• 0

Uitstelverzoeken voor BECON houders zoekgeraakt ?

Aanbevolen berichten

  • -1

Ach, het ligt er maar net aan hoe je het brengt.

 

Het is een feit dat de postbezorging niet meer dezelfde kwaliteit heeft als vroeger.

Het is een feit dat Almelo het kantoor is waar het heen moet gaan, en ja er kan een stoplicht op rood staan.

 

Maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat er ZOVEEL belastingconsulenten zijn die uitstel per post indienen.

Ik kan me wel voorstellen dat er een aantal belastingconsulenten zijn die niet doorhadden dat zij uitstel eerder moesten aanvragen dan voorgaande jaren.

 

PS, een belastingconsulent die de aangifte verwerkt met de pincode van de klant is mijns inziens geen belastingconsulent.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 1

Heeft hier iemand ervaring mee ?

 

Lijkt mij zaak dat je zsm het verzoek nogmaals indient.

 

is niet nodig. belastingdienst had aangegeven dat ze eerst nog even gingen zoeken of ze ze alsnog konden vinden en dat als de verzoeken tot uitstel kwijt blijven gaan ze alle belasting consulenten waarvan ze geen uitstel verzoek hebben (en die voorgaande jaren wel uitstel aangevraagd hadden) persoonlijk gaan bellen om een kopie van het uitstel op te vragen.

 

Is je verzoek tot uitstel dus kwijt en heb je vaker uitstel gevraagd krijg je (als het geod is) vanzelf een telefoontje van belastingdienst.

 

http://www.nu.nl/economie/2795898/belastingdienst-zoekt-verloren-uitstelverzoeken.html

Link naar reactie
  • 0

@topboekhouder

 

Je hebt dus wel tijd om een kneus uit te delen aan Herafin omdat zijn reactie jou niet helpt (terwijl jij niet eens echt een vraag stelt) maar op de andere adviezen reageer je niet eens???

 

Dat is gewoon onfatsoenlijk, lomp en bespottelijk! Blijf dan óf af van de kneusknop óf reageer dan ook naar de tips die je gekregen hebt waar je wel wat aan hebt.

 

En los daarvan: is het nu zo moeilijk om te concluderen dat je er goed aan doet om je uitstelverzoek nogmaals op te sturen? Wat had je verwacht als antwoord op je vraag? Dat je de fiscus om de oren kan slaan met een schadeclaim?

 

En tot slot, en ik blijf het herhalen: waarom ga je toch maar door en door met dit rare gedrag wetend dat iedereen die jou googelt dit zal lezen. Je geeft zo hoog op van jezelf op je eigen site, maar google schetst compleet het tegenovergestelde beeld van jou, juist door je eigen gedrag op dit forum!

 

(maar goed, dat moet je uiteindelijk zelf weten, het zijn toch jouw prospects die het af laten weten)

 

Joost

 

HL Admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ach, het ligt er maar net aan hoe je het brengt.

 

Het is een feit dat de postbezorging niet meer dezelfde kwaliteit heeft als vroeger.

Het is een feit dat Almelo het kantoor is waar het heen moet gaan, en ja er kan een stoplicht op rood staan.

 

Maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat er ZOVEEL belastingconsulenten zijn die uitstel per post indienen.

Ik kan me wel voorstellen dat er een aantal belastingconsulenten zijn die niet doorhadden dat zij uitstel eerder moesten aanvragen dan voorgaande jaren.

 

PS, een belastingconsulent die de aangifte verwerkt met de pincode van de klant is mijns inziens geen belastingconsulent.

 

Ben het voor het merendeel eens met je reactie. De meeste adviseurs met een BECON-nummer zullen gebruik maken van commerciële software en daarmede elektronisch het uitstelverzoek indienen. Maar het gaat mij te ver om nu meteen te stellen dat als met de aangiften met een "pincode" verwerkt geen (goede) belastingconsulent zou kunnen zijn. Zeker onder de oudere en kleinere adviseurs wordt er, om wat voor reden dan ook, geen gebruik gemaakt van commerciële software (kosten aanschaf, kosten certificaten, installatie software etc). eb even voor de duidelijkheid, ik ben zelf ook bijna 65 en doe mijn uitstelverzoeken via commerciële software die ik al sinds 2003 gebruik. Overigens is men bij de afdeling "uitstel" zeker bereid om mee te denken als dat mogelijk is en dat uit eigen ervaring. Tenslotte waar gewerkt wordt worden nu eenmaal ook fouten gemaakt.

en ben het zeker met Joost eens, de uitgedeelde "kneurs" slaat absoluut nergens op.

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

De uitstelregeling verloopt niet helemaal soepeltjes. Wij hebben de uitstelverzoeken ook digitaal verzonden, dat ging allemaal goed. Maar vorige week ontvingen wij een overzicht van afgekeurde uitstelverzoeken. Op de voorzijde stonden onze gegevens vermeld en op de achterzijde de gegevens van klanten van een andere belastingconsulent. ???

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

PS, een belastingconsulent die de aangifte verwerkt met de pincode van de klant is mijns inziens geen belastingconsulent.

Maar het gaat mij te ver om nu meteen te stellen dat als met de aangiften met een "pincode" verwerkt geen (goede) belastingconsulent zou kunnen zijn.

Als belastingconsulent sta je bekend met een beconnummer bij de belastingdienst. (vergeef me als ik het fout heb, maar mijn veronderstelling is dat de term belastingconsulent door de fiscus is ingesteld en dat deze overeenkomt met beconnummer). Door een aangifte in te dienen met JOUW beconnummer neem je als belastingconsulent verantwoording voor de door jou ingediende aangifte. Door deze in te dienen met een pincode van de klant, neem je geen enkele verantwoording (in ieder geval niet naar de belastingdienst).

 

Ik heb niets gezegd over goede belastingconsulenten. Want ik denk dat er heel veel goede fiscalisten geen beconnummer hebben aangezien die werken met de beconnummer van hun baas.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • -4

Voor wel BECON-houders is het ook niet helemaal te volgen trouwens. Maar dat wordt ook moeilijk als er een stel randdebielen hier rondlopen die op schrikbarende wijze "de weg kwijt zijn". Daar kan niemand choclola van bakken natuurlijk. Joost en die andere looser (of is het één persoon ?), laat je snel nakijken joh, misschien is er dan nog wat te repareren voordat het helemaal te laat is.

 

Gelukkig zijn er genoeg forums waar je wel op normale wijze een vraag kan neerleggen (incl. een normaal antwoord waar je soms verder mee komt).

 

PS : denk je nu echt dat er potentiele klanten zijn die mij op higherlevel ga zoeken ? en zo ja, wat zouden die dan moeten tegenkomen ? Die zullen hooguit de conclusie gaan trekken dat Higherlevel een onzin forum is wat deels bevolkt door wat overspannen pseudo bunt-out boekhouders.

 

 

 

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

 

PS : denk je nu echt dat er potentiele klanten zijn die mij op higherlevel ga zoeken ?

 

 

Nee. Maar wel op Google...

 

Ik denk dat dit topic morgen onzichtbaar gemaakt wordt. Laat ik aan andere mods over.

 

Denk dat sluiten en laten staan beter is, blijft het in elkgeval via Google zichtbaar en worden potentiële klanten voor hem gewaarschuwd.

Link naar reactie
  • 0
Denk dat sluiten en laten staan beter is, blijft het in elkgeval via Google zichtbaar en worden potentiële klanten voor hem gewaarschuwd

 

HL is er niet voor om potentiele klanten te waarschuwen, de discussie zegt ook verder helemaal niets over de kwaliteit van dienstverlening van TS (al geeft e.e.a. wel te denken).

 

Ik zou het wel prettig vinden als dit soort lui even tijdelijk "geparkeerd" worden zodat niet steeds bij herhaling een topic verzand in moddergooien.

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Door een aangifte in te dienen met JOUW beconnummer neem je als belastingconsulent verantwoording voor de door jou ingediende aangifte. Door deze in te dienen met een pincode van de klant, neem je geen enkele verantwoording (in ieder geval niet naar de belastingdienst).

 

Ook in de pincodevariant kun je, zover ik me kan herinneren, je beconnummer opgeven, waarom zou je daarmee geen verantwoordelijkheid nemen?

 

(Sorry Twa...)

 

En het spijt mij te moeten constateren dat Topboekhouder weer herrezen is en nog steeds of wederom op genante wijze uiting geeft aan zijn eigen frustraties.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Ook in de pincodevariant kun je, zover ik me kan herinneren, je beconnummer opgeven

 

Inderdaad, zelfs in de software die we als vrijwilligers voor de fnv/ouderenbonden gebruiken is ruimte om een nummer op te geven. :) Uiteraard laten we als vrijwilligers die vraag gewoon open. ;)

 

En de paar schaarse uitstelaanvragen die we via de belastingtelefoon gedaan hebben voor een paar leden zijn gewoon netjes gehonoreerd. :P

Link naar reactie
  • 0

HL is er niet voor om potentiele klanten te waarschuwen, de discussie zegt ook verder helemaal niets over de kwaliteit van dienstverlening van TS (al geeft e.e.a. wel te denken).

 

Het lijkt me dat het wel een beeld zal schetsen van de manier van communiceren die iemand erop nahoudt wat toch een belangrijk punt kan zijn in de samenwerking tussen een zzp-er en zijn klant. Daarom is het wel netjes dat TS erop wordt gewezen dat zijn potentiële klanten via een erg kort onderzoek bij google (wat velen doen tegenwoordig) toch al zijn onnodige ruzietjes op kunnen pikken.

 

En natuurlijk nooit handig om Joost een veeg uit de pan te geven haha ;). Om als relatieve nieuweling iemand die er volgens mij van het begin al bij is, 11.000+ berichten heeft geschreven (waarvan een relatief groot deel ook echt inhoudelijke waarde heeft) om geen reden af te snauwen komt dan een beetje over alsof de nieuwe terreinknecht van Barcelona meldt dat Messi niet zo'n grote mond moet hebben. ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom kan hier niet normaal van gedachten gewisseld worden over het verdwijnen van talloze uitstelverzoeken bij de Belastingdienst, zonder sneren over en weer? Dat is toch een echt bestaand probleem dat niks met de posterijen, stopichten of Beconnummers te maken heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Maar dat wordt ook moeilijk als er een stel randdebielen hier rondlopen die op schrikbarende wijze "de weg kwijt zijn". Daar kan niemand choclola van bakken natuurlijk. Joost en die andere looser (of is het één persoon ?), laat je snel nakijken joh, misschien is er dan nog wat te repareren voordat het helemaal te laat is.

 

ignorance is bliss

 

[*]Ten eerste, het is loser en niet looser. Als je iemand gaat uitschelden, doe het dan wel correct

[*]En nee, het zijn twee randdebielen, en da's maar goed ook. Stel je voor dat er van mij ook nog een alterego rondloopt. Dat willen we de wereld niet aan doen.

[*]En helaas, het Pieter Baan Centrum wilde me niet hebben, mijn aandoening valt niet te behandelen.

 

En nu ga ik verder met het bakken van choclola.

 

Tip @topboekhouder: cursus anger management

 

Het ga je goed. Ik ben er in elk geval klaar mee, maar zal beslist modereren waar nodig.

 

salut

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom kan hier niet normaal van gedachten gewisseld worden over het verdwijnen van talloze uitstelverzoeken bij de Belastingdienst, zonder sneren over en weer?

 

Ach ja, TS begon met de sneren (kneus aan Herafin), dus dan kan hij ze terug verwachten.

Daarbij is het helemaal geen probleem, want zo opgelost en ook de fiscus onderneemt uit zichzelf actie, zie reactie van Vossie.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De uitstelregeling verloopt niet helemaal soepeltjes. Wij hebben de uitstelverzoeken ook digitaal verzonden, dat ging allemaal goed. Maar vorige week ontvingen wij een overzicht van afgekeurde uitstelverzoeken. Op de voorzijde stonden onze gegevens vermeld en op de achterzijde de gegevens van klanten van een andere belastingconsulent. ???

 

Mij gebeurde gisteren precies hetzelfde. Geeft toch een onzeker gevoel, ook omdat vorig jaar ook een paar klanten geen uitstel kregen, door het verkeerd overnemen van gegevens door de BD. Ik wordt toch oplettender hierdoor.

 

 

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 1

 

Ach ja, TS begon met de sneren (kneus aan Herafin), dus dan kan hij ze terug verwachten.

 

 

Onjuist. De reactie van Herafin is erg neerbuigend en arrogant. Die verdient zijn kneuzen zelf. Ik ga hier geen kant in kiezen, maar d'r wordt in dit topic wel erg op de man gespeeld en niet op de bal.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

PS : denk je nu echt dat er potentiele klanten zijn die mij op higherlevel ga zoeken ? en zo ja, wat zouden die dan moeten tegenkomen ? Die zullen hooguit de conclusie gaan trekken dat Higherlevel een onzin forum is wat deels bevolkt door wat overspannen pseudo bunt-out boekhouders.

Als ik jouw woordkeus en gedrag hier zie dan ontstaat bij mij een kleine nieuwsgierigheid naar jouw klanten. Als weldenkend mens zou ik in ieder geval geen euro uitgeven om van jouw gezelschap te mogen genieten. Je hebt volgens mij totaal niet in de gaten dat je aan "zelfvernietiging" doet. Ik heb gewoon medelijden met je.

 

Je pretendeert een topboekhouder te zijn. Een belangrijk onderdeel daarvan (veeeeel belangrijker dan dat "becel-nummer") zijn sociale vaardigheden. Zowel richting je klant als richting de belastingdienst.

 

Als je een hond hebt, ga eens lekker met hem wandelen, knap je van op. Om een hond aan te schaffen mag ik je niet adviseren (want dat is zelfpromotie). Daarnaast mag ik dat die hond eigenlijk niet aandoen ...

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

De uitstelregeling verloopt niet helemaal soepeltjes. Wij hebben de uitstelverzoeken ook digitaal verzonden, dat ging allemaal goed. Maar vorige week ontvingen wij een overzicht van afgekeurde uitstelverzoeken. Op de voorzijde stonden onze gegevens vermeld en op de achterzijde de gegevens van klanten van een andere belastingconsulent.

 

Klinkt alsof er ergens een scanservice tussen zit die fouten maakt. Al is het vreemd dat er ook fouten gemaakt worden met digitaal ingezonden verzoeken. Alsof iemand al die dingen uitprint en opnieuw verwerkt, en daarbij de adreszijden verwisselt. Als er ooit een verklaring komt, blijkt waarschijnlijk dat het een heel knullige fout was.

 

Dat scannen gebeurt bij de belastingdienst in Heerlen bij de Centrale Invoer. Alle papieren gaan dus naar Limburg voordat ze digitaal verwerkt kunnen worden. Wedden dat daar een bestelwagen vol postzakken staat...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.