43ca712d6c9c043417b9e5f00d766419.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Dit is een Schrijven van het octrooibureau waarbij instemming wordt betuigd om het Nederlands octrooi te promoveren naar een Internationaal octrooi.

Als de mensen van een octrooibureau geen vertrouwen zouden hebben in de motor, wordt de aanvraag geweigerd.

 

groeten Penhouder.

 

 

 

Heb je ook een nieuwheidsonderzoek dat de instemming ondersteunt?

Link naar reactie
  • 0

Dit is een Schrijven van het octrooibureau waarbij instemming wordt betuigd om het Nederlands octrooi te promoveren naar een Internationaal octrooi.

Als de mensen van een octrooibureau geen vertrouwen zouden hebben in de motor, wordt de aanvraag geweigerd.

 

Het is een ontvangstbevestiging voor een wereldwijde octrooi aanvraag, nergens in de brief zie ik dat zij het een uitstekend idee vinden en penhouder aanmoedigen om vooral door te gaan omdat zij erachter staan.

 

Vanaf het eerst begin van deze discussie heb ik penhouder gevraagd op wiens advies hij de octrooiaanvraag heeft ingediend. Daar heeft hij helaas nooit een antwoord op gegeven. de reden waarom ik het vraag is omdat ik, los van de technische kanten van deze motor, grote vraagtekens zet bij de hier gevolgde octrooi strategie.

 

Verder denk ik dat duidelijk moet zijn dat een octrooibureau een onderneming is die draait op octrooi onderzoek en octrooien schrijven en het beoordelen van patent aanvragen op nieuwheid en indieningsmogelijkheden.

Ze bemoeien zich op geen enkele manier met de haalbaarheid van het product waar het octrooi voor geschreven word.

De uitvoering is namelijk de verantwoordelijkheid van de indiener, niet van het octrooibureau.

 

Welke rol het bureau bij de aanvragen van penhouder heeft gespeeld is nog steeds niet duidelijk, ik weet nu dus niet of ze penhouder ter overweging hebben gegeven te wachten met de octrooiaanvraag of dat ze klakkeloos de opdracht hebben aangenomen omdat het gewoon betaalde uren zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ook binnen de NOVU is er kritiek op het broodschrijven van octrooien. Een gemachtigde zou, zeker bij een particulier, veel meer aandacht aan marktpoptentie moeten besteden en dit schriftelijk communiceren. Als met een negatief advies de uitvinder toch door wil gaan is dat natuurlijk zijn of haar goed recht.

 

De kans dat dit hier aan de hand is lijkt me echter niet erg groot. Het octrooi waar ik het eerder over had. heeft de heer van Huuksloot zijn zelf geschreven. Nu is er een gerenommeerd kantoor ingeschakeld én er zal een positief nieuwheidonderzoek liggen of op zijn minst een die door aanpassen van de claims behoorlijk hard is.

 

Wat mij het grootste probleem lijkt is de communicatie naar derden. De heer van Huuksloot is op leeftijd en voelt zich (daarom?) erg snel onbegrepen en aangevallen. Ik heb me regelmatig verbaasd over de felheid die hier gegenereerd wordt. Ongetwijfeld met goede bedoelingen.

 

Hier ligt een taak voor een intermediair. De Novu heb ik al geopperd maar wellicht is Syntens een betere keuze. Wellicht kan Odems hier een heel belangrijke rol spelen.

Ik zou zeggen ga er voor! PJ.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Dit is een Schrijven van het octrooibureau waarbij instemming wordt betuigd om het Nederlands octrooi te promoveren naar een Internationaal octrooi.

Als de mensen van een octrooibureau geen vertrouwen zouden hebben in de motor, wordt de aanvraag geweigerd.

 

groeten Penhouder.

 

Beste penhouder,

 

het toekennen van een octrooi is helaas geen bewijs van haalbaarheid. Het kan best zo zijn dat de motor uniek is, in voldoende mate om een octrooi toe te kennen, echter, zo zal de windmolen of stoomgemaal ook een plaats hebben. Echter de daadwerkelijke uitvoerbaarheid of practische toepasbaarheid staat hier geheel los van.

 

Hierin ligt nu een beetje de kwestie; is deze motor praktisch uitvoerbaar op industriele schaal en zijn de geclaimde eigenschappen door U bevestigd door derden of collega's ? Het zal een mooie motor zijn om in werking te zien. Ik zal er zeker met plezier naar kijken! Echter, vanuit mijn technische achtergrond, ik ben instrumentmaker van orgine, zie ik een aantal onoverkoombare problemen qua uitvoerbaarheid en betrouwbaarheid van de werking.

 

De eigenschappen van de motor, het verbruik, de krachtontwikkelingen etc etc zijn denk ik ook niet overtuigend bewezen, al zou het enkel maar theoretisch zijn. Ik denk dat de claim op zich en beschrijving die U hierbij geeft geen voldoende technische verklaring is om deze claims hard te kunnen maken als wel te onderbouwen.

 

Mijn advies: zoek iemand/groep die hier iets van kan maken, die hier iets mee kan en de tijd heeft dit door te ontwikkelen en misschien uiteindelijk een goede toepassing/niche in weet te veroveren. Op korte termijn hoeft U denk ik geen wonderen te verwachten en indien U echt gelijk heeft zal dit in de volgende generatie met Uw orginele ontwerp bekroond worden. Misschien ben ik er dan ook al niet meer bij. Begeleid het met intresse en geniet van het leven.

 

M.vr.gr,

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Aan allen: Het komt allemaal goed. Ik zal proberen de zaak in kaart te brengen. Ik zie ook duidelijk drie lijnen;

 

- Technische aspecten/haalbaarheid

- Technische hulp andere HL-leden

- Commerciële mogelijkheden

 

Het is beter om eerst in alle drie de lijnen 100% duidelijkheid te hebben, voordat er wordt gediscuteerd. En zoals Hans al opmerkte, schrikt dat de TS af en doet het dit topic geen goed. Ondanks het feit dat tijd soms dringt, moet er toch wat geduld betracht worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben uitgenodigd. Nu nog even een gaatje vinden.... ;)

 

Ik heb dit topic vanaf het begin af aan gevolgd, op het gebied van verbrandingsmotoren ben ik een leek, van penhouder heb ik felle reacties gezien, penhouder is nog volkomen overtuigd van zijn revolutionaire uitvinding.

 

Ik zie nu ook weer reacties m.b.t. het aanvragen van een octrooi, reactie's die ook vrij hard overkomen.

 

Ik zie hier nu liever een schrijven van PJ Odems met zijn bevindingen en conclusie's, is het werkelijk een idee van niks, dan kan dit door PJ aan de hand van wat hij aantreft meegedeeld worden aan penhouder.

 

Is het werkelijk een subliem idee, dan kan penhouder gefeliciteerd worden.

 

Ik ben ervan overtuigd dat alles wat nog in dit forum wordt wordt geschreven ten nadele van deze motor penhouder keihard in zijn ziel raakt, deze man gelooft in zijn uitvinding.

 

Een mondelinge uitleg aan penhouder face to face van wat wel en niet klopt is ook hard, maar wel reeel en overtuigender dan wat er nu gebeurt via het forum.

:)

 

edit: Je was me net voor PJ

Link naar reactie
  • 1

Hee, nieuwe typen motoren zijn hot.

Ik ontving net een populair wetenschappelijk e-zine en daarin kun je een bewegende 2x6 cylinder motor zien.

engineering tv

Een mech. tekening kan ik niet echt lezen, maar dit zou ik misschien kunnen snappen.

Typisch is dat dit blijkbaar ook een 50-tiger jaren ontwerp is...

 

Patrick, goed gevonden!

 

Ik vond deze nog en princiepe is vergelijkbaar: http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

Link naar reactie
  • 0

Beste herman je hebt het over het dicht houden van de verbrandingsruimte tijdens de compressie,nou vraag ik jou

waar zit die lekkage het is een volslagen gesloten ruimte,dus dat begrijp ik niet,nico had het over het onmogelijke van de hele constructie,de enigste mogelijkheid volgens mij,dat hij dat zo ziet,is dat hij denkt ,dat de cylinders die haaks op elkaar staan,in hetzelfde vlak zitten,in dat geval is het geen motor,maar een apparaat die lucht heen en weer beweegt.

zo komen we er nooit uit . Ik nodig iedereen uit naar mij toe te komen,alleen niet allemaal tegelijk,Het beste is 3 of 4 man

en dan liefst 1 voor 1 stuur mij de datums ,dan kunnen wij tot helderheid komen.groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Ter algemene info: Ik zag onlangs dat penhouder een HL-connectie heeft met zijn zoon die ook lid is geworden. Op basis van de leeftijd van de zoon die in het profiel staat kun je een redelijke inschatting maken van de leeftijd van penhouder.

 

Op basis daarvan moet ik mijn eerdere mening wat bijstellen en heb ik wat meer begrip voor o.a. de reden dat penhouder zich vrij lastig kan verplaatsen . Sterker nog, ik ken weinig mensen van zijn leeftijd die de energie opbrengen om zo met een idee bezig zijn.

 

Frans

Link naar reactie
  • 4

OK. even een update. Mijn bezoek van gisteren is voor mij en voor de heer van Huuksloot heel verhelderend geweest. Mijn bezoek had tweeërlei peilers;

 

Technische basis,

 

De heer Huuksloot is een 90 jarige man, die vele vele jaren over deze motor heeft nagedacht, eraan heeft geschetst en uiteindelijk een ontwerp heeft gemaakt, waarvan een revolutionaire werking kan worden verwacht. Ik ga hier niet inhoudelijk in op details en rendementen, omdat dit een zaken zijn die gedegen moeten worden onderzocht.

 

Commerciéle mogelijkheden,

 

Indien deze motor de verwachtingen waarmaakt, kan deze motor een belangrijke rol spelen op de markt. Dat beseffende, en overtuigd zijnde van het principe, heb ik met de heer van Huuksloot een exclusiviteitsovereenkomst gesloten om als intermediair de verdere stappen in het proces te organiseren/sturen. Daarbij ben ik er speciaal op gefocust op juist ook de belangen van de heer van Huuksloot te behartigen, daar hij daar zelf niet toe in staat is. Ik heb nauwe relaties in het buitenland die toeleveren aan de automobiel-industrie en a.s. zondag rij ik vanuit Neurenberg door naar Oostenrijk, om deze motor te bespreken en te bewerkstelligen dat we op zo kort mogelijke termijn een draaiend exemplaar bouwen. Het zal duidelijk zijn dat ik nu niet op details inga en dat ik jullie weer informeer over de voortgang, als dat vermeldenswaardig is. Ik heb een stappen-traject uitgezet waarin de te volgen volgorde van handelingen netjes staan weergegeven en dat gaan we volgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.