• 0

Hoe maak ik snel een goede disclaimer cq algemene voorwaarden?

Goedenavond!

 

Ik heb een vraagje, hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.. Ik zit in de opstartfase van mijn webshop en wil nu aan de slag gaan met de algemene voorwaarden en disclaimer. Heeft iemand tips? letterlijk 1 op 1 overnemen van een concurrent een idee, en daarna even nalezen wat er veranderd moet worden? of zijn er sites die hem voor je samenstellen als je e.e.a. invult.

 

Ik ben benieuwd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik wil erg graag dat ik 100% ingedekt ben en dat het enorm veel kleine lettertjes zijn die niemand leest 8)

 

Je kunt de lettertjes zo klein maken als je wil, er is vrij weinig ruimte bij B2C in Nederland :)

 

noem eens wat dingen die je erin wil?

Link naar reactie
  • 0

Wordt lid van een beetje gerespecteerd cq. bekend keurmerk en maak gebruik van hun voorwaarden en disclaimer.

 

Beste bezoeker van mijn site. Ik bedoelde natuurlijk de disclaimer van het keurmerk. NIET die van mij (zie onderstaande afbeelding)

 

Mocht je die willen gebruiken dan is dat ook geen probleem. Stuur me gewoon even een pm ;D

HLdisclaimerwatcher.thumb.jpg.180e695188eecf0899815f3756947283.jpg

Link naar reactie
  • 0
Overigens zou ik nooit "snel" je voorwaarden maken. Het is een serieus stukje tekst waar je best de nodige aandacht en tijd aan mag besteden

 

Het is een serieus stukje tekst waar je een ter zake kundige bedrijfsjurist best de nodige aandacht en tijd aan mag laten besteden. ;)

 

De investering (EUR 80- tot EUR 100 per uur, gemiddeld 2-3 uur?) is het meer dan waard want er zijn in geval van problemen in ieder geval 2 personen die al die kleine lettertjes van jou WEL gaan lezen:

1) de jurist of advocaat van de claimant

2) de rechter die over de eis van claimant gaat oordelen.

 

Overigens is die hoeveelheid kleine lettertjes uiteraard een geintje van TS, over het algemeen bekijjken toch nog redelijk wat klanten en prospects de disclaimer en voorwaarden. Niet om te lezen, maar om de betrouwbaarheid te polsen: een goed leesbaar A4-tje of 1-2 webpagina's met de "spelregels" in begrijpelijk Nederlands geeft meer vertrouwen en trekt meer klanten dan 12 pagina's 9-punts jargon. :P

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Eens met Norbert Bakker, algemene voorwaarden dienen goed te lezen (en te begrijpen) te zijn.

 

Daarnaast is het (met name) bij de B2C markt ook nog van belang dat het enigszins redelijke voorwaarden zijn, anders heb je een behoorlijke kans dat het bij de rechter geen stand houdt, ook al heb je het in de algemene voorwaarden 'afgesproken'.

 

Succes!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wordt lid van een beetje gerespecteerd cq. bekend keurmerk en maak gebruik van hun voorwaarden en disclaimer. Ben je het snelste klaar als je dat wilt

 

Frans

 

erg bedankt, goeie tip.. wist niet dat dat zo werkt.. wat is prijs / kwaliteit dan een goed keurmerk? En komen duurdere keurmerken echt BETER over bij mn klanten? ik zou zelf geen 1 keurmerk herkennen namelijk.. ?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil erg graag dat ik 100% ingedekt ben en dat het enorm veel kleine lettertjes zijn die niemand leest 8)

 

Je kunt de lettertjes zo klein maken als je wil, er is vrij weinig ruimte bij B2C in Nederland :)

 

noem eens wat dingen die je erin wil?

 

Ik zou het zo uit mn hoofd allemaal niet weten.. ik zou graag een uitgebreide lijst langslopen om te kijken wat ik zelf ook wil

Link naar reactie
  • 0

Sowieso een goed punt om over na te denken ja.. alleen ik zie mezelf niet zo extreem afwijken van een willekeurig andere webshop en daarmee denk ik goed te kunnen zitten met een disclaimer van een andere webshop die ik dan zelf nog even langsloop? vind t een hoop geld..

 

 

 

Overigens zou ik nooit "snel" je voorwaarden maken. Het is een serieus stukje tekst waar je best de nodige aandacht en tijd aan mag besteden

 

Het is een serieus stukje tekst waar je een ter zake kundige bedrijfsjurist best de nodige aandacht en tijd aan mag laten besteden. ;)

 

De investering (EUR 80- tot EUR 100 per uur, gemiddeld 2-3 uur?) is het meer dan waard want er zijn in geval van problemen in ieder geval 2 personen die al die kleine lettertjes van jou WEL gaan lezen:

1) de jurist of advocaat van de claimant

2) de rechter die over de eis van claimant gaat oordelen.

 

Overigens is die hoeveelheid kleine lettertjes uiteraard een geintje van TS, over het algemeen bekijjken toch nog redelijk wat klanten en prospects de disclaimer en voorwaarden. Niet om te lezen, maar om de betrouwbaarheid te polsen: een goed leesbaar A4-tje of 1-2 webpagina's met de "spelregels" in begrijpelijk Nederlands geeft meer vertrouwen en trekt meer klanten dan 12 pagina's 9-punts jargon. :P

Link naar reactie
  • 0

Ctrl + c

 

Ctrl + v

 

Find: hun webshop naam

Replace: jouw webshop naam

 

En nog even goed doorlezen. :)

 

Bekijk een aantal AV van webshops in jouw branche en dan kom je een heel eind :)

 

Mensen die verzekeringen verkopen zoals Norbert (no offense :)) die spelen het natuurlijk altijd op safe ;) (is ook een vak!) Ik doe aan minder safe! ;)

 

Tegen de tijd dat je op je AV bent teruggevallen is de relatie met je klant sowieso al redelijk naar de kloten. Jij moet er gewoon voor zorgen dat je geen onredelijke dingen stelt in je AV en dat je je afdekt voor gevolgschade, rekening houdt met koop op afstand, retouren en dat soort veel voorkomende zaken bij webshops.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Mensen die verzekeringen verkopen zoals Norbert (no offense ) die spelen het natuurlijk altijd op safe (is ook een vak!) Ik doe aan minder safe!

 

Ik verkoop geen verzekeringen, ik geef advies ;) En ik zou graag willen dat menig verkoper van verzekeringen zijn/haar klanten ook eens zou willen attenderen op nut en noodzaak van goede algemene voorwaarden. Voorkomen is beter dan verzekeren.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen die verzekeringen verkopen zoals Norbert (no offense ) die spelen het natuurlijk altijd op safe (is ook een vak!) Ik doe aan minder safe!

 

Ik verkoop geen verzekeringen, ik geef advies ;) En ik zou graag willen dat menig verkoper van verzekeringen zijn/haar klanten ook eens zou willen attenderen op nut en noodzaak van goede algemene voorwaarden. Voorkomen is beter dan verzekeren.

8)

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Er was ooit een wijze mountainbikeontwerper, die zei 'Strong, light, cheap, pick two' . De variant daarop voor juridische documenten: 'goed, snel, goedkoop, kies twee van de drie'. Door goed te kijken naar wat anderen doen kun je zeker ook zonder juridische hulp goede voorwaarden schrijven, maar dan gaat het niet snel, wel goedkoop. Wil je het snel en goedkoop (dus copy-paste zonder goed je in de materie te verdiepen) dan is de kans groot dat je uiteindelijk erachter komt dat net die zaken die je geregeld wilt hebben, niet voor elkaar zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.