• 0

opbrengst adverteren afhankelijk van website?

Dit jaar best wel veel geadverteerd waarop eigenlijk 0 reactie is gekomen. Echter vanuit mijn netwerk krijg ik regelmatig werk er bij. De laatste 4 weken 5 nieuwe (doorlopende) opdrachten.

 

In een ander topic werd geopperd dat dit aan de uitstraling van mijn website ligt. Kan me iets bij voorstellen want die website had bij mij geen prioriteit omdat ik eigenlijk niet weet wat ik er op wil.

 

Als ik websites van collega's bekijk dan zie ik voornamelijk een hele waslijst van werkzaamheden die ze doen. En vervolgens vaak niet waar gemaakt kunnen worden of in onderaanneming uitbesteden.

 

Mijn netwerkactiviteiten blijken dus veel lucratiever ook al omdat ik direct aan tafel kom en anderen mij gewoon aanbevelen.

 

Vraag mezelf af of ik nog geld in adverteren/website moet stoppen of mijn energie niet beter kan steken in mijn netwerk?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat dit erg afhangt van waar je adverteert, bereikt dit de doelgroep goed en weet de advertentie goed te triggeren om erop te klikken? Dit is online allemaal te meten overigens.

 

Verder als ik de twee websites bekijk is er denk ik nog genoeg te doen om meer contact aanvragen (conversie) te halen uit de website.

Denk bijvoorbeeld aan de website op te bouwen naar het AIDA model, of naar het 6+1 model (klik)

Dit zijn bewezen modellen om meer online conversie te genereren, en daarom ook goede richtlijnen hoe je je verhaal kan vertellen online.

 

Wanneer je echter veel meer bereikt met de energie die je in het offline netwerken steekt, is het natuurlijk te overwegen wat de website eigenlijk nog wel toevoegt.

Aan de andere kant zal de website altijd een online visitekaartje blijven.

Link naar reactie
  • 0

Aangenomen dat je online adverteert en daarin je website noemt/linkt, dan is het niet heel verstandig wel geld aan adverteren te besteden, maar niks aan je website - een enkele pagina met niks meer dan een grote afbeelding nodigt namelijk inderdaad niet uit.

 

Die ene afbeelding helpt ook niet m.b.t. gevonden worden via zoekmachines, trouwens. Op het moment had je die website net zo goed niet kunnen hebben.

 

Dus, heb je een goed verhaal dat je op je website hebt staan, dan kan adverteren wel degelijk zinvol zijn. Nu niet.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de link. ga deze op mijn gemak eens lezen. ;)

 

Probleem is ook dat ik niet goed weet wat ik op die website wil vertellen. In ieder geval niet het standaard verhaal wat je op 99% van de websites van collega's vind.

 

Eigenlijk wil ik gewoon in 1 pagina laten zien waarom ze mij moeten bellen.

 

 

@Peter, het adverteren is in een papieren magazine wat lokaal verspreidt wordt onder MKB met personeel. Wel met een verwijzing naar de website maar ook met een duidelijk verhaal.

 

Link naar reactie
  • 0
Probleem is ook dat ik niet goed weet wat ik op die website wil vertellen.

Is het duidelijke verhaal uit je advertentie geen optie?

 

Laat in ieder geval je website even onder handen nemen - de meta-omschrijving is nu "Just another WordPress site", en volgens google is de samenvatting nu 'Teaser'. Een beetje ontwerper kan daar in een half uurtje iets veel beters van maken!

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk die advertentie ook online te plaatsen?

 

Nu snap ik inderdaad niet zo goed waarom je in die advertentie, kostbare ruimte, verwijst naar je website waar momenteel niets extra's te vinden is.

 

(via) je website zal inderdaad niet veel opleveren, bovendien ben ik benieuwd waarom er is gekozen voor enkel een afbeelding op je website?

 

Een website in 1 pagina kan prima, maar heb dan inderdaad wel helder wat je wilt communiceren. De informatie die er nu wel staat is in mijn ogen nog erg onduidelijk (werkklimaat van jou of de klant?).

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je aan de website www.rieel-schoonmaak.nl niet al teveel aandacht moet besteden en daarvoor ook geen reclamegeld in bv Google Advertising moet steken. Je opereert erg regionaal en je hebt een tamelijk overzichtelijke groep prospects lijkt me. Ik weet niet of er voor de regio Goude een maandblad van de KVK is, maar dat zou misschien een uitstekend medium zijn om in te adverteren. Verder zou je kunnen overwegen direct mails te versturen aan bv praktijken van artsen, tandartsen, fysiotherapeuten, advocaten, etc. etc.

 

Voor http://microvezelmoppen.nl/ zou ik inderdaad een goede website laten maken. Je hebt immers een aantal producten waar best wat over verteld kan worden en die je misschien ook nog wel in een webshop in heel Nederland zou kunnen verkopen. Kijk hoe je concurrenten het doen en laat je daardoor inspireren. Verder bied je schoonmaakmachines aan. Ik denk, dat je leveranciers er toch weinig bezwaar tegen zullen maken als je hun afbeeldingen en teksten gedeeltelijk op je site zou gebruiken. Alleen zeggen dat je ze verkoopt is niet genoeg. Geinteresseerden, die zoiets zoeken, weten over het algemeen wel wat ze willen / nodig hebben. Alleen als je uitvoerige informatie hierover op je site hebt maak je kans hiermee te scoren.

 

Het kost natuurlijk allemaal geld. Maar, kosten gaan voor de baat. Ik heb geen idee wat het kost een website op te zetten omdat ik het geluk had, dat mijn zoon er een beetje verstand van heeft en met een template er een, voor mijn idee, heel acceptabele site van heeft gemaakt (voor de critici: de .nl site is nog niet af :) ). Aansluitend 4 maanden geadverteerd op Google (ca. Euro 400,- per maand), actief in wat duitse forums en toen liep het als een trein. Ik maak momenteel helemaal geen reclame meer, heb inmiddels veel vaste klanten en krijg er door mond op mond reclame regelmatig nieuwe klanten bij. Ik zie het nut van een goede website en, in ieder geval tijdelijke, reclame dus wel in.

 

Succes

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Op de vraag of je nog moeite moet steken in adverteren kun je geen antwoord geven als je niet aan de voorwaarden voldoet. En een van die voorwaarden is een redelijke website. Dit is i.m.o. een beetje als adverteren met een telefoonnummer wat je zelden opneemt.

 

Afgezien daarvan, als jij op dit moment geen budget hebt om in een website te steken, maar wel klanten haalt uit netwerken kun je daar toch even mee doorgaan? In de toekomst zou ik beiden willen doen, maar maakt dat dan een doel waarvoor je geld opzij kunt zetten.

Link naar reactie
  • 0

Henk,

 

Calimeromarketing 3.0 blz. 18 in het rood gedrukt:

 

"Marketing is alles wat je als ondernemer doet om er voor te zorgen dat nieuwe en bestaande klanten juist met jou zaken willen (blijven) doen, juist met jou!"

 

Spreekt volgens mij voor zich. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Rick maar dat is ook afhankelijk van budgetten. En sinds de herstart vorig jaar kijk ik heel kritisch naar kosten en vooral of die mij wat opleveren. En die kosten maak ik dan zoveel mogelijk pas als er geld verdiend is. Zo kan ik de bank aardig buiten de deur houden. ;)

 

Het adverteren op zich heeft me 0,0 opgeleverd. Van de advertorials (1/2pag) had ik meer verwacht maar daarop heeft de telefoon geen enkele keer gerinkeld.

 

En of dat nou sec aan mijn website ligt? Ga er in ieder geval komende weken eens goed voor zitten en de nodige van collega's bekijken. Misschien gaat dan toch het kwartje vallen voor een aansprekende website.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Hoe meet/weet je dat je er nog 0 opdrachten uitgehaald hebt?

 

Het betreft inderdaad een zakenkrantje met redactioneel, advertorial en advertenties. De oplage is 2500 en het wordt bezorgd bij allen MKB bedrijven met 2 of meer medewerkers in Waddinxveen Gouda en Boskoop.

 

Wat dat betreft sluit het naadloos aan bij mijn doelgroep: MKB op maximaal 10km van mijn werkadres. Verder weg krijg ik ook wel aangeboden maar dat kost me relatief veel reistijd en die kan je in de schoonmaak doorrekenen.

 

tot nu toe ben ik geen ene keer gebeld of anders benaderd nav de advertenties. Wel hoor ik uit mijn netwerk dat ze me in het krantje hebben zien staan.

 

In totaal heb ik dit jaar 8 nieuwe opdrachtgevers gekregen, allemaal op aanbeveling uit mijn netwerk.

 

Vorige week werd ik gebeld en in eerste instantie gewoon met de vraag om langs te komen. Tijdens het gesprek gevraagd hoe ze bij mij terecht gekomen waren en het antwoord was via "huppeldepup" ;)

 

Maar goed volgende week verschijnt de nieuwe uitgave, hopelijk komt er deze keer iets uit. :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De uitstraling van de placeholder (geen website) vind ik niet verkeerd, alleen ontbreekt een flink aantal gegevens, zoals naam ondernemer, auto, telefoonnummer met herkenbaar netnummer, KvK en BTW-nummer. Plus automatisch contact, offerte of terugbelmogelijkheid. Je zoekt dus opdrachtgevers voor schoonmaakwerk, dat wordt me onsite niet duidelijk.

 

Daarbij geef je goed aan wat je doet, maar dat is best uitsluitend opgesteld.

 

Geen idee hoe je met dit 'plaatje' in zoekmachines opgenomen wordt. En over plaatjes gesproken: voeg de oude (en/of nieuwe) advertentie eens bij als bijlage.

 

Laat ff iemand je helpen met een Google Mijn Bedrijf-vermelding. Opdrachtgevers selecteren niet voor in krantjes.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

tot nu toe ben ik geen ene keer gebeld of anders benaderd nav de advertenties. Wel hoor ik uit mijn netwerk dat ze me in het krantje hebben zien staan.

 

Dat argument gebruiken advertentieverkopers ook vaak; dat mensen je zien staan en daarom dus ook vaker aan je denken, en je wellicht ook vaker aan anderen aanraden.

 

Zit natuurlijk ook best een kern van waarheid in, en zeker als je ook nog actief aan acquisitie/bedrijfsbezoek doet kan het zeker geen kwaad als mensen je bedrijfsnaam dus al vaker (bewust of onbewust) hebben gezien.

 

Je zult natuurlijk zelf moeten beoordelen of het de investering waard is.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Rick maar dat is ook afhankelijk van budgetten. En sinds de herstart vorig jaar kijk ik heel kritisch naar kosten en vooral of die mij wat opleveren. En die kosten maak ik dan zoveel mogelijk pas als er geld verdiend is. Zo kan ik de bank aardig buiten de deur houden. ;)

 

Het adverteren op zich heeft me 0,0 opgeleverd. Van de advertorials (1/2pag) had ik meer verwacht maar daarop heeft de telefoon geen enkele keer gerinkeld.

 

En of dat nou sec aan mijn website ligt? Ga er in ieder geval komende weken eens goed voor zitten en de nodige van collega's bekijken. Misschien gaat dan toch het kwartje vallen voor een aansprekende website.

 

 

Begrijp ik Henk, maar de website in deze uitvoering kan ook meer kwaad aanrichten dan goed, uit de lucht halen tot je budget hebt voor een betere is ook een optie.

Je advertorial ziet er gelikt uit, incl, de foto.

 

Link naar reactie
  • 0

Een goed online gezicht is van zeer groot belang in deze tijd en moet daarom ook zeker niet onderschat worden. Ik raad je daarom ook aan een serieuze website te overwegen ik ben van mening dat je eigen netwerk activiteiten daardoor ook meer serieus genomen zullen worden. Daarnaast zullen advertenties ook effectiever zijn.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0
Je advertorial ziet er gelikt uit, incl, de foto.

Dat vind ik nu juist niet. Als ik de advertentie zie denk ik aan een kantoorbaan en niet aan schoonmaakwerk. Ik wil een foto zien van Henk in actie!

Daarnaast is de tekst slecht gezet met de enorme spaties erin omdat het links en rechts uit moet lijnen. Veel lezers zullen dat niet eens zien, dus misschien is het niet zo erg, maar het kan zeker beter.

 

Betreft de website: zoekmachines kunnen niets met dat ene plaatje. Zet de tekst van de advertentie op de website, plaatje van de emmer erbij, adresgegevens (als tekst) en zoekmachines hebben tekst om te indexeren. Formuliertje erbij zodat klanten makkelijk iets aan kunnen vragen en klaar!

Kost bijna niets maar levert meer op dan de huidige website.

 

Adverteren in gedrukte media heeft mij zelden iets opgeleverd. Digitaal vinden mensen blijkbaar veel makkelijker. Direct doorklikken naar de website, mailen, etc. Gedrukte media helpt wel voor je naamsbekendheid, maar dan moet je blijven herhalen met een kleine advertentie.

Link naar reactie
  • 0

2015???? Kom op Henk, onderstaand kost je 50 euro en is al een hele verbetering.

 

Zet de tekst van de advertentie op de website, plaatje van de emmer erbij, adresgegevens (als tekst) en zoekmachines hebben tekst om te indexeren. Formuliertje erbij zodat klanten makkelijk iets aan kunnen vragen en klaar!

Kost bijna niets maar levert meer op dan de huidige website.

 

 

Link naar reactie
  • 0

2015???? Kom op Henk, onderstaand kost je 50 euro en is al een hele verbetering.

 

Uiteraard ga ik de website sneller onderhanden nemen. Doelde meer op het reclame maken. Het is me nu wel duidelijk dat ik te veel verwachtingen had van dat adverteren. :-\

 

Het plaatselijke sufferdje heeft een verspreidingsgebied wat vele male groter is dan het werkgebied wat ik voor ogen heb en daarin verzuip je ook nog tussen alle advertenties.

 

Dus toch maar eens kijken naar andere opties.

Link naar reactie
  • 0

Het is me nu wel duidelijk dat ik te veel verwachtingen had van dat adverteren. :-\

 

Je boekt de beste resultaten bij een combinatie van e.e.a. en een stukje focus, bijvoorbeeld zoals ik al eerder zei actieve acquisitie (kan ook door gewoon netwerken bij de ondernemersvereniging) icm adverteren enzovoorts.

 

Praat ook een keer met een reclamebureau om te kijken wat zij voor je kunnen doen; een gesprek is meestal vrijblijvend en ook al ga je niet met ze in zee, wie weet krijg je er zelf nieuwe inzichten door.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

De uitgave wordt verzorgd door het reclame bureau wat in het verleden ook reclame maakte voor mijn fotozaak. Ik heb uitvoerig met ze over de resultaten tot nu toe gesproken en voor de komende advertentie hebben ze behoorlijk meegedacht en meerdere voorstellen gemaakt.

 

Alleen niet met ze gesproken of response mede afhankelijk is van mijn website, daar ga ik nog even mee aan de slag. Het reclamebureau staat goed aangeschreven en hebben diverse klinkende namen waar ze voor werken. Naast deze uitgave doen ze nog veel meer dus maar eens bespreken of zij geen andere reclamemogelijkheden zien.

Link naar reactie
  • 0

Je advertorial ziet er gelikt uit, incl, de foto.

Ik heb al diverse van dit soort bladen gezien en ook verschillende keren een aanbieding gehad om hierin te adverteren. Links en rechts bij collega-ondernemers gevraagd hoe over dat soort advertorials wordt gedacht en de algemene opvatting was dat die bladen hoofdzakelijk uitgebreid gelezen worden door de ondernemers die er zelf in staan. Als ik ze doorblader krijg ik ook altijd het gevoel dat het verdienmodel van de uitgever belangrijker is geweest dan de doelstelling van de adverteerders ...

 

Wat jouw advertorial betreft: te veel onbelangrijke tekst om de interesse vast te houden en een lastige layout om snel te scannen. Ik mis opvallende kopjes die de aandacht trekken en bijvoorbeeld een leuke ingezette quote met een groot lettertype. In deze vorm maakt e.e.a. mij in elk geval niet nieuwsgierig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.