• 0

Wordt jouw site morgen nog gevonden met Google?

Google gaat vanaf morgen z'n zoekalgoritme aanpassen: als je site niet goed geschikt is voor mobile, dan zakt je ranking tot nul. Grote bedrijven hebben de afgelopen tijd hun site aangepast en up gedate, hoewel sommige daar nog niet mee klaar zijn. Maar MKB moet aan de slag om ViewPorts toe te voegen en de site goed geschikt te maken voor mobile. Want als jouw site vanaf morgen niet meer in de zoekresultaten van Google voorkomt, dan krijg je geen bezoekers meer op je site. En dat is niet fijn.

 

Webwereld heeft er een artikel over: Google's Mobilegeddon draait het MKB de nek om.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bouw websites vooral voor je bezoekers, dat is de belangrijkste regel.

Bij mij is intussen 40% van het bezoek vanaf mobiel of tablet.

weet je nog: https://www.higherlevel.nl/extra/vraag-aanbod/view/2327

 

Maar: higherlevel is ook nog niet responsive. Volgens mij kan het niet zo complex zijn in de viewport automatisch m.hl.nl te laden. Wel belangrijk, om de ranking van hl.nl hoog te houden!

 

Actie Mikkie en Jeroen lijkt me.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Misschien is mijn telefoon te oud, maar ook m.hl.nl is voor mij haast niet te bezoeken.

 

Het overzicht met topics gaat nog goed, maar bij het topic zelf gaan de buttons over elkaar heen en het reageren via mijn mobiel heb ik maar achterwege gelaten, die pagina gaat helemaal door elkaar.

 

Maar moet nou niet echt zeggen dat ik het bezwaarlijk vind. Sterker nog,het geeft mij wat meer tijd om na te denken voor ik wat post. Wat in mijn geval wel beter is. Meestal zie ik dan ook af om het nog te posten, scheelt weer een hoop vijanden ;-)

Link naar reactie
  • 0

Bouw websites vooral voor je bezoekers, dat is de belangrijkste regel.

Dat staat naar mijn idee haaks op

Volgens mij kan het niet zo complex zijn in de viewport automatisch m.hl.nl te laden. Wel belangrijk, om de ranking van hl.nl hoog te houden!

M.hl.nl is in zijn huidige vorm een draak op elke mobiel van pak 'm beet 5 jaar oud of jonger. Je kan niets met die mobiele versie van hl. Absoluut niet doen als je je mobiele bezoekers wilt behouden.

Actie Mikkie en Jeroen lijkt me.

Nah.. zo hard loopt dat niet van stapel.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat wil zeggen, mijn eerste web site heb ik met pico gemaakt, maar tegenwoordig gebruik ik nano. Niet dat dat echt een vooruitgang is.

Daar zit vast ergens een punt in, alleen lees ik er overheen, denk ik...

 

De punt stond aan het eind. In het midden stonden een paar komma's.

 

Je zei "antieke web site", als in "in 1994 waren er nog geen andere tools voor het maken van web sites dan een editor in de shell". En zo doe ik het nog steeds dus. christine.nl is zoooo 1994. Maar dan, zelf ben ik ook antiek, dus de site past goed bij me.

Link naar reactie
  • 0
Je zei "antieke web site", als in "in 1994 waren er nog geen andere tools voor het maken van web sites dan een editor in de shell".

Je kunt met de meest basic text-editor nog prachtige responsive sites maken, hoor. Nou ja, 'je' - men.

 

En zo doe ik het nog steeds dus. christine.nl is zoooo 1994. Maar dan, zelf ben ik ook antiek, dus de site past goed bij me.

Dus omdat jij waarschijnlijk nog je kachel op turf stookt is het belachelijk dat de rest van de wereld wel vooruit gegaan is? Wat doe je eigenlijk nog op dat hele internet dan? Is dat niet veel te modern voor je? ::)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen is alle moeite voor niks. Heb al geprobeerd om alle mogelijke double content te verwijderen, maar er zijn een paar idioten die (zonder enig begrijpelijk belang) mijn voorpagina gekopieerd hebben

Google kan prima uitvinden welke van de 'double content' het origineel was. Daar zit hem hem dus niet in. Ik ben bang dat je site gewoon erg weinig "kwaliteit content" te bieden heeft voor bezoekers en dat je daarom zakt in de rankings.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

wat me stoort is dat Google in toenemende mate bepaalt hoe het internet er uit ziet en hoe we web sites moeten maken.

 

Klopt, en ik snap dat het je stoort, maar Google is er alles aan gelegen om te zorgen dat ze hun bezoekers de meest passende site laten vinden, zodat ze goed hun advertenties kunnen verkopen.

 

Dat ze daarbij mobiele bruikbaarheid mee laten wegen vind ik een goed ding, dwingt website-eigenaars nog meer om te zorgen dat hun bezoekers vinden wat ze zoeken, en is minder beïnvloedbaar dan het aantal externe links etc.

 

 

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

staat de verbouw van hl.nl eigenlijk wel op de planning?

 

2 jaar geleden ja. Toen hebben we een groot usability onderzoek gehouden (o.a. bij/via Metrixlab ), en naar aanleiding daarvan de site grondig verbouwd. Verdere noodzaak om te verbouwen zie ik zo 1 2 3 niet, maar voor tips en suggesties daarover hebben we een actief verzameltopic.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

staat de verbouw van hl.nl eigenlijk wel op de planning?

 

2 jaar geleden ja. Toen hebben we een groot usability onderzoek gehouden (o.a. bij/via Metrixlab ), en naar aanleiding daarvan de site grondig verbouwd. Verdere noodzaak om te verbouwen zie ik zo 1 2 3 niet, maar voor tips en suggesties daarover hebben we een actief verzameltopic.

Heb een aansluitende vraag (Beetje off topic) vroeg me dit altijd al af...

Van welk systeem wordt er gebruikt aan de achterkant van HL?

Is dit een volledig op maat gemaakt systeem of wordt er gebruik gemaakt van een opensource oplossing?

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Een app kan handiger zijn met interactie.

Zou het opzich wel handig vinden ... als ik nu op men telefoon HL probeer te bedienen loopt het niet helemaal soepel.

 

Voordeel is ook bij het maken van een app dat je meer binden kan krijgen met de bestaande gebruikers en puch berichten kan versturen.

Ik zeg doen

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Dus omdat jij waarschijnlijk nog je kachel op turf stookt is het belachelijk dat de rest van de wereld wel vooruit gegaan is? Wat doe je eigenlijk nog op dat hele internet dan? Is dat niet veel te modern voor je? ::)

 

Je bedoelt dat iemand die in 1994 een web site had niet met de tijd meegaat? Apps zijn nu ook al heel 2010, ik zoek nu weer naar iets nieuws. Ik maak al 8 jaar apps, dat is veel te lang.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Wat zou die app moeten doen wat de site niet doet?

Christine, ik weet dat je 'van de oude stempel' bent, maar kijk op straat eens om je heen hoeveel mensen wel niet vastgeplakt zitten aan hun mobieltje.

Natuurlijk kun je een browser opstarten op een mobiel maar een native app werkt toch echt fijner. Daarnaast bezoeken mensen vaker een community als ze er de app van hebben, je kunt meer met push berichten doen, je kunt data laden zodat ze offline onderweg threads kunnen lezen, enz..

 

Maar gezien je bio ken je zelf alle voors en tegens van een app natuurlijk prima.

 

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Heb een aansluitende vraag (Beetje off topic) vroeg me dit altijd al af...

Van welk systeem wordt er gebruikt aan de achterkant van HL?

Is dit een volledig op maat gemaakt systeem of wordt er gebruik gemaakt van een opensource oplossing?

 

Overigens heeft HL géén eigen forumsoftware, maar is de basis YabbSE/SimpleMachines, algemene open source software dus.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt dat iemand die in 1994 een web site had niet met de tijd meegaat? Apps zijn nu ook al heel 2010, ik zoek nu weer naar iets nieuws. Ik maak al 8 jaar apps, dat is veel te lang.

Nee, ik bedoel dat je de laatste tijd voornamelijk rechtlijnig en bevooroordeeld loopt te mopperen op alles wat verandering inhoudt en waar jij gevoelsmatig iets tegen lijkt te hebben.

 

Leuk dat je een mening hebt, maar als die verder niet echt inhoudelijk iets bijdraagt zou je je kunnen afvragen of je die nou echt per se hier neer zou moeten plempen.

Link naar reactie
  • 0

Wat zou die app moeten doen wat de site niet doet?

Christine, ik weet dat je 'van de oude stempel' bent, maar kijk op straat eens om je heen hoeveel mensen wel niet vastgeplakt zitten aan hun mobieltje.

Natuurlijk kun je een browser opstarten op een mobiel maar een native app werkt toch echt fijner. Daarnaast bezoeken mensen vaker een community als ze er de app van hebben, je kunt meer met push berichten doen, je kunt data laden zodat ze offline onderweg threads kunnen lezen, enz..

 

Maar gezien je bio ken je zelf alle voors en tegens van een app natuurlijk prima.

 

Ben het niet helemaal met je eens. Ik gebruik zo min mogelijk app's alleen al om het simpele fiet dat het vaak niet duidelijk is wat de app allemaal voor informatie van je telefoon afhaalt.

Neem bijvoorbeeld de facebook app, de website werkt prima en mijn telefoonlijst en foto's worden niet meteen met facebook gedeeld.

 

Ook lijkt met de browser iets veiliger dan een app, om de simpele reden dat dit door verschillende partijen veel beter in de gaten gehouden wordt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.