Op dit moment zit ik met een vraagstuk waar ik niet uitkom. Ik wil graag een probleemstelling op tafel leggen en om jullie mening vragen. Stel een bedrijf heeft een stukje grond gekocht met 6 panden. Alle panden staan netjes in een hofje. Zie het als een "kleine stad". De ondernemer heeft in elk van deze 6 panden een ander activiteit.
[*]Auto verhuur bedrijf
[*]Restaurant
[*]Kamer/Kantoor schoonmaak bedrijf
[*]Shop dat schoonmaak spullen verkoopt
[*]Hotel/Hostel
[*]Bar/Club
Zouden jullie dan (marketing technisch) voor elk van deze activiteit een unieke website maken, helemaal ingericht en georiënteerd op die specifieke activiteit.
Of zouden jullie alles onder 1 "paraplu" website hangen waarin de kans bestaat dat een klant denkt dat - doordat het bedrijf verschillende activiteiten doet van verschillende aard - het bedrijf niet professioneel wordt gevonden?
Je wilt natuurlijk het liefst zoveel mogelijk dat cross-selling aan te pas komt en je wilt eigenlijk een soort van "kleine stad" verkopen, het merk stad, een ervaring, een all-in-one solution.
Hoe zouden jullie zo'n vraagstuk aanpakken? Dus voor elke niche activiteit een unieke website of alles onder 1 website hangen en als 'experience' verkopen?
Voor beide kanten vind ik dat er wat te zeggen valt maar ik kom er niet uit.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Schermman
Schermman
Beste HLers,
Op dit moment zit ik met een vraagstuk waar ik niet uitkom. Ik wil graag een probleemstelling op tafel leggen en om jullie mening vragen. Stel een bedrijf heeft een stukje grond gekocht met 6 panden. Alle panden staan netjes in een hofje. Zie het als een "kleine stad". De ondernemer heeft in elk van deze 6 panden een ander activiteit.
[*]Auto verhuur bedrijf
[*]Restaurant
[*]Kamer/Kantoor schoonmaak bedrijf
[*]Shop dat schoonmaak spullen verkoopt
[*]Hotel/Hostel
[*]Bar/Club
Zouden jullie dan (marketing technisch) voor elk van deze activiteit een unieke website maken, helemaal ingericht en georiënteerd op die specifieke activiteit.
Of zouden jullie alles onder 1 "paraplu" website hangen waarin de kans bestaat dat een klant denkt dat - doordat het bedrijf verschillende activiteiten doet van verschillende aard - het bedrijf niet professioneel wordt gevonden?
Je wilt natuurlijk het liefst zoveel mogelijk dat cross-selling aan te pas komt en je wilt eigenlijk een soort van "kleine stad" verkopen, het merk stad, een ervaring, een all-in-one solution.
Hoe zouden jullie zo'n vraagstuk aanpakken? Dus voor elke niche activiteit een unieke website of alles onder 1 website hangen en als 'experience' verkopen?
Voor beide kanten vind ik dat er wat te zeggen valt maar ik kom er niet uit.
Vriendelijke groettjes,
Ronald
[Mijn bericht is iets aangepast]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53283-diverse-activiteiten-onder-1-website-of-voor-elke-activiteit-1-website/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag