Dilemma - wel of niet opbouwen?

Aanbevolen berichten

Ik zit met een moeilijk probleem.

 

A.s. vrijdag hebben wij in een niet nader te noemen bedrijf een evenement. Dit evenement doen wij regelmatig, waardoor wij inmiddels de sleutel hebben en normaal gesproken gewoon opbouwen, soundchecken en vervolgens aan het eind van de middag het evenement houden.

 

Nu heb ik uit een zeer betrouwbare bron begrepen dat de directeur plotseling in overleden, dit bericht blijkt na navraag ook te kloppen. Nu denk ik dat het evenement niet door zal gaan, maar ik weet het niet zeker, het zou namelijk ook kunnen dat ze het evenement gaan gebruiken om het nieuws naar buiten te brengen.

Ik kan mijn opdrachtgever niet bereiken en eigenlijk kan ik niemand bereiken die enig uitsluitsel zou kunnen geven.

 

Het gaat mij niet om het geld of eventuele contracten, hier ben ik nogal makkelijk in. Het is overmacht en bovendien een hele vervelende situatie. Dus er zal vanuit mijn kant geen rekening komen als het niet doorgaat, ook niet als het 1 minuut van te voren niet door blijkt te gaan (stukje fatsoenlijkheid en klantenbinding).

 

Maar wat nu te doen als ik vrijdga nog niemand heb gesproken. Doorgaan en de hal verbouwen kan op veel onbegrip stuiten, maar niet op komen dagen terwijl ze er op rekenen ook.

Doen alsof mijn neus bloed en gewoon gaan kan niet meer, want er zijn al diverse mensen die weten dat ik het weet. Ik ben zelfs vandaag langs gegaan om te kijken of ik op die manier meer te weten kan komen. Maar er was niemand bereikbaar. En op mijn terugbel verzoeken wordt (nog) niet gereageerd.

 

Wat zouden jullie doen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Daar is geen makkelijk antwoord op te geven.

 

Het lijkt me het verstandigst om af te wachten (oftewel niet meer te bellen) aangezien ze inmiddels wel weten dat je hebt gebeld.

Waarschijnlijk weten ze het antwoord zelf niet.

 

Dus er gewoon vanuit gaan dat het doorgaat totdat je anders hoort.

Wel zo laat mogelijk opstarten met de werkzaamheden, dat als er laat afgebeld wordt dat je niet teveel inspanningen heb verricht.

 

Sterkte

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie

Jasper,

 

Erg lastig idd. Ik zou ze op andere manieren dan bellen (sms, mail en gewone post) laten weten hoe je er tegenaan kijkt en je onzekerheid uiten.

 

Ik denk dat ze de helderheid zullen waarderen. Verder zou ik niet te vroeg beginnen, maar wat mensen regelen die 'last-minute' willen meedoen. Ik denk dat de meeste medewerkers etc. begrip zullen hebben voor hun en jouw situatie.

 

Doen alsof er niets aan de hand is, is voor niemand prettig, gezien de wetenschap dat het anders in elkaar steekt.

 

Reken bij jezelf af. Hoe zou JIJ ertegenaan kijken als nabestaande.

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

Bedankt voor jullie snelle reacties.

 

Ik heb geen emailadressen, alleen het info en administratie adres.

 

Ik zal in ieder geval heel laat opbouwen en met 2 mannetjes meer (kortere opbouwtijd)

 

De tweede lijn, dus de onderdirecteur is mijn opdrachtgever en wie daar onder zit durf ik niet te zeggen.

 

Ik heb bij de secretarese een bericht achter gelaten dat ik het op prijs zou stellen als er voor vrijdag contact met meij kan worden opgenomen mbt het evenement.

Ik heb de beste dame vandaag op de locatie ook gesproken, maar daar kwam niet veel uit. De sfeer is nogal emotioneel en gespannen, dus ben eigenlijk maar weer heel snel weggegaan.

 

Ik denk dat ik vrijdag bij geen bericcht maar gewoon opbouw en dan zonder soundcheck, dat kan voor een keer ook wel live gebeuren. En dan maar even kijken of er iemand komt. Ik heb namelijk het idee dat als ze mij niet afzeggen dat ze dat ook niet voor de bezoekers hebben gedaan. En volgens mij heb ik nog een bedrijfsfilm van hun liggen. Dan kunnen we eventueel die afdraaien zodat mensen niet voor niets komen of als men moet wachten totdat er duidelijkheid is.

 

Link naar reactie

Ik zou ook opbouwen.

Als ze het niet door willen laten gaan kan dat alsnog. Maar mochten ze het wel door willen gaan kan het wel weer raar overkomen als er van uit ging van niet.

 

Het ergste wat dus kan gebeuren is dat jij opbouwt, en dat zij zeggen (later) van dat ze niet door willen laten gaan.

Ze hebben verder niks aan jou doorgegeven dus ze zullen jou moeilijke keuzen dan best begrijpen. En zullen dus dan je gemaakte keuzen eerder waarderen lijkt mij.

 

Maar goed, het is nog maar dinsdag. Dus ze hebben nog even om te reageren. Ik denk dat nog wel even van zich zullen laten horen.

Maar sowieso sterkte ook voor jou in deze situatie!

Link naar reactie

Hoi Jasper,

 

Lastige situatie idd, die je heel netjes wilt afhandelen.

 

Ik zou je opdrachtgever benaderen en hem over je dilemma inlichten. Als er bij hun nog geen beslissing is gevallen, kun je hem misschien adviseren en kunnen jullie er misschien samen uitkomen, met die bedrijfsfilm bijvoorbeeld.

 

Mocht je onverhoopt niet op tijd contact krijgen dan zou ik gewoon opbouwen.

 

Sterkte!

 

John

Link naar reactie

Morgen wordt een spannende dag.

 

Ik heb een dubbel team klaar staan en zal 3 uur voor aanvang beginnen met bouwen. Alhoewel ik nu sowieso verlies ga draaien met deze opdracht hoop ik dat alles in orde komt. Ik hoop dat de opdrachtgever het weet te waarderen en dat ik met deze investering de klant voor altijd in mijn zak heb.

 

Ik realiseerde mij wel ineens dat in de demofilm een heeluitgebreid interview van de directeur zit. Zal dus eerst goed overleggen of we deze wel zullen laten zien.

Als alternatief heb ik kort filmpje gemaakt welke vooral bestaat uit foto's van evenementen, het pand, de medewerkers en hun klanten. Niet heel professioneel maar wel acceptabel, al zeg ik het zelf.

Link naar reactie

begrijp ik goed dat je nog steeds niets gehoord hebt? Ik vind het best moeilijk om een goed beeld te vormen, alle begrip voor de moeilijke situatie maar terugkoppeling naar jou en overleg is toch wel iets wat je van een opdrachtgever in deze zou verwachten, zeker gezien de inspanningen die jij doet om alles in goede banen te leiden. Ik vind het wel super van je. Waar ik een beetje bang voor ben is dat 'men' geen idee heeft wat jij voor inspanningen hebt gedaan om dit zo op te lossen. Hoop dat ik er helemaal naast zit :-[

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Hoeven ze ook niet te weten, het is ook wel leuk om zo professioneel over te komen. Alsof dit soort dingen wel vaker voorkomen en we er een draaiboek voor hebben ;)

 

Jasper, da's op het randje hoor. Het lijkt nu alsof je de situatie gebruikt als marketing. Hopelijk is je klant of iemand in diens omgeving geen HL-er.

 

Elk verhaal heeft altijd drie kanten, de jouwe, de mijne en de waarheid.

 

Ik vind het erg lastig en zou niet graag in je schoenen staan, maar pas op met uitspraken!

 

Hopelijk zie ik het veel te zwart-wit

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

Nouja ik zie het niet als marketing verhaal, maar ik gebruik het wel naar te klant toe om te laten zien hoe service gericht en flexibel wij kunnen zijn.

Dit is namelijk de enige winstfactoor die er voor mij in gaat zitten, namelijk dat de opdrachtgever tevreden is in de geboden oplossing.

 

Het verhaal zal verder ook niet op onze website komen en ik ga al helemaal geen namen noemen. (nee ook niet over de e-mail)

 

Maar ik begrijp en waardeer je advies.

 

Link naar reactie

Alles is heel anders gelopen dan ik had verwacht.

Ik wil er niet veel over kwijt, maar er zijn boze woorden gevallen en er was behoorlijk wat onbegrip vanuit hun kant. Een pluim voor mijn medewerkers die alles gewoon over zich heen hebben laten komen.

 

Iedereen was afgezegd behalve wij, men ging ervan uit dat wij het wel wisten. Nadat de gemoederen een beetje bedaard waren en de meeste mensen weg waren, heb ik de man in charge op een rustige plek nog een keer aangesproken en heb met hem kunnen afspreken dat ik maandag langs kom om het 1 en ander te bespreken. Hopelijk kan ik dan in een rustige uitleg begrip en waardering krijgen voor de stappen die wij hebben genomen.

 

Juridisch gezien hebben wij goed gehandeld, er is geen officieel bericht geweest dat wij niet hoefde te komen. Nu maar hopen dat ze na het gesprek ook inzien dat wij voor een moeilijke keize stonden.

Link naar reactie

Jasper, ik heb niet het idee dat jou veel te verwijten valt. Je hebt je uiterste best gedaan om contact te krijgen.

 

Erg vervelend dat je goed wilt doen en uiteindelijk de deksel op je neus krijgt.

 

Ik hoop dat je e.e.a. in goede banen kunt leiden en dat de andere partij begrip kan opbrengen voor jou situatie.

 

Ik zet wel ergens een reusje.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie

Jasper ontzettend balen, ik vind het heel vervelend voor je. Ik was er al een beetje bang voor, ik heb helaas meerdere keren ervaren dat goede bedoelingen bij de andere partij heel anders geïnterpreteerd worden. Communicatie blijft hierbij heel erg belangrijk en dat was nu net waar het hier ook mank ging. De opdrachtgever heeft verzuimd om aan jou duidelijk te maken dat het niet doorging, jij hebt "verzuimd" om duidelijk te maken dat je ervan uitging dat het door ging.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Ik zou dit topic laten lezen Jasper! Print het uit, zeg niks en laat eerst lezen. Gewoon alle berichten, het topic bevat voldoende nuance.

 

EENS!

 

Ook al heb ik me wat kritisch uitgelaten en is het soms lastig om het geschreven woord op waarde in te schatten.

Een gezichtsuitdrukking of lichaamshouding valt nu eenmaal niet makkelijk te vertalen op een toetsenbord.

 

Communiceren is het devies, @Jasper je bent overtuigd (terecht) vanje eigen positieve inzet en kunt dus zonder je schuldig te voelen het gesprek aan. Je hebt immers een tomeloze inzet getoond.

 

Dat het beeld van de opdrachtgever wat wazig is, is begrijpelijk. Hij kijkt immers door de tranen....

 

Alleen kalmte kan je redden

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

Gisteren het gesprek gehad. Hoewel men niet wilde erkennen dat de fout geheel bij hun lag, kwamen we wel tot de conclussie dat e communicatie vanuit hun beter had moeten zijn. De factuur incl eventuele extra kosten wilde ze uit eigen beweging wel betalen.

 

Het was een beetje raar, men gaf aan dat de communicatie beter had moeten zijn, dat er veel emoties waren en dat ze blij waren met mijn acties, vonden ze wel dat de schuld niet geheel bij hun lag. Ik heb dit topic niet door hun laten lezen, maar had hem wel meegenomen.

 

Men hefet wel aangegeven dat men vanaf begin volgende maand gewoon weer door wil gaan met deze piodieke bijeenkomste.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.