Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de overname van een webshop zonder personeel.
Een groot deel van de vraagprijs bestaat uit goodwill.
De zaak bestaat reeds ruim 8 jaar en draait goed.
Ik heb financiering aangevraagd bij ABN en RABO. De reactie van ABN is al binnen: zij willen het niet financieren want zij financieren geen goodwill.
Hebben alle banken dit beleid?? De vraagprijs van een goed lopend bedrijf bestaat toch in veel gevallen uit een groot gedeelte goodwill. Als je dit niet volledig zelf kunt financieren, wat blijven er dan voor mogelijkheden over?
Ik wil volledig eigenaar blijven (dus geen investeerders die aandelen krijgen oid) en het volledige bedrag bij 1 partij lenen voor max 5 jaar.
Is dan de enige optie: lenen bij een rijke particulier?
En als banken wel financieren: kan iemand mij een grove indicatie geven van het rentepercentage wat zij zullen vragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Basli
Basli
Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de overname van een webshop zonder personeel.
Een groot deel van de vraagprijs bestaat uit goodwill.
De zaak bestaat reeds ruim 8 jaar en draait goed.
Ik heb financiering aangevraagd bij ABN en RABO. De reactie van ABN is al binnen: zij willen het niet financieren want zij financieren geen goodwill.
Hebben alle banken dit beleid?? De vraagprijs van een goed lopend bedrijf bestaat toch in veel gevallen uit een groot gedeelte goodwill. Als je dit niet volledig zelf kunt financieren, wat blijven er dan voor mogelijkheden over?
Ik wil volledig eigenaar blijven (dus geen investeerders die aandelen krijgen oid) en het volledige bedrag bij 1 partij lenen voor max 5 jaar.
Is dan de enige optie: lenen bij een rijke particulier?
En als banken wel financieren: kan iemand mij een grove indicatie geven van het rentepercentage wat zij zullen vragen?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42712-bank-financieert-geen-goodwill-financiering-overname/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag