Ik heb een stuk of 8 rolletjes van 200 nr.1 postzegels gekocht omdat in 2013 de tarieven omhoog gaan van PostNL. Ik wil ze het liefst nu dit jaar als portokosten afschrijven omdat mijn winst en daarmee mijn ib belasting omlaag zal gaan. Echter is mijn vraag ik weet dat bijv. de inkoopwaarde van de voorraad op de balans komt en dit de winst dus niet naar beneden haalt.
Moeten de (voorraad) postzegels ook op de balans staan als zijnde voorraad of kunnen deze gewoon direct worden weggeboekt als kosten (rubriek portokosten)?
Ik verbruik postzegels en verkoop geen postzegels.
Hopelijk heeft 1 van jullie antwoord. Alvast mijn dank.
Groetjes Ruben Goudswaard
When you're good for your customers, the customers will be good for you.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ruben Goudswaard - Allbyonewebsites
Ruben Goudswaard - Allbyonewebsites
Hallo allemaal,
Ik heb een stuk of 8 rolletjes van 200 nr.1 postzegels gekocht omdat in 2013 de tarieven omhoog gaan van PostNL. Ik wil ze het liefst nu dit jaar als portokosten afschrijven omdat mijn winst en daarmee mijn ib belasting omlaag zal gaan. Echter is mijn vraag ik weet dat bijv. de inkoopwaarde van de voorraad op de balans komt en dit de winst dus niet naar beneden haalt.
Moeten de (voorraad) postzegels ook op de balans staan als zijnde voorraad of kunnen deze gewoon direct worden weggeboekt als kosten (rubriek portokosten)?
Ik verbruik postzegels en verkoop geen postzegels.
Hopelijk heeft 1 van jullie antwoord. Alvast mijn dank.
Groetjes Ruben Goudswaard
When you're good for your customers, the customers will be good for you.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39589-postzegels-direct-afschrijven-in-2012/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag