• 0

open dag flyer?

Omschrijving van je concept:

Deze flyer wordt zowel digitaal als op A5 flyer gedrukt en bezorgd bij bedrijven in onze regio en bestaande klanten

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb deze folder met Coreldraw gemaakt. Het is de eerste keer dat ik een flyer zelf maak. Ik heb eerst uitgezocht welke flyers er al uit de branche waren (zeer weinig helaas). Verder heb ik met mijn collega's gekeken wat re op de flyer zou moeten komen te staan en hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil de eerste zijn in mijn branche die de mogelijkheid geeft aan bestaande en toekomstige klanten om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Dus wat voor podia's zijn er allemaal mogelijk en hoe zou een compleet plaatje eruit zien. Diverse podia in verschillende budgetten worden laten zien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een ouderwetse manier van reclame maken, die niet meer door andere bedrijven wordt toegepast, maar waar best wel vraag naar is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat jullie kunnen aangeven wat anders zou moeten om de flyer nog pakkender te maken. Vooral op het gebied van teksten loop ik nog erg vast.

 

flyer_front-test.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou eens kijken of er ergens in de buurt een leuk kek ontwerpstudiootje zit met iemand die de Nederlandse taal beheerst. Jij schrijft hier doorgaans redelijk coherente verhalen, maar op een flyer raak je de weg kwijt. En CorelDraw spatieert niet goed.

 

Vraag me trouwens sowieso af of dat het juiste medium is. Een paar honderd bedrijven in de buurt uitnodigen om je podia te komen bekijken in de hoop dat iemand binnenkort hulp nodig heeft... dan kun je net zo goed alle lezers van dit topic vragen of ze binnenkort een podium nodiig hebben. Kost je heel wat hapjes en drankjes voor je zo een klant vindt.

 

Maar je kunt het eens proberen... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb deze folder met Coreldraw gemaakt. Het is de eerste keer dat ik een flyer zelf maak. Ik heb eerst uitgezocht welke flyers er al uit de branche waren (zeer weinig helaas). Verder heb ik met mijn collega's gekeken wat re op de flyer zou moeten komen te staan en hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien.

 

 

was dat al je intentie toen je op zoek ging naar een ontwerpbureau ??? ??? ???

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

De flyer is erg donker, misschien afgestemd op het huidige weer? De tekst van podiumverhuur Haaglanden valt niet op.

Daaronder gebruik je twee kaders die overbodig zijn, tekst zonder kader kan ook. Niet alles hoeft in hokjes geplaatst te worden.

De achterkant is veel te druk, foto's lopen in elkaar over, teksten vallen weg.

 

Advies: besteed het uit, zowel grafisch als de teksten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken je doelgroep niet maar persoonlijk vind ik de flyer verschrikkelijk lelijk en onoverzichtelijk.

Ziet er meer uit als een flyer voor een of ander gabber feestje ergens (puur afgaande op eerste indruk) en zou nog voordat ik de inhoud heb kunnen zien al in de vuilnisbak liggen.

 

Neem aan dat je je als professioneel bedrijf wil presenteren, zou dan ook een ontwerper inhuren (kan al voor paar tientjes) die een mooie flyer maakt.

 

Maar nog veel beter is een brochure van paar pagina's waarin je de verschillende podia beter kan tonen (mooie foto's met witte achtergrond) waarin je voor verschillende mogelijkheden duidelijk uitleg geeft over mogelijkheden, opties enz.

Link naar reactie
  • 0

Hoop reacties, ik hoop dat ik alle vragen en opmerken volledig beantwoord anders hoor ik het graag.

 

Allereerst de reden dat ik deze open dag ga doen is, omdat veel van onze bestaande klanten geen idee hebben wat we allemaal hebben en kunnen. Gebleken is dat alleen de website niet voldoende is. WIj krijgen veel vragen vanuit de cateringbranche of ze een keer langs kunnen komen om te kijken wat ons podium nou zo goed maakt en welke mogelijkheden er allemaal nog meer zijn.

Dit komt ook vooral omdat er in het licht en geluidswereldje zoveel websites staan met de mooiste foto's, waarvan ze 90% niet zelf waar kunnen maken. Ik wil laten zien dat wij wel de spullen en kennis in huis hebben.

HEt zal dus niet gaan om 1 podium, maar om meerdere podia, denk hierbij aan een budget variant en een zeer sjieke variant, een theater opstelling, een live podium incl licht geluid etc, een tribune, truss carre's etc etc

 

Beste Astrid, volgens mij waren jullie zelf degene die aangaven dat jullie deze opdracht liever niet wilde doen, waarschijnlijk omdat ik aangaf dat ik in totaal 3 offetes had opgevraagd en dat ik hier een keuze uit zou maken.

De keuze zal afhankelijk zijn van prijs, voorbeelden van eerdere flyers en vooral het gevoel.

Maar als antwoord op je vraag, nee wilde het eerst uit besteden, maar door wat financiele tegenslagen de afgelopen tijd heb ik deze ruimte niet.

 

@ DaMedia, ik had het ontwerp van de achterkant eerst in strakke lijnen waarbij er 2 x 5 foto's van hetzelfde formaat op stonden. Alleen dit werd juist weer afgekeurd, omdat het te saai was. Vandaar de speelse manier.

De reden voor de donkere achtergrond foto kwam ook van iemand anders die juist aangaf dat je hier de juiste sfeer mee kon neerzetten. Maar dat zien jullie duidelijk anders, dus zal ik daar wat anders op moeten bedenken.

 

Ik kan het logo van podium verhuur haaglanden ook op een witte achtergrond zetten, misschien is dat een beter idee dan.

 

@ Vossie, dank je wel voor je duidelijke en eerlijke antwoord, ik wil bewust geen folder met meerdere pagina's maken, mensen moeten namelijk nog wel een reden hebben om te komen. Wellicht is dit wel een idee om uit te reiken op de open dag zelf, zodat bezoekers deze mee kunnen nemen, wellicht icm een kortingsbon oid.

 

 

Link naar reactie
  • 1

De clue is duidelijk, jij hebt verstand van podia, andere van ontwerpen. Probeer op z'n minst bijvoorbeeld een student van een of andere grafische opleiding er naar te laten kijken. Een flyer is niet duur om te maken (wat kost de hele dag bij elkaar wel niet?!). Geen verkeerde zuinigheid toepassen Jasper. Als er geen geld is voor de flyers dan al helemaal niet voor een complete open dag. Niets mis mee maar wel de juiste keuzes maken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Jasper, als ik kijk naar de uitstraling van je flyer is dat niet waarvoor jij staat als onderneming. De flyer is momenteel rommelig, onduidelijk en de kleuren zijn erg flets (dit ligt niet aan mijn monitor). Als je mensen wilt uitnodigen moet een flyer aan een aantal criteria voldoen:

 

- Duidelijke informatie verschaffen over hoe, wat en wanneer?

- Een aantrekkelijke uitstraling geven die je prikkelt om te komen.

- En een boodschap bevatten die leidt tot actie (bijv. bezoek website, kom naar de opendag, etc)

 

Mijn aanbod staat nog steeds om je te helpen met deze flyer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De clue is duidelijk, jij hebt verstand van podia, andere van ontwerpen. Probeer op z'n minst bijvoorbeeld een student van een of andere grafische opleiding er naar te laten kijken. Een flyer is niet duur om te maken (wat kost de hele dag bij elkaar wel niet?!). Geen verkeerde zuinigheid toepassen Jasper. Als er geen geld is voor de flyers dan al helemaal niet voor een complete open dag. Niets mis mee maar wel de juiste keuzes maken.

De open dag kost mij niet heel veel, de ruimte is van ons, de spullen ook, personeel werkt normaal ook, doet nu alleen andere dingen alleen de kosten van het drukwerk het eten en drinken zijn extra kosten.

 

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, alleen soms moet je even uitzoeken welke kosten onnodig zijn en op welke kosten je beter niet kan bezuinigen.

Ik gooi het oude ontwerp weg en probeer het nog een keer. Ik kan vandaga toch niet meer doen dan achter de pc zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of een flyer sowieso geschikt is voor bestaande klanten. Zo'n flyer krijgt "iedereen" en als (trouwe) klant van jouw bedrijf wil ik voelen dat ik bijzonder ben, dus dan ontvang ik liever een mooie brief van jou met een persoonlijke uitnodiging voor die open dag.

 

Datzelfde geldt voor die bedrijven uit de cateringbranche die steeds met vragen komen. Die krijgen dan een iets andere brief ("In de afgelopen periode hebben wij regelmatig vragen gekregen ...").

 

En die flyer stuur je dan naar alle verenigingen in jouw regio. Die hebben ook regelmatig een podium nodig ...

Link naar reactie
  • 0

De clue is duidelijk, jij hebt verstand van podia, andere van ontwerpen. Probeer op z'n minst bijvoorbeeld een student van een of andere grafische opleiding er naar te laten kijken. Een flyer is niet duur om te maken (wat kost de hele dag bij elkaar wel niet?!). Geen verkeerde zuinigheid toepassen Jasper. Als er geen geld is voor de flyers dan al helemaal niet voor een complete open dag. Niets mis mee maar wel de juiste keuzes maken.

 

De tip om een student van een grafische opleiding er naar te laten kijken is een hele goede.

Ik heb dit ook gedaan voor mijn header van mijn webshop (zie bijlage, foto wel zelf gemaakt). Deze is ontworpen voor enkele tientjes, ik zou het zelf zeker niet beter kunnen doen.

header_voorbeeld3.thumb.jpg.5e57dfd5aa925b9cf4c414aa493d74c3.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jasper,

 

Jou inmiddels een beetje kennende wil je het uiteindelijk toch allemaal zelf doen, dus ik ga je niet het advies geven een derde in te schakelen.

 

Doe je nou een voor- en achterkant of alleen een voorkant?

 

Je gaf zelf al aan dat er nog naar de tekst gekeken moet worden, maar dat moet je dan ook nog heel goed doen:

[*]qua inhoud algemeen (interpunctie/einde zin);

[*]qua (consistente) lay-out (hoofdlettergebruik, tussenstreepjes etc);

[*]qua zin/woordgebruik.

 

Gooi, voordat je het laat drukken, je definitieve versie nog even op de HL-site.

 

Als foto op je flyer een foto van de knoppen van een geluidsinstallatieapparaat gebruiken, trekt mij niet echt.

 

Ik zou me wel nog kunnen voorstellen dat je naast podia-foto's ook een paar namen noemt van (in de regio) bekende opdrachtgevers die van jouw podia gebruik hebben gemaakt (als trekker).

 

Misschien is een klein routeplaatje/kaartje naar/van de Plaspoelpolder handig (niet iedereen heeft een TomTom).

 

Groeten,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 6-12-2011

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 0

haha, nou meestal ben ik erg eigenwijs, maar schakel ik uiteindelijk toch iemand in als het niet werkt (meestal ook wel iemand van hier) Zoals met de websites en huidige logos.

De flyer wordt aan 2 zijdes bedrukt, maar ik dacht als de voorkant nu weer meteen wordt afgesrchreven kan ik net zo goed eerst daar mee beginnen.

 

De tekst moet ik even goed over nadenken.

 

Ik ga voor de jcsl nog een betere foto zoeken, wellicht een trusscarre

 

Het kaartje is een goed idee, zijn daar programma's voor om dat te maken? Of zal ik gewoon een screenshot van routenet maken?

 

MOet je dat nog aan de opdrachtgevers vragen voordat je ze op je flyer zet? Of mag dat gewoon? Als ik het doe zal ik wel alle overheden, politieke partijen en ambassades eraf laten. Dan krijg ik daar in ieder geval geen scheve gezichten over.

Link naar reactie
  • 0

Jasper,

 

Het staat wel netjes, als je de naam van een opdrachtgever gebruikt om daar van te voren toestemming voor te vragen en na akkoord de juiste podiumfoto bij de juiste opdrachtgever te plaatsen.

Wil je in algemene termen blijven dan kun je uiteraard vermelden dat je opdrachtgevers heel divers zijn en zijn terug te vinden bij gemeentelijke en/of provinciale overheden, bij politieke partijen, bij ambassades etc.

 

Een kaartje met de A4, afslag nummer Plaspoelpolder, en de Polakweg kun je ook zelf maken. Niet te overdadig kaartje. Overbodige wegen-info weglaten. Is parkeren makkelijk en gratis, vermeld dat eventueel als lokker. Openbaar vervoer (tram, buslijn en halte) kan ook kort vermeld worden.

 

Groeten,

Hans van Dongen / 6-12-2011

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Astrid, volgens mij waren jullie zelf degene die aangaven dat jullie deze opdracht liever niet wilde doen, waarschijnlijk omdat ik aangaf dat ik in totaal 3 offetes had opgevraagd en dat ik hier een keuze uit zou maken.

De keuze zal afhankelijk zijn van prijs, voorbeelden van eerdere flyers en vooral het gevoel.

Maar als antwoord op je vraag, nee wilde het eerst uit besteden, maar door wat financiele tegenslagen de afgelopen tijd heb ik deze ruimte niet.

 

 

Jasper, je had aangegeven wat voor budget je had en dat was inderdaad heel laag en geen reëel bedrag om een bureau/ontwerper in te schakelen. We wilden echter uit acquisitie oogpunt best die investering doen. We willen graag ondernemers laten zien wat er mogelijk is en hoe je sterker overkomt als je je presentaties laat aansluiten bij je bedrijfsfilosofie. Vandaar dat we ja gezegd hebben (naar ons idee was er op dat moment een overeenkomst). Vervolgens toen we bezig waren met de voorbereiding en wat dieper ingingen op een aantal dingen die niet helemaal duidelijk waren gaf je door dat je nog bezig was om 3 offertes te vergelijken. Op dat moment hebben we inderdaad aangegeven dat we afzagen van de pitch die dit blijkbaar was. Als nu blijkt dat je het uiteindelijk zelf gaat doen dan bekruipt mij een vreemd gevoel, dat is alles.

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dit verder niet in het openbaar uitvechten, maar ik kreeg nergens het idee dat er een overeenkomst was. Sterker nog het gesprek via de telefoon dat ik had met je collega was meer in de trent van, als je aangeeft wat je wilt kunnen wij zeggen wat het kost.

Het budget dat ik noemde was trouwens de prijs die ik van diverse andere bureau als indicatie had gekregen.

 

Het vreemde gevoel komt mij dan weer een beetje vreemd over. Ik heb offertes aangevraagd en meer is er ook niet geweest. Er zijn geen voorbeelden of ideeen gewisseld waar ik nu mee aan de slag ben gegaan. Hooguit dat ik een pakkende naam moest bedenken voor de open dag zelf.

 

Ben ik toch blij dat ik snel duidelijk heb aangegeven dat wij eerst prijzen wilde vergelijken en dat we daarom eerst wilde weten wat het zou gaan kosten.

Link naar reactie
  • 0

Geen kwestie van uitvechten hoor. Je oproep had je via HL geplaatst en via HL is ook het contact ontstaan. Nu ik hier dit topic zie kwam de eerste vraag op, niet met de bedoeling er inhoudelijk op in te gaan maar aangezien jij daar specifieker op in ging wilde ik daar wel graag op antwoorden.

 

Ik ben in ieder geval blij dat je iets gehad hebt aan het advies wat je dan wel al gehad hebt ;) . De reactie op de flyer zoals die er nu ligt laat ik aan anderen over, ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

als je geen groot budget hebt (of gewoonweg niet veel aan wil uitgeven) plaats zo een klusje dan eens op www.tbforum.nl en/of www.sitedeals.nl.

of plaats eens een opdrachtje op www.logomatch.nl.

of desnoods een job op www.getafreelancer.com of elance.com (hoewel laatste 2 wat lastiger is met nl texten).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of een flyer sowieso geschikt is voor bestaande klanten. Zo'n flyer krijgt "iedereen" en als (trouwe) klant van jouw bedrijf wil ik voelen dat ik bijzonder ben, dus dan ontvang ik liever een mooie brief van jou met een persoonlijke uitnodiging voor die open dag.

 

Zit wat in. Misschien kan ik mijn bestaande klanten uitnodigen via je brief waar je het over hebt en als bijlage de flyer meesturen.

 

Hallo Jasper,

Je houdt nogal vast aan de flyer, jammer. De opmerking van John vind ik heel erg goed. Een gepersonaliseerde brief met goede inhoud geeft jouw klant het gevoel geen eenheidsworst te zijn...

Je moet oppassen dat je de kwaliteit van je bedrijf niet naar beneden haalt door een flyer uit te brengen die de het licht niet heeft gezien. ;)

 

groet,

 

pewede

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.