Ondanks 2 herinneringen + een telefoontje naar de klant waarin verteld werd dat de openstaande factuur betaald zou worden,
heeft de klant zijn factuur helaas nog niet betaald.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen?
Ik wil graag een incassotraject starten via (mod edit, spam deleted)
máár is het wettelijk wel toegestaan om de wettelijke incassokosten bij te rekenen?
Zo ja, hoeveel (onder 500 euro)
Ik beschik niet over een getekende offerte.
Het gaat mij er niet meer om dat ik een "goede" relatie met de klant behoudt,
aangezien deze persoon in het verleden zijn verplichtingen ook niet is nagekomen.
Er is geen offerte getekend (dom, weet ik), geen algemene voorwaarden, etc.
Ik heb de dag voordat ik het adviesgesprek voerde een e-mail gestuurd met daarin de kostenspecificatie.
Daarop ontving ik en autoreply met de mededeling dat het bericht was ontvangen.
Ik beschik ook over een telefoonopname waarin ik een gesprek voer met de klant.
Hij meldt daarin dat de factuur volgende week betaald zal worden, daar hij zoek is geraakt in een grote stapel papier.
Die "volgende week" is inmiddels al 3 weken geleden, maar ik heb dus wel bewijs dat hij erkent mijn diensten te moeten betalen (althans, de factuur gaat betalen).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
James@
James@
Ondanks 2 herinneringen + een telefoontje naar de klant waarin verteld werd dat de openstaande factuur betaald zou worden,
heeft de klant zijn factuur helaas nog niet betaald.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen?
Ik wil graag een incassotraject starten via (mod edit, spam deleted)
máár is het wettelijk wel toegestaan om de wettelijke incassokosten bij te rekenen?
Zo ja, hoeveel (onder 500 euro)
Ik beschik niet over een getekende offerte.
Het gaat mij er niet meer om dat ik een "goede" relatie met de klant behoudt,
aangezien deze persoon in het verleden zijn verplichtingen ook niet is nagekomen.
Er is geen offerte getekend (dom, weet ik), geen algemene voorwaarden, etc.
Ik heb de dag voordat ik het adviesgesprek voerde een e-mail gestuurd met daarin de kostenspecificatie.
Daarop ontving ik en autoreply met de mededeling dat het bericht was ontvangen.
Ik beschik ook over een telefoonopname waarin ik een gesprek voer met de klant.
Hij meldt daarin dat de factuur volgende week betaald zal worden, daar hij zoek is geraakt in een grote stapel papier.
Die "volgende week" is inmiddels al 3 weken geleden, maar ik heb dus wel bewijs dat hij erkent mijn diensten te moeten betalen (althans, de factuur gaat betalen).
Graag tips of advies. Bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35762-klant-betaalt-factuur-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag