Er wordt vanuit Acer 1 jaar garantie gegeven op de laptop.
Nu is de laptop defect na 1,5 jaar, buiten de fabriksgarantie dus. (wel is de laptop al 2 keer terug geweest naar acer voor reparatie)
Ik ben natuurlijk naar de winkel teruggegaan, deze hebben geprobeerd hem nog bij acer onder garantie te laten repareren.
Acer heeft gezegd dat dit niet mogelijk is, en dat de laptop eigenlijk niet meer te repareren is (videochip op moederbord is defect, moederborden zijn niet meer leverbaar) en mocht het wel lukken om te repareren dan zou de reparatie veel duuder zijn als de aanschaf van de laptop (hij was maar 359,- euro)
Vanwege het recht op een deugdelijk produkt en economische levensduur etc. heb ik nog wel rechten denk ik, maar de winkel wilt nu de koop ontbinden en mij de restwaarde crediteren. Is dit toegestaan?
kan ik zelf eisen dat zei een vergangende laptop regelen of repareren, of heeft de winkel dat zelf voor het zeggen?
Reparatie en vervanging moet zover ik weet kosteloos gebeuren voor de klant, maar bij ontbinding zijn zij wel gerechtigd een deel van het bedrag in te houden ? (gebruiksvergoeding??)
Ik zou graag weten of deze winkel in haar recht staat, ik lees op internet dat het bij veel winkel gebeurt, maar mag het wettelijk gezien?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ICTnu
ICTnu
Een vraag:
Ik heb een Acer laptop die kapot is gegaan.
Er wordt vanuit Acer 1 jaar garantie gegeven op de laptop.
Nu is de laptop defect na 1,5 jaar, buiten de fabriksgarantie dus. (wel is de laptop al 2 keer terug geweest naar acer voor reparatie)
Ik ben natuurlijk naar de winkel teruggegaan, deze hebben geprobeerd hem nog bij acer onder garantie te laten repareren.
Acer heeft gezegd dat dit niet mogelijk is, en dat de laptop eigenlijk niet meer te repareren is (videochip op moederbord is defect, moederborden zijn niet meer leverbaar) en mocht het wel lukken om te repareren dan zou de reparatie veel duuder zijn als de aanschaf van de laptop (hij was maar 359,- euro)
Vanwege het recht op een deugdelijk produkt en economische levensduur etc. heb ik nog wel rechten denk ik, maar de winkel wilt nu de koop ontbinden en mij de restwaarde crediteren. Is dit toegestaan?
kan ik zelf eisen dat zei een vergangende laptop regelen of repareren, of heeft de winkel dat zelf voor het zeggen?
Reparatie en vervanging moet zover ik weet kosteloos gebeuren voor de klant, maar bij ontbinding zijn zij wel gerechtigd een deel van het bedrag in te houden ? (gebruiksvergoeding??)
Ik zou graag weten of deze winkel in haar recht staat, ik lees op internet dat het bij veel winkel gebeurt, maar mag het wettelijk gezien?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28166-mag-winkel-de-koop-ontbinden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag