DeKruidenier Geplaatst: 5 augustus 2011 DeKruidenier 30 0 Geplaatst: 5 augustus 2011 Las in het FD een interessant artikel (bijgevoegd) over een nieuwe vorm van administratie. www.mailhetdoor.nl (geen reclame!). Ik heb het artikel bijgevoegd. Heeft iemand ervaring hiermee ? Het lijkt mij als kleine onderneemster wel interessant. Groetjes, Roos Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/ Delen op andere sites More sharing options...
0 DeKruidenier Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur DeKruidenier 30 0 Geplaatst: 5 augustus 2011 Nog een keer met bijlage ? Krant-20110804-0-010-009.pdf Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338819 Delen op andere sites More sharing options...
0 Hermes Ratgers Geplaatst: 5 augustus 2011 Hermes Ratgers 1,4k 96 Geplaatst: 5 augustus 2011 Tja, of je de boekhouding mailt, scanned, per post stuurt, langsbrengt of gehaald word dat maakt geen enkel verschil. Het electronisch/online beschikbaar stellen van gegevens is ook niet het nieuwste. Het tarief, ja wat moet ik daar op zeggen. Vind het niet echt een heel concurrerend aanpak eerlijk gezegd. Met vriendelijke groet, Hermes Ratgers Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338820 Delen op andere sites More sharing options...
0 DaMedia Geplaatst: 5 augustus 2011 DaMedia 1,1k 3 113 Geplaatst: 5 augustus 2011 Dat bestaat toch al jaren? Ik heb in mijn boekhoudpakket zelfs een optie ingebouwd die een cc-factuur naar de boekhouder mailt waar deze factuur op het account van de klant binnenkomt en direct in de boekhouding opgenomen wordt. Alle klanten van de boekhouder die met mijn factuurpakket werken hoeven dus niets aan de inkomende facturen te boekhouden. Maar ja, komkommertijd, alle oudnieuws is weer nieuwnieuws. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338843 Delen op andere sites More sharing options...
1 Joost Rietveld Geplaatst: 5 augustus 2011 Joost Rietveld Moderator 23,1k 93 2439 Geplaatst: 5 augustus 2011 De rillingen lopen over mijn rug bij het lezen van het persbericht. Maar eerst even algemeen: Dit is inderdaad oude wijn in nieuwe zakken. Niets nieuws onder de zon en met 75 cent per transactie nog niet eens zo heel voordelig. Een beetje boekhouder klopt 70 transacties per uur in. Tarief per uur van 50 euro (we zitten wel in het MKB en niet bij Deloitte, PWC, KPMG e.d.) is niet slecht, ergo, 71 cent. Wat is dan de winst? Sterker nog! Kijkt de software ook naar wat er ingeboekt wordt? Valt de software bijzondere transacties op? Signaleert de software mogelijke fiscale kansen en/of aandachtspunten? Beantwoordt (of beter nog, stelt) de software korte vragen bij onduidelijkheden? Maakt de software een lijst van vraagposten en zo ja, is die langer of korter dan bij de accountant? Een mens kan zoeken, mailen en bellen om snel informatie te verkrijgen. Wat doet de software met een niet te bestemmen transactie? Wat me vooral tegenvalt is het persbericht. Accountants worden weer afgeschilderd als uurtje-factuurtje dienstverleners door nota bene (of juist dankzij) een RA. Hoe is dit anders dan een boeking-factuurtje bedrijf? Het gaat om tijd en daarin werkt het dus blijkbaar verdacht gelijk aan de huidige opzet bij een accountant of heeft Pierik zijn tarief per boeking op een andere wijze bepaald (?). En laat ik benadrukken dat juist de accountantsbranche online boekhouden promoot. Veel klanten boeken zelf in en de accountant controleert. Als je als ondernemer daar het fingerspitzengefühl voor hebt en de tijd, dan kom je nog niet eens aan 50 cent per boeking. Dat Kay Pierik bij Deloitte gewerkt heeft, spreekt alleen maar in zijn nadeel. De touch met de MKB accountant is hij blijkbaar kwijt. “Die ondernemer is je bottleneck, want die levert zijn informatie niet aan. Zorg dat je hem weghaalt uit het proces. Help hem om al zijn spullen automatisch aan te leveren.” Ik zie het verschil niet qua vereiste daadkracht tussen iets opsturen en iets digitaal aanleveren....Je kunt je klant ook een beetje 'opvoeden' als ze laks zijn! Om nu alles uit handen te geven aan TNT die de hoogst vertrouwelijke post openmaakt.....(jaiks). In de traditionele accountancy hoor je een jaar later pas wat je vorig jaar fout hebt gedaan.’ grrrr, wat een onzin! >:( Onder welke rots leven ze bij Deloitte (als referentiekader van Pierik) of is dit echt hun aanpak?! Onderstreept nogmaals mijn vermoeden dat Pierik weinig van doen heeft gehad met het MKB waar hij nu wel op focust. En die zijn echt niet de handelswijze van de grote 10 gewend! Het MKB houdt vast aan goede contacten, bijpraten, tussentijdse cijfers en doorlopend advies. Het concept zal best werken, maar de wijze waarop het 'verkocht' wordt vind ik laakbaar en echt voordelig is het echt niet voor de gemiddelde MKB-ondernemer. Dit nog los van de aanvullende diensten, want voor de jaarrekening, aangiften IB/VPB en fiscaal advies moet je weer op zoek naar een andere partij. En juist een goede totaaladviseur zal in staat zijn om op lange termijn het beste rendement te halen uit haar kennis. En nu wachten op tegengas van de heer Pierik ;) groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338916 Delen op andere sites More sharing options...
0 Roel J Geplaatst: 5 augustus 2011 Roel J 7,7k 36 1517 Geplaatst: 5 augustus 2011 Naar aanleiding van de comments van Joost ook het artikel maar even gelezen, oude wijn in nieuwe zakken en vooral ook flink schijten op het oude nest om het nieuwe nest beter te doen lijken.. De beschreven werkwijze claimt allerlei vernieuwingen maar feitelijk gebeurt er niet veel meer als de schoendoos of boodschappentas met facturen vervangen door een mailbox met scans.. En als de ondernemer op de 30e zijn facturen mailt dan is zijn aangifte echt gewoon te laat... maar op de site doet Door het voorkomen alsof je nooit meer te laat bent met je aangifte omdat zij die verzorgen terwijl alles wat ze doen is klaarzetten en je moet zelf verzenden. Ik ken partijen, vooral bij grotere salarisadministraties waar onderdeel van het contract is dat zij de aangifte tijdig aan bieden voor goedkeuring maar als de goedkeuring niet word gegeven dan word de aangifte ingezonden om aangifte verzuim te voorkomen, vaak kun je het betaalverzuim ook nog afdekken als je de salarisverwerker een incassomachtiging geeft om het bedrag bij jou ook weer te innen. Ben al met al niet heel erg onder de indruk, verder valt me ook op dat de tarieven berekenaar op de site begint met flinke minimum bedragen van 62,50 per maand voor een zzp-er, 75 euro per maand voor een VOF en 82,50 voor een BV. en dat allemaal terwijl de transactie schuiven nog op 0 staan. Het word uit de site nergens duidelijk of dit minimum bedragen zijn als een soort abonnementsgeld, maar als je een berekening uitvoert en door laat sturen dan komt er toch echt een offerte in je mailbox dat op basis van de opgegeven transacties (in mijn geval beide 0) de maandelijkse kosten uitkomen 62,50 per maand.. dat geeft toch te denken... Het lijkt erop dat de gemiddelde prijs van 75 cent per transactie is gebaseerd op de gemiddelde grootte van een MKB klant bij deloitte en niet gericht op de zzp-er met 1 a 2 verkoop facturen per maand en evenzoveel inkoopfacturen. hoe meer ik lees op de site hoe meer ik het gevoel krijg dat het erg veel marketing is en weinig innovatie :-[ Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338920 Delen op andere sites More sharing options...
0 RiVe Geplaatst: 6 augustus 2011 RiVe 2k 1 178 Geplaatst: 6 augustus 2011 Hoeveel werk is dit voor een ondernemer. Maak nu maximaal gebruik van automatisering. Mail je facturen en rekeningen naar Door en wij voeren voor jou de boekhouding. Hiermee bespaar je een hoop tijd en moeite! Hoe werkt boekhouden met Door? Door werkt simpel. Je scant jouw in- en verkoopfacturen in en mailt deze naar Door. Ik heb maar een simpele multi-functional, ik maak nu van elke factuur een zwart/wit kopie, en eens per drie maanden stuur ik dat naar de boekhouder. Drie dagen later lees ik de hoogte van de BTW afdracht, lees ik wat er nog ontbreekt aan facturen, andere op en aanmerkingen. Niks geen tijdbesparing voor een kleine ondernemer. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-338929 Delen op andere sites More sharing options...
0 EdwindeGroot Geplaatst: 9 augustus 2011 EdwindeGroot 2 0 Geplaatst: 9 augustus 2011 Beste forumleden, Hierbij wil ik graag informatie toevoegen aan de discussie over onze club: MailhetDoor. Er zijn meerdere dingen dat MailhetDoor uniek maakt. In tegenstelling tot andere online administratiekantoren/verwerkers zijn wij een online accountantskantoor. Wij verwerken dagelijks de administratie voor € 0,75 per transactie en wij verzorgen tevens de jaarrekening, btw-aangiftes en de benodigde aangifte inkomstenbelasting. Dit resulteert in een basismaandbedrag van € 62,50 voor de eenmanszaak, € 75,00 voor een VOF en € 82,50 voor een BV. Dit zijn de vaste bedragen voor de dienstverlening buiten de facturen om. De ondernemer staat dus nooit meer voor verrassingen en weet wat de kosten zijn voor de overige dienstverlening. Door middel van de XBRL-koppeling zullen de gegevens aangeleverd worden aan de betreffende partijen, zoals de belastingdienst en de KvK. De ondernemer hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over het op tijd indienen van de aangiftes. Zoals net al genoemd, verwerken wij de administratie op dagbasis en kan de ondernemer dit op ieder moment inzien door in te loggen op zijn eigen dashboard. In dit dashboard vindt hij zijn ingestuurde facturen terug in het online archief en zijn de transacties verwerkt in de balans en winst-en-verliesrekening. Wij willen de ondernemer dan ook stimuleren om de facturen met regelmaat in te sturen. Ik nodig je als ondernemer dan ook graag uit om gebruik te maken van onze 3 maanden gratis proefperiode en een eigen oordeel te vormen over de werking van ons concept. Met vriendelijke groet, Edwin de Groot. MailhetDoor.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339201 Delen op andere sites More sharing options...
0 VNIS Geplaatst: 9 augustus 2011 VNIS 582 33 Geplaatst: 9 augustus 2011 Dit resulteert in een basismaandbedrag van € 62,50 voor de eenmanszaak, € 75,00 voor een VOF en € 82,50 voor een BV. Dit zijn de vaste bedragen voor de dienstverlening buiten de facturen om. MailhetDoor.nl Welke werkzaamheden worden dan voor deze bedragen geleverd ? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339205 Delen op andere sites More sharing options...
0 Joost Rietveld Geplaatst: 9 augustus 2011 Joost Rietveld Moderator 23,1k 93 2439 Geplaatst: 9 augustus 2011 De ondernemer staat dus nooit meer voor verrassingen en weet wat de kosten zijn voor de overige dienstverlening. Hoe wijkt dit af van kantoren die met vaste offertes werken, wat mijns inziens de norm moet zijn. Zoals net al genoemd, verwerken wij de administratie op dagbasis en kan de ondernemer dit op ieder moment inzien door in te loggen op zijn eigen dashboard. Oftewel, het ligt aan de inzet van de klant hoe actueel alles is. En je gaat helaas niet in op andere opmerkingen in dit topic: Kijkt de software ook naar wat er ingeboekt wordt? Valt de software bijzondere transacties op? Signaleert de software mogelijke fiscale kansen en/of aandachtspunten? Beantwoordt (of beter nog, stelt) de software korte vragen bij onduidelijkheden? Maakt de software een lijst van vraagposten en zo ja, is die langer of korter dan bij de accountant? Een mens kan zoeken, mailen en bellen om snel informatie te verkrijgen. Wat doet de software met een niet te bestemmen transactie? Ben nog niet overtuigd ;) DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339206 Delen op andere sites More sharing options...
0 EdwindeGroot Geplaatst: 10 augustus 2011 EdwindeGroot 2 0 Geplaatst: 10 augustus 2011 Beste forumleden, Hierbij nog een aanvulling op de eerdere reactie die ik plaatste. Ik hoop dat deze reactie jullie vragen zal beantwoorden. De werkzaamheden die voor deze basisbedragen geleverd worden zijn de jaarrekening, de btw-aangiftes en de aangifte inkomstenbelasting. Omdat we niet met uurtarieven werken, staan de kosten vast. Het kan dus nooit duurder worden en ik ben ervan overtuigd dat de tarieven erg scherp zijn voor de geboden dienstverlening. Uiteraard ligt het momenteel nog aan de klant hoe actueel de administratie is. Wij verwerken binnen 24 uur de aangeleverde mutaties. In de toekomst zullen scanpost en de bankkoppeling ervoor zorgen dat de ondernemer ook op dit gebied ontlast zal worden. De software kan veel signaleren, maar er blijven mensen meekijken. Wij signaleren zelf fiscale kansen en/of aandachtspunten en zullen zelf een vragenlijst opstellen bij onduidelijkheden. De software zet de onbekende posten apart en onze administrateurs/accountants pakken dit verder op. Er wordt niet geboekt op opgesteld zonder dat er iemand naar gekeken heeft. Vriendelijke groet, Edwin de Groot MailhetDoor.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339434 Delen op andere sites More sharing options...
0 Kau Geplaatst: 13 augustus 2011 Kau 133 6 Geplaatst: 13 augustus 2011 Ik zie er trouwens wel ongelooflijk veel reclames van de laatste tijd :P moet ook wel, om die omzet te halen 3 ton... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339814 Delen op andere sites More sharing options...
0 henkh Geplaatst: 13 augustus 2011 henkh 3,7k 2 337 Geplaatst: 13 augustus 2011 citaat uit: Het Financieel Dagblad 04-08-2011 Ons doel is om dit jaar 1250 administraties te doen. We liggen voor op schema, met name doordat we zijn benaderd door enkele organisaties die centraal inkopen voor groepen zzp’ers.Dit jaar verwachten we een omzet van ¤300.000, snel uitgerekend kom ik dan op € 240,00 per administratie per jaar. totaal niet te rijmen met de genoemde maandbedragen. jaren geleden heb ik ook een voorstel gehad van een bedrijf die per transactie werkte en dit uitbesteedde in Zuid-Afrika. Toen ik de uiteindelijke offerte binnen had schok ik mij 3x in de rondte van het bedrag wat bijna ook 3x zo hoog lag als wat ik toen betaalde. Er toch maar niet mee in zee gegaan. nog even op de naam gegoogled maar op wat oude berichten na geen levenstekens meer op internet ;D Mooi die nieuwe ontwikkelingen maar de ouderwetse boekhouder is vaak best wel concurrerend ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339847 Delen op andere sites More sharing options...
0 VES Geplaatst: 13 augustus 2011 VES 57 1 Geplaatst: 13 augustus 2011 kun je nagaan ;D. Als deze sommetjes al niet geloof waardig zijn. Wat zou er dan met de administratie en advisering naar de klanten gebeuren. Cowboy's ;D Ben het met je eens henkh. Het "ouderwetse" is nog niet zo gek. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339855 Delen op andere sites More sharing options...
0 Kau Geplaatst: 14 augustus 2011 Kau 133 6 Geplaatst: 14 augustus 2011 Kijk aan de ene kant begrijp ik het hele idee met elektronisch aanleveren wel en het kan best efficiënt zijn, maar vooral als kleine ondernemer / ZZP-er wil je volgens mij gewoon contact met iemand hebben over dingen. Als ik bij een klant kom loop ik niet alleen domweg alles in te boeken en ga ik er weer vandoor. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339909 Delen op andere sites More sharing options...
0 ROVened Geplaatst: 14 augustus 2011 ROVened 405 18 Geplaatst: 14 augustus 2011 De meeste van onze cliënten komen eens per kwartaal gewoon hun administratie inleveren, vaak houden wij een social talk waarbij het niet alleen over de cijfers gaat maar soms ook over privé zaken. Zelf beslissen wij dan of dat de administratie op ons kantoor wordt verwerkt of ook middels scans, bij een collega kantoor op Bali. 8) Mooier kun je het niet hebben :) Maar uiteindelijk zijn en blijven wij het aanspreekpunt van de cliënt. Dus het voorgestelde "nieuwe manier" van werken is niet zo nieuw. Het automatisch inlezen van kas- en bankmutaties gebeurd op ons kantoor al jaren. ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl. Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-339952 Delen op andere sites More sharing options...
0 Hermes Ratgers Geplaatst: 20 april 2012 Hermes Ratgers 1,4k 96 Geplaatst: 20 april 2012 Helaas heeft het bedrijf het niet kunnen redden. Wellicht kan er een doorstart plaatsvinden, maar dit is mijn laatste nieuws voor degenene die zich daarbij hebben aangesloten: - op 16 april 2012 inzake (F.12/220) Mail het Door! BV, corr.adr. Capitool 50, 7521 PL Enschede, KvK Oost Nederland, 51232685, hodn WWW.MAILHETDOOR.NL; MAILHETDOOR.NL. Cur: mr. M.M.J. Severiens, Postbus 76, 7500 AB Enschede, tel. 053-4335466. RC: mr. A.E. Zweers. Met vriendelijke groet, Hermes Ratgers Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-376549 Delen op andere sites More sharing options...
0 henkh Geplaatst: 20 april 2012 henkh 3,7k 2 337 Geplaatst: 20 april 2012 Had er bijna een vrijmibo reactie van gemaakt ;D maar het zal je toch maar gebeuren dat je hier mee geconfronteerd wordt. :P Je ziet steeds meer concepten als dit maar of het ook blijvertjes zijn? citaat uit: Het Financieel Dagblad 04-08-2011 Quote: Ons doel is om dit jaar 1250 administraties te doen. We liggen voor op schema, met name doordat we zijn benaderd door enkele organisaties die centraal inkopen voor groepen zzp’ers.Dit jaar verwachten we een omzet van ¤300.000, snel uitgerekend kom ik dan op € 240,00 per administratie per jaar. totaal niet te rijmen met de genoemde maandbedragen. jaren geleden heb ik ook een voorstel gehad van een bedrijf die per transactie werkte en dit uitbesteedde in Zuid-Afrika. Toen ik de uiteindelijke offerte binnen had schok ik mij 3x in de rondte van het bedrag wat bijna ook 3x zo hoog lag als wat ik toen betaalde. Er toch maar niet mee in zee gegaan. nog even op de naam gegoogled maar op wat oude berichten na geen levenstekens meer op internet simpel rekenen was al te moeilijk voor ze. ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-376554 Delen op andere sites More sharing options...
0 P.J. Geplaatst: 20 april 2012 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 20 april 2012 Gezien de sceptische woorden van Joost was ook wel duidelijk dat het nog maar de vraag was of de markt op dit concept zat te wachten. En het s altijd nog maar de vraag hoe de markt op iets reageert. Schitterende producten kunnen door allerlei futiliteiten toch nog floppen..... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/#findComment-376555 Delen op andere sites More sharing options...
DeKruidenier
DeKruidenier
Las in het FD een interessant artikel (bijgevoegd) over een nieuwe vorm van administratie.
www.mailhetdoor.nl (geen reclame!).
Ik heb het artikel bijgevoegd.
Heeft iemand ervaring hiermee ? Het lijkt mij als kleine onderneemster wel interessant.
Groetjes,
Roos
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32952-nieuw-soort-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag