Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hermes Ratgers
Verzekeraars laten zzp-bouwvakkers in de kou staan
Korte samenvatting:
Zzp’ers kunnen in schrijnende situaties terechtkomen bij arbeidsongeschiktheid.
Dinsdag is een heus zwartboek aangeboden bij de Tweede Kamer in de hoop dat verzekeraars snel voor verbetering zorgen.
Zo ook Johan Ratgers. Hij werkt al jarenlang als zzp’er in de bouw en is altijd verzekerd geweest. Toen hij na tientallen jaren werk gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakte door een peesontsteking aan zijn hand, is hij naar de verzekeraar gestapt voor een extra uitkering.
De verzekeraar kwam na die maanden echter met het verzoek om alles terug te betalen. Johan had namelijk niet gemeld dat hij heel lang geleden naar de neuroloog is geweest voor hoofdpijn. Hier is geen diagnose uitgekomen en Johan was dit eigenlijk alweer vergeten.
De verzekeraar verplichtte Johan echter alles terug te betalen, want hij had verzuimd alles te melden op het aanmeldingsformulier. Maar dit had natuurlijk helemaal niets met de peesontsteking in zijn hand te maken.
Dit verhaal illustreert de bochten die de verzekeraars nemen om maar zo min mogelijk uit te keren.
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Ten eerste is het erg actueel en komt het vaker voort dan dat we denken.
Ten tweede betreft dit een voor mij volledig onbekende man waar ik wel wat raakvlakken mee heb;D
Het meest vreemde vind ik dat het ook best vaak voor komt dat je klaarblijkelijk niet verzekerd was, maar dat je dan ook nog niet eens recht hebt op teruggave van (mijn insziens) ten onrechte ontvangen verzekeringspremies.
_
[typefout in titel aangepast]
Met vriendelijke groet,
Hermes Ratgers