Ik heb op het forum gezocht naar de verschillende mogelijkheden om een postbusadres te schrijven, maar ben alleen berichten tegengekomen over de voor- en nadelen van het hebben van een postbus.
Mijn vraag is eigenlijk op welke manier je een postbusadres kan schrijven. In mijn werk kom ik regelmatig gemengde adressen tegen, waarbij "Postbus" is weggelaten, de straatnaam wordt gebruikt en daarachter wel het postbusnummer.
Voorbeeld volledig adres:
Pietje Hein
Straatweg 3
1018 AX Amsterdam
Voorbeeld postbusadres:
Pietje Hein
Postbus 3013
1018 AX Amsterdam
Wat ik tegenkom:
Pietje Hein
Straatweg 3013
1018 AX Amsterdam
Is deze schrijfwijze echt mogelijk, toegestaan of bestaan er gewoon daadwerkelijk adressen met meer dan drie cijfers in het huisnummer? Zelf heb ik ook een postbus, welke ik ook voor privé gebruik (pakketten) en bij webwinkels is het zo ook iets makkelijker bestellen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EXS
EXS
Hallo,
Ik heb op het forum gezocht naar de verschillende mogelijkheden om een postbusadres te schrijven, maar ben alleen berichten tegengekomen over de voor- en nadelen van het hebben van een postbus.
Mijn vraag is eigenlijk op welke manier je een postbusadres kan schrijven. In mijn werk kom ik regelmatig gemengde adressen tegen, waarbij "Postbus" is weggelaten, de straatnaam wordt gebruikt en daarachter wel het postbusnummer.
Voorbeeld volledig adres:
Pietje Hein
Straatweg 3
1018 AX Amsterdam
Voorbeeld postbusadres:
Pietje Hein
Postbus 3013
1018 AX Amsterdam
Wat ik tegenkom:
Pietje Hein
Straatweg 3013
1018 AX Amsterdam
Is deze schrijfwijze echt mogelijk, toegestaan of bestaan er gewoon daadwerkelijk adressen met meer dan drie cijfers in het huisnummer? Zelf heb ik ook een postbus, welke ik ook voor privé gebruik (pakketten) en bij webwinkels is het zo ook iets makkelijker bestellen.
Vriendelijk bedankt alvast voor de reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38327-postbusadres-schrijfwijzen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag