Ik zoek voor de professionalisering van mijn onderneming een beetje advies over twee zaken. Beide geen rocket science voor mensen met verstand van zaken, maar ik kan zelfs na uren googlen geen fatsoenlijk antwoord vinden
1) Briefpapier met logo in kleur. Wat is de met de huidige techniek qua kwaliteit/prijs het beste: Briefpapier professioneel laten drukken en daarop een brief/offerte/faktuur printen, of met een kleurenprinter een brief en logo in een keer printen op een fatsoenlijke printer? En wat is dat dan, een fatsoenlijke printer?
Het tweede heeft in principe mijn voorkeur, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit.
(Het zou gaan om enkele tientallen brieven met logo per maand + 100-300 zwartwit bladen)
2) Klantenadministratie. Na enige jaren werken met excelsheets en papieren lijsten met klantenkontacten en handmatige copy-paste’s/overtypen, wil ik de zaak wat professionaliseren.
Ik zou daaarom graag een gecombineerd pakket hebben waarin ik mijn klantgegevens (B-to-B, maximaal 1000 klanten zelfs in mijn wildste dromen) kan beheren (dwz vooral administratieve gegevens), en waarin ik op basis van die klantgegevens offertes en facturen kan maken, en waarbij ik die gegevens gemakkelijk kan gebruiken voor het adresseren van correspondentie in Word en/of Libreoffice en email.
Linkjes naar de betreffende correspondentie en naar rapporten van klantencontacten bij het oproepen van klantengegevens zouden ideaal zijn, maar niet strikt noodzakelijk (De correspondentie moet trouwens zeker NIET ergens in een database verdwijnen, maar moet ook apart toegankelijk zijn).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kuifje
kuifje
Ik zoek voor de professionalisering van mijn onderneming een beetje advies over twee zaken. Beide geen rocket science voor mensen met verstand van zaken, maar ik kan zelfs na uren googlen geen fatsoenlijk antwoord vinden
1) Briefpapier met logo in kleur. Wat is de met de huidige techniek qua kwaliteit/prijs het beste: Briefpapier professioneel laten drukken en daarop een brief/offerte/faktuur printen, of met een kleurenprinter een brief en logo in een keer printen op een fatsoenlijke printer? En wat is dat dan, een fatsoenlijke printer?
Het tweede heeft in principe mijn voorkeur, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit.
(Het zou gaan om enkele tientallen brieven met logo per maand + 100-300 zwartwit bladen)
2) Klantenadministratie. Na enige jaren werken met excelsheets en papieren lijsten met klantenkontacten en handmatige copy-paste’s/overtypen, wil ik de zaak wat professionaliseren.
Ik zou daaarom graag een gecombineerd pakket hebben waarin ik mijn klantgegevens (B-to-B, maximaal 1000 klanten zelfs in mijn wildste dromen) kan beheren (dwz vooral administratieve gegevens), en waarin ik op basis van die klantgegevens offertes en facturen kan maken, en waarbij ik die gegevens gemakkelijk kan gebruiken voor het adresseren van correspondentie in Word en/of Libreoffice en email.
Linkjes naar de betreffende correspondentie en naar rapporten van klantencontacten bij het oproepen van klantengegevens zouden ideaal zijn, maar niet strikt noodzakelijk (De correspondentie moet trouwens zeker NIET ergens in een database verdwijnen, maar moet ook apart toegankelijk zijn).
In de cloud: Mag, maar moet niet.
Maximale prijs: enkele tientjes per maand
Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50215-praktische-kant-van-het-opzetten-van-een-professionele-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag