• 0

Is er nog ruimte voor een nieuwe gsm winkel ???

Hallo allemaal

Een vriend van me wil gsm's +abo's verkopen. Ik heb er heel lang met hem over gediscussieerd en volgens mij zit de markt al vrij vol met zulke shops, aangezien er meer dan 100 van zulke shops bestaan.

 

Is er volgens jullie nog ruimte voor een nieuwe (on-line) gsm winkel?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

misschien kan je het vinden via zoekmachine, iemand anders had het er een tijdje geleden over dat ie ook zo 'n shop wilde en die had allerlei vragen, iemand gaf vervolgens een tip over skype (weet niet of ik goed spel), dat is net nieuw namelijk. correct me if i'm wrong maar het kwam erop neer dat je dan apparatuur verkoopt waarmee je gratis via internet kan bellen.

ikzelf zou niet een gsm winkel starten, er zijn al zoooooooooveel.

Link naar reactie
  • 0
misschien kan je het vinden via zoekmachine

 

Als nieuwe, en enthousiast, moderator probeer ik dat draadje terug te vinden maar zonder geluk. Biertje voor degene die het wel lukt ;)

 

Detailhandel lijkt me uberhaupt al niet zo'n interessante markt laat staat mobieltjes waar je werkelijk aan alle kanten dood gegooid wordt door aanbiedingen.

 

Maar als je een unieke invalshoek weet te verzinnen, wie weet!

Link naar reactie
  • 0

misschien kan je het vinden via zoekmachine

 

Als nieuwe, en enthousiast, moderator probeer ik dat draadje terug te vinden maar zonder geluk. Biertje voor degene die het wel lukt ;)

 

Detailhandel lijkt me uberhaupt al niet zo'n interessante markt laat staat mobieltjes waar je werkelijk aan alle kanten dood gegooid wordt door aanbiedingen.

 

Maar als je een unieke invalshoek weet te verzinnen, wie weet!

 

Toch weer een biertje mee verdiend :) : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=6221;start=0

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

ik citeer het NRC van vandaag:

 

'Nauwelijks groei op markt voor mobiele telefonie in 2005'

 

UTRECHT, 15 MAART. De Nederlandse markt voor mobiele telefonie zal dit jaar nauwelijks groei laten zien. Ondanks de grote stroom aan nieuwe diensten verwacht het onderzoeksbureau Telecompaper een omzet die hooguit 2 procent hoger is dan die van 2004. Dit liet het bureau gisteren weten in een analyse van de telecommarkt.

 

 

Vorig jaar boekten de bedrijven die in Nederland actief zijn in de mobiele telefonie een gezamenlijke omzet van 5,7 miljard euro. Dit is bijna 6 procent meer dan in het jaar ervoor.

 

Telecompaper tekent daarbij aan dat de groei werd gerealiseerd dankzij een forse toename van het aantal klanten. De mobieletelecomaanbieders hadden eind vorig jaar 16 miljoen klanten tegen 13,5 miljoen in december 2003. KPN was volgens het onderzoeksbureau goed voor een marktaandeel van 38 procent en Vodafone voor 22,9 procent. Telfort is de nummer drie met 14,4 procent.

 

De gemiddelde omzet per klant daalde voor de ondernemingen, vooral doordat veel telefoons na aankoop weinig of niet meer gebruikt werden. Telecomaanbieders maken dit ook wel erg gemakkelijk door toestellen met subsidie aan te bieden. Ze kregen daardoor te maken met doorverkoop van de telefoons in het buitenland. KPN wil dit fenomeen tegengaan door de prijzen voor zijn telefoonpakketten met beltegoed te verhogen.

 

De Nederlandse markt is nu behoorlijk verzadigd. Om klanten te trekken zullen telecombedrijven vooral op de prijs concurreren, aldus Telecompaper. De prijsdruk was vorig jaar al zichtbaar, onder meer in de vorm van een sms-oorlog die KPN begon. Telecompaper constateert dat de prijsconcurrentie in de laatste maanden van 2004 verder is toegenomen. Gelijktijdig moesten ondernemingen ook hoge kosten maken om klanten te winnen. Consumenten krijgen tegenwoordig zelfs gratis tv's en spelcomputers bij een telefonieabonnement voor een vast maandbedrag.

 

Nieuwe diensten, zoals het verzenden van foto's en het binnenhalen van internetpagina's via snellere verbindingen (umts, gprs, Edge), zorgden vorig jaar voor 703 miljoen euro aan inkomsten. Dit betekende een groei van 38 procent ten opzichte van 2003. Telecompaper verwacht een verdere toename dit jaar, maar pas in 2006 gaan deze diensten echt een belangrijke bijdrage leveren aan de omzet. (ANP)

 

 

einde citaat.

 

de kop van het artikel zegt genoeg denk ik.

 

succes.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd zou ik een bepaalde handel of bedrijfstak nooit vermijden enkel en alleen omdat er al zoveel andere aanbieders zijn... strict genomen is dat een non-argument. Als er in een bepaalde tak van sport 1000 concurrenten zijn die er een goede boterham mee verdienen, dan kun je het hele brood ook wel met 1001 delen, zonder dat er iemand echt slechter van wordt. Uiteraard moet je als nieuwkomer extra hard dringen om een plekje op de markt, maar dat is niet onmogelijk.

 

That said, denk ik dat het hele gsm-gebeuren wel een markt is met slinkende marges voor de verkopers, en dat is eigenlijk altijd een probleem. Simpele gsm-toestellen met een abonnementje of prepairdkaart zul je niet snel rijk aan worden, online zijn een aantal prijsvechters aktief die het echt van grote volumes moeten hebben... dan is onbekendheid / nieuw zijn een probleem, de marges zijn te krap om de marketing van te betalen - zeker als je er ook nog van moet leven.

 

Misschien is het wel te doen als je met iets bijzonders komt - bijvoorbeeld bijzondere toestellen, of juist bijzondere deals die een bepaalde groep aanspreken.. go brainstorm!

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het wel te doen als je met iets bijzonders komt - bijvoorbeeld bijzondere toestellen, of juist bijzondere deals die een bepaalde groep aanspreken.. go brainstorm!

 

In bijvoorbeeld Amerika en Japan hebben ze weer net andere, of totaal andere modellen dan dat wij hier hebben in Nederland. Aangezien de mobiele telefoon voor veel mensen meer een mode-object is. Hebben deze mensen de behoefte zich te onderscheiden van de rest!

Hoe kan dat nou beter dan een totaal ander model of telefoon te hebben dan de rest!

Misschien zit daar een mogelijkheid voor jou om je te onderscheiden van de markt.

 

Succes

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Goede argumenten Ben!

 

Om de vader van Duncan Stutterheim (ID&T) maar weer eens te citeren:

 

"Ondernemen is zien wat iedereen ziet en doen wat niemand doet".

 

Daarmee is niet gezegd dat het goed is om een GSM winkel te beginnen... Dat moet je gewoon helemaal zelf bepalen. Je moet wél bedenken, hoe jij gaat slagen waar zoveel anderen falen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om low budget pre paid mobieltjes automaten op stations luchthavens te zetten ?

Bellen op deze plaatsen is een beetje een ramp als je er weinig komt en geen idee hebt welke telefoonkaart je nu weer nodig hebt en waar deze te koop zijn.

 

Beetje het idee van een kroketten machine.

Pin. credit card, enz betaalding eraan vast.

Luikje open, dan kun je ze opgeladen en al pakken.

 

Even een Belletje-Trekken dus ;)

Link naar reactie
  • 0

Over 2 jaar dan wilt iedere Nederlander een Camera telefoon die al je aparaten als MP3 speler en Camera en misschien wel video camera? Wie weet wat men allemaal nog zal toevoegen aan een gsm in de komende jaren. Ook gaan we in de nabije toekomst overstappen op UMTS en zal het gsm netwerk zeer waarschijnlijk anders zijn dan nu. En natuurlijk willen de KPN's in deze wereld dat je overstapt op een nieuw toestel enzovoort....

 

Op dit moment heeft 75% van de Nederlanders een GSM. Dat zal binnen een paar jaar uitgroeien tot over de 100%. Ik ben zo iemand die het gemddelde omhoog houdt door 4 telefoons in me bezit te hebben. Ik kies ieder jaar bij het verlengen van me abo een nieuw toestel uit. Niet dat ik het nodg heb hoor, maar anders moet je toch je abo betalen, voor dezelfde aantal minuten. Je contract wordt vaak stilzwijgend verlengd. Slimmer is om dan een nieuwe gsm erbij te nemen of over te stappen op een sim only als je toestel nog helemaal goed is en je niet aan verandering toe bent.

 

Gr.

Link ruil geboden, ga naar Belservice.nl Linkpagina en voeg uw link automatisch toe. Of doe mee met onze affiliate programma.

Link naar reactie
  • 0

Bellen op deze plaatsen is een beetje een ramp als je er weinig komt en geen idee hebt welke telefoonkaart je nu weer nodig hebt en waar deze te koop zijn.

 

Of, analoog daaraan: Verkoop prepaid simcards per postorder aan mensen die van plan zijn hierheen te komen. Dan weet je als reiziger een tijdje van de voren wat je telnummer op de bestemming wordt en kun je dat vast doorgeven aan relaties.

 

In bijvoorbeeld Amerika en Japan hebben ze weer net andere, of totaal andere modellen dan dat wij hier hebben in Nederland.

 

Wel oppassen dat ze bruikbaar zijn op onze gsm 900/1800 netwerken, ze hebben daar (ook) andere systemen in gebruik.

 

Ik kies ieder jaar bij het verlengen van me abo een nieuw toestel uit. Niet dat ik het nodg heb hoor, maar anders moet je toch je abo betalen, voor dezelfde aantal minuten. Je contract wordt vaak stilzwijgend verlengd. Slimmer is om dan een nieuwe gsm erbij te nemen of over te stappen op een sim only als je toestel nog helemaal goed is en je niet aan verandering toe bent.

 

Iedereen heeft daar zn eigen manier voor denk ik.. zelf kies ik liever voor de cashback, waardoor een abonnement dat normaal een paar 100 euro per jaar kost nog maar een paar tientjes kost... uiteraard moet je toestel gemiddeld langer dan een jaar overleven, maar zelfs een keer vervangen voor een simpel toestel bij verlies is nog rendabel.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik denk is het volgende:

 

Uiteindelijk zal het beter zijn als de gsm een gsm blijft zonder andere functie. Als elke telefoonwinkel steeds meer all in toestellen verkopen met allerlei functie zoals mp3 en camera zal dit resulteren in de ondergang van de MKB.

 

Waarom denk ik dit? Zolang de produkt eigenschappen gescheiden zijn is er een grotere assortiment wanneer een produkt meer eigenschappen heeft zal deze assortiment slinken. Dit resulteert uiteindelijk in het feit dat een gsm zo goed als een notebook wordt. De grote spelers op de markt de ketens houden dan minder verschillende produkten op voorraad en krijgen dus meer korting.

 

Nu back to the point er is nog zeker plaats voor een gsmwinkel. Mail me dan leg ik het een en ander uit.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik denk is het volgende:

 

Uiteindelijk zal het beter zijn als de gsm een gsm blijft zonder andere functie. Als elke telefoonwinkel steeds meer all in toestellen verkopen met allerlei functie zoals mp3 en camera zal dit resulteren in de ondergang van de MKB.

 

Waarom denk ik dit? Zolang de produkt eigenschappen gescheiden zijn is er een grotere assortiment wanneer een produkt meer eigenschappen heeft zal deze assortiment slinken. Dit resulteert uiteindelijk in het feit dat een gsm zo goed als een notebook wordt. De grote spelers op de markt de ketens houden dan minder verschillende produkten op voorraad en krijgen dus meer korting.

 

Nu back to the point er is nog zeker plaats voor een gsmwinkel. Mail me dan leg ik het een en ander uit.

 

Het verleden heeft inderdaad al vele malen aangetoond dat stilstand vooruitgang betekent.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om low budget pre paid mobieltjes automaten op stations luchthavens te zetten ?

Bellen op deze plaatsen is een beetje een ramp als je er weinig komt en geen idee hebt welke telefoonkaart je nu weer nodig hebt en waar deze te koop zijn.

 

Beetje het idee van een kroketten machine.

Pin. credit card, enz betaalding eraan vast.

Luikje open, dan kun je ze opgeladen en al pakken.

 

Even een Belletje-Trekken dus ;)

 

Zo dat is pas echt een idee.... Hmmmmmm......

 

Daar krijg je een reus voor..

Omdat ik ook niet alles weet.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om low budget pre paid mobieltjes automaten op stations luchthavens te zetten ?

Bellen op deze plaatsen is een beetje een ramp als je er weinig komt en geen idee hebt welke telefoonkaart je nu weer nodig hebt en waar deze te koop zijn.

 

Beetje het idee van een kroketten machine.

Pin. credit card, enz betaalding eraan vast.

Luikje open, dan kun je ze opgeladen en al pakken.

 

Even een Belletje-Trekken dus ;)

 

Vooruitziende blik, of leest Vodafone ook mee op HL. :)

 

Vodafone introduceert 'mobieltjesautomaat'

Link naar reactie
  • 0

Vooruitziende blik, of leest Vodafone ook mee op HL. :)

 

Hi Vodafone,

 

Jullie moeten die mobieltjeautomaat uitbreiden met een teruggavegleuf, zodat afgedankte mobieltjes geleverd kunnen worden, opdat die voor hergebruik geschikt gemaakt kunnen worden of milieuvriendelijk verwerkt kunnen worden.

 

En over die onjuiste factuur van EUR 35,82 in verband met dataverkeer: vanzelfsprekend ga ik daarvoor niet naar de rechter. Mijn abonnement zeg ik echter wel binnenkort op.

 

N.B. Sysadmin: wil je morgen de backuptape even controleren, zodat ik bij de introductie van de volgende release van de mobieltjesautomaat net zo veel roem vergaar als Merkava nu.

Link naar reactie
  • 0

hoi .

 

ik wil namelijk een gsm webshop beginen maar via een dropshipping..

 

ben namelijk op zoek naar een duitse gsm groothandel in duitlands .zijn er misschien mensen die mij hier me beetje kunnen helpen of die missschien ergens wel een weten .

 

graag hoor ik jullie reacties

 

met vriendelijk dank,

Link naar reactie
  • 0

hoi .

 

ik wil namelijk een gsm webshop beginen maar via een dropshipping..

 

ben namelijk op zoek naar een duitse gsm groothandel in duitlands .zijn er misschien mensen die mij hier me beetje kunnen helpen of die missschien ergens wel een weten .

 

graag hoor ik jullie reacties

 

met vriendelijk dank,

 

Niets in te verdienen, zeker niet via dropshipping.

 

In Duitsland zit je dan ook nog met qwertz layout, mocht je toestel een hardware matig keyboard hebben.

 

De grootste telecom-boys van Nederland (typhone, gsmweb bijv) werken met marges van ~5 euro op "losse verkoop"

 

Je zult moeten doordenken, er is nog ruimte in deze branche, maar ik denk niet in de verkoop van hardware.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.