• 0

Verkeerde voorlichting creditcardmaatschappij leidt tot fraude.

Helaas ben ik het slachtoffer geworden van fraude. Ik wil graag advies.

 

- Ik accepteerde American Express via mijn website

- In korte tijd drie keer fraude met gestolen kaarten

- Chargeback volgde

- Totale schade 2500 euro

 

Het probleem, de zendingen zijn allemaal weg en American Express eist dat ik hier zelf voor opdraai. Ik weiger dit en verwacht dat ik een goede kans maak om dit te "winnen".

 

- Ik heb zwart op wit van een Amex medewerker dat fraude kan worden "voorkomen" door instellingen aan te passen. Hier hebben wij netjes gehoor aan gegeven.

(Wat blijkt: Fraude is NIET te voorkomen, Amex biedt geen enkele vorm van betalingsgarantie.) Ik accepteerde al eerder Mastercard en Visa, deze kaarten zijn voorzien van een pincode/wachtwoord. Hierdoor kan praktisch niet worden gefraudeerd.

- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.

 

Amex biedt mij een oplossing; Ik ontvang de complete 2500 euro als marketing tegoed. Alleen dan moet ik wel de kaart blijven accepteren met alle gevolgen van dien.

 

Heeft er iemand ervaring met deze zaken? Maak ik net zo veel kans als ik zelf denk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft er iemand ervaring met deze zaken? Maak ik net zo veel kans als ik zelf denk?

 

Als jij denkt dat je geen kans maakt dan zit je goed.

 

Als er geen algemene voorwaarden bij waren had je niet moeten tekenen, heb je wel gedaan dus kan je niets meer aan veranderen.

 

Zwart op wit dat fraude voorkomen zal worden? Weet je zeker dat het exact deze bewoordingen zijn? Ik denk namelijk niet dat er iemand van welke financiële instelling dan ook deze woorden in een email zal schrijven.

 

Dat er tot nu toe niet gefraudeerd is met een MC of VISA kaart mag je afkloppen, daar kan het net zo goed mee gebeuren.

Zeker omdat VISA en MC ook hun klanten een 60 dagen (uit mijn hoofd) charge back service aanbieden. Wat inhoud dat klanten tot 60 dagen na belasting van de CC het bedrag zonder opgaaf van reden terug kunnen laten boeken.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.

 

 

??? Waarom heb je dit getekend? Nu heb je namelijk bevestigd dat je ze gehad hebt, ook al zouden ze er niet bij gezeten hebben. Een simpele doorhaling met een opmerking dat de voorwaarden er niet bij zaten had al volstaan. Nu met droge ogen beweren dat ze er niet bij zaten - geen rechter zal daar in mee gaan.

 

Voor het overige adviseer ik je naar de wijze raad van Steven te luisteren. Niet leuk, wel het goedkoopst.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.

 

Voor het overige adviseer ik je naar de wijze raad van Steven te luisteren. Niet leuk, wel het goedkoopst.

 

Er wordt nu wel voorbij gegaan aan het feit dat als hij het € 2500 marketing tegoed accepteert hij moet doorgaan met Amex accepteren. Met het risico van meer fraude daarbij.

 

@ABC-boek: Stelt Amex een minimum termijn of andere gespecificeerde voorwaarden bij het accepteren van het tegoed?

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Hmm.. Ik had als ik het zo lees beter nooit in zee kunnen gaan met Amex. Ze belden mij op met het verhaal "onze klanten willen bij jou betalen"... Vervolgens is het contact per mail gegaan. Ik heb deze allemaal bewaard:

 

- Er zijn geen algemene voorwaarden meegestuurd als bijlage. Enkel de contracten.

 

Dan nu het citaat van de Amex medewerker (Die ons bedrijf klant maakte) waarmee ik denk dat wij als bedrijf sterk staan:

 

Bij deze ontvang je het American Express aansluitnummer per email.

Wanneer je het aansluitnummer (SE xxx xxx x xxx) doorgeeft aan de Payment Service Provider Ogone, zullen zij de implementatie in orde maken.

Geadviseerd wordt om bij de Payment Service Provider aan te geven dat de CVC code en Adresverificatie aan moet worden gezet ter voorkoming van fraude.

 

Ik heb gedaan wat Amex vroeg en toch is er gefraudeerd. Vervolgens vroeg Amex mij om bewijsstukken van de levering aan te leveren. Dat heb ik gedaan maar dat was natuurlijk niet goed genoeg voor de beste mensen.

 

- ECMC en Visa hebben een pincode (Als je deze verplicht, dan heb je 100% betalingsgarantie - Amex biedt helemaal niets wat hier bij in de buurt komt)

 

Amex biedt enkel het tegoed als ik de kaart blijf accepteren, dit is voor mij te risicovol. We verkopen geen pinda's. 3 Verkopen = 2500 euro schade. Dus iedere nieuwe fraudeverkoop is er één die pijn doet.

Link naar reactie
  • 0

 

Bij deze ontvang je het American Express aansluitnummer per email.

Wanneer je het aansluitnummer (SE xxx xxx x xxx) doorgeeft aan de Payment Service Provider Ogone, zullen zij de implementatie in orde maken.

Geadviseerd wordt om bij de Payment Service Provider aan te geven dat de CVC code en Adresverificatie aan moet worden gezet ter voorkoming van fraude.

 

Een service verlenen die helpt fraude te voorkomen, is iets anders dan garanderen dat fraude uitgesloten is.

Link naar reactie
  • 0

 

- Er zijn geen algemene voorwaarden meegestuurd als bijlage. Enkel de contracten.

Jij hebt getekend voor de algemene voorwaarden... wat Dennis zegt had het doorgehaald en een aantekening er bij gemaakt en dan terug gestuurd.

Dan nu het citaat van de Amex medewerker (Die ons bedrijf klant maakte) waarmee ik denk dat wij als bedrijf sterk staan:

 

Bij deze ontvang je het American Express aansluitnummer per email.

Wanneer je het aansluitnummer (SE xxx xxx x xxx) doorgeeft aan de Payment Service Provider Ogone, zullen zij de implementatie in orde maken.

Geadviseerd wordt om bij de Payment Service Provider aan te geven dat de CVC code en Adresverificatie aan moet worden gezet ter voorkoming van fraude.

 

Ik heb gedaan wat Amex vroeg en toch is er gefraudeerd. Vervolgens vroeg Amex mij om bewijsstukken van de levering aan te leveren. Dat heb ik gedaan maar dat was natuurlijk niet goed genoeg voor de beste mensen.

 

Het klopt precies wat er staat... als je CVC en adresverificatie aan zet dan voorkom je (een deel) fraude. Medewerker beweert niet dat alle fraude voorkomen word. Heb je ook een testtransactie gedaan dat CVC en adresverificatie inderdaad aan staat binnen Ogone? (ik ken de back end en het is een draak)

 

Welke bewijsstukken heb je geleverd? Handtekening van ontvangst + verklaring medewerker dat op het opgegeven adres geleverd is en dat de persoon die de handtekening gezet heeft ook de geadresseerde was?

 

- ECMC en Visa hebben een pincode (Als je deze verplicht, dan heb je 100% betalingsgarantie - Amex biedt helemaal niets wat hier bij in de buurt komt)

 

Amex biedt enkel het tegoed als ik de kaart blijf accepteren, dit is voor mij te risicovol. We verkopen geen pinda's. 3 Verkopen = 2500 euro schade. Dus iedere nieuwe fraudeverkoop is er één die pijn doet.

 

Als voor jou het risico te groot is dan moet je AmEx niet meer accepteren maar naar die 2500 euro kan je denk ik fluiten.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Okee, ik ben misschien een azijnpisser. Maar de letterlijke betekenis van "Voorkomen" is toch "zorgen dat iets niet gebeurd"?

 

Voorkomen, uitsluiten, gebeurd niet.. Allemaal één pot nat. Als je A doet, gebeurd B niet. Als B toch gebeurd is de informatie (A) toch incorrect geweest? Als ik had geweten wat ik nu weet had ik Amex nooit geaccepteerd via mijn website.

 

(Ik weet niet hoe ik die quotes maak dus zo:)

Het klopt precies wat er staat... als je CVC en adresverificatie aan zet dan voorkom je (een deel) fraude. Medewerker beweert niet dat alle fraude voorkomen word. Heb je ook een testtransactie gedaan dat CVC en adresverificatie inderdaad aan staat binnen Ogone? (ik ken de back end en het is een draak)

 

CVC en Adresverificatie is standaard in Ogone :) Dit is echter geen "transactie-stopper". Als je het goed invult, dan vind de transactie doorgang. De Amex medewerker stelt echter dat fraude wordt voorkomen, dus dat het niet gebeurd... Ze zegt ook niet; "Deels voorkomen" of "voor een deel uitgesloten." Nee, ze zegt letterlijk dat "fraude is niet mogelijk als je deze stappen opvolgt."

 

Ik denk nog altijd dat ik dit hard kan maken voor een rechter. Wat voor traject ga ik precies in als ik voor het gerecht kom? Wat moet ik voor stappen opvolgen en wat gaat dit mij kosten? Kan Amex ook de kosten van hun rechtshulp bij mij claimen?

Link naar reactie
  • 0

En wat betreft de bewijsstukken die ik heb aangeleverd. Ik heb alles aangeleverd wat ze hebben gevraagd.

 

- Verzendbewijs

- Ontvangstbewijs

- Handtekening voor ontvangst

 

Maarja, ik kan natuurlijk niet controleren of een klant wel de handtekening zet die op een creditcard staat. Bovendien moest ik van Amex dan maar een vliegticket aanleveren waaruit bleek dat de kaarthouder in ons land is geweest. Nou, onmogelijk dus!

Link naar reactie
  • 0

zelf diverse keren slachtoffer geworden van fraude met creditcards.

En als winkelier draai je daar volledig voor op.

Ik had b.v. namen, adressen en overige informatie van een groep criminelen die meer als 40 gestolen creditcard nummers hadden (eerste 39 pogingen bleken geweigerd te zijn omdat creditcard al geblokkeerd was en poging 40 was een nummer dat nog niet geblokkeerd was.)

 

Waren daar niet in geintereseerd.

 

Enige tijd later weer vanuit dezelfde hoek 10 bestellingen in 3 van mijn shops met vrijwel zeker allemaal gestolen creditcards die nog niet geblokkeerd waren.

Let op: ik had dus 10 creditcard nummers die gestolen waren maar nog niet geblokkeerd waren.

Verhaal aan creditcard maatschappij uitgelegd maar waren absoluut niet geïnteresseerde in die nummers zodat ze ze gelijk konden blokkeren of eigenaren konden waarschuwen en ook niet in overige gegevens.

 

Reactie was heel eenvoudig: als we melding van fraude door eigenaar van kaart krijgen wordt hij pas geblokkeerd en dus niet eerder.

 

Ze lieten dus heel bewust eerst fraude ontstaan terwijl ze dit ook vooraf konden voorkomen.

Maar aangezien de schade toch niet voor hun was interesseerden hun dat niks.

Politie overigens ook nog geïnformeerd maar die waren ook niet geïnteresseerde in die nummers of overige informatie.

 

En met de aangifte van die eerdere fraude is verder ook nooit wat gedaan door de politie, kreeg ik meer als een jaar later een bericht van dat zaak gesloten was omdat ze te dom zijn om er iets mee te kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat je dat graag wil lezen maar dat staat er niet, met CVC en adresverificatie word er fraude voorkomen, dat staat er en dat klopt ook, cvc en adresverificatie voorkomt fraude.. alle fraude? nee niet alle fraude maar wel fraude... en een rechter zal hun onmiddellijk in het gelijk stellen.

 

Je kan inderdaad naar de rechter gaan, maar eerst zal je Amex in gebreke moeten stellen word daarop niet gereageerd volgt pas de gang naar de rechter. Ja Amex zal dan een tegenvordering indienen minimaal hun advocaatkosten en wie weet ook nog een stuk reputatieschade.

 

Die mag jij dan betalen aangezien de rechter Amex compleet en volledig in het gelijk gaat stellen, mede door de Algemene Voorwaarden waarin een hoop uitgesloten word en mitsen en maren in staan en waarvoor jij getekend hebt voor ontvangst.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Tussen

 

De Amex medewerker stelt echter dat fraude wordt voorkomen, dus dat het niet gebeurd... Ze zegt ook niet; "Deels voorkomen" of "voor een deel uitgesloten." Nee, ze zegt letterlijk dat "fraude is niet mogelijk als je deze stappen opvolgt."

 

en

 

Bij deze ontvang je het American Express aansluitnummer per email.

Wanneer je het aansluitnummer (SE xxx xxx x xxx) doorgeeft aan de Payment Service Provider Ogone, zullen zij de implementatie in orde maken.

Geadviseerd wordt om bij de Payment Service Provider aan te geven dat de CVC code en Adresverificatie aan moet worden gezet ter voorkoming van fraude.

 

zit nog een wereld van verschil...

 

Nou wil ik best met je meedenken hoor, maar ik lees hier toch echt niet dat AmEx schrijft dat fraude niet mogelijk is. Met het aanzetten van CVC code en Adresverificatie wordt de kans op fraude op dit gebied veel kleiner en kunnen veel fraudegevallen voorkomen worden. Dat is wat ik er eerder in deze tekst teruglees. Iedereen weet dat fraude niet voor 100% te voorkomen is.

 

Helaas ken ik de algemene voorwaarden van AmEx niet, en jij helaas ook niet, maar aangezien ze van toepassing zijn zul je daar het antwoord op de vraag hoe omgegaan wordt met dergelijke fraudegevallen moeten vinden. Probleem van creditcards is dat het belang heel veel meer in de klantenkant (de kaarthouder) zit dan in de leverancier (de verkoper). Het systeem staat en valt met het vertrouwen van de kaarthouder. Reken maar van yes dat een kaarthouder 100% van het bedrag terug krijgt als dat frauduleus is afgeschreven. En wel via een charge back naar de leverancier toe. Verkopers zijn het kind van de rekening...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Fietsen met werkende verlichting voorkomt ongelukken, dus nu kan ik nooit meer een ongeluk krijgen.... ???

 

Fietsen met werkende verlichting helpt ongelukken ongelukken voorkomen. Dit laat ruimte voor ongelukken :) De geciteerde schrijfwijze niet. Deze verwacht een deel eigen inzicht dat in dit geval bijzonder logisch is. Iedereen snapt dat ongelukken niet voorkomen kunnen worden wanneer je het licht aanzet.

 

Ik accepteer ECMC en VISA, hierbij is fraude niet mogelijk via onze website. De verkoopster wist dit, zij heeft gewoon onvoldoende/foutieve informatie verstrekt.

 

Maargoed, dit gaat niet de goede kant op :) Als niemand anders ziet wat ik zie, dan denk ik dat een rechtbank dit ook niet ziet. Misschien (waarschijnlijk) is het tunnelvisie van mijn kant...

 

De algemene voorwaarden van Amex zijn helaas nergens te vinden. Ik heb ze laatst aangevraagd, toen ik die stress kreeg met de chargebacks.

Link naar reactie
  • 0

Dat er tot nu toe niet gefraudeerd is met een MC of VISA kaart mag je afkloppen, daar kan het net zo goed mee gebeuren.

Zeker omdat VISA en MC ook hun klanten een 60 dagen (uit mijn hoofd) charge back service aanbieden. Wat inhoud dat klanten tot 60 dagen na belasting van de CC het bedrag zonder opgaaf van reden terug kunnen laten boeken.

 

Zo gemakkelijk gaat dat niet... het is niet zo dat je het bedrag zomaar terug kunt laten boeken zoals bij het storneren van een automatisch incasso. Op het moment dat je een ongewenste transactie op je creditcard afschrift ziet kun je daar melding van maken bij je bank die het doorzet naar de creditcard maatschappij. Die onderzoeken vervolgens wat er aan de hand is, en eisen bijvoorbeeld van de degene die betaald is daarvan een bewijs (ondertekend bonnetje, maar het kan ook electronisch). Mocht de ontvangende partij dat bewijs overleggen dan zal de transactie niet worden omgedraaid.

 

Online zijn visa en mastercard wel beter omdat ze naast de cvc code ook nog een wachtwoord vereisen dat niet op de card zelf staat, dus de kans op fraude met een gestolen of gefotokopieerde card is nauwelijks aanwezig.

Link naar reactie
  • 0

Zo gemakkelijk gaat dat niet...

 

even een beetje mierenneuken.. het kan wel zo makkelijk gaan.. bij het aangaan met een acceptanten overeenkomst krijgt de acceptant de vraag voorgelegd wat je met chargebacks wilt doen, direct bij een aanvraag/melding storneren of het onderzoek af wachten. Veel acceptanten kiezen voor de optie om direct te laten storneren omdat MC en Visa ook garanderen dat als het chargeback verzoek onterecht blijkt dat dan de kaart weer opnieuw belast zal worden, maar het is klantvriendelijker om hem direct zijn geld terug te geven omdat in de meeste gevallen de verzoeken terecht zijn en een consument die de chargeback misbruikt zal ook door MC of Visa worden aangepakt.

Link naar reactie
  • 0

Online zijn visa en mastercard wel beter omdat ze naast de cvc code ook nog een wachtwoord vereisen dat niet op de card zelf staat, dus de kans op fraude met een gestolen of gefotokopieerde card is nauwelijks aanwezig.

Dan heb jij waarschijnlijk een andere card als ik want ik kan met alleen mijn nummer+cvc code gewoon boodschapjes doen op het net.

Link naar reactie
  • 0

en mij werd onlangs bij mijn nieuwe kaart (2 weken geleden) gevraagd om naast vervaldatum en cvc ook een wachtwoord aan te maken dat gebruikt kan worden bij online aankopen..

 

kortom dat is een systeem wat op dit moment word uitgerold en binnen 1 a 2 jaar volledig operationeel is. en ik geloof dat dan ook nog per aanbieder kan worden gekozen voor die extra controle maar dat weet ik niet zeker..

Link naar reactie
  • 0

Het wachtwoord heb ik al een tijd geleden aangemaakt maar ik ben nog niet tegengekomen dat ik dit ergens moet ingeven voor een online aankoop. Maar ik begrijp dat leveranciers in de toekomst kunnen kiezen voor een extra beveiligingsniveau, namelijk met wachtwoord?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

ik heb er vorige week ook al een keer met die extra betaald toen ik eten ging bestellen en ideal weigerde..

 

ik vermoed dat het om een keuze gaat, het zou ook kunnen dat het bij bepaalde type transacties gebeurd.. dat weet ik eerlijk gezegd niet. de logica van het wachtwoord zie ik wel omdat dit inderdaad los van de kaart staat. maar het aantal authorisatie methodes loopt wel op..

- handtekening

- cvc code

- pincode

- wachtwoord

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de bestemming van de zendingen geweest? En wat vertellen die adressen je nu achteraf (google)?

 

Welke afdeling (locatie) is je gesprekspartner bij Amex?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

kortom dat is een systeem wat op dit moment word uitgerold en binnen 1 a 2 jaar volledig operationeel is. en ik geloof dat dan ook nog per aanbieder kan worden gekozen voor die extra controle maar dat weet ik niet zeker..

 

Dat klopt inderdaad, het is nog niet overal verplicht, maar komt wel steeds meer voor. Met name grotere transacties (bijvoorbeeld voor vliegtickets) maken er al veelvuldig gebruik van. De uitrol is denk ik een beetje te vergelijken met de pincode van creditcards, dat is ook in de loop van een paar jaar gegaan tot vrijwel overal 'alleen handtekening' tot vrijwel overal 'pincode invoeren' bij transacties in winkels, hotels etc.

 

Eigenlijk is het natuurlijk ook van de zotte dat je online kunt betalen met alleen de gegevens die op de fysieke card staan, en dan ook nog in een vorm die je eenvoudig en snel met een kopieermachine of fototoestel kunt overnemen. Ik denk dat amex dit binnenkort ook wel zal inzien, waarmee het probleem van dit topic min of meer verholpen zal zijn.

 

Op zich lijkt me dat ook een reden om het aanbod van amex aan te nemen. Uiteraard kan het maar zo gebeuren dat je betaalsysteem voortdurend een 'tijdelijk onbeschikbaar' foutbericht produceert als iemand kiest voor american expres - techniek is soms fragiel :D

Link naar reactie
  • 0

De extra code werkt alsvolgt:

 

- Alle Nieuwe creditcards worden standaard voorzien van een pincode/wachtwoord

- Acceptanten kunnen de pincode/wachtwoord verplicht stellen (Dit is al enkele jaren mogelijk, alleen niet iedere webwinkel doet dit, dus soms is CVC genoeg)

 

Wij verplichten CVC + Wachtwoord/Pincode, daarom is er een 100% betalingsgarantie. Chargebacks zijn niet mogelijk. Wat gebeurd er als je een pincode + pinpas verliest... Dan zegt de bank toch ook "eigen schuld", behalve bij skimmen uiteraard.

 

Zo werkt het bij creditcards ook, tenminste voor ons. De enige die nog niet beschikt over de goede techniek is AmEx, die komen er dus bij mij niet meer in zonder keiharde garanties en afspraken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.