• 0

Webdesign

Beste ondernemers,

 

Ik vraag me al een hele tijd af wat een gemiddeld bedrijf voor een website wil geven. We willen in de toekomst meer bedrijven aanspreken of ze ook belang hebben bij een website.

 

Omdat hier allemaal ondernemers aanwezig zijn zou ik wel eens willen weten wat jullie maximaal voor een website willen betalen voor uw bedrijf. En wat jullie denken wat een gemiddeld bedrijf ervoor wil geven? Ook als ze geen weinig ervaring hebben met Internet?

 

Ik zat zelf aan een gemiddelde prijs van € 1500,00 te denken.

 

Ik hoor het wel.

 

Met vriendelijke groet,

René Scholten

www.web2host.nl - Kies voor kwaliteit & bereikbaarheid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder verdere informatie/details is je vraag er eentje van het kaliber "Wat kost een voertuig?". Daar valt nauwelijks iets zinnigs op te antwoorden, hoe zeer men dat ook zou willen.

 

De prijzen voor een website variëren van zo'n 250 euro tot, nou ja, zeg een miljoen euro of meer.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

 

Die vraag blijft niet zinnig te beantwoorden. Deel het totale aantal investeringen in sites door het totale aantal bedrijven en het gemiddelde is misschien 132 euro. Zeventig procent investeert niks, en twee procent investeert miljoenen. Er is net zo goed behoefte aan een bouwer die voor 500 euro aan de slag gaat, als eentje die pas bij 50.000 euro actief gaat. Met 1500 euro zit je volgens mij in de middenmoot aan de onderkant van de markt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat een gek er voor wil geven ;D. Er zijn toch zoveel webdesigners. Ik krijg wel eens het idee dat iedereen dit doet. Een bedrijf heeft specifieke wensen en die kosten geld. Er zijn designers die het voor 5 euro per uur doen Er zijn erbij die voor 90 euri p/u werken en weer andere leveren o.b.v. een vooraf bepaalde zak geld. Wat een bedrijf wil besteden kun je het beste aan het bedrijf zelf vragen.

Link naar reactie
  • 0

Een vraag die al meermaals onbeantwoord is gebleven volgens mij.

 

"Omdat het zonder volledige informatie gewoonweg niet te zeggen is"

 

Feit is dat elke ondernemer het onderste uit de kan wil. Ofwel zo veel mogelijk krijgen en zo weinig mogelijk hoeven geven. Geld in elke branche en dus ook in de webdesign.

 

Waar de gemiddelde prijs ligt kan ik zo 123 niet zeggen, wel is het zo dat als er gekozen wordt voor een "professional" dat de prijs aanzienlijk hoger zal liggen dan de "offerte" van de bijklussende student.

 

Ik denk dat je dus eerder moet kijken naar het beoogde doel van de klant.

"Wat wil hij/zij bereiken met de website" Afhankelijk daarvan zal er gekozen worden voor een professioneel buro of een CDtje met zelfmaaktemplates.

 

Vergeet daarnaast ook niet dat een heleboel ondernemers het Copy-Pasten ook hebben uitgevonden. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Is heel moeilijk te zeggen. Zelf ben ik een paar jaar geleden als e-business consultant projectleider bij een hypotheek aanbieder geweest waarvan het budget ruim vijf miljoen euro was. Dat was overigens wel in de nadagen van de internet hype.....

 

Als een soort van "social marketing" maken wij een aantal keer per jaar websites voor stichtingen en verenigingen die maatschappelijk betrokken zijn op lokaal of landelijk niveau. De commerciele waarde zou per project op ongeveer 5000 euro liggen, inclusief hosting. Hierbij wordt een open source CMS geinstaleerd, wordt het initiele grafisch ontwerp gemaakt en wordt de basis content gepubliceerd op basis van aangeleverd materiaal. De content wordt door de stichting/vereniging verder aangevuld en onderhouden.

 

Wat een website mag kosten is inderdaad "wat de gek er voor geeft":

Voor een simpel visitekaartje met slechte graphics een paar honderd euro (zonde van het geld).

Voor een simpel CMS met een mooi ontwerp en goede graphics meer dan duizend euro (kan de moeite waard zijn).

 

Als je kijkt hoeveel professionele bedrijven (zeker in de technische sector) een absoluut waardeloze website hebben (animated GIF, Flash, slechte navigatie, geen W3C standaard en dus niet te zien met oa. Firefox), valt er nog veel te verbeteren en daarmee te verdienen.

 

Maak een duidelijke offerte en wees niet te goedkoop.

 

Ik hoop dat je aan het bovenstaande wat hebt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf webdesigner en heb sites gemaakt tussen 250 en 4500 euro. Gemiddeld komt het wel in de buurt van 1500 ja. Maar ik maak dus sites voor particulieren (duurste particulier: 500 euro), en bedrijven/overheid/onderwijs. Die laatsten hebben veel meer budget en kijken eigenlijk niet naar een 0 meer of minder achteraan het bedrag. Als ze maar waar voor hun geld krijgen.

 

Ze betalen voor de probleemoplossing en dat waarderen bedrijven meer dan particulieren die voor 100 euro een tweede marktplaats.nl willen hebben en denken daar miljonair mee te worden.

 

Onlangs heeft een klant een CMS systeem t.w.v. 30.000 euro aangeschaft (niet van mij!), zo zie je maar...

 

Groeten,

Mathijs

Link naar reactie
  • 0

voor 1500 euri moet je een mooie website kunnen krijgen met echt design, foto's/illustraties, wat technische snufjes, sjablonen, een eenvoudig CMS, een stuk of 8 navigatie elementen, logo's etc. Een simpele projectsite doet 500 euri.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Voor een op te starten project wil ik een pagina laten bouwen die qua complexiteit te vergelijken is met een pagina als deze.

 

Wat zou de complete ontwikkeling van zo'n site ongeveer moeten kosten? Ik schat zelf zo'n € 15.000. Zit ik hiermee een beetje in de richting?

 

Multi language, geavandeerde database, cms, grafisch stelt het niet veel voor. Ik denk 5000 euri max.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Voor een op te starten project wil ik een pagina laten bouwen die qua complexiteit te vergelijken is met een pagina als deze.

 

Wat zou de complete ontwikkeling van zo'n site ongeveer moeten kosten? Ik schat zelf zo'n € 15.000. Zit ik hiermee een beetje in de richting?

 

Ik neem aan dat je bedoeld 'site' laten bouwen i.p.v. 'pagina'?

 

Ik denk dat je tussen de € 5000 en € 10.000 wel zo'n site hebt compleet met CMS.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de replies. Dat valt me dan nog mee.

 

Ik bedoelde inderdaad een site. Zit zelf niet in de ict branche en gebruikte het woord "pagina" als in "homepage". Er zal waarschijnlijk wel een verschil zijn voor de experts tussen "site" en "homepage", maar heb me nooit echt in dit jargon verdiept.

 

p.s. ik neem aan dat jij "bedoelt" bedoelt i.p.v. "bedoeld" ;)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

 

Iemand misschien nog goede tips om een eerste schifting te maken bij al deze aanbieders? Ik kijk nu vooral de portofolio van de betreffende bedrijven.

Ik snap dat het belangrijk is om met bedrijven om tafel te gaan. Maar het ontbreekt me aan tijd om met massa's bedrijven te gaan praten.

 

Ik ben niet direct op zoek naar "de goedkoopste". Continuiteit, kennis en ervaring vind ik een stuk belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn heel veel website bedrijven. Maar heel veel bedrijven maken een fantastische website, maar vergeten wat de klant er mee wil.

Ik ken een voorbeeld van mijn naaste kennissenkring, welke een website (inclusief CMS en webshop) wilde hebben. Maar deze webshop moest gekoppeld kunnen worden aan de kassa.

Maar veel bedrijven kunnen de totaaloplossing (koppeling online/offline)niet bieden en dan vind ik 1500,- toch echt wel veel geld.

Deze persoon is toen naar een kassaboer gestapt, welke ook websites maakt. Dit was volgens mij Poswise. Deze jongens kunnen hun kassasysteem helemaal koppelen aan de website.

Dan vind ik 1500,- het wel waard omdat je er ook veel snelheidswinst mee behaald.

 

Link naar reactie
  • 0

Leveranciers die naar je luisteren : onschatbaar.

Ongeacht wat je wilt : website, marketingadvies ( ;)) of wat dan ook.

Weet dus erg goed wat je wel en vooral ook : wat je Niet wilt.

 

Een simpele toevoeging als : "De klant levert de tekst aan" klinkt leuk, maar de praktijk leert dat dit niet gemakkelijk is : vaak is de klant juist op zoek naar een extern iemand om te kunnen verwoorden wat hij zelf niet kan.

Als de externe (website maker) dit dan moet doen : dan levert je dit onverwachte extra kosten op.

 

1500 euro voor een site ? Dan is dat meer dan een Copy/Paste site; meer dan 50 HTML-pagina's die handmatig worden bijgehouden als visitekaartje voor een bedrijf met weinig behoefte aan interactiviteit.

Er zit al redelijk design in & een database en een eenvoudige CMS en een gering aantal intake- en advies uren. Doelgroep : bedrijven met meer dan 5 werknemers; en/of bedrijven die voor hun bedrijf een grotere interactieve site willen hebben dan een brochure op een website.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.