Ik heb een conflict met een debiteur die binnenkort voor de rechter moet worden voorkomen. Graag zou ik met jullie van ideeën wisselen over de juridische kant van het conflict.
Door werknemer X van de debiteur zijn goederen besteld en geleverd. De eigenaar Y van het bedrijf zegt te zijn opgelicht door zijn werknemer X. Omdat werknemer X volgens eigenaar Y niet bevoegd was te bestellen is Y volgens eigen zeggen niet verplicht te betalen. Y plaatst zichzelf in een slachtofferrol.
feiten:
Werknemer X heeft voorheen ook bestellingen gedaan voor debiteur, welke door eigenaar Y wel zijn betaald.
We zijn in bezit van aftekenbewijzen waarop de handtekening van eigenaar Y lijkt te staan, (al hebben we nergens een vergelijking met zijn handtekening dus weten we het niet 100% zeker).
Eigenaar Y heeft de facturen in april/mei 2012 al ontvangen maar trok pas maanden later aan de bel.
vragen:
Hoe is de bestelling bevoegdheid wettelijk geregeld?
Wat zal voor de rechter relevant zijn in deze zaak?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
B13R
B13R
Dag ondernemers,
Ik heb een conflict met een debiteur die binnenkort voor de rechter moet worden voorkomen. Graag zou ik met jullie van ideeën wisselen over de juridische kant van het conflict.
Door werknemer X van de debiteur zijn goederen besteld en geleverd. De eigenaar Y van het bedrijf zegt te zijn opgelicht door zijn werknemer X. Omdat werknemer X volgens eigenaar Y niet bevoegd was te bestellen is Y volgens eigen zeggen niet verplicht te betalen. Y plaatst zichzelf in een slachtofferrol.
feiten:
Werknemer X heeft voorheen ook bestellingen gedaan voor debiteur, welke door eigenaar Y wel zijn betaald.
We zijn in bezit van aftekenbewijzen waarop de handtekening van eigenaar Y lijkt te staan, (al hebben we nergens een vergelijking met zijn handtekening dus weten we het niet 100% zeker).
Eigenaar Y heeft de facturen in april/mei 2012 al ontvangen maar trok pas maanden later aan de bel.
vragen:
Hoe is de bestelling bevoegdheid wettelijk geregeld?
Wat zal voor de rechter relevant zijn in deze zaak?
Waar moeten we naar op zoek mbt bewijsvoering?
Alvast bedankt voor het meedenken.
B13R
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40845-besteld-door-niet-bestelbevoegde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag