Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met "no cure no pay" incasso bureau's. Wat mag je als crediteur verwachten?
Tot een tijdje terug heb ik weinig problemen gehad met niet betalende klanten. Ik kon er altijd zelf wel in goed overleg uitkomen met klant wanneer facturen te laat betaald werden.
Met één klant kom ik er niet uit. Deze zegt tevreden te zijn en beloofd telkens te betalen maar doet dit niet en is vervolgens bijna niet te bereiken. Het gaat om twee facturen uit december van plusminus €600,-. ( herinneringen, aanmaningen, bellen, aanbellen enz.) Uiteindelijk heb ik de klant een afbetalingsregeling laten tekenen maar er is geen enkele betaling binnen gekomen. ( dan ben je al snel maanden verder ). Heeft wel geld voor het laten bedrukken van aanstekers en vakantie maar niet om mij te betalen. >:(
Dus Besloten dat ik mijn tijd beter anders kan besteden en een incassobureau ingeschakeld ( no cure no pay minnelijke traject ) die de vordering overneemt. Behalve opdrachtbevestiging en een dossiernummer blijft het stil. 2 Keer: 25 april en 1 mei gemaild naar behandelaar voor een status update.. geen respons, 3 mei naar algemeen mailadres van bureau, geen respons. 5 mei gebeld, behandelaar in gesprek en zou terugbellen, vandaag weer gebeld, zelfde verhaal.
Ik begrijp dat ik voor no cure no pay niet op top service hoef te rekenen maar reageren op een mailtje of terug bellen moet toch kunnen? Of verwacht ik te veel.
Voor het geval dat e.a. opgelost wordt wil ik nog geen namen noemen maar het gaat om een incassobureau met, zover ik kan zien een goede naam heeft en aangesloten is / onderdeel is van een grote, bekende instantie.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat kan ik verwachten?
En zelf weer contact zoeken met wanbetaler, wel of niet doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Picture It
Picture It
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met "no cure no pay" incasso bureau's. Wat mag je als crediteur verwachten?
Tot een tijdje terug heb ik weinig problemen gehad met niet betalende klanten. Ik kon er altijd zelf wel in goed overleg uitkomen met klant wanneer facturen te laat betaald werden.
Met één klant kom ik er niet uit. Deze zegt tevreden te zijn en beloofd telkens te betalen maar doet dit niet en is vervolgens bijna niet te bereiken. Het gaat om twee facturen uit december van plusminus €600,-. ( herinneringen, aanmaningen, bellen, aanbellen enz.) Uiteindelijk heb ik de klant een afbetalingsregeling laten tekenen maar er is geen enkele betaling binnen gekomen. ( dan ben je al snel maanden verder ). Heeft wel geld voor het laten bedrukken van aanstekers en vakantie maar niet om mij te betalen. >:(
Dus Besloten dat ik mijn tijd beter anders kan besteden en een incassobureau ingeschakeld ( no cure no pay minnelijke traject ) die de vordering overneemt. Behalve opdrachtbevestiging en een dossiernummer blijft het stil. 2 Keer: 25 april en 1 mei gemaild naar behandelaar voor een status update.. geen respons, 3 mei naar algemeen mailadres van bureau, geen respons. 5 mei gebeld, behandelaar in gesprek en zou terugbellen, vandaag weer gebeld, zelfde verhaal.
Ik begrijp dat ik voor no cure no pay niet op top service hoef te rekenen maar reageren op een mailtje of terug bellen moet toch kunnen? Of verwacht ik te veel.
Voor het geval dat e.a. opgelost wordt wil ik nog geen namen noemen maar het gaat om een incassobureau met, zover ik kan zien een goede naam heeft en aangesloten is / onderdeel is van een grote, bekende instantie.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat kan ik verwachten?
En zelf weer contact zoeken met wanbetaler, wel of niet doen?
Piit Vormgeving & Web: Webdesign, Vormgeving, Drukwerk & Reclame
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag